Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met de honden door de eurotunnel naar de UK

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Met de honden door de eurotunnel naar de UK

Ongelezen bericht door Evertje »

Wij gaan emigreren naar de UK en de honden gaan natuurlijk ook mee.
Nou ben ik bekend met de invoereisen qua entingen en controles. Maar wat ik niet helemaal kan vinden is als je met de eurotunnel (trein) in de UK arriveert dan moet je je hond apart aangeven. Doen ze hier dan ook al de veterinaire check? Of moeten we dat bij onze nieuwe DA in de woonplaats nog doen?

Iemand recentelijk nog naar de UK gereisd? :engel:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Met de honden door de eurotunnel naar de UK

Ongelezen bericht door *Skye* »

Als je aankomt staat het heel duidelijk aangegeven waar je heen moet met huisdieren. Er is een gebouwtje waar je voor kunt parkeren, je gaat met de honden naar binnen, er zitten mensen achter de balie, die checken het paspoort en de chip wordt afgelezen. En dat is het.
Dan sluit je in de gewone rij aan bij de rest.

Op de heenweg is er een losloopveld bij dat gebouwtje. Op de terugweg hoef je niet te controleren en is er een leuk losloopveld met allerlei toestellen.

Het spreekt echt allemaal voor zich en stelt niet zo heel veel voor.

Ik ben wel jaloers dat je daar gaat wonen :D veel plezier.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

geen idee of het veranderd is in de loop der tijd, maar toen ik naar de uk verhuisde wees het zich vanzelf.
als je bij de tunnel aankomt zijn er borden die aangeven waar je met je hond heen moet, een apart gebouwtje met voldoende parkeerplaatsen.
daar ga je met je hond naar binnen, komt bij een balie waar ze je hondenpaspoort innemen om te bekijken of alles wat verplicht is gedaan is en je krijgt een chip-reader in je handen gedrukt om zelf de chip uit te lezen.
als alles in orde is krijg je een soort van flyer die je goed zichtbaar voor je voorraam moet hangen of leggen en dan kun je verder.

ik heb toen verderop bij de (mensen) paspoortcontrole nog wel een extra controle gehad -douane die in mijn bus ging kijken- maar of dat kwam omdat de honden in een dichte bus zaten en ze ze niet konden zien van buitenaf of dat het standaard was dat weet ik niet.

maar zoals ik al zei het wijst zich vanzelf en is -als je spullen in orde zijn- een fluitje van een cent ;)

ben wel nieuwsgierig waar jullie heen gaan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben een beetje jaloers wel!

Ik lees even mee, want ik wil ergens in de komende jaren met de hondjes gaan om daar te wandelen.
Evertje
Zeer actief

Oke dus de veterinaire check vindt daar plaats! Mooi, hebben we dat ook weer gehad. Ze zijn verder volledig ingeënt en ze krijgen nog zon verklaring dat ze mogen reizen van de DA mee.

We gaan in een dorpje bij Manchester wonen. Niet ver van het high peak district. Heeeel vervelend hoor om daar met de honden te moeten wandelen haha ;-). Mijn man werkt in Manchester en uiteindelijk de knoop doorgehakt en hier alles verkocht/opgezegd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wauw, geweldig!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Evertje schreef:Oke dus de veterinaire check vindt daar plaats! Mooi, hebben we dat ook weer gehad. Ze zijn verder volledig ingeënt en ze krijgen nog zon verklaring dat ze mogen reizen van de DA mee.

We gaan in een dorpje bij Manchester wonen. Niet ver van het high peak district. Heeeel vervelend hoor om daar met de honden te moeten wandelen haha ;-). Mijn man werkt in Manchester en uiteindelijk de knoop doorgehakt en hier alles verkocht/opgezegd.
het gaat voornamelijk om de rabiesvaccinatie, de gezondheidsverklaring en de ontworming die allemaal in dat paspoort moeten staan.
er zitten tijdsrestricties aan, dus zorg ervoor dat die in orde zijn.
toen ik er was zijn er mensen niet toegelaten met hun kat omdat de ontworming niet door een da in het paspoort was bijgeschreven.

ben officieel jaloers nu, het peak district is zo adembenemend mooi :I: :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Oh dat is best in de buurt waar ik gewoond heb. Ik heb in Poulton-le-fylde gewoond bij Blackpool. Echt een onwijs mooie omgeving. Het is voor jou wel een stukje verder rijden maar de Lake District is ook echt heel mooi.

De controle is meer een administratieve handeling dan een vetinaire check. Er zit iemand achter een balie die checkt je boekje, je moet zelf met de chip scanner de chip lezen en dat is het. Je bent nog geen 5 min bezig als je aan de beurt bent.
Evertje
Zeer actief

Ja ik heb het laatst met onze DA doorgenomen en dat is allemaal in orde, of wordt zometeen gedaan voor vertrek.

Lake district zijn we al een weekendje geweest en zeker voor herhaling vatbaar ;-)

Ik moet vooral een hoop hier achterlaten, maar krijg er steeds meer zin in nu het dichterbij komt en zie het gewoon als 1 avontuur!
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Nog een paar punten waarvan ik ooit gehoord heb waar ze moeilijk over deden of dit zelf heb mee gemaakt : datum van chippen in paspoort moet van voor de rabiës enting zijn. In een nieuw paspoort had de dierenarts de datum gezet waarop ze heb paspoort op zijn naam had gezet, maar de enting was er voor. Ik had gelukkig oude paspoort bij me en voor deze ene keer mocht ik door, maar voor het zelfde geld heb je er 1 die moeilijker doet en sta je daar.
Er moet een doorzichtige sticker over de rabiës sticker geplakt zijn.
Verder gaat het heel makkelijk. Soms kan je aan de achterkant door rijden en gaat het helemaal snel, maar 1 x mee gemaakt, doen ze niet vaak (is ook heel koud voor de beambten nu )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”