Droef heeft al sinds vorige week slappe ontlasting wat langzaam aan diarree is geworden en sinds gisteren dus spuitpoep en niet meer op kunnen houden. Gisteren ook 2 x gal gespuugd. Hij is iets wat rustiger dan normaal maar wil alsnog alles graag doen. Spelen doet hij nog, eet graag en zijn temperatuur is in orde.
Ik dacht eerst van de week dat hij iets verkeerd had gegeten of een virusje, maar qua eten zou het nu wel al klaar moeten zijn want hij krijgt al die tijd al niks extra behalve zijn eigen koek en brokken. Virusje lijkt me niet, hoor niemand in de buurt en Izzy heeft ook nergens last van.
Morgen 13.30 staat de afspraak bij de DA. Hij krijgt sinds gisteren diarreeremmers, maar tot op heden doen die niks. Zijn eten krijgt hij nu maar voor de helft en dan in portie's verdeeld over 6 x per dag en drinken doet hij ook prima. Zit overigens geen bloed bij de ontlasting en buiten dat het nu net water is ook geen bijzondere kleuren dus er niet zouden moeten zijn.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spuitpoep
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Spuitpoep
Zou hij wat ingeslikt / opgegeten kunnen hebben?
Lijkt op wat m’n eerste stamboom Mechel Ace had toen hij een halve tennisbal in z’n maag had.
Ook niet zien gebeuren (waarschijnlijk gevonden bal een week voor de symptomen extreem werden, verder toen nl niet losgelopen) de tennisbal blokkeerde een deel vd maagwand maar zat waarschijnlijk gunstig zodat er geen verstopping was. Nadat het gal spugen startte kwam net voor mijn dierenarts afspraak de halve tennisbal er uit.
Lijkt op wat m’n eerste stamboom Mechel Ace had toen hij een halve tennisbal in z’n maag had.
Ook niet zien gebeuren (waarschijnlijk gevonden bal een week voor de symptomen extreem werden, verder toen nl niet losgelopen) de tennisbal blokkeerde een deel vd maagwand maar zat waarschijnlijk gunstig zodat er geen verstopping was. Nadat het gal spugen startte kwam net voor mijn dierenarts afspraak de halve tennisbal er uit.
-
natalie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hé bah, wat naar. Ik hoop dat de da jullie meer duidelijkheid kan geven. Jip heeft het ook een keer gehad: iedere twee uur stond hij bij de deur te dringen en moest ik echt direct met hem naar buiten rennen. Inderdaad zo dun als water maar geen gekke kleur, slijm of bloed erbij. Omdat wij op het punt stonden om op vakantie te gaan, met een boottocht van 29 uur voor de boeg, hebben we besloten om Jip een hele dag geen eten te geven. Ik zag het echt niet zitten om op de boot continu met hem naar het uitlaatdek te haasten. Zijn maag en darmen waren daardoor vanzelf een keer 'leeg' en dus kon hij een beetje bijkomen. In ons geval heeft een dagje vasten echt wonderen verricht. Ik vermoed dat zijn darmen dat even nodig hadden om tot rust te komen. De diarreeremmers sloegen daarna ook goed aan en de ellende hield vanzelf op. Maar het kan inderdaad vanalles zijn. Sterkte ermee!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm geen duidelijke symptomen dus ergens van.
Hij heeft gelukkig alleen zaterdag gespuugd en daarvoor en daarna niet meer. Spuitpoep heeft hij nog steeds maar aardig onder controle nu met een extra wandeling of hij geeft het aan.
Nou ja hopelijk komt de DA er straks achter, gelukkig vind Droef het nog steeds 1 groot feest om naar de DA te gaan. Behalve op tafel staan dan, volgens hem gebeuren daar soms vreemde zaken en wordt je heel beroerd weer wakker.
Hij heeft gelukkig alleen zaterdag gespuugd en daarvoor en daarna niet meer. Spuitpoep heeft hij nog steeds maar aardig onder controle nu met een extra wandeling of hij geeft het aan.
Nou ja hopelijk komt de DA er straks achter, gelukkig vind Droef het nog steeds 1 groot feest om naar de DA te gaan. Behalve op tafel staan dan, volgens hem gebeuren daar soms vreemde zaken en wordt je heel beroerd weer wakker.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou we zijn weer terug. Droef vond het erg gezellig allemaal.
Diarree is onverklaarbaar, kleur ontlasting is goed, niks te voelen aan zijn darmwand of in zijn buik. Temperatuur was iets verhoogd(logisch hij stond zich weer uit te sloven en de fotomodel uit te hangen voor hun facebook pagina, dus ze had niet anders verwacht) hij maakt ook totaal geen zieke indruk, slijmvliezen waren prima. Gewicht was ook nog dikke prima.
We zijn weer naar huis gestuurd met licht verteerbare brokken en diarreestop. Als het donderdag niet over is dan wil ze hem nog eens zien, ze wilde niet nu al direct onnodig antibiotica voorschrijven.
Nu maar hopen dat het werk.
Diarree is onverklaarbaar, kleur ontlasting is goed, niks te voelen aan zijn darmwand of in zijn buik. Temperatuur was iets verhoogd(logisch hij stond zich weer uit te sloven en de fotomodel uit te hangen voor hun facebook pagina, dus ze had niet anders verwacht) hij maakt ook totaal geen zieke indruk, slijmvliezen waren prima. Gewicht was ook nog dikke prima.
We zijn weer naar huis gestuurd met licht verteerbare brokken en diarreestop. Als het donderdag niet over is dan wil ze hem nog eens zien, ze wilde niet nu al direct onnodig antibiotica voorschrijven.
Nu maar hopen dat het werk.