Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roubi zoekt opvang!!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: Roubi zoekt opvang!!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik ben juist een grote voorstander van een huisbezoek! Dan kan je samen met de potentiele adoptant/gastgezin bespreken of juist deze hond bij hen zou passen of misschien toch een andere hond geschikter zal zijn .
Ook kijk je of dit inderdaad de mensen zijn die jou gemaild hebben...je hoort tegenwoordig hele rare verhalen en je kan niet alles uitsluiten, maar een huisbezoek zegt al een hoop :wink:

En natuurlijk vragen we bij de shelters hoe de honden zijn, maar het is altijd afwachten hoe ze in het echt zijn, in een gezin, in een woning, in een stad...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Sandra&co schreef:
fes/lou schreef:Ik heb wel eens een leuke hond gezien bij een stichting, maar ik haak dus af bij huisbezoek... ik hoef geen wildvreemde over de vloer die mij het wel eens zal vertellen...
Alsof het zien van een fysieke ruimte überhaupt wat wil zeggen over wat de hond te wachten staat ;) Maar dat is nu niet de discussie. Ik zal eens polsen in het bos, ik weet dat pas iemand's hond (ook een herder) is overleden, wie weet heeft ze interesse.
dat zou mooi zijn, ik ga duimen :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

fes/lou schreef:Volgens mij is het niet de eerste keer dat deze stichting met een hond loopt te “leuren” omdat er geen geschikt gastgezin is... ik vind dat toch wel zorgwekkend. Worden de honden dan niet gescreend? Daarbij, als ik een hond wil van deze stichting, moet ik eerst een huisbezoek. Stel dat ik me nu opwerp als gastgezin, krijg ik de hond dan zonder screening omdat de nood hoog is?
Als je bij de topics kijkt bij 'Tijdelijke opvang gevraagd' staan er heel wat ja.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

M@scha schreef:Ik haak vooral af bij het stukje dat niet alle honden leuk zijn en dat hij soms moeilijk te corrigeren is. Aangezien de meeste omschrijvingen nogal rooskleurig zijn en dit er al in staat ben ik meteen bang voor een uitvallende, onzekere redirectiegedrag vertonende zenuwenlijer.

Kan mijn idee zijn of de omschrijving is niet lekker, maar dat dus.

Katten heb ik ook een hekel aan dus dat delen we :-)

Ja dat zei ik dus ook . Mijn gedachten :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

fenneke schreef:
M@scha schreef:Ik haak vooral af bij het stukje dat niet alle honden leuk zijn en dat hij soms moeilijk te corrigeren is. Aangezien de meeste omschrijvingen nogal rooskleurig zijn en dit er al in staat ben ik meteen bang voor een uitvallende, onzekere redirectiegedrag vertonende zenuwenlijer.

Kan mijn idee zijn of de omschrijving is niet lekker, maar dat dus.

Katten heb ik ook een hekel aan dus dat delen we :-)

Ja dat zei ik dus ook . Mijn gedachten :mrgreen:
GMTA :pffff:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zie trouwens weinig red flags hoor ;) Heel veel honden hebben duidelijke sturing nodig en zijn soms moeilijk te corrigeren. Daar zou ik alvast niet op afknappen.
M@scha
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ik zie trouwens weinig red flags hoor ;) Heel veel honden hebben duidelijke sturing nodig en zijn soms moeilijk te corrigeren. Daar zou ik alvast niet op afknappen.
ik ben de eerste die toegeeft dat ik van niks een vrachtwagen red flags kan maken hoor :engel: daarom ook mijn voorbehoud dat het door mij kan komen of wat lullig omschreven.

ik zou namelijk ook van willem kunnen zeggen dat hij moeilijk te corrigeren is. maar dat komt doordat je de goede manier moet zoeken voordat het wat doet, niet omdat hij het niet accepteert.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

M@scha schreef:
ik ben de eerste die toegeeft dat ik van niks een vrachtwagen red flags kan maken hoor :engel:
Ik ook :mrgreen: en toch krijg ik Roubi nog niet uit mijn hoofd... Ik ben zo verrotte voorzichtig als het op Izzie aankomt en met haar heb ik toch ook best geworsteld in het begin. Maar dat ben ik inmiddels soort van vergeten :mrgreen:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

