Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie is er bekend met hondenspeeltuin De Broekpolder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wie is er bekend met hondenspeeltuin De Broekpolder

Ongelezen bericht door Rebble »

Charlie is enorm sociaal en heeft graag contact met andere honden. Nu kan ze nog niet los maar ik zou haar zo graag willen laten rauzen en spelen met andere honden. A.s. zondag gaan we naar hondenspeeltuin Midden-Nederland met de stichting waar Charlie vandaan komt, als ze het daar leuk vind wil vaker met haar naar een omheinde speeltuin. De Broekpolder zit op nog geen half uurtje rijden bij mij vandaan en lijkt er netjes uit te zien. Maar ik kan nou niet helemaal ontdekken hoe het in elkaar steekt, het is een deel speeltuin maar is het nou ook een deel bos? En is het echt goed omheind?

Wie is er wel eens geweest?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Re: Wie is er bekend met hondenspeeltuin De Broekpolder

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik ben er een paar keer geweest. Is een leuke speeltuin, inderdaad een deel speeltuin met wat hindernissen en er is een ander deel dat wat bosachtiger is. Ik geloof dat je daar niet altijd in kan, soms is het gereserveerd voor kleine hondjes of pups of zo, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Toen ik er was, waren ze er nog mee bezig en was het nog niet klaar.

Ik zou er gewoon een keer heen gaan. Er is altijd iemand aanwezig aan wie je vragen kunt stellen en er wordt ook op gelet dat alles goed verloopt. Het is best groot en je hond zal er echt lekker in kunnen rauzen.
Rebble
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik ben er een paar keer geweest. Is een leuke speeltuin, inderdaad een deel speeltuin met wat hindernissen en er is een ander deel dat wat bosachtiger is. Ik geloof dat je daar niet altijd in kan, soms is het gereserveerd voor kleine hondjes of pups of zo, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Toen ik er was, waren ze er nog mee bezig en was het nog niet klaar.

Ik zou er gewoon een keer heen gaan. Er is altijd iemand aanwezig aan wie je vragen kunt stellen en er wordt ook op gelet dat alles goed verloopt. Het is best groot en je hond zal er echt lekker in kunnen rauzen.

Oh dat klinkt positief! Afhankelijk van hoe ze de drukte a.s. zondag ervaart gaan we binnenkort dan ook maar eens naar De broekpolder
Afbeelding
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Vind het in de Broekpolder wisselend. Als het geregend heeft is het geen doen; 1 blubber bende.
Als eigenaar kan je niet echt lekker zitten. Omheining is niet hoog.
Is wel al een tijdje terug dat ik er geweest ben.
Rebble
Zeer actief

yukon schreef:Vind het in de Broekpolder wisselend. Als het geregend heeft is het geen doen; 1 blubber bende.
Als eigenaar kan je niet echt lekker zitten. Omheining is niet hoog.
Is wel al een tijdje terug dat ik er geweest ben.
Hmm, met die modder kun je wel rekening houden, niet lekker zitten vind ik niet zo'n probleem maar wat is niet hoog wb de omheining?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

We krijgen veel vragen over hoe hoog de omheining van de hondenspeeltuin is. Zie foto’s, de omheining is op alle plekken tenminste twee meter hoog.
U kunt dus ook uw grote hond met een gerust hart hier laten rondlopen, zonder bang te zijn dat hij over het hek heenspringt.

Gevonden op http://hsbp.nl/hoe-hoog-is-omheining/
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik woon er vlakbij, maar kom er nooit meer. Voor een klein hondje is het geen doen om tussen al die grote honden te moeten lopen, de kleintjes worden echt onderste boven gelopen. Er is wel een apart stuk vor puppen/kleine honden, maar daar is vaak niemand, dus kan mijn kleintje nog niet spelen. Verder is mijn ervaring wisselend. Soms leuk, soms minder leuk. Ligt echt aan wat voor honden er op dat moment aanwezig zijn.
Het kan idd heel modderig zijn, na een regenachtige week. En in de zomer veel last van stekelig onkruid tussen het gras...
Ik denk dat je het gewoon zelf een keertje moet gaan uitproberen hoe je het vind.
De omheining is echt wel 2 meter hoog, en bij de ingang en uitgang zit een soort sluis, waardoor ze ook nit zomaar weg kunnen. Ook staat er altijd 1 van de vrijwilligers bij de ingang/uitgang, om op te letten dat er niemand weg glipt.
Rebble
Zeer actief

Echt wisselend dus. Als ze het morgen leuk vindt gaan we inderdaad gewoon een keer kijken. Bedankt in ieder geval!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Charlie vond het vorige week heel erg leuk in de hondenspeeltuin in Bunnik. Wij ook, we hebben genoten van Charlies blijheid. Straks dus kijken bij de Broekpolder. Ben benieuwd!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nou we zijn geweest... zo'n 5 minuten.

