Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
CBD olie
Moderator: moderatorteam
-
*Wolf*
- Zeer actief
Re: CBD olie
Hond.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik heb voor mijn drietal ook de olie van CBDoggy. Voor Amber en Lizzy is het moeilijk met zekerheid vast te stellen of het inderdaad de olie is die hen helpt, al heb ik het gevoel van wel. Maar voor Kailen werkt het overduidelijk. Hij heeft ernstige artrose en HD, maar is nu volledig van de metacam af en doet het prima op de olie plus gluco-supplement. Echt wel het proberen waard dus.
- Marie-Josée
- Erelid
Fijn om te lezen. Tomas krijgt nu Previcox met maagbeschermers,en daar nog de CBD olie bij, het zou fijn zijn als hij het met alleen die olie kan redden.
Oh en glucosamine krijgt hij ook, en vitamine C om de urine zuur te houden maar ook omdat vitamine C kennelijk de groei van tumoren remt.
Als ik tegenwoordig zijn eten klaar maak ben ik wel even bezig
Oh en glucosamine krijgt hij ook, en vitamine C om de urine zuur te houden maar ook omdat vitamine C kennelijk de groei van tumoren remt.
Als ik tegenwoordig zijn eten klaar maak ben ik wel even bezig
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Deze tekst staat op dezelfde website: "Een van de merken die niet zo goed uit de test kwam was de olie van Egis Natuurlijk. Het bedrijf kreeg begin januari te horen dat de CBD-waarde in de 10% variant een stuk lager uitviel. De mede-eigenaar van het bedrijf, Bart van de Wetering, laat weten erg geschrokken te zijn van het resultaat. “We hebben de 10%-variant direct uit de handel gehaald”, vertelt hij over de telefoon.smoekie schreef: Ik wil geen "zeikerd" zijn hoor, maar ben er persoonlijk nogal flink ingedoken de afgelopen jaren en behalve dat de prijs (MJ) zéker geen garantie is voor een goede olie is de olie van egis (die van 50 ml voor bijna 72 euro) helemaal beroerd.
Die voldoet in de verste verte niet aan de door hun gestelde "hoeveelheid" cbdIntegendeel zelfs. De testrapporten waar zij (minimaal) mee "showen" zijn niet van hunzelf maar "gepikt" van internet. Eerder zelfs van iemand waar ik mijn olie altijd vandaan haal. Bij hen zie je naam/adres e.d. dan ook nooit op hun testrapporten staan.
Verder moet men het uiteraard voor zichzelf weten. Als jij (hond) baat heeft helemaal prima maar dit is in ieder geval geen olie die ik zou aanradenZélfs niet voor honden aangezien zij daar vwb het percentage cbd vér onder zitten. Vraag gewoon 1x in de zoveel tijd om een testrapport. Er is teveel "troep" (tis inmiddels goed handel geworden) te koop dat je er door de "mooie teksten" al gauw instinkt.
Ik ga even "zoeken" want van egis is dat gewoon "bekend'......
edit"
Sindsdien heeft het Egis Natuurlijk een aantal stappen gezet om in de toekomst te voorkomen dat er afwijkende hoeveelheden CBD in hun producten zitten. Zo is het bedrijf overgestapt naar een andere producent. “We hebben flesjes van onze 5%-variant laten testen bij LaCassini. Die bleken in orde te zijn.” Daarmee hoopt Bart van de Wetering de juiste stappen te hebben gezet om transparant te blijven en een goede prijs-kwaliteitverhouding aan te blijven bieden."
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is ook mijn probleem,moeilijk om zekerheid te krijgen over de betrouwbaarheid van de olie.
Ik heb die van MSS en die staat niet vermeld. De drogist verkocht alleen die omdat die naar hun zeggen wél voldoet aan de eisen maar dat moet ik natuurlijk ook maar geloven.
Verder maken bedrijven enkel reclame voor hun eigen product dus wat op de websites vermeld staat hoeft ook niet te kloppen.
Ik heb die van MSS en die staat niet vermeld. De drogist verkocht alleen die omdat die naar hun zeggen wél voldoet aan de eisen maar dat moet ik natuurlijk ook maar geloven.
Verder maken bedrijven enkel reclame voor hun eigen product dus wat op de websites vermeld staat hoeft ook niet te kloppen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Dan heeft Dhr. Bart vast wel een nieuwe verifieerbare testrapporten (lees op etiket vermelde batchnr./ID overeenkomt met betreffende rapport) van ná februari. Als ik ergens olie zou bestellen die zó negatief in het nieuws is geweest en van waar de testresultaten zo ongeveer het meest belabberd zijn zou ik deze toch echt niet direct op zijn blauwe ogen geloven. Ik zou dan toch(dat doe ik minimaal 2x per jaar) om een testrapport vragen waaruit zou blijken dat de olie nu wél goed zou zijn.under the red sky schreef:Deze tekst staat op dezelfde website: "Een van de merken die niet zo goed uit de test kwam was de olie van Egis Natuurlijk. Het bedrijf kreeg begin januari te horen dat de CBD-waarde in de 10% variant een stuk lager uitviel. De mede-eigenaar van het bedrijf, Bart van de Wetering, laat weten erg geschrokken te zijn van het resultaat. “We hebben de 10%-variant direct uit de handel gehaald”, vertelt hij over de telefoon.
