Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clickertip gevraagd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Clickertip gevraagd

Ongelezen bericht door Leonie. »

Het leek me leuk Millie te leren haar koppie op de grond te leggen, gewoon omdat het schattig is en leuk voor op foto's. Na een paar minuten clickeren had ze het door, echt ongelooflijk (bij Lou lukte het clickeren nooit zo goed, maar Millie zou zo in de voorbeeldfilmpjes kunnen ;))

Vanmorgen herhaalde ik het nog eens en ze snapte al dat ze een tijdje zo moest blijven liggen, in plaats van gelijk haar kop weer op te tillen. Ik merkte wel dat ze bij het af gaan liggen nu gelijk haar kop op de grond wil leggen, zonder dat ik dat nog vraag. Hoe kan ik in de volgende sessies nu het best voor elkaar krijgen dat ze bij 'af' nog haar kop omhoog houdt en bij 'koppie' pas haar kop op de grond legt?
Leonie.
Zeer actief

Re: Clickertip gevraagd

Sorry, ik snap 'm niet helemaal (eigenlijk helemaal niet, maar dat klinkt zo dom).
Cleva schreef:Gewoon op een handgebaar aanklikkeren.
Bedoel je een handgebaar aan de beweging koppelen? Zodat ze op den duur ziet dat dat een ander gebaar is dan af?
Cleva schreef: Gewoon door blijven trainen, meestal vogelt een slimme hond het dan wel uit.
Is ook zo. Millie is echt waanzinnig slim en zelfs als ik iets verpruts door bijvoorbeeld verkeerd te clicken begrijpt ze op de een of andere manier dat dat een foutje was. Waarschijnlijk gaat het inderdaad vanzelf goedkomen, maar ik vind het echt leuk om de theorie te begrijpen, ook al is die misschien weinig relevant ;)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Click je ook wanneer ze bij een 'af' haar kop op de grond legt? Misschien helpt het om de 'af' opnieuw te trainen en alleen te clicken wanneer ze haar kop hoog houdt. En pas daarna een 'koppie' vragen, zodat ze het verschil tussen beide commando's leert.

Leuk idee trouwens! Ik ben benieuwd naar de voorbeeldfilmpjes ;-)
Leonie.
Zeer actief

natalie schreef:Click je ook wanneer ze bij een 'af' haar kop op de grond legt? Misschien helpt het om de 'af' opnieuw te trainen en alleen te clicken wanneer ze haar kop hoog houdt. En pas daarna een 'koppie' vragen, zodat ze het verschil tussen beide commando's leert.

Leuk idee trouwens! Ik ben benieuwd naar de voorbeeldfilmpjes ;-)
Nee, in principe niet, maar nu merkte ik dat ze af ging en haar koppie lang op de grond legde. Dus dan wil ik aan de ene kant clicken omdat ze die nieuwe beweging zo goed uitvoert, maar aan de andere kant wil ik nu juist het commando eraan koppelen, en dat is niet 'af'.
Wel een goed idee om nu 'af' te gaan vragen en daarvoor te clicken denk ik! Ik ga het zo eens proberen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik vraag altijd pas een down nadat ze afligt. Dus eerst in af en dan pas als ze flink afligt, een down. Nooit direct een down dus, want dan kan er idd wel wat verwarring ontstaan;
Ze wordt dus ook steeds eerst bevestig in haar af. Natuurlijk ga je in het begin wel hebben dat ze heel snel haar kop gaat leggen, dat is ook wel logisch; maar hier is het dus wel de ervaring dat dat heel snel overgaat.

Het levert inderdaad wel leuke foto's op :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

maart schreef:Ik vraag altijd pas een down nadat ze afligt. Dus eerst in af en dan pas als ze flink afligt, een down. Nooit direct een down dus, want dan kan er idd wel wat verwarring ontstaan;
Ze wordt dus ook steeds eerst bevestig in haar af. Natuurlijk ga je in het begin wel hebben dat ze heel snel haar kop gaat leggen, dat is ook wel logisch; maar hier is het dus wel de ervaring dat dat heel snel overgaat.

Het levert inderdaad wel leuke foto's op :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heel leuk :)

Zo deed ik het ook hoor, de hele training was in af, zeg maar. Alleen toen we aan de derde sessie begonnen, deed ze gelijk al het koppie op de grond bij 'af' en begon ik me af te vragen hoe ik dat er weer uit zou krijgen.

Maar net steeds af gevraagd en daarna koppie incl handgebaren en dat ging best goed!

Tapatalk wil geen foto bijvoegen :(
Leonie.
Zeer actief

Afbeelding

Toch gelukt :)
Leonie.
Zeer actief

Net zei ik 'af' en ze deed haar kop op de grond, dus ik clickte niet. Toen deed ze vervolgens haar hoofd naar links op de grond, daarna naar rechts en daarna precies in het midden, in de hoop dat dat goed zou zijn :mrgreen:

Maar daarna ging ie perfect.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Leonie. schreef:Net zei ik 'af' en ze deed haar kop op de grond, dus ik clickte niet. Toen deed ze vervolgens haar hoofd naar links op de grond, daarna naar rechts en daarna precies in het midden, in de hoop dat dat goed zou zijn :mrgreen:

Maar daarna ging ie perfect.
Haha, de slimmerd! Ik ben ook wel eens geneigd te clicken voor iets wat ik eigenlijk niet gevraagd heb, maar dat is voor de hond alleen maar verwarrend. Uiteindelijk leert hij of zij sneller als je heel consequent bent met hetgeen waar je voor clickt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”