Wie heeft ervaring met deze rassen? Hoe hondsociaal zijn ze?
Moderator: moderatorteam
Ja het blaffen is een dingetje, als je ze hun gang laat gaan blaffen ze veel. Maar hier vanaf pup niets met haar gedaan als ze aan het blaffen was. Tijdens het trainen is ze muisstil en blaft ze gewoon nooit.Johnny Jones schreef:Wat is jouw ervaring met blaffen? Ik lees dat de Poro nogal vocaal kan zijn.
Bedankt voor de link!
Ik vind poro's enig.Iirtu16 schreef:In huis blaft ze verder niet, ze is wel vaak met haar eigen spelletjes bezig en dan komen er wel rare geluiden uit:
https://www.facebook.com/ester.overman/ ... 49/?type=3
Epilepsie is ook iets om op te letten.Johnny Jones schreef:Ik ben lid geworden van facebookgroepen van de rassen. Daaruit begrijp ik dat er met de CP wel gezondheidsissues kunnen zijn mbt het bewegingsapparaat.
Ze zijn er ook in Finland en de boeken zijn open.Johnny Jones schreef:De Poro kent wel een aantal fokkers in Nederland en dat is natuurlijk veel makkelijker. Maar ik vind het niet erg om wat inspanning te moeten doen voor een nieuw maatje voor hopelijk jaren.
Iirtu, jij hebt toch ook een ACD gehad? Als je de ACD met de Poro vergelijkt, welke overeenkomsten en verschillen heb je gezien?Iirtu16 schreef:Ja het blaffen is een dingetje, als je ze hun gang laat gaan blaffen ze veel. Maar hier vanaf pup niets met haar gedaan als ze aan het blaffen was. Tijdens het trainen is ze muisstil en blaft ze gewoon nooit.Johnny Jones schreef:Wat is jouw ervaring met blaffen? Ik lees dat de Poro nogal vocaal kan zijn.
Bedankt voor de link!
Mijn Poro blaft eigenlijk alleen in spel met andere honden om ze uit te dagen en nogal hysterisch als ik thuiskom.
In huis blaft ze verder niet, ze is wel vaak met haar eigen spelletjes bezig en dan komen er wel rare geluiden uit:
https://www.facebook.com/ester.overman/ ... 49/?type=3
Dat is vast bij de fokster waar wij nu op een wachtlijst staan, één van haar drie teven heeft vorige week een nestje gekregen. Ook toevallig!Emmy12 schreef:Zojuist bij het St Maarten lopen een Chodsky Pes tegengekomen in de wijk. Een prachtige reu die net vader is geworden van een outcross-nest, maar dan alweer het “terugkruis nest” (geen idee hoe je dat noemt): pups zijn 75% Chodsky Pes en 25% Hutehund oid. Dankzij dit topic herkende ik het hondenras. Leuk hoor!
Inderdaad heel toevallig! Ze was ook erg enthousiast over haar hond. Heel lief voor kinderen, relaxed ik huis. Hij probeerde alleen mijn kat te grijpen, maar wie wil nou niet dat oranje loeder een kopje kleiner makenJohnny Jones schreef:Dat is vast bij de fokster waar wij nu op een wachtlijst staan, één van haar drie teven heeft vorige week een nestje gekregen. Ook toevallig!Emmy12 schreef:Zojuist bij het St Maarten lopen een Chodsky Pes tegengekomen in de wijk. Een prachtige reu die net vader is geworden van een outcross-nest, maar dan alweer het “terugkruis nest” (geen idee hoe je dat noemt): pups zijn 75% Chodsky Pes en 25% Hutehund oid. Dankzij dit topic herkende ik het hondenras. Leuk hoor!
Iirtu, nog bedankt voor jouw antwoord. Onze Cattle blaft niet. Ik weet dat veel Cattles wel blaffen, maar het hoort niet. Jouw omschrijving van de Poro vind ik wel erg aantrekkelijk! Wat mij bij onze Cattle wel eens stoort, is dat ze altijd 'aan' staat. Voor mij niet erg, maar het lijkt haar zo snel spanning te geven. De Poro klink wat relaxter, ook fijn dat ze zichzelf kan vermaken. Het blaffen is wel een ding, vandaar onze voorkeur voor de CP.