Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid oudere teef

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Loopsheid oudere teef

Ongelezen bericht door blondie »

Jol is recent 12 jaar geworden. 2 weken geleden kondigde de loopsheid zich aan. Veel markeren, Aki die veel interesse in haar had etc. etc.
Afgelopen weekend de eerste druppels bloed. Aki nog wat drukker, Jol wilde wel spelen met hem, dat is dus altijd in de periode naar de hoogtijd toe.
Nu ineens besef ik me dat die hoogtijd is uitgebleven. De honden gaan ieder weer hun gang, het kontsnuffen en achterna lopen van Aki uit is over, maar dat klopt niet volgens het plaatje :denken:
Moet ik me nu zorgen maken? Jol zelf is levendig, rent buiten lekker en doet haar ding, en ook Aki is dus gewoon relaxed en niet meer in haar geïnteresseerd.
Ik vraag het toch maar even, want in mijn beleving moet ze toch nog gewoon dekrijp worden, en dat we weer de toestanden hebben van scheiden en zo?
Kan dit naarmate teven ouder worden anders verlopen? Iemand een idee?
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: Loopsheid oudere teef

Ongelezen bericht door ruygemoor »

mijn teefje van nu 15 wordt nog steeds loops, maar wel korter en minder intensief. wel extra lang schijnzwanger helaas. dat was ze voorheen nooit.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Misschien een gespleten loopsheid?
Zou kunnen, maar dan is het normaal dat er geen eisprong komt dus? Ik lees dat het niet echt kwaad kan.
Hier heb ik als graadmeter natuurlijk Aki lopen, en de interesse in haar is gewoon helemaal weg. En andersom daagt zij hem ook niet meer uit. Wel lekker rustig zo :lol1:
Hopelijk komt het niet met kerst en oud- en nieuw terug :schrik:

@ruygemoor, hier is ze gelukkig ook niet schijnzwanger. Normaal is ze vlak voor, en tijdens de loopsheid wel wat hangeriger en maakt ze nestjes, maar dat is nu ook niet gebeurd. Voor haar doen is ze eigenlijk gewoon vrolijk te noemen :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Die eisprong komt dan meestal wel, maar later.

We gebruiken de term 'gespleten loopsheid' in die gevallen dat een loopsheid start en weer stopt zonder dat er een eisprong heeft plaatsgevonden. In veel van die gevallen worden deze honden korte tijd later (dagen tot enkele weken) wéér loops. Bij 'gespleten loopsheden' wordt er doorgaans na het 'opnieuw opstarten'van de loopsheid wel een eisprong gezien en normaliseert de cyclus daarna.
:oeps: en het is weer raak.. heerlijk wandelen zo :oeps: madam laat overal haar markering achter, Aki volgt haar spoor en binnen staat ze hem weer uit te dagen, rust was van korte duur :blauwoog:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Je schreef afgelopen weekend eerste bloeddruppels. Dan is ze nu dus pas enkele dagen loops en komen die hoogtij dagen nog wel ;)
blondie
Zeer actief

crutz schreef:Je schreef afgelopen weekend eerste bloeddruppels. Dan is ze nu dus pas enkele dagen loops en komen die hoogtij dagen nog wel ;)
Dat ging over vorig weekend! Wrijf het er nog even in :80:
Ik reageerde echt omdat het er op leek dat de interesse en het gedrag dat ik gewend was (niet mijn eerste teef en reu samen) gewoon uitbleef. En ik heb nooit een oudere teef gehad, laat staan een loopse oude teef :engel:
Ik vind het altijd wel fijn om van de oud gedienden dan reacties te krijgen, je leest genoeg over bmo en zo.. dus ik was wat in het ongewisse..
Maar ik heb inmiddels weer een loopse oude doos :roll: :cheer: :cry: kind weet niet dat ze x 6 haar leeftijd is... en die mannelijke variant maakt het niet uit waar hij hem in duwt #metoo :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”