Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roubi

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Roubi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Vandaag voor het eerst in het bos geweest, gelijk zijn vuurdoop. We liepen op met een HUS (een góeie ;) ) en 1 van haar honden, een Friese Stabijt, had eerder al een handschoen gevonden. Was ze héél fel op. Geen hond mocht erbij in de buurt komen en Izzy kwam met d'r domme dikkop toch te dicht in de buurt (zonder bedoelingen want andermans speelgoed interesseert haar geen klap). Toen hing Stabij d'r in. Izzy schrok, droop af en niks meer aan de hand verder. De handschoen afpakken lukte niet en de Stabij begon vuil uit te dagen. 1 Van de vrouwen waar we mee liepen merkte op dat Izzy bloedde op haar lip. Nou ja, dit dus, het zieltje:

Afbeelding

Na een paar minuten klapte de Stabij weer vol op Izzy en opeens lagen ze samen tussen de bladeren te spartelen, nooit zo'n felle donder gezien :schrik: Dus de HUS en ik trokken die 2 uit elkaar en het was daarna gelijk klaar. "Zag je wat die grote (Roubi) van jou deed??" zei ze na afloop. Hij probeerde de ruzie te sussen. Dat is een goeie!". Dus ik ben ontzettend trots op Roubi, want in de heisa had ik de riem losgelaten ( :schrik: ) en het enige wat hij deed was heel kalm proberen de situatie op te lossen. De vrouw die waarschuwde dat Izzy bloedde was onder de indruk. Izzy was de eerste Stafford waar ze niet bang voor was - haar eigen honden waren al een paar keer door een Staff aangevallen dus ze had er erg slechte ervaringen mee.

Een half uurtje daarvoor hebben we nog geoefend met prikkeren: :mann:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een braverik. Hij reageert steeds beter op z'n naam en komt dan even tegen me aan staan terwijl hij me met z'n trouwe Lassie-oogjes aankijkt.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wel een super leuk beest, zeg!

Wat rot dat Izzie nu weer zo naar gepakt is.... daar kan ik bij mijn honden toch zo slecht tegen....
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat naar dat Izzy zo gepakt is :( Manu is ook vaak de pineut, ik vind dat toch zo naar. Geef haar maar een dikke kus en een kleedje :I:
En zo goed hoe Roubi reageerde, hij klinkt wel behoorlijk perfect ;)
Sandra&co

Manuma schreef:Wat naar dat Izzy zo gepakt is :( Manu is ook vaak de pineut, ik vind dat toch zo naar. Geef haar maar een dikke kus en een kleedje :I:
En zo goed hoe Roubi reageerde, hij klinkt wel behoorlijk perfect ;)
Die is gewoon zó met d'r eigen ding bezig dat ze signalen van andere honden domweg lijkt te missen. Kusjes en betadine heeft ze gehad ;)

Overigens kreeg ik de 'waarschuwing' dat hij 'mindere' (kleinere/onzekere) honden zou pesten. Heb er nog niks van gemerkt. Hij is juist heel voorzichtig met het kleine grut. Zou me nakkes verbazen als hij uiteindelijk toch prima met katten zou blijken te kunnen :19:
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Roubi is echt prachtig :I: Veel plezier met je nieuwe aanwinstopvanger :cheer:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Hij is prachtig :I: veel geluk met hem :cheer:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hij is leuk :I: :I: :I: en wat een heerlijk relaxed karakter :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Och die Izzy. Extra knuffel vanuit hier.
Wat heerlijk dat jouw dames en de leuke man wel klikken! Op Izzie reageerde hij best fel, daar lijkt nu helemaal geen sprake van te zijn, gelukkig maar.
Sandra&co

Ik had net de contactpersoon van Mirtos aan de lijn en ze was uitermate verbaasd dat het zo goed gaat :schrik: :mrgreen: Dus óf er staan me nog wat verrassingen te wachten, of hij zit hier gewoon op zijn plek. Heb al gezegd dat ik voor de zekerheid ga sparen voor zijn adoptie :oeps:

Hij vindt het wel af en toe wat moeilijk om écht contact te maken. Hij doet z'n best maar soms is hij even niet te bereiken. Maar dat is niet zo gek, die hond heeft zoveel mensen gezien ondertussen dat hij ook niet meer weet aan wie hij kan hechten.
Sandra&co

Als ik op mijn hurken op een hoog toontje zijn naam roep, kijkt hij me sowieso wel even aan en meestal komt hij dan ook mijn kant op. Zodra dat 100% is, mag hij van de riem af. Ik kan een lange lijn lenen van Shibby zodat hij wat meer bewegingsvrijheid heeft. Ik knoop nou 2 riemen aan elkaar vast en die zijn op het eind van de wandeling dus gewoon vies, nat en vol dennennaalden. Snie handig nie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

fenneke schreef:Wat raar dat hij zo "bloot" bij je gebracht wordt
Een riem is toch wel het minste wat je verwachten kon
Helemaal mee eens. Dacht ook nog ergens gelezen te hebben zelfs zonder paspoort? Erg vreemd.
Wat lijkt het zo een heerlijk beest :I: veel plezier met elkaar
Ook hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Sandra&co

Paspoort en tuig worden alsnog nagezonden, dat waren ze vergeten ;) Ken beur'n.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hij viel me al eerder op, wat fijn dat hij bij jou is :I:
Lijkt me een hele fijne hond in ieder geval, ben benieuwd of hij bij jou blijft :D het lijkt goed te klikken in ieder geval!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Het lijkt me een ontzettend leuke hond en ik denk dat met de manier waarop jij er mee omgaat hij ook wel met katten kan. Wij hebben hier ook diverse honden gehad die katten wilden opeten. Maar dat is uiteindelijk allemaal opgelost. Gezien het nu al zo goed gaat denk ik dat je er binnen de kortste keren alles mee kan. Veel plezier en succes ermee! Hij past ook leuk bij de andere 2.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Owowow :I: Als je die katten nou ff test, dan mag je 'm daarna hier afleveren :engel:
Sandra&co

