Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog Copenhagen vs Ruffwear

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Dog Copenhagen vs Ruffwear

Ongelezen bericht door veertje »

Ze lijken zoveel op elkaar, zijn er toch belangrijke verschillen of maakt het niet veel uit?

Afbeelding

Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Dog Copenhagen vs Ruffwear

Ongelezen bericht door Crescent »

DC heeft een handvat? Het zal me niks verbazen als de handel, samen met Truelove, uit dezelfde fabriek komt.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
veertje
Zeer actief

Ja dat zag ik :wink: Die Truelove kende ik niet, maar lijkt er inderdaad ook veel op zeg!

Ik bedoel vooral praktische verschillen, stevigheid pasvorm etc.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

De Dog Copenhagen heeft een aluminium ring aan de voorkant (in plaats van de stoffen lus van de Ruffwear), dat lijkt me een voordeel als je van plan zou zijn deze te gebruiken. En inderdaad het handvat.
Persoonlijk heb ik niet zulke goede ervaringen met Ruffwear, binnen een jaar waren de tuigen compleet versleten (inclusief gaten op verschillende plaatsen) terwijl wij er toch niets geks mee doen. Alleen al daarom zou ik voor het andere merkje gaan, al zou het ook best kunnen dat ze inderdaad uit dezelfde fabriek komen en de kwaliteit dus gelijk is.
veertje
Zeer actief

Dankje, goed om te weten. In mijn snelle lezen dacht ik dat Ruffwear ook een ring had aan de voorkant, maar dat is inderdaad niet zo. Ik neig nu toch naar de Dog Copenhagen. Zometeen maar eens de maat opmeten en bestellen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb nu een aantal spullen van Dog Copenhagen in gebruik, halsbanden voor beide honden, een riem en een tuig voor Uma. De kwaliteit doet zeker niet onder voor Ruffwear, heel mooi stevig spul en fijne pasvorm.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tedzy. schreef:De Dog Copenhagen heeft een aluminium ring aan de voorkant (in plaats van de stoffen lus van de Ruffwear), dat lijkt me een voordeel als je van plan zou zijn deze te gebruiken. En inderdaad het handvat.
Persoonlijk heb ik niet zulke goede ervaringen met Ruffwear, binnen een jaar waren de tuigen compleet versleten (inclusief gaten op verschillende plaatsen) terwijl wij er toch niets geks mee doen. Alleen al daarom zou ik voor het andere merkje gaan, al zou het ook best kunnen dat ze inderdaad uit dezelfde fabriek komen en de kwaliteit dus gelijk is.
Dog Copenhagen heb ik geen ervaring mee, maar dit tuig van Ruffwear heb ik ook een jaar nu voor Mojo en er zit nog geen beschadiging aan, laat staan dat het versleten is of de gaten er in vallen. Dus ik ben er zelf heel erg tevreden over. Ik gebruik alleen de ring op de rug dus dat er geen op het borstdeel zit is voor mij totaal geen bezwaar. Denk dat het als je hem niet gebruikt juist prettiger is dat er aan de voorkant geen ring zit.
Manuma
Zeer actief

Ruffwear heeft de tuigen ook vernieuwd en verbeterd omdat er meer klachten kwamen van snelle slijtage :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Manuma schreef:Ruffwear heeft de tuigen ook vernieuwd en verbeterd omdat er meer klachten kwamen van snelle slijtage :)
Ik heb de mijne net zo lang als Tedzy dus dat moet hetzelfde model zijn dan lijkt me.
Manuma
Zeer actief

LongFields schreef:
Manuma schreef:Ruffwear heeft de tuigen ook vernieuwd en verbeterd omdat er meer klachten kwamen van snelle slijtage :)
Ik heb de mijne net zo lang als Tedzy dus dat moet hetzelfde model zijn dan lijkt me.
Ja, dat zou je denken :scratch:
Al zijn de oude modellen nog steeds te koop. Of misschien toch door ander gebruik.
klaproos
Zeer actief

Ik heb inderdaad het oude model, voor zowel Ted als voor Jazzy, maar beide exemplaren zijn dus echt flink versleten, vooral op het gedeelte dat tussen de poten gaat en aan de voorkant: aan de randen zitten meerdere gaten door slijtage. Ik gebruikte voornamelijk de ring op de rug en sporadisch de lus aan de voorkant (die overigens ook behoorlijk snel versleten was :hmmm:). Verder doen mijn honden geen gekke dingen tijdens het wandelen, en ik heb de tuigen ook nooit gewassen of iets dergelijks. Na wat rondzoeken op internet kwam ik er wel achter dat ik lang niet de enige was met deze ervaring, terwijl anderen er juist enorm tevreden over zijn. De kwaliteit zal wel wisselend zijn. :19:

Ik heb ook op maat gemaakte tuigen van Blaire en Perfect Fit harnassen, daar ben ik dan weer zeer tevreden over. :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met Ruffwear frontrange.
Als het tuig op de juiste manier was afgesteld, kreeg ik hem nauwelijks nog over haar kop heen. Dus ik moest het tuig ruimer afstellen dan dat ideaal zou zijn geweest, wat 1x het gevolg heeft gehad dat ze met 1 poot in het borstgedeelte vast zat. Daarnaast heeft ze een 'bonkige' rug en de klipsluitingen drukten precies op haar schouderblad tijdens het lopen. Ik heb het tuig uiteraard weer weg gedaan toen ze erin vast kwam te zitten.