_Tiny_ schreef:
fes/lou schreef:Volgens mij is het niet de eerste keer dat deze stichting met een hond loopt te “leuren” omdat er geen geschikt gastgezin is... ik vind dat toch wel zorgwekkend. Worden de honden dan niet gescreend? Daarbij, als ik een hond wil van deze stichting, moet ik eerst een huisbezoek. Stel dat ik me nu opwerp als gastgezin, krijg ik de hond dan zonder screening omdat de nood hoog is?
Ik vraag mij ook wel eens af of dit een normale gang van zaken is bij stichtingen? Maar als je er iets van zegt dan ben jij degene die een hond geen goed tehuis gunt.
Fokkers zouden zo eens moeten doen.....dan moest hun kop eraf.....
Ik weet niet hoor, maar de paar stichtingen die ik volg op facebook hebben ook regelmatig dit soort oproepjes. Het lijkt mij niet abnormaal, maar omdat Ingrid toevallig op dit forum zit en via hier soms iets gedaan krijgt krijgen we er denk ik gewoon meer van mee. Trouwens, ik weet niet of jullie dat al doen Ingrid, maar als dit vaker voorkomt is het misschien een idee om standaard een paar gastgezinnen vrij te laten? Zodat er backup is voor dit soort gevallen en je niet zo met de hond hoeft te leuren zeg maar.
M@scha
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
M@scha schreef:
ik ben de eerste die toegeeft dat ik van niks een vrachtwagen red flags kan maken hoor :engel:
Ik ook :mrgreen: en toch krijg ik Roubi nog niet uit mijn hoofd... Ik ben zo verrotte voorzichtig als het op Izzie aankomt en met haar heb ik toch ook best geworsteld in het begin. Maar dat ben ik inmiddels soort van vergeten :mrgreen:
qua maat en uiterlijk past het mooi. het zal verharen als een nieuwe, maar dat doet izzy ook dus dat boeit niet :engel:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Oh ja shit, verharen. Nog een beer op de weg :LOL:
Maar je hebt gelijk, naast het tapijt dat Izzie dagelijks van zich afschudt zal het nauwelijks opvallen.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Sandra&co schreef:
Feather__ schreef:Jij hebt toch katten Sandra? Daar kan hij niet mee.
Hij heeft bij het gastgezin nog nooit binnen gemarkeerd dus daar zou je niet bang voor hoeven te zijn ;)
Ik had 2 katten, opa-kat is vorig jaar overleden, Poema heeft onlangs zelf een nieuw baasje uitgezocht (het was dikke, dikke liefde). Dus ik heb geen katten meer ;)
Ah ok! Wat fijn dat hij een nieuw huisje heeft!
Laatst gewijzigd door Feather__ op 13 okt 2017 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
M@scha schreef:
Ga eens kennismaken met hem :mrgreen: dan zie je meteen of hij past :mrgreen:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ingrid48 schreef:Ik ben juist een grote voorstander van een huisbezoek! Dan kan je samen met de potentiele adoptant/gastgezin bespreken of juist deze hond bij hen zou passen of misschien toch een andere hond geschikter zal zijn .
Ook kijk je of dit inderdaad de mensen zijn die jou gemaild hebben...je hoort tegenwoordig hele rare verhalen en je kan niet alles uitsluiten, maar een huisbezoek zegt al een hoop :wink:

En natuurlijk vragen we bij de shelters hoe de honden zijn, maar het is altijd afwachten hoe ze in het echt zijn, in een gezin, in een woning, in een stad...
En dat kan niet als je de hond op gaat zoeken in een gastgezin?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
M@scha
Zeer actief

fes/lou schreef:
Ingrid48 schreef:Ik ben juist een grote voorstander van een huisbezoek! Dan kan je samen met de potentiele adoptant/gastgezin bespreken of juist deze hond bij hen zou passen of misschien toch een andere hond geschikter zal zijn .

En dat kan niet als je de hond op gaat zoeken in een gastgezin?
dan kun je natuurlijk niet zien of die aardige mensen stiekem op camping oranjedinges wonen :U:
Afbeelding
Sandra&co

Kijk, ik loop al even mee op dit forum en ik denk dat mensen wel weten hoe ik voor mijn honden zorg. Vreemden over de vloer die dan een beetje dingen gaan uitleggen over de hond wat ik zelf in de eerste weken ook ga ontdekken, zie ik dus niet zitten (ik ben een andere omgeving, dus kan de hond sowieso heel ander gedrag laten zien dan bij hen - kijk maar naar Juno, de 'valse' Shih Tzu). Ik ben niet zo van de vreemde mensen over de vloer als het niet hoeft. En waarschijnlijk ga ik dan ook weer geld neer moeten leggen om op te vangen? Of hoe zit dat als je opvangt?
Ben trouwens niet voor niks aan het vragen/opmerken hoor. Als de nood echt megahoog is bij het huidige gastgezin, mag Roubi hier gerust tijdelijk terecht (tot-ie naar Izzie_Anneke gaat :mrgreen: ). Maar ik heb geen zin in al die poespas d'r om heen.
M@scha
Zeer actief