Nou, het enige punt waarop ik nog twijfel of hij blijft, is dat Sofi nog niet helemaal overtuigd is ;) Ze vindt hem best hoor, ze accepteert hem. Maar als hij blijft, moet er echt wel iets meer dan 'acceptatie' zijn ;) Denk dat het al heel wat kan schelen als hij ooit los kan (wat ik eigenlijk wel verwacht), zodat ze samen buiten kunnen keten.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een mooierd! :I:
En een kus op Izzy dr snoet.. arme meid.
Afbeelding
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Leuke hond om te zien.
Hoop dat hij het goed blijft doen bij Izzy en Sofi.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Daar is de mooie man! :I:
Wat fijn dat het zo goed gaat!
En wat sneu voor Izzy. Potverdikkie, geef d'r maar een knuffel.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Prachtige hond! Zou leuk zijn als hij een blijvertje wordt. Geef Sofi even de tijd, soms duurt het even voor honden elkaar gaan waarderen.

En arme Izzy... was je niet doorgelopen na de eerste schermutseling?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Oooooooooooooooh, wat is hij leuk!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wat een ontzettend lieve en trouwe blik heeft hij in zijn ogen. :I:
Afbeelding
Sandra&co

Johnny Jones schreef:Prachtige hond! Zou leuk zijn als hij een blijvertje wordt. Geef Sofi even de tijd, soms duurt het even voor honden elkaar gaan waarderen.

En arme Izzy... was je niet doorgelopen na de eerste schermutseling?
Nee, het was *bam* en klaar. Dus ik dacht dat die teef het wel uitgekuurd had. We liepen al een poos op en er was niets aan de hand. Daarna is de handschoen weggehaald en hebben we nog een poos probleemloos opgelopen; niks aan de hand. Was gewoon dom tevengedrag ;) Het is verder echt een leuke hond. Alleen erg bezitterig kennelijk.

Ik hoop echt dat Sofi bijtrekt. Net zat Roubi bij de bank wat ullig te kijken. Dus ik zei dat hij wel op de bank mocht. Eerst kwamen die 2 lompe voorpoten erop en toen ik hem erop wees dat hij 4 poten had en ze aanwees (je moet me horen praten met die beesten :roll: ) kwam hij langzaam maar zeker op de bank. Maar eenmaal geïnstalleerd vond Sofi dat hij in haar persoonlijke zone kwam en gromde naar hem, hij was helemaal flabbergasted. Zou het jammer vinden als ze niet bijtrekt, hoe kan ik dit anders weg doen:

Afbeelding

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Truus was een dikke trut de eerste week naar Dirk, maar daarna was het dikke mik :cheer: :cheer: dus even volhouden :mrgreen:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Oooh niet meer wegdoen hoor. Hij Is geweldig dit krijg je niet zomaar.

Je kleine dame trekt wel bij hoor, sommige honden doen dat wel in het begin. Ik Had een reu wyatt die altijd zijn neus optrok als er een nieuwe hond kwam. Yuk wie Is dat? Die stinkt mam die wil ik niet. Grommmm ga weg.
Nuja dat duurde soms een paar weken en soms een paar dagen en dan lag hij ermee te knuffelen en spelen en mochten ze nooit meer weg. Hij moest er gewoon aan wennen. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkoop met haar.

Ik hoef geen rashonden meer te nemen ik zie de laatste tijd zoveel moois hier op het forum. Alleen in de laatste maand al Had in een roedel compleet kunnen hebben gehad.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh gut echt alsof ik daar de bruine versie van Tess zie liggen met die puntneus zo bovenop je :I:

Grote kans dat Fi'tje nog wel bijtrekt. Finn moest in het begin van Joia ook niks weten en in de tweede week beet ze hem ook nog een gat boven z'n oog door een stommiteit van mij. Weer een week verder was een vriendschap geboren en vond hij haar steeds leuker :D Ik heb haar wel op de grond gehouden tot Finn genoeg aan haar gewend was dat hij haar ook kon accepteren op de bank. In het begin was de bank zijn plek waar zij niet met haar lompe poten bij hem kon. Zo begonnen ze ook met spelen. Finn op de bank, Joia er naast en zo een beetje 'bekvechten'. Langzaamaan begon Finn steeds vaker ook op de grond te spelen.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Oh wat een leukerd is roubi, ik vind t echt een knapzak. Die moet je houden hoor :D Hij prikkelt al zo knap mee.
En Sofie speelt hard to get. Was man liebt das neckt sich :mrgreen: Straks is ze helemaal dol op haar vent.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Sandra&co

Het is niet alleen maar kommer en kwel hoor ;) Zoals gezegd accepteert ze hem verder wel en ze behandelt hem als elke andere hond; correcties als ze haar grenzen overgaan. Maar zo'n dikke pluimstaart heeft ook zeker wel z'n voordelen, heeft ze nu door:

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh gotttegot wat een leukerd :I:
Hij heeft een beetje de dommige blik van een Golden maar wel een adelijke puntneus.

Mika vond Rani maar niks in het begin, ze hadden ook kleine ruzietjes rondom eten en op de bank liggen. Dat is goed bijgetrokken, het zullen nooit dikke vriendinnen worden maar daar is Mika toch niet het type voor. Behalve als er een nog stommere hond bijkomt (Nikki), dan is Rani ineens een stuk leuker.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hij doet me een beetje aan Cootje denken met die puntige bobbelneus :I:
Als ie net zo zachtaardig is heb je er echt een gouden hond aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”