Sindsdien heeft het Egis Natuurlijk een aantal stappen gezet om in de toekomst te voorkomen dat er afwijkende hoeveelheden CBD in hun producten zitten. Zo is het bedrijf overgestapt naar een andere producent. “We hebben flesjes van onze 5%-variant laten testen bij LaCassini. Die bleken in orde te zijn.” Daarmee hoopt Bart van de Wetering de juiste stappen te hebben gezet om transparant te blijven en een goede prijs-kwaliteitverhouding aan te blijven bieden."
http://vergelijkingmedicinaleolie.org/p ... sparantie/
Ik ben er destijds vanwege moeders goed ingedoken en heb gemerkt dat er ontzettend veel "troep" wordt aangeboden. Wat ik wel geleerd heb is dat het uiteindelijk toch heel makkelijk is er achter te komen of je met een goede/betrouwbaar iemand/bedrijf te maken hebt of niet, en dat is door het opvragen van testrapporten. Die worden toch minimaal 1x per jaar (soms meerdere keren per jaar) herhaald. Iemand/bedrijf die dit niet kan overleggen of met een oud rapport aankomt(of een rapport waar het bedrijf niet op vermeld staat) zou ik dan ook persoonlijk links laten leggen.
Voor mij was het simpel, het was immers voor mijn moeder en dan moet het wel 100% goed zijn.
Ik ben in ieder geval groot voorstander van het gebruik van de olie maar vind wel, zeker ook omdat "kwekers/bedrijven" als paddestoelen uit de grond schieten vanwege het "geld" dat er mee gemoeid is (o.a. bijv. die van Natural People/etos/ah waar je eigenlijk vér vandaan zou moeten blijven) en mijn inziens dus echt wel wel enig onderzoek vergt voordat je inderdaad (eindelijk) een goede/betrouwbare gevonden hebt...
Kortgezegd is het (althans wat mij betreft) dus het simpelste/beste om "gewoon" om een recent testrapport te vragen vooraleer ergens olie te kopen/bestellen
Laatst gewijzigd door smoekie op 05 nov 2017 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Bewijs hiervan please?smoekie schreef:[ (o.a. bijv. die van Natural People/etos/ah waar je eigenlijk vér vandaan zou moeten blijven)
Ik sta best open voor kritiek op Natural People-CBD maar zoals ik aangaf heb ik 100% positief resultaat ervaren bij mij hond met deze olie. Dus ik bekijk het wel met enige nuance, logischerwijs.
- smoekie
- Zeer actief
Dat kan hoor, geloof je wat dat betreft ook op je woord.*Wolf* schreef:Bewijs hiervan please?smoekie schreef:[ (o.a. bijv. die van Natural People/etos/ah waar je eigenlijk vér vandaan zou moeten blijven)
Ik sta best open voor kritiek op Natural People-CBD maar zoals ik aangaf heb ik 100% positief resultaat ervaren bij mij hond met deze olie. Dus ik bekijk het wel met enige nuance, logischerwijs.
Reden waarom ik van mening ben (vond dat eerder even te lang om te vermelden) dat je die olie beste kunt laten staan is vanwege het feit dat zij zoveel, makkelijk en zo goedkoop mogelijk olie produceren (grote halen, gauw thuis) dmv het gebruik van synthetische kristallen. Het gebruik van synthetische cbd olie kan(op termijn) dan ook meer goed dan kwaad doen.
Een bijkomend "nadeeel" van olie op basis van kristallen is dat er niets anders dan CBD in zit. Er zitten dus geen cannabinoïde/terpenen e.d. in waardoor het "entourage effect" ontbreekt (samenwerking van de stoffen en versterkten van) en de (medicinale) werking minder is dan olie op natuurlijke basis.
Zal hier een linkje plaatsten die ongetwijfeld beter kan "uitleggen" wat dat (entourage effect) precies is en waarom dat noodzakelijk is.
https://www.mediwietsite.nl/entourage-e ... menwerken/
Dat doet verder niets af aan het feit dat het bij jouw hond ongetwijfeld "genoeg" zal werken aangezien dieren nu eenmaal maar zeer "weinig" nodig hebben maar aangezien de olie voor moeders (en later voor mezelf) bedoeld was (wilde dus geen chemo) heb ik me er (mbt CBD en THC olie) tot in de nachtelijke uren over ingelezen en er dus achter gekomen dat er nog flink wat "verschil" zit in de (werking van) oliën die inmiddels door Jan en alleman wordt aangeboden als ook door "grote bedrijven" die snel geld willen verdienen en waar je bij "aanschaf" dan ook op moet letten
Dus ja wat dat betreft, en daar ben ik heel eerlijk in wil ik dan ook als het even kan de beste (werkende) olie en chemisch geproduceerde olie valt daar voor mij persoonlijk dus niet onder o.a. om hetgeen ik hierboven uitlegde. Dat is voor onze honden trouwens niet anders mocht dat ooit nodig zijn.
