Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien husky
Moderator: moderatorteam
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
- Aantal honden: 2
Vlooien husky
Hallo,
Heeft er hier iemand ervaring met vlooien ?
Wij kwamen er pas achter dat ons Bentley vlooien heeft...
3 weken geleden voor het eerst Stronghold gegeven en eerst goed gestofzuigd en daarna omgevingsspray van de DA in haar kamer gesprayd (onze honden hebben tijdelijk in deze kamer gezeten totdat wij voor onze tweede hond aan een nieuw baasje hebben gegeven, deze was agressief tegen onze kinderen vandaar dat wij het moeilijke besluit hebben genomen om een nieuw baasje te zoeken) denk dat het ons geluk is dat ze in deze kamer zaten waardoor de vlooien niet in de rest van het huis zijn.
Maar goed, de kamer dus zelf proberen te behandelen maar geen succes.
Er is inmiddels een ongediertebestrijder geweest die heeft de kamer vol gespoten met poeder.
we bleven vlooien op haar zien.... gisteren het tweede pipetje stronghold gegeven en als ik ze volgende week nog zie laat ik de bestrijder nog eens komen.
heeft er iemand nog tips wat nog kunnen werken ??
ik wordt er gek van en hoop gewoon niet dat ze zich gaan verspreiden tot de rest van het huis, van het weekend zag ik 1 vlo op de eerste verdieping, wij stofzuigen sowieso iedere dag en nu dus meerdere malen, verder nergens geen vlo tegen gekomen.
de auto hebben wij ook behandeld omdat Bentley daar ook in is geweest tijdens vakantie (wij zijn 2 weken geleden 1 week weg geweest, toen was het vlooien probleem er al)
ik hoor graag jullie ervaringen (uiteraard heb ik al alle topics grondig doorgelezen)
Zijn jullie er uiteindelijk vanaf gekomen ? en zo ja hoe lang heeft het geduurd ?
Heeft er hier iemand ervaring met vlooien ?
Wij kwamen er pas achter dat ons Bentley vlooien heeft...
3 weken geleden voor het eerst Stronghold gegeven en eerst goed gestofzuigd en daarna omgevingsspray van de DA in haar kamer gesprayd (onze honden hebben tijdelijk in deze kamer gezeten totdat wij voor onze tweede hond aan een nieuw baasje hebben gegeven, deze was agressief tegen onze kinderen vandaar dat wij het moeilijke besluit hebben genomen om een nieuw baasje te zoeken) denk dat het ons geluk is dat ze in deze kamer zaten waardoor de vlooien niet in de rest van het huis zijn.
Maar goed, de kamer dus zelf proberen te behandelen maar geen succes.
Er is inmiddels een ongediertebestrijder geweest die heeft de kamer vol gespoten met poeder.
we bleven vlooien op haar zien.... gisteren het tweede pipetje stronghold gegeven en als ik ze volgende week nog zie laat ik de bestrijder nog eens komen.
heeft er iemand nog tips wat nog kunnen werken ??
ik wordt er gek van en hoop gewoon niet dat ze zich gaan verspreiden tot de rest van het huis, van het weekend zag ik 1 vlo op de eerste verdieping, wij stofzuigen sowieso iedere dag en nu dus meerdere malen, verder nergens geen vlo tegen gekomen.
de auto hebben wij ook behandeld omdat Bentley daar ook in is geweest tijdens vakantie (wij zijn 2 weken geleden 1 week weg geweest, toen was het vlooien probleem er al)
ik hoor graag jullie ervaringen (uiteraard heb ik al alle topics grondig doorgelezen)
Zijn jullie er uiteindelijk vanaf gekomen ? en zo ja hoe lang heeft het geduurd ?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Re: Vlooien husky
Ik zou beginnen met de hond een serestoband omdoen, stukje in de stofzuigerzak en dan de omgeving ook nog een behandelen. Ik heb nooit vlooien gehad bij mijn honden, maar mijn partner is er op deze manier gemakkelijk vanaf gekomen.
- Gimmick
- Zeer actief
Dat is niet met 1 of 2 keer behandelen over.
En 1 kamer behandelen heeft ook geen zin. Je moet je hele huis behandelen en je auto ook.
Stofzuigen (stuk vlooienband in de stofzuiger) iedere dag weer stofzuigen. Paar weken later weer herhalen. En daarna weer... het is een kwestie van een lange adem.hebben.
En 1 kamer behandelen heeft ook geen zin. Je moet je hele huis behandelen en je auto ook.
Stofzuigen (stuk vlooienband in de stofzuiger) iedere dag weer stofzuigen. Paar weken later weer herhalen. En daarna weer... het is een kwestie van een lange adem.hebben.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Serestoband en comfortis-pil.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als 1 kamer er zo onder zit reken dan maar dat ze ook in de rest van je huis zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
mirriejj schreef:Ik heb nooit vlooien gehad bij mijn honden, maar mijn partner is er op deze manier gemakkelijk vanaf gekomen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Alex schreef:mirriejj schreef:Ik heb nooit vlooien gehad bij mijn honden, maar mijn partner is er op deze manier gemakkelijk vanaf gekomen.![]()

Vooral door die serestoband, gewoon om de nek.