Sandra&co schreef:Kijk, ik loop al even mee op dit forum en ik denk dat mensen wel weten hoe ik voor mijn honden zorg. Vreemden over de vloer die dan een beetje dingen gaan uitleggen over de hond wat ik zelf in de eerste weken ook ga ontdekken, zie ik dus niet zitten (ik ben een andere omgeving, dus kan de hond sowieso heel ander gedrag laten zien dan bij hen - kijk maar naar Juno, de 'valse' Shih Tzu). Ik ben niet zo van de vreemde mensen over de vloer als het niet hoeft. En waarschijnlijk ga ik dan ook weer geld neer moeten leggen om op te vangen? Of hoe zit dat als je opvangt?
Ben trouwens niet voor niks aan het vragen/opmerken hoor. Als de nood echt megahoog is bij het huidige gastgezin, mag Roubi hier gerust tijdelijk terecht (tot-ie naar Izzie_Anneke gaat :mrgreen: ). Maar ik heb geen zin in al die poespas d'r om heen.
knap dat je er nog over denkt na het juno-drama (qua communicatie, niet qua juno)
Afbeelding
Sandra&co

Ah joh, uiteindelijk is het goed uitgepakt, maar op dat moment baalde ik als een stekker door de fokker. Wat een onprofessioneel zootje. Maar Juno was een dropje, dus op het eind van de dag heb ik geen spijt van het opvangen gehad ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fes/lou schreef:Ik heb wel eens een leuke hond gezien bij een stichting, maar ik haak dus af bij huisbezoek... ik hoef geen wildvreemde over de vloer die mij het wel eens zal vertellen...
Dit idd. Ik zie zelf prima of een hond bij me past of niet. En wat je schreef over t constante gezoek naar opvang dat snap ik ook niet. Dan gaat er toch iets niet goed lijkt me
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
Dit idd. Ik zie zelf prima of een hond bij me past of niet. En wat je schreef over t constante gezoek naar opvang dat snap ik ook niet. Dan gaat er toch iets niet goed lijkt me
idd. en niet om te bitchen, maar een test als hoe gaat het met katten moet op de plek van oorsprong toch te testen zijn?
Afbeelding
Sandra&co

malinois schreef:
Nou ja...Ik heb destijds een poosje Juliony opgevangen, een Galgo. Tot hij 1 van mijn katten in zijn zij greep toen die voorbij sprong. Die moest dus ook op stel en sprong weg. Sommige dingen kun je niet voorzien, en helaas zijn er geen 1000-en gastgezinnen ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:
malinois schreef:
Nou ja...Ik heb destijds een poosje Juliony opgevangen, een Galgo. Tot hij 1 van mijn katten in zijn zij greep toen die voorbij sprong. Die moest dus ook op stel en sprong weg. Sommige dingen kun je niet voorzien, en helaas zijn er geen 1000-en gastgezinnen ;)
Nee dat kan gebeuren natuurlijk maar dan moet je wel een reserve opvang hebben staan vind ik. En prima heb je dat een keer niet kan ook nog gebeuren maar ik zie t bijna elke maand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Sandra&co schreef:
malinois schreef:
Nee dat kan gebeuren natuurlijk maar dan moet je wel een reserve opvang hebben staan vind ik. En prima heb je dat een keer niet kan ook nog gebeuren maar ik zie t bijna elke maand.
Dat vind ik dus ook raar. Hier hebben er dit jaar al 6 gestaan. Dat vind ik dus ook raar, terwijl ze, volgens zeggen, goed kijken of het gaat passen?? Ik vind het dan gesleep met de honden.
Sandra&co

En hoeveel honden zijn er succesvol geplaatst door diezelfde stichting? Die 6 zeggen an sich natuurlijk niet zoveel als het met 100 honden wél goed gaat ;)
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

De stichting waarvoor ik opvang, plaatst ook een paar honderd honden per jaar, de meeste via een opvanggezin. De intake is in principe telefonisch. Alleen bij specifieke twijfels rondom de leefomgeving wordt bij een directe adoptie uit Spanje een enkele keer een huisbezoek gedaan.
Meestal gaan de plaatsingen goed. Maar soms ook niet. Komt de hond bij een opvanggezin vandaan, dan gaat hij naar datzelfde gezin terug. Als een hond na een adoptie direct uit Spanje misloopt, dan pakt één van de opvanggezinnen dat op. Dat is niet altijd leuk, want soms passen die honden minder goed in jouw situatie. En ja, dat kan ook betekenen dat de volgende opvanger uit het buitenland daardoor langer moet wachten. Als je niet bereid bent om ook honden in de opvang te nemen die elders mislukt zijn, moet je je niet aanmelden als opvanggezin. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet bij een stichting zit waar men moet leuren om een hond ergens onder te brengen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind het ook wel wat dat geleur voor opvang, dan maar wat minder honden laten komen denk ik dan.

Dirk werd wel gebracht en dat vond ik wel prettig, kon ik mooi zien hoe de dames op hem reageerden in hun eigen omgeving, bovendien was ik baasje/opvangadres nummer 6 in iets van 4 maanden tijd :(: dit was geen stichting maar iemand die zich betrokken voelde bij hem en ik kreeg ook 3 weken bedenktijd, ook dat vond ik super want na een week bitchgedoe van Truus was hij anders weer teruggegaan. :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sandra&co schreef:
malinois schreef:
Nou...ik wil niet lullig doen maar mijn logica vindt Galgo + katten ook geen fantastische match :schrik: Het gevoel bekruipt mij ook wel eens, dat die honden hier soms naartoe worden gehaald zonder echt plan. Gewoon naar Nederland en dan nog eens zoeken naar een gastgezin. Of gewoon droppen bij mensen die met de beste bedoelingen niet helemaal weten waar ze aan beginnen. Het lijkt me geen overbodige luxe om voor honden waar je nog weinig van weet een opvanggezin te regelen zonder katten of kleine huisdieren en zonder heel jonge kinderen. Het is heel nobel om honden een beter leven te geven hier natuurlijk, maar het moet wel kunnen. Als je de mensen er niet voor hebt moet je er misschien toch minder naar Nederland halen..
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Soms moet een stichting ook snel een backup hebben he. Dan zit een hond even minder ideaal.
Cody en Willem waren geadopteerd maar de adoptant kwam niet opdagen. Die moesten ook naar een backup plan dat minder ideaal bleek. Ik vind het alleen maar slim dat Ingrid gebruik maakt van het hondenforum. Hier zitten over het algemeen heel serieuze hondenmensen met veel kennis.
Feather__
Zeer actief

Ik was eigenlijk niet van plan om te reageren.. maar vooruit. Wij halen geen honden naar Nederland zonder een gastgezin te hebben. Wij testen honden voor ze naar Nederland komen op katten (als het gastgezin katten heeft). We hebben vrij veel opvanggezinnen en we proberen ook altijd een juist opvanggezin te vinden bij de hond. Soms lukt dit niet, zoals nu met Roubi of zoals met hondjes eerder op het forum. Onze opvanggezinnen zijn ook niet gewoon gekozen door te zeggen dat je het wilt. Daar gaat wel iets meer aan vooraf voor we een hond bij iemand brengen. Zo zitten er op dit moment best veel honden in Nederland bij een gastgezin waar niks mis mee is. Waar geen problemen zijn en daar zien jullie dan ook niks van.

Ingrid vraagt hier soms voor opvang omdat hier erg veel mensen zitten met veel kennis en omdat we er achter de schermen niet uit kunnen komen. Erg jammer om dan te lezen dat de stichting blijkbaar faalt en dat we leuren met honden. Dat is namelijk helemaal niet wat wij willen en volgens mij ook helemaal niet wat wij doen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sandra&co schreef:Kijk, ik loop al even mee op dit forum en ik denk dat mensen wel weten hoe ik voor mijn honden zorg. Vreemden over de vloer die dan een beetje dingen gaan uitleggen over de hond wat ik zelf in de eerste weken ook ga ontdekken, zie ik dus niet zitten (ik ben een andere omgeving, dus kan de hond sowieso heel ander gedrag laten zien dan bij hen - kijk maar naar Juno, de 'valse' Shih Tzu). Ik ben niet zo van de vreemde mensen over de vloer als het niet hoeft. En waarschijnlijk ga ik dan ook weer geld neer moeten leggen om op te vangen? Of hoe zit dat als je opvangt?
Als je opvangt betaal je meestal de kosten voor het voer zelf, medische kosten worden door de stichting vergoed. Toen ik aangaf dat ik het nodig vond om een veiligheidstuigje aan te schaffen voor de opvanghond werd dat ook betaald. Het hondje werd hier gebracht door het opvanggezin waar ze toen zat, die maakten een gezellig praatje en vertelden wat over de hond en ik vertelde wat over mijn honden. Dat hoeft allemaal niet lang te duren hoor, ik vond het wel beleefd om ze wat drinken aan te bieden na een rit van 1,5 uur. Ik vond het geen poespas in ieder geval :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”