Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD en Vitamine C

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: HD en Vitamine C

Ongelezen bericht door Emma »

Nou, wie weet. . .
Geef nog snel even een worteltje aan de honden :engel:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik hoorde t 14 jaar terug al idd
En toen Kenji kwam heeft zij t ook gekregen tot haar 2e

Raar maar waar , zij is wel de enige hier die HD heeft
Terwijl alle andere pups na haar nooit vit C hebben gehad en allemaal perfecte heupen hebben

Mss toch de voeding , Kenji kreeg een combi van brok en vers tot haar 9 mnd en daarna alleen vers
2 pups zijn bij de fokker op brok afgespeend en daarna hier op vers overgegaan en Ziva en haar dochters kennen het begrip brok niet eens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zet er toch wel wat kanttekeningen bij , ten eerste haar claim dat van de honderden honden er geen enkele hd ooit heeft gehad, maar oh wacht ze gingen niet alle vrijuit op de röntgenfoto maar dan lag het alle keren aan de antibiotica.
Wat het ook ongeloofwaardig maakt is dat het enkel opgaat voor de ,ongetwijfeld, schijtdure vitamine c van de Roche Company. Wetenschappelijk gezien is er geen enkel onderscheid tussen natuurlijke vitamine c of pillen. Ook niet die van Roche.

Met het verhaaltje over de parel waarbij het zeker is dat voor 100% de pijn kan worden gelimineerd kan je zelfs het welzijn van dieren in gevaar brengen.
Geen enkele uitleg wat er dan precies gebeurt of hoe het kan , nee we moeten het maar geloven omdat het gezegd is.
Charlatan praktijken naar mijn mening.

Wat vitamine c betreft zat zelfs het genie Pauling er nog naast.
Dit zou zeer makkelijk wetenschappelijk te onderzoeken zijn en daarna kun je , als het staven kunt, gaan rentenieren van de opbrengsten van je vitamine c pilletjes.
Het lijkt me dat er dan al wel iemand op dat idee was gekomen .

Ik hecht hier meer waarde aan wat het vitamine c verhaal betreft, wel ben ik ervan overtuigd dat goede voeding wel degelijk veel kan bijdragen aan de gezondheid en gewrichten van een hond.

http://siriusdog.com/the-truth-about-vitamin-c
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”