-
- Zeer actief
No way dat ik dat tegelijk zou geven!Domor schreef:Serestoband en comfortis-pil.
Wel idd alles blijven wassen en behandelen, denk aan de auto, de trap, de bekleding van banken... en ja, het hele huis dus.. honden en mensen verspreiden die eitjes wel hoor

Suzanne
-
- Zeer actief
Vergis je je niet met poeder? Daar bestaan namelijk geen goedgekeurde middelen voor professioneel gebruik voor in Nederland.
Vergis je je niet met poeder? Daar bestaan namelijk geen goedgekeurde middelen voor professioneel gebruik voor in Nederland.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- luchusky
- Actief
Waarom zie ik dan sinds al die weken nergens een vlo in huis ?~Suzanne~ schreef:No way dat ik dat tegelijk zou geven!Domor schreef:Serestoband en comfortis-pil.
Wel idd alles blijven wassen en behandelen, denk aan de auto, de trap, de bekleding van banken... en ja, het hele huis dus.. honden en mensen verspreiden die eitjes wel hoor
Suzanne
- luchusky
- Actief
Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet
- luchusky
- Actief
Normaal gesproken zou hij ander gif spuiten maar omdat wij 2 jonge kids hebben en de hond daar ook rond loopt moest het vermengd worden met poeder zodat het voor de kids en de hond niet schadelijk is. Uiteraard moest de hond een aantal uur niet in die kamer komenWolfsblut schreef:Er is inmiddels een ongediertebestrijder geweest die heeft de kamer vol gespoten met poeder.
- Domor
- Zeer actief
Heb je hem trouwens recent nog gewogen?
- luchusky
- Actief
Nee niet meer gewogen.. waarom vraag je dat ?Domor schreef:Heb je hem trouwens recent nog gewogen?
Ze eet en drinkt echt heel slecht, het is al geen grote eter maar begin me langzaam wel zorgen te maken over het drinken
- Domor
- Zeer actief
Omdat het belangrijk is om voor het juiste gewicht te doseren. Bij onderdoseren sterven de vlooien namelijk niet allemaal en de volgende generatie is dan vlo die van een lagere dosering niet dood gaat (en meer kans heeft om bij een hogere dosering ook niet dood te gaan).
Qua voeding zou ik natvoer proberen. Bij voorkeur goed spul zoals Renske vers, of betaalbaarder: rocco. Maar anders zou ik bij de supermarkt van allerlei merken en smaken wat pakken en gewoon kijken wat ze eet. Natvoer bestaat voor 60-80% uit vocht, dus als ze 400g natvoer heeft gegeten, heeft ze zo'n 300ml water binnen.
Qua voeding zou ik natvoer proberen. Bij voorkeur goed spul zoals Renske vers, of betaalbaarder: rocco. Maar anders zou ik bij de supermarkt van allerlei merken en smaken wat pakken en gewoon kijken wat ze eet. Natvoer bestaat voor 60-80% uit vocht, dus als ze 400g natvoer heeft gegeten, heeft ze zo'n 300ml water binnen.
- luchusky
- Actief
Goed idee van dat nat voer van je. Ga ik morgen halen !Domor schreef:Omdat het belangrijk is om voor het juiste gewicht te doseren. Bij onderdoseren sterven de vlooien namelijk niet allemaal en de volgende generatie is dan vlo die van een lagere dosering niet dood gaat (en meer kans heeft om bij een hogere dosering ook niet dood te gaan).
Qua dosering is het tot 10 kg of van 10 tot 20 en ze heeft nooit meer als dan 20 kilo gewogen dus dat zit wel goed . Maar jij zegt dus beter over 3 weken een ander merk pipetje geven ipv stronghold ?
-
- Zeer actief
1 vlooi zien zegt gewoon dat je er 1 ziet en honderden niet. En de nodige eitjes die overal zitten. Weet je hoeveel 1 vlooi voor nageslacht kan zorgen en hoe snel dat gaat..?luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet

- luchusky
- Actief
Dan zou ik ze toch juist al overal moeten zien ?? En dat is niet het gevalbouvierpoedel schreef:1 vlooi zien zegt gewoon dat je er 1 ziet en honderden niet. En de nodige eitjes die overal zitten. Weet je hoeveel 1 vlooi voor nageslacht kan zorgen en hoe snel dat gaat..?luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet
-
- Zeer actief
Die zag je eerst ook niet totdat het een probleem was.luchusky schreef:Dan zou ik ze toch juist al overal moeten zien ?? En dat is niet het gevalbouvierpoedel schreef:1 vlooi zien zegt gewoon dat je er 1 ziet en honderden niet. En de nodige eitjes die overal zitten. Weet je hoeveel 1 vlooi voor nageslacht kan zorgen en hoe snel dat gaat..?luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet
Ze komen niet in ene bij honderden je huis binnenstormen.
In je huis zit het veelvoud van wat er op je hond zit.

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Ik vond vorige week vlooien op Fred. Ik heb het tot nu zo aangepakt:
Vlooienbanden bij de kruidvat gekocht. Die in stukjes geknipt. Ook Bolfo fleegard spray gekocht.
Voor Fred Bolfo Gold gekocht en een vlooien anticonceptie.
Fred ontvlooit en de anticonceptie gegeven.
Elke dag - soms 2 x - Stofzuigen en elke keer een