mijke schreef:Ik heb echt nog nooit van mijn leven de behoefte had om mijn huisdieren bij mijn afwezigheid te bespieden.
Bij Finn heb ik dat ook totaal niet. Die slaapt, ergens... op de bank, op bed, op zijn kussen, hij slaapt. Dat weet ik zeker.
Bij Tess wilde ik graag weten hoe het alleen zijn ging. Voor mezelf, voor de buren en voor haar

De ene buren zeiden namelijk dat ze niks horen op heel even wat gejoel na, de andere maakte dat gejoel al wat groter. Door te filmen wist ik dat het gejoel heel eventjes was als ik net weg was gegaan. En ik weet of ze slaapt als ik weg ben of toch onrustig blijft. Dat vond ik wel fijn om de aanpak rondom het alleen blijven aan te passen. Meteen de eerste dag betrapte ik haar op het over de bench heen klauteren uit haar veilige 'hok'. Toen zat ze dus in een minder veilige gang met oa dus een camera en stroomkabel... Gelukkig woon ik dichtbij, dus kon als een speer naar huis om haar weer op te sluiten
Ik kijk nu nog 1 of 2 keer in de tijd dat ze alleen is. En vaak slaapt ze, of ze haalt haar speelgoedmand overhoop waar ik brokjes in verstopt heb.