Mijn honden hebben een hekel aan tuigen. Als ze om wat voor reden dan ook ècht een tuig om moeten, dan heb ik het liefst zo'n eenvoudig nylon Y-tuigje. Minder fancy dan die tuigen van ruffwear, maar comfortabel, goed af te stellen, lichtgewicht, ze drogen sneller en een fractie van de prijs.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

De twee Front Range tuigen van het oude model ben ik heel tevreden mee, maar ken wel de verhalen dat ze soms lastig goed af te stellen te zijn.
Heb net het tuig van het nieuwe model dat ik heb te koop gezet, deze was moeilijker qua afstelling bij Tom en zat bij hem niet fijn.
Ik heb destijds zelf een ring aan de lus aan de voorkant gemaakt, dat werkte prima.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Paisley schreef:Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met Ruffwear frontrange.
Als het tuig op de juiste manier was afgesteld, kreeg ik hem nauwelijks nog over haar kop heen. Dus ik moest het tuig ruimer afstellen dan dat ideaal zou zijn geweest, wat 1x het gevolg heeft gehad dat ze met 1 poot in het borstgedeelte vast zat. Daarnaast heeft ze een 'bonkige' rug en de klipsluitingen drukten precies op haar schouderblad tijdens het lopen. Ik heb het tuig uiteraard weer weg gedaan toen ze erin vast kwam te zitten.

Mijn honden hebben een hekel aan tuigen. Als ze om wat voor reden dan ook ècht een tuig om moeten, dan heb ik het liefst zo'n eenvoudig nylon Y-tuigje. Minder fancy dan die tuigen van ruffwear, maar comfortabel, goed af te stellen, lichtgewicht, ze drogen sneller en een fractie van de prijs.
Ik heb ook liever iets simpelers, maar een goed tuig met borstring heb ik nog niet kunnen vinden. En voor die borstring heb ik hem nu even nodig :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

veertje schreef:
Paisley schreef:Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met Ruffwear frontrange.

Ik heb ook liever iets simpelers, maar een goed tuig met borstring heb ik nog niet kunnen vinden. En voor die borstring heb ik hem nu even nodig :wink:
Dan kun je er ook één bestellen bij blaire.de, die kun je zo simpel of fancy maken als je zelf wilt, inclusief borstring ;-) Ik vind het ook echt een voordeel dat er geen overbodige stof aan zit. En hun op maat gemaakte tuigjes zijn ook nog eens goedkoper dan bijvoorbeeld een Ruffweartuig.
klaproos
Zeer actief

veertje schreef: Ik heb ook liever iets simpelers, maar een goed tuig met borstring heb ik nog niet kunnen vinden. En voor die borstring heb ik hem nu even nodig :wink:
Is een Mekuti tuigje dan niets voor je?

Afbeelding

Of een perfect fit?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ook hier ervaring met een slijtende Ruffwear, de nylon lus waar het D-oogje aan zit om de riem aan vast te klikken is bijna doorgesleten. Ik heb 'm nu een jaar of drie, vier? en dit was al na twee jaar niet-dagelijks gebruik zo. Dit gaat wel om een webmaster, niet frontrange.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb 2 webmaster tuigen van Ruffwear, dagelijks gebruikt naast de fiets zeker al 4 jaar maar ze zien er nog als nieuw uit. Kunnen hooguit een sopje gebruiken. Dit terwijl ze ook langs muren schuren en tussrn takken en doornstruiken rennen er mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier 3 Front Range tuigen van pup tot volwassen. Gebruik ze met pakwerk en voor de jonge honden op de vereniging langs de kant weg te zetten en oké heb ze pas een maand of 8 maar niks van slijtage.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb de webmasters ook al jaren en geen slijtage te zien.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

veertje schreef:
Tegen trekken? Daar vond ik t tuig nauwelijks geschikt voor. Het borstgedeelte komt dan serieus van zn plek.
Ik heb daarna mayke wel een tijd uitgelaten met de riem aan de borstring van een eenvoudig Ytuig en dat ging veel beter. Dat schoof ook wel schreef maar dan is t maar 1 riempje ipv een heel gevoerd geval
Laatst gewijzigd door Paisley op 14 nov 2017 02:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Dubbel
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Ik ga het maar gewoon proberen en heb het tuig van Dog Copenhagen besteld. Vanmorgen kwam hij binnen :cheer: Even snel gepast en het lijkt een prima tuig. Nu nog even helemaal goed passend maken en gaan wandelen (en betere foto's maken :engel: )

Afbeelding

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ziet er goed uit! Kleurtje kan ze goed hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”