Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse Dog?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Duitse Dog?
Je was me voor haha, ja zonde terwijl ik ze altijd zo mooi heb gevonden.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik snap die enorme borst nooit zo. zal vast ergens goed voor zijn maar bij de weimaraner vind ik het ook vaak zo overdreven. je krijgt er zo'n enorm uit verhouding lijf van

-
- Zeer actief
Nouja, een beetje verschil in type binnen een ras vind ik helemaal niets mis mee. Heeft ook niet zoveel met rasverbetering te maken, maar met wat mensen mooi vinden. Zolang er geen gezondheidsproblemen uit ontstaan snap ik niet zo goed wat je er tegen kan hebben. Je hoeft er zelf niet mee te lopen toch?
Gezondheid is een groot probleem bij de Dober, maar met grote lippen heeft dat niet zoveel te maken.
Ik dénk dat die giga voorborst te maken heeft met dat ze graag veel bespiering zien? Groot fan ben ik er ook niet van.
Gezondheid is een groot probleem bij de Dober, maar met grote lippen heeft dat niet zoveel te maken.
Ik dénk dat die giga voorborst te maken heeft met dat ze graag veel bespiering zien? Groot fan ben ik er ook niet van.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Overdrijving van uiterlijke kenmerken gaat volgens mij op den duur altijd problemen geven. Heb het idee dat de overdreven voorborst eerder te maken heeft met het willen zien van een langere hals. Schouders liggen relatief verder naar achteren waardoor ze wat verder vanaf de hals lijken te liggen en dus de hals langer lijkt. In enige mate schijnt dit functioneel te zijn bij jachthonden omdat die dan meer ruimte hebben om het apport te dragen. Maar ik kijk niet gek op als het ook van invloed is op de bewegingsmogelijkheden. Want als ik naar windhonden kijk hebben die over het algemeen juist schouders die meer naar voren liggen en die zijn toch bij uitstek gefokt op snel bewegen.

-
- Zeer actief
Uiteindelijk inderdaad wel. Maar ruimte voor variatie mag er toch ook zijn in een ras? Wanneer alle honden net klonen van elkaar zijn, zal er waarschijnlijk niet een al te brede genenpoel zijn.
Over die schouders, gaat dat dan over de hoeking van de voorhand? Dus als de schouders schuiner liggen komt er meer hals tevoorschijn en steekt de borst ook verder uit?
Over die schouders, gaat dat dan over de hoeking van de voorhand? Dus als de schouders schuiner liggen komt er meer hals tevoorschijn en steekt de borst ook verder uit?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
De dieren worden topzwaar, daardoor worden de voorpoten veel zwaarder belast dan de achterpoten. Het zou mij niet verbazen als deze dieren veel gevoeliger zijn voor artrose bij de voorpoten en bij de dobermann zou ik zelfs vraagtekens hebben over hoe goed hij kan zwemmen door de rare verdeling van gewicht.