Maar goed, iedereen kan daar natuurlijk weer anders over denken. Als jij deze olie goed genoeg vind is dat verder prima. Dat neemt niet weg dat ik niet zal aangeven waarom men mijn inziens die olie beter kan laten staan. Wat jij (of anderen) dáár dan weer mee doet is dan ook geheel aan jezelf
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ah, oké, bedankt. Ze hebben het zelf over 100% natuurlijke extractie, maar inderdaad bevat ie geen THC.
Welke heb jij uiteindelijk gekozen? En heeft het gewerkt bij je moeder?
Edit: dit zeggen ze zelf, het bevat wel (varianten van) cannabionoïden dus. Maar het fijne weet ik er ook niet van, misschien zeggen ze idd maar wat.
Edit: dit zeggen ze zelf, het bevat wel (varianten van) cannabionoïden dus. Maar het fijne weet ik er ook niet van, misschien zeggen ze idd maar wat.
- Natuurlijke CBD van zuivere Nederlandse vezelhennep. 100% van natuurlijke oorsprong. Full spectrum CBD extract, verkregen uit natuurlijke CO2 extractie.
Het gebruikte extract bevat, naast tenminste 4% CBD , ook varianten van cannabinoïden, terpenen, fenolen, aminozuren en andere natuurlijke elementen.
Ons product bevat geen THC, je kunt er dus niet high of stoned van worden.
Geproduceerd volgens GMP standaarden en uitgebreid getest in laboratoria, waardoor de CBD olie van farmaceutische kwaliteit is. U kunt altijd bij ons de laboratorium testen opvragen en ze staan vermeld als afbeelding bij product foto. Tevens hebben we de verpakking laten goedkeuren door de keuringsraad KOAG/KAG.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Godsklere, het is maar een supplement hè. Ik betaal niet de hoofdprijs en het werkt beter dan pijnstillers. Dan maak ik me verder niet druk hoor.
- smoekie
- Zeer actief
De olie van hun bevat alleen maar CBD. Voor moeders ben ik uiteindelijk bij een kleine thuisteler terecht gekomen die voornamelijk voor eigen gebruik en kleinschalige verkoop olie/pasta en tubes creme maakt/verkoopt. Bij moeders heeft het (was icm THC) zeker geholpen. Sowieso vwb haar eetlust en slapen en of het "tegen" de kanker heeft geholpen tja, wie zal het zeggen. Niemand die daar natuurlijk iets met overtuiging over kan zeggen, maar ze heeft iig bewust voor géén chemo gekozen en tot op heden(bijna 2,5 jaar verder) zijn we daar allemaal nog steeds ontzettend blij mee en zijn alle onderzoeken tot nu toe nog steeds goed geweest.*Wolf* schreef:Ah, oké, bedankt. Ze hebben het zelf over 100% natuurlijke extractie, maar inderdaad bevat ie geen THC.
Ook haar wonden die ze aan de longoperatie overhield (die waren ze in het ziekenhuis gewoon helemaal vergeten) waren met zijn zalf itt die van het ziekenhuis die niet werkte binnen no time als sneeuw voor de zon vertrokken en verdween de "spanning" (het trok ook heel erg) van de huid. Dus ja, ik zou zeggen dat het zeker heeft "gewerkt". Voor mezelf overigens ook
Klopt niet. Blijkt overigens ook uit hun eigen testresultaten. Er zit behalve CBD helemaal niets in. En dat krijg je dus alleen maar voor elkaar als de olie op basis van kristallen is. Ook trouwens als het natuurlijke kristallen betreft hoor (die 2 zijn niet zo makkelijk te onderscheiden) maar 9 van de 10 (zeker de grotere) bedrijven cq "stichtingen" gebruiken synthetische. Zo ook zij. Laat verder onverlet dat jouw hond er baat bij heeft.*Wolf* schreef:Edit: dit zeggen ze zelf, het bevat wel (varianten van) cannabionoïden dus. Maar het fijne weet ik er ook niet van, misschien zeggen ze idd maar wat.
- Natuurlijke CBD van zuivere Nederlandse vezelhennep. 100% van natuurlijke oorsprong. Full spectrum CBD extract, verkregen uit natuurlijke CO2 extractie.
Het gebruikte extract bevat, naast tenminste 4% CBD , ook varianten van cannabinoïden, terpenen, fenolen, aminozuren en andere natuurlijke elementen.
Ons product bevat geen THC, je kunt er dus niet high of stoned van worden.
Geproduceerd volgens GMP standaarden en uitgebreid getest in laboratoria, waardoor de CBD olie van farmaceutische kwaliteit is. U kunt altijd bij ons de laboratorium testen opvragen en ze staan vermeld als afbeelding bij product foto. Tevens hebben we de verpakking laten goedkeuren door de keuringsraad KOAG/KAG.
Dat moet je dan ook vooral niet doenunder the red sky schreef:Godsklere, het is maar een supplement hè. Ik betaal niet de hoofdprijs en het werkt beter dan pijnstillers. Dan maak ik me verder niet druk hoor.