Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doet-ie?
Moderator: moderatorteam
-
Sandra&co
Wat doet-ie?
Roubi doet dit een keer of 2 per dag, wat kan dit zijn? Reverse sneazing?
https://youtu.be/tPeqeEj3Ndg
https://youtu.be/tPeqeEj3Ndg
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Wat doet-ie?
Voor Lola echt begint met reverse sneezing doet ze dit. Je kan even de neusgaten dichthouden of over de keel wrijven. Als dat niet helpt, ga ik er altijd maar gewoon bij zitten en kalmeren voor zover dat wil. Lola vindt het zelf heel eng namelijk, dus als ik het in dit stadium weg kan wrijven op d’r keel ben ik blij.
-
Sandra&co
Ja ik ga er ook bij zitten en aai hem wat, na een paar minuten is het dan weg. Maar hij vindt het echt helemaal niet tof natuurlijk. Ik zal z'n neusgaten eens dichthouden 
-
Neeltje
Ik ga er ook bij zitten/staan en kalmeren, bij heel erge aanval wil ik de neus en mond dichthouden zodat ze gaan slikken. Maar het gaat ook weer over. Denk dat ze het ook krijgen als we er niet bij zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Pemba schreef:Lijkt er wel op, even zijn neusgaten dicht houden
HOe doe je dat? gewoon hand voor neusje? Want Tristan had dit vanacht ook voor het eerst.. hij bleef een minuut of 10 bezig. We kennen het wel maar dan is het meestal zo over. Nu niet. En we wisten eigenlijk geen van beiden wat te doen.. ;-( Arm ding..
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep even de hand voor de gaatjes~Suzanne~ schreef:Pemba schreef:Lijkt er wel op, even zijn neusgaten dicht houden
HOe doe je dat? gewoon hand voor neusje? Want Tristan had dit vanacht ook voor het eerst.. hij bleef een minuut of 10 bezig. We kennen het wel maar dan is het meestal zo over. Nu niet. En we wisten eigenlijk geen van beiden wat te doen.. ;-( Arm ding..
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Uitgaande van mezelf lijkt het me voor een hond zachtgezegd niet fijn of zelfs beangstigend als de neusgaten dichtgehouden worden, daarom kies ik altijd voor wrijven/zachtjes knijpen in het strottenhoofd zodat de hond gaat slikken (dat lost het ook op namelijk).Sandra&co schreef:Ja ik ga er ook bij zitten en aai hem wat, na een paar minuten is het dan weg. Maar hij vindt het echt helemaal niet tof natuurlijk. Ik zal z'n neusgaten eens dichthouden
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Mijn ervaring is dat slikken lang niet altijd helpt. Dus zodra het begint wrijf ik stevig over de keel, helpt dat niet dan heel kort de neusgaten even dichthouden en als het dan nog niet stopt maar gewoon erbij gaan zitten en kalmeren. Maar als Lola er vanaf komt met eventjes de neusgaten dicht zodat ze haar bek moet openen, vindt ze dat tien keer fijner dan zo’n aanval die bij haar gerust een kwartier kan duren.Zamunda schreef:Uitgaande van mezelf lijkt het me voor een hond zachtgezegd niet fijn of zelfs beangstigend als de neusgaten dichtgehouden worden, daarom kies ik altijd voor wrijven/zachtjes knijpen in het strottenhoofd zodat de hond gaat slikken (dat lost het ook op namelijk).Sandra&co schreef:Ja ik ga er ook bij zitten en aai hem wat, na een paar minuten is het dan weg. Maar hij vindt het echt helemaal niet tof natuurlijk. Ik zal z'n neusgaten eens dichthouden
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Wrijven helpt hier niet altijd en dan buig ik even 1 vinger rond zijn neusgatenZamunda schreef:Uitgaande van mezelf lijkt het me voor een hond zachtgezegd niet fijn of zelfs beangstigend als de neusgaten dichtgehouden worden, daarom kies ik altijd voor wrijven/zachtjes knijpen in het strottenhoofd zodat de hond gaat slikken (dat lost het ook op namelijk).Sandra&co schreef:Ja ik ga er ook bij zitten en aai hem wat, na een paar minuten is het dan weg. Maar hij vindt het echt helemaal niet tof natuurlijk. Ik zal z'n neusgaten eens dichthouden
Een hele hand over de snoet is denk ik wat vervelender.

-
Sandra&co
Nou, wrijven over de keel of neusgaten dichthouden helpt helaas niks 
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Oor heeft dit ook geregeld, ik doe er helemaal niks aan. Het is mij trouwens opgevallen dat ze het vaker heeft wanneer er sprake is van spanning en stress. Toen ik haar net kreeg had ze het heel vaak, meerdere keren per dag. Dat is vanzelf verminderd toen ze bij mij gewend was. Dus ik zou het bij Roubi denk ik ook even aanzien, hij is tenslotte net twee keer verhuisd.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja klopt het gaat er vaak aan vooraf. Maar het is ook een glijdende schaal hoor, Oor heeft het soms heel erg en soms heel mild, en alles daar tussenin.Nanna schreef:
Dát is reversed sneezing. Wat Roubi doet lijkt er op maar is iig veel milder.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Het lijkt erg op wat Jazzy ook wel eens heeft, inderdaad een soort milde versie van reversed sneezing. Bij haar helpt het goed om even bij haar te gaan zitten om haar te kalmeren, en zoals al gezegd over de keel wrijven (en eventueel de neusgaten even dichthouden). Meestal is 't dan zo over. Leuk is het niet maar het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken.
-
Sandra&co
Hij wierp me een niet-begrijpende blik toe, maar liet het gewoon over zich heen komenZamunda schreef: Uitgaande van mezelf lijkt het me voor een hond zachtgezegd niet fijn of zelfs beangstigend als de neusgaten dichtgehouden worden, daarom kies ik altijd voor wrijven/zachtjes knijpen in het strottenhoofd zodat de hond gaat slikken (dat lost het ook op namelijk).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva en Dumas hebben het ook wel eens. Niet zo erg als op het filmpje van Nanna maar toch naar. Ik doe er weinig aan.
-
Sandra&co
Geen idee, zijn entboekje is nog niet binnensirene schreef:Heeft ie niet toevallig pas die KC neusenting gekregen?