Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare kots

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Rare kots

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik kwam vanochtend beneden en vond een plas dunne poep, dat dacht ik. Ik gokte dat het van Toto was, die wil nog wel eens allerlei stront eten buiten en heel soms valt dat verkeerd. Tijdens de eerste wandeling had Toto ook inderdaad spuitpoep, Lilo gewoon mooie drollen, dus dat bevestigde mijn vermoeden.

Vlak na het ochtendeten kotste Lilo alles weer uit. Het zag er nog precies zo uit zoals het erin was gegaan (smuldier met rijst erdoorheen vanwege die diarree van Toto). Ze at het vervolgens weer met smaak op, dus niks aan de hand. Toto leek 's middags wel weer hersteld van de spuitpoep, en Lilo poepte vanavond nog een paar goeie drollen.

Maar nu net gaat Lilo weer staan kotsen, en er komt exact datzelfde uit dat ik vanochtend voor poep aanzag. Bruin en dun. Ik heb eraan geroken toen ik het opruimde, en het rook niet naar poep, ook niet heel erg naar kots en ook geen ijzerlucht van bloed ofzo. Geen lekkere lucht, maar niet doordringend.

Verder is ze opgewekt en levendig, eet dus goed :roll:, en ze maakte net in eerste instantie zelfs aanstalten om die zooi weer op te gaan eten, maar dat leek me geen goed idee. :roll: Ze oogt dus zeker niet ziek. Ze was vandaag wel veel aan het drentelen en om aandacht aan het vragen, nu ligt ze te slapen. Slijmvliezen zijn mooi roze, geen harde buik, geen gerommel in die buik.

Ik ga morgenochtend even goed opletten wat eruit komt en wat erin gaat, maar ik moet daarna eigenlijk de deur uit tot een uur of 3. Als ze nou niet poepte of ziek oogde was het makkelijk, dan belde ik de DA en bleef ik morgen thuis. Maar nou ja, lastig. Wat zouden jullie doen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sandra&co

Re: Rare kots

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh niks. Dat heeft Izzy ook wel eens gehad in het verleden en zolang het geen dagen aanhoudt, vind ik het geen noodsituatie. Zal wel niet lekker hebben gelegen. Was verder ook niks meer aan de hand.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Ik zou niks doen. Als ze verder goed te pas zijn, kijk ik dit soort dingen altijd even aan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ook weleens gehad. Was na twee dagen weer over zonder er iets speciaals aan te doen. Ook geen ziek-ogende hondjes
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ga wel even na wat de hond dan gegeten heeft.. misschien was daar wat mee.
Xavi kotst momenteel ook snel. Vliegt er soms zo uit zonder enige aankondiging (dat ziet er dan anders uit dan het echte braken wat je aan hoort/ziet komen).
Hij heeft meer stress en is sowieso gevoelig. Dus dan gaat er licht verteerbaar voedsel tot hij zn normale eten weer kan verdragen.
Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ook hier is dat wel eens gebeurd. Er bleek toen sprake te zijn geweest van een hond die lekkere kattendiarree uit de kattenbak had gesnoept. Na 2 dagen was het weer over.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nou inderdaad niks aan de hand hoor, ze eet goed poept goed en heeft niet meer gekotst. :E:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”