Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Monty

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Monty

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ideeën gevraagd!

Monty is echt een superleuk ventje! Hij is lief met alles en iedereen, het is een grote knuffel, hij is gek op balletjes, wandelen, autorijden...alles is leuk! Alleen...hij kan totaal niet alleen zijn :ugh:
Hij zoekt 1 persoon als baas uit en wil overal met deze baas naar toe. Naar het toilet, badkamer, slaapkamer, werk...kortom waar de baas is, daar is Monty te vinden!

Er zijn genoeg mensen die op zijn uiterlijk vallen, maar helaas denken dat hij best even alleen kan zijn...niet dus :(: Hij gilt echt de boel bij elkaar.

Nu bedacht ik mij dat misschien een vrachtwagenchauffeur iets voor hem zou zijn? Lekker de hele dag met de baas op pad en thuis op schoot? Of een ouder echtpaar die veel thuis is? Of hebben jullie nog andere tips waar ik zou kunnen zoeken? Dan ga ik die facebookpagina´s eens af.

Dit is Monty: http://www.mirtos.nu/adopteer/monty Hij zit nu in een heel fijn gastgezin, dus ik zoek geen opvang oid.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Monty

Ongelezen bericht door mijke »

Is een vaste oppas geen optie? Oor had ook vreselijke verlatingsangst, echt zovan dat ze geen minuut alleen kon zijn. Voor haar had ik een vaste oppas gevonden waar ik haar elke dag voor werk heen bracht. In het begin was dat echt niet zo leuk voor haar maar dat wende heel snel en uiteindelijk vond ze het daar hartstikke leuk. Uiteindelijk is ze op die manier vanzelf over haar verlatingsangst heengekomen. Het lijkt me een stuk makkelijker om een baasje te vinden die een vaste oppas regelt dan een baas waar de hond elke minuut van de dag mee samen moet zijn.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

mijke schreef:Is een vaste oppas geen optie? Oor had ook vreselijke verlatingsangst, echt zovan dat ze geen minuut alleen kon zijn. Voor haar had ik een vaste oppas gevonden waar ik haar elke dag voor werk heen bracht. In het begin was dat echt niet zo leuk voor haar maar dat wende heel snel en uiteindelijk vond ze het daar hartstikke leuk. Uiteindelijk is ze op die manier vanzelf over haar verlatingsangst heengekomen. Het lijkt me een stuk makkelijker om een baasje te vinden die een vaste oppas regelt dan een baas waar de hond elke minuut van de dag mee samen moet zijn.
Dat kan toch ook niet. Je zult altijd wel ergens naar toe 'moeten' waar de hond niet mee kan.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Kan er niet ondertussen aan zijn probleem gewerkt worden, in het opvanggezin?
Het lijkt me een stuk realistischer om in te zetten op het kunnen alleen zijn dan om te zoeken naar iemand waarbij hij nooit meer alleen zal moeten zijn.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Neeltje schreef:
mijke schreef:Is een vaste oppas geen optie? Oor had ook vreselijke verlatingsangst, echt zovan dat ze geen minuut alleen kon zijn. Voor haar had ik een vaste oppas gevonden waar ik haar elke dag voor werk heen bracht. In het begin was dat echt niet zo leuk voor haar maar dat wende heel snel en uiteindelijk vond ze het daar hartstikke leuk. Uiteindelijk is ze op die manier vanzelf over haar verlatingsangst heengekomen. Het lijkt me een stuk makkelijker om een baasje te vinden die een vaste oppas regelt dan een baas waar de hond elke minuut van de dag mee samen moet zijn.
Dat kan toch ook niet. Je zult altijd wel ergens naar toe 'moeten' waar de hond niet mee kan.
Ben ik het niet mee eens.
Ik heb Dino sinds april in huis, door een fout van mij kon hij geen minuut meer alleen zijn.
Vanaf dat moment is hij dus geen minuut meer alleen geweest. Met oppasadressen en het omgooien van werktijden is het gelukt. En nu na 6 maanden kan hij weer 20 minuten alleen zijn. (Ik heb er een topic over geschreven, en daar zijn meer mensen die het op die manier opgelost hebben)
Dino gaat nu nog steeds voor langere tijden naar mijn ouders
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook een plek zoeken waar hij sowieso nauwelijks alleen hoeft te zijn (bijvoorbeeld een ouder echtpaar) en adviseren te investeren in een fijne en betrouwbare oppas. Iedereen moet wel eens naar een begrafenis, de tandarts, etc., maar als je voor dat soort situaties een oppas hebt, is het al een stuk makkelijker.
Is ook wel eens geprobeerd hoe hij het vindt om alleen te blijven in de auto? Sommige honden kunnen het thuis (nog) helemaal niet, maar vinden even alleen wachten in de auto dan weer geen probleem. Dat geeft ook weer meteen wat meer bewegingsvrijheid. Met bijvoorbeeld boodschappen doen zou hij dan in ieder geval even mee kunnen in de auto, zeker nu met de huidige temperaturen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vrachtwagen chauffeur zal veelal niet werken, ze gaan vaak de grens over dus je moet van ieder land de regels kennen, daarnaast werken werkgevers daar vaak niet aan mee en kan het gevaar opleveren.
Zou het ook eerder zoeken bij een ouder echtpaar.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer kon ook echt niet alleen zijn. Ik zorgde altijd voor een oppas. Ik woonde vlakbij mijn ouders dus dat was goed te doen.
Toen ik een autobench kreeg bleek dat hij daarin wel alleen kon zijn. Dat scheelde alweer met boodschappen doen.
Hij hangt aan mij en bij mijn ouders kunnen ze prima alleen zijn.
Na veel opbouwen, uitproberen etc kan hij nu thuis alleen zijn in een puppyren. Hier gaat hij in voor ik me ga klaarmaken en alleen dan gaat het goed. Ik heb ook een camera staan.

Vooral van belang is dat nieuwe eigenaar hier geen verwachtingen in heeft.
Als hij sociaal is kan hij ook mee op bezoek en naar een oppas, dat is al handig.
Wellicht iemand waarbij hij mee naar het werk kan.
mijke
Zeer actief

Neeltje schreef:
Mij is het anders prima gelukt. Ik nam de hond altijd mee, gezellig samen schoenen kopen in de scapino, je zult versteld staan bij hoeveel winkels honden gewoon naar binnen mogen, en als ze niet naar binnen mocht bond ik haar voor de deur vast. Niet ideaal maar dat trok ze een stuk beter dan thuis blijven. En in andere gevallen ging ik gewoon direct na mijn werk waardoor Oor een uurtje langer bij de oppas bleef. Maar eigenlijk kwam het echt zelden voor, dat ik ergens heen moest waar de hond niet mee kon.
Ingrid48
Zeer actief

mijke schreef:
Neeltje schreef:
Mij is het anders prima gelukt. Ik nam de hond altijd mee, gezellig samen schoenen kopen in de scapino, je zult versteld staan bij hoeveel winkels honden gewoon naar binnen mogen, en als ze niet naar binnen mocht bond ik haar voor de deur vast. Niet ideaal maar dat trok ze een stuk beter dan thuis blijven. En in andere gevallen ging ik gewoon direct na mijn werk waardoor Oor een uurtje langer bij de oppas bleef. Maar eigenlijk kwam het echt zelden voor, dat ik ergens heen moest waar de hond niet mee kon.
ergens lijkt het mij ook reuze gezellig..en als hij alleen thuis moet blijven dan geeft het niet dat hij de boel bij elkaar gilt want de buren wonen 500 m verderop :wink: Maar helaas trapt Hans er niet meer in :(: :(:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ingrid48 schreef: Er zijn genoeg mensen die op zijn uiterlijk vallen, maar helaas denken dat hij best even alleen kan zijn...niet dus :(: Hij gilt echt de boel bij elkaar.
Misschien is het ook een idee om de omschrijving aan te passen.
"Hij is altijd graag bij je in de buurt. Voor Monty zoeken wij een baasje die veel thuis is omdat Monty verlatingsangst heeft." Dat is makkelijk interpreteerbaar alsof hij dus wel voor kortere momenten even alleen kan zijn.
Ingrid48
Zeer actief

Hippo schreef:
Ingrid48 schreef: Er zijn genoeg mensen die op zijn uiterlijk vallen, maar helaas denken dat hij best even alleen kan zijn...niet dus :(: Hij gilt echt de boel bij elkaar.
Misschien is het ook een idee om de omschrijving aan te passen.
"Hij is altijd graag bij je in de buurt. Voor Monty zoeken wij een baasje die veel thuis is omdat Monty verlatingsangst heeft." Dat is makkelijk interpreteerbaar alsof hij dus wel voor kortere momenten even alleen kan zijn.
ja, heb je gelijk in...ga het meteen laten aanpassen :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Misschien bij een zorgboerderij met een inwonende eigenaar?
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Judith schreef:
Neeltje schreef:
Ben ik het niet mee eens.
Ik heb Dino sinds april in huis, door een fout van mij kon hij geen minuut meer alleen zijn.
Vanaf dat moment is hij dus geen minuut meer alleen geweest. Met oppasadressen en het omgooien van werktijden is het gelukt. En nu na 6 maanden kan hij weer 20 minuten alleen zijn. (Ik heb er een topic over geschreven, en daar zijn meer mensen die het op die manier opgelost hebben)
Dino gaat nu nog steeds voor langere tijden naar mijn ouders
Hier precies hetzelfde. Fred is al een jaar niet alleen vanwege verlatingsangst. Wisseldiensten van vriend, zorgvuldig plannen en een oppas zorgen er voor dat Fred nooit alleen is.
(En vanuit daar ga je trainen met alleen zijn, maar dat is weer een ander verhaal)
Laatst gewijzigd door Barkley op 08 nov 2017 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Kan hij ook niet samen met andere honden even alleen blijven?
Ik denk ook aan oudere mensen, of aan mensen die werk of bedrijf aan huis hebben, een leuk hondje voor bijvoorbeeld op een manege. Ik heb zelf al twee keer een opvanger geplaatst bij iemand waarbij de hond meegaat naar het werk. Maar om een specifieke doelgroep op facebook te benaderen lijkt me wel ingewikkeld.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zou hem dan zeker niet plaatsen bij een alleenstaande baas. Enkel bij een echtpaar. Is toch geen doen als je geen boodschappen meer kunt halen zonder oppas te reserveren.
Ingrid48
Zeer actief

Cleva schreef:
Ingrid48 schreef:
Hij zoekt 1 persoon als baas uit
Nee, dat moet je hem gewoon niet bieden.
Lekker ergens op stal of bij iemand die snapt dat je hem geen plezier doet met hem aan zijn valkuiltje te pakken.
Laat hem gewoon in zijn waarde en zelf het baasje worden.

De beste remedie tegen verlatingsangst is altijd semi-alleen zijn.
Daar zijn genoeg verslagen over geschreven. Het gaat veel meer om het contrast dan de relatie zelf.
op zich een duidelijk verhaal, alleen de laatste zin snap ik niet? Wat bedoel je daarmee? Dat je Monty niet de kans moet geven zelf een baas te zoeken en hij dus het best geplaatst kan worden bij meerdere mensen?
Hij is op proef in een gezin geweest, heeft besloten dat de vrouw zijn nieuwe baasje werd en als zij weg ging dan werd het janken...terwijl de man en kinderen gewoon thuis waren?
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mijke
Zeer actief

Sommige honden hechten zich nu eenmaal meer aan 1 persoon. Ik zie echt niet in waarom je dat niet zou 'toestaan' en hoe je dat uberhaupt zou moeten voorkomen. Hier is Oor ook nog steeds mijn hond, hoe dol ze ook op Marinus is, als ik niet thuis ben ligt ze toch maar gewoon een beetje te sippen. Tsja, jammer voor d'r.
Ingrid48
Zeer actief

Cleva schreef:
Ingrid48 schreef:
Cleva schreef:
Ingrid48 schreef:
Hij zoekt 1 persoon als baas uit
Nee, dat moet je hem gewoon niet bieden.
Lekker ergens op stal of bij iemand die snapt dat je hem geen plezier doet met hem aan zijn valkuiltje te pakken.
Laat hem gewoon in zijn waarde en zelf het baasje worden.

De beste remedie tegen verlatingsangst is altijd semi-alleen zijn.
Daar zijn genoeg verslagen over geschreven. Het gaat veel meer om het contrast dan de relatie zelf.
op zich een duidelijk verhaal, alleen de laatste zin snap ik niet? Wat bedoel je daarmee? Dat je Monty niet de kans moet geven zelf een baas te zoeken en hij dus het best geplaatst kan worden bij meerdere mensen?
Hij is op proef in een gezin geweest, heeft besloten dat de vrouw zijn nieuwe baasje werd en als zij weg ging dan werd het janken...terwijl de man en kinderen gewoon thuis waren?

Hij kan het beste geplaatst worden bij meerdere honden, wat mij betreft. Dan speelt dat weggaan veel minder en kan hij zich optrekken aan een andere hond die daar ook beschikbaar voor is.

Zodra een hond zich op een iemand in het bijzonder gaat richten kun je daar ook een punt achter zetten. Het is voor een huishond niet nodig om de hele tijd iemand achterna te lopen. Niet als het dwangmatig wordt in ieder geval.
okee duidelijk! Hij zit nu wel in een gastgezin met meerdere honden, maar dat helpt niet veel aan zijn verlatingsangst.
Het zorgen dat hij niet zelf een baasje gaat claimen is duidelijk en dat zal ik aan een eventuele nieuwe eigenaar meegeven :ok:

Wat wel heel toevallig is, is dat ik gisteravond een berichtje kreeg of ik een hondje wist voor op een stal bij een oud kennis van me. Ik ga natuurlijk Monty promoten :wink: Mar ja, weet niet of ze wachten op een klein, ouder reutje :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”