Vandaag voor het eerst in het bos geweest, gelijk zijn vuurdoop. We liepen op met een HUS (een góeie

) en 1 van haar honden, een Friese Stabijt, had eerder al een handschoen gevonden. Was ze héél fel op. Geen hond mocht erbij in de buurt komen en Izzy kwam met d'r domme dikkop toch te dicht in de buurt (zonder bedoelingen want andermans speelgoed interesseert haar geen klap). Toen hing Stabij d'r in. Izzy schrok, droop af en niks meer aan de hand verder. De handschoen afpakken lukte niet en de Stabij begon vuil uit te dagen. 1 Van de vrouwen waar we mee liepen merkte op dat Izzy bloedde op haar lip. Nou ja, dit dus, het zieltje:
Na een paar minuten klapte de Stabij weer vol op Izzy en opeens lagen ze samen tussen de bladeren te spartelen, nooit zo'n felle donder gezien

Dus de HUS en ik trokken die 2 uit elkaar en het was daarna gelijk klaar. "Zag je wat die grote (Roubi) van jou deed??" zei ze na afloop. Hij probeerde de ruzie te sussen. Dat is een goeie!". Dus ik ben ontzettend trots op Roubi, want in de heisa had ik de riem losgelaten (

) en het enige wat hij deed was heel kalm proberen de situatie op te lossen. De vrouw die waarschuwde dat Izzy bloedde was onder de indruk. Izzy was de eerste Stafford waar ze niet bang voor was - haar eigen honden waren al een paar keer door een Staff aangevallen dus ze had er erg slechte ervaringen mee.
Een half uurtje daarvoor hebben we nog geoefend met prikkeren:
Het is een braverik. Hij reageert steeds beter op z'n naam en komt dan even tegen me aan staan terwijl hij me met z'n trouwe Lassie-oogjes aankijkt.