Achter ons kwam er een DH binnen die Charlie gelijk op ging jagen en dat bleef doen. Charlie kwam wel maar me toe toen ik haar riep en daar ben ik heel blij mee. Het terrein is ruim, ik vind het er zo op het oog prima uit zien maar we zijn dus maar even geweest en ik was voornamelijk met Charlie bezig. Wel meerdere bankjes gezien.
Het was druk, aardig wat grote drukke honden. Toen we nog even met een vrijwilliger stonden te praten was die herder een zwembadje aan het claimen deed dat ook naar een pitbull.

Wij hebben lekker een rondje bos gedaan :LOL:

Al met al gaan we nog wel een keer maar dan als het regent :mrgreen:
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Rebble schreef:Nou we zijn geweest... zo'n 5 minuten.

Achter ons kwam er een DH binnen die Charlie gelijk op ging jagen en dat bleef doen. Charlie kwam wel maar me toe toen ik haar riep en daar ben ik heel blij mee. Het terrein is ruim, ik vind het er zo op het oog prima uit zien maar we zijn dus maar even geweest en ik was voornamelijk met Charlie bezig. Wel meerdere bankjes gezien.
Het was druk, aardig wat grote drukke honden. Toen we nog even met een vrijwilliger stonden te praten was die herder een zwembadje aan het claimen deed dat ook naar een pitbull.

Dat dus.... hahaha precies wat ik bedoelde in mijn berichtjes over de speeltuin! Hihi. Had ff gebeld.... had ik met je mee gelopen door het bos hihi
Rebble
Zeer actief

Leonie&Evi schreef:

Dat dus.... hahaha precies wat ik bedoelde in mijn berichtjes over de speeltuin! Hihi. Had ff gebeld.... had ik met je mee gelopen door het bos hihi
Ja, inderdaad. Ik ben wel blij met dat bos ernaast je rijdt dan niet voor niks, het ergste is dan dat je een euro kwijt bent. We hadden ook wel op het puppyveld gemogen maar daar liep een hond die niet met andere honden kan... ja laat maar dan :mrgreen:

Ik moet wel zeggen dat de Griekjes van vorige week vele malen socialer/beleefder waren dan deze groep 'huishonden' en dat was toch een behoorlijk grote groep voor elkaar onbekende honden.
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Rebble schreef:
Leonie&Evi schreef:

Ja, inderdaad. Ik ben wel blij met dat bos ernaast je rijdt dan niet voor niks, het ergste is dan dat je een euro kwijt bent. We hadden ook wel op het puppyveld gemogen maar daar liep een hond die niet met andere honden kan... ja laat maar dan :mrgreen:

Ik moet wel zeggen dat de Griekjes van vorige week vele malen socialer/beleefder waren dan deze groep 'huishonden' en dat was toch een behoorlijk grote groep voor elkaar onbekende honden.
Ook zoiets.... er is een puppy/kleine honden veld, maar daar loopt dan een hond die niet met andere honden kan... snap jij het nog. Stel dt ik vanmorgen had gekomen met mijn kleintje... dan had ik dus nergens terecht gekund.... ik snap de logica niet van de medewerkers...
Als je de speeltuin voorbij rijd en de brug over de snelweg neemt, dan heb je ook nog een heel mooie gebied waar je nu goed kan wandelen. Incl meerdere strandjes.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zie regelmatig een windhonden groep die met zijn alleen de speeltuin afhuren, je mag dan wel het bos in maar de speeltuin even niet.
Ze hebben ook een site en daar staat het volgens mij op aan gegeven als het is afgehuurd.
Dit soort dingen kan je beter door de weeks bezoeken dan in het weekend, dan gaat iedereen zeg maar.. hier hebben we ook wat omheinde plekken maar dat vind ik in het weekend al helemaal geen optie.. meestal rond 11.30 doordeweeks als iedereen de kinderen van school moet halen is dat een hele mooie tijd :lol1:
Die speeltuinen dus lekker doordeweeks doen en op een niet zo voor de meeste mensen gangbare tijd.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik zie regelmatig een windhonden groep die met zijn alleen de speeltuin afhuren, je mag dan wel het bos in maar de speeltuin even niet.
Ze hebben ook een site en daar staat het volgens mij op aan gegeven als het is afgehuurd.
Dit soort dingen kan je beter door de weeks bezoeken dan in het weekend, dan gaat iedereen zeg maar.. hier hebben we ook wat omheinde plekken maar dat vind ik in het weekend al helemaal geen optie.. meestal rond 11.30 doordeweeks als iedereen de kinderen van school moet halen is dat een hele mooie tijd :lol1:
Die speeltuinen dus lekker doordeweeks doen en op een niet zo voor de meeste mensen gangbare tijd.
Ik zit momenteel door de weeks zonder auto vandaar dat ik in het weekend ben gegaan. Totdat ik een goedkope auto gevonden heb zal dat zo zijn. Het echte nadeel was eigenlijk het mooie weer waardoor het druk was.

We zien wel hoe het loopt de volgende keer, het bos is ook leuk wandelen alleen kan ze daar niet los.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ik wilde het ook nog zeggen: doordeweeks is het veel rustiger (maar goed, dan kun je dus niet).

Toen ik er de tweede keer was, was mijn reu trouwens een hond aan het lastig vallen (opdringerig doen). Ik deed hem toen vast en hield hem bij me, maar toen ging hij blaffen. En zijn we weggestuurd. Terecht hoor, 't is geen speeltuinhond. Maar wel vreemd dat ze die DH z'n gang laten gaan dan.
Rebble
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik wilde het ook nog zeggen: doordeweeks is het veel rustiger (maar goed, dan kun je dus niet).

Toen ik er de tweede keer was, was mijn reu trouwens een hond aan het lastig vallen (opdringerig doen). Ik deed hem toen vast en hield hem bij me, maar toen ging hij blaffen. En zijn we weggestuurd. Terecht hoor, 't is geen speeltuinhond. Maar wel vreemd dat ze die DH z'n gang laten gaan dan.
Ik weet natuurlijk niet hoe lang ze het door hebben laten gaan. Charlie reageerde door het opjagen gelijk bang op alle grotere honden die kwamen kijken dus we zijn echt snel weer weggegaan. Er waren 3 vrijwilligers, 1 bij de sluis/ingang, 1 net daar voorbij en 1 die rondliep op het veld.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik wilde het ook nog zeggen: doordeweeks is het veel rustiger (maar goed, dan kun je dus niet).

Ik weet natuurlijk niet hoe lang ze het door hebben laten gaan. Charlie reageerde door het opjagen gelijk bang op alle grotere honden die kwamen kijken dus we zijn echt snel weer weggegaan. Er waren 3 vrijwilligers, 1 bij de sluis/ingang, 1 net daar voorbij en 1 die rondliep op het veld.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Rebble schreef:
jacq1970 schreef:Ik zie regelmatig een windhonden groep die met zijn alleen de speeltuin afhuren, je mag dan wel het bos in maar de speeltuin even niet.
Ik zit momenteel door de weeks zonder auto vandaar dat ik in het weekend ben gegaan. Totdat ik een goedkope auto gevonden heb zal dat zo zijn. Het echte nadeel was eigenlijk het mooie weer waardoor het druk was.

We zien wel hoe het loopt de volgende keer, het bos is ook leuk wandelen alleen kan ze daar niet los.
ja de volgende keer als het weer iets minder is, en ik weet niet hoe laat je bent gegaan maar misschien een iets minder gangbare tijd uitzoeken?
Als wij bv naar het strand gaan dan zijn wij daar vaan rond 11.30/12.00 uur.. de ochtend wandelaars zijn dan aan de koffie en de middagwandelaars moeten nog komen, als wij dan het strand verlaten komen er weer veel mensen het strand op..
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

jacq1970 schreef:
Rebble schreef:

ja de volgende keer als het weer iets minder is, en ik weet niet hoe laat je bent gegaan maar misschien een iets minder gangbare tijd uitzoeken?
Als wij bv naar het strand gaan dan zijn wij daar vaan rond 11.30/12.00 uur.. de ochtend wandelaars zijn dan aan de koffie en de middagwandelaars moeten nog komen, als wij dan het strand verlaten komen er weer veel mensen het strand op..
We waren er rond 13.30 denk ik maar bij de speeltuin ben je afhankelijk van openingstijden natuurlijk. De vrijwilliger gaf ook aan dat het nu wel uitzonderlijk druk was. Ach we gaan het een volgende keer wel zien.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

dat is exact de reden waarom ik een hekel heb aan hondenspeeltuinen (en bijvoorbeeld het Bentwoud) en de broekpolder dus oversla. Heel veel mensen die het gedrag van hun hond leuk spelen vinden. Maar ondertussen schoffelen ze alle andere honden omver.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”