Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knoflook antivlo

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

EvavT

knoflook antivlo

Ongelezen bericht door EvavT »

1. Als je nu knoflookpillen geeft, zoals meerdere hier op het forum elders aangaven, dan werken deze toch niet?
Deze zijn toch reukloos en de vlo wordt toch juist afgeschrikt door de geur?

2. Ik heb Bob verse knoflook gegeven maar kan dit niet te scherp/bijtend zijn? Hij kijkt niet zo gelukkig... :?
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Re: knoflook antivlo

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Wij gebruiken gewoon van die blokjes schapenvet waar knoflook in verwerkt zit, werkt perfect voor een aantal dingen, en ze vinden het heerlijk. Dit kan je gewoon bij een dierenspeciaal zaak kopen, ik zou het eens proberen. :ok:

Werkt ook voor de vlo
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Of die zo werken weet ik niet, ik geef altijd verse knoflook ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Hier zijn ze gek op verse knoflook...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

ja, en eentje van mij laat gewoon zijn eten staan als er knoflook inzit...
hij vertikt het gewoon dan op te eten... :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

mm ga hier ook maar eens knoflook proberen. Breezer lust wel karnemelk :kotz: dus misschien lust ze ook wel verse knoflook
doggies for ever
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het biju sam geprobeerd, hij gooide het teentje uit zijn mond en keek me aan met een blik van "hoe kun je me dát nou geven!"

ik ga maar eens kijken naar die schapenvet/knoflook dingen.. ik heb ze wel gehad met zeewier ik zal eens kijken of ze de knoffievariant ook hebben
Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Vorig jaar had Oberon, ondanks Frontline toch veel teken, ben toen begonnen met elke dag 1 capsule knoflook. Er waren toen al minder teken.
Later kreeg hij 2 capsules per dag en toen had hij 1 hooguit 2 teken per week. De capsules werken dus wel.
Afbeelding
nici
Actief

massam schreef:ik heb het biju sam geprobeerd, hij gooide het teentje uit zijn mond en keek me aan met een blik van "hoe kun je me dát nou geven!"

ik ga maar eens kijken naar die schapenvet/knoflook dingen.. ik heb ze wel gehad met zeewier ik zal eens kijken of ze de knoffievariant ook hebben
denk niet dat het de bedoeling is dat je een heel knoflook teentje naar binnen geeft maar geplet ;)
doggies for ever
EvavT

Trina schreef:Vorig jaar had Oberon, ondanks Frontline toch veel teken, ben toen begonnen met elke dag 1 capsule knoflook. Er waren toen al minder teken.
Later kreeg hij 2 capsules per dag en toen had hij 1 hooguit 2 teken per week. De capsules werken dus wel.
Goed te lezen!
Is toch handiger. Doe je ze open en strooi je de inhoud over het voer????
Gewoon èh van Kruidvat of Etos oid???
EvavT

nici schreef:
massam schreef:ik heb het biju sam geprobeerd, hij gooide het teentje uit zijn mond en keek me aan met een blik van "hoe kun je me dát nou geven!"

denk niet dat het de bedoeling is dat je een heel knoflook teentje naar binnen geeft maar geplet ;)
geperst, misschien nog beter? :ok:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

knoflook word hier geweigerd :mrgreen: frontline werkt hier perfect, vorig jaar geen enkele teek gehad, en ik kom toch met Dingo minimaal 1x per dag in het bos ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier gewoon pilletjes van Schlecker die door de brokken gaan
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
EvavT

Dingo schreef:knoflook word hier geweigerd :mrgreen: frontline werkt hier perfect, vorig jaar geen enkele teek gehad, en ik kom toch met Dingo minimaal 1x per dag in het bos ;)

Hoe vaak geef je Frontline? Iedere maand vind ik wel erg vaak voor zo'n klein murmel als ik heb....
Nu na ruim een maand (spot on gebruikt) toch weer 1 vlo zien springen :kotz:
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Ik zag laatst weer schapenvet met knoflook of met zeewier in een flesje, is ook handig :mrgreen: Je gooit het zo door hun eten merken ze niks van :P en ze stinken niet uit hun bek van de knof hihihi :p:
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Angel_Devil schreef:

Ik zag laatst weer schapenvet met knoflook of met zeewier in een flesje, is ook handig :mrgreen: Je gooit het zo door hun eten merken ze niks van :P en ze stinken niet uit hun bek van de knof hihihi :p:

Doen ze met pilletjes ook niet hoor :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

EvavT schreef:
Trina schreef:Vorig jaar had Oberon, ondanks Frontline toch veel teken, ben toen begonnen met elke dag 1 capsule knoflook. Er waren toen al minder teken.
Goed te lezen!
Is toch handiger. Doe je ze open en strooi je de inhoud over het voer????
Gewoon èh van Kruidvat of Etos oid???
Gewoon capsules eigen merk die zijn het goedkoopst en ik doe de hele capsule door het voer, maak ze niet open.
Maar daarnaast blijf ik ook Frontline gebruiken hoor.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ja hehe, ik zal bij jou een teentje van die halfgedroogde zooi die ze hier in nederland als zijnde 'verse knoflook' verkopen in jouw muil proppen. ben je ook niet overvallen door een gastronomisch genoegen. :roll:

gewoon lekker beetje opbakken en dan door het verse vlees heen.
nici
Actief

hihi heb het hier geprobeert. En het is gelukt. Had het al een beetje verwacht want als er een is die veel afwisseling is is breezer het wel dus dit is gewoon een nieuw smaaktje voor haar. Ze eet het trouwens ook alleen dus zonder haar eten. Lassie weeet ik nog niet die houdt juist helemaal niet van afwisseling.
doggies for ever
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik doe het gewoon door de knoflook pers, lekker door het vlees ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Angel_Devil schreef:

Waar koop je dat in een flesje en hoe heet het????
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:knoflook word hier geweigerd :mrgreen: frontline werkt hier perfect, vorig jaar geen enkele teek gehad, en ik kom toch met Dingo minimaal 1x per dag in het bos ;)
hier ook! :mrgreen: Frontline werkt prima! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Frontline??De grootste chemische zooi die er is tegen vlooien,honden die een kale kraag krijgen,haaruitval e.d.Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!
EvavT

Angel-eyes schreef:Frontline??De grootste chemische zooi die er is tegen vlooien,honden die een kale kraag krijgen,haaruitval e.d.Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!
VERTEL DAN WELKE, afgeven op, prima maar geef dan wel een andere manier aan.
Ik ben zeker tegen die chemische zooi maar als dat het enige is wat afdoende is kies ik er toch voor, want ik wil geen hond die vol met vlooien rondloopt.
Wat doe jij dan tegen wormen? (ik 1 x per jaar een pilletje van de da) :zwaai:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Frontline??De grootste chemische zooi die er is tegen vlooien,honden die een kale kraag krijgen,haaruitval e.d.Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!
mijn honden hebben nooit ergens last van gehad met frontline, het enige is dat ze nooit geen vlooien hebben en zeer weinig teken, dus voor mij is Frontline dus het beste dus wat er is...!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
mijn honden hebben nooit ergens last van gehad met frontline, het enige is dat ze nooit geen vlooien hebben en zeer weinig teken, dus voor mij is Frontline dus het beste dus wat er is...!
Als je niet beter weet,ja dan is het logisch dat je Frontline,maar het is en blijft puur vergif.
Rob*
Zeer actief

EvavT schreef:
Ik ben zeker tegen die chemische zooi maar als dat het enige is wat afdoende is kies ik er toch voor, want ik wil geen hond die vol met vlooien rondloopt.
Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Als je niet beter weet,ja dan is het logisch dat je Frontline,maar het is en blijft puur vergif.
als je niet beter weet... pff krijgen we dat weer... heb er met mijn DA zelfs nog over gehad omdat ik meerdere honden in huis heb die elkaar dus regelmatig in de nek hangen met spelen... of het kwaad kon, kan dus geen kwaad!
Dus.. zo vergiftig zal het wel niet zijn, dan hadden ze hier al heel wat keren dood neer moeten vallen, daarnaast heb ik nog nooit een hond met kale plekken van Frontline gezien en al helemaal niet met haaruitval. Zelfs een hond hier in de buurt die een hele slechte huid etc had en bijna tegen geen enkel vlooienmiddel kan behalve tegen Frontline! Maar iedereen is vrij om wat hij gebruikt, IK vind het het beste middel, het werkt het beste!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Wat doe jij dan tegen wormen? (ik 1 x per jaar een pilletje van de da) :zwaai:
hier krijgen ze 2 x per jaar dat pilletje, Drontal van de DA.
Beter voorkomen dan genezen is hier het motto, en ik heb dan ook nog nooit geen wormpje gezien.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
EvavT schreef:
Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
dan zou ik me er toch wat beter in verdiepen, want er zijn wormen die NIET ZICHTBAAR zijn! Dus dan heeft woefie het wel alleen zie je het niet!
En daarnaast, kruip je elke keer in de struiken om het poepje van je hond op te zoeken dan? Of poept ie van jou op de stoep zodat je er meteen bij kan? Ik kan hier het drolletje nooit weervinden, wordt helemaal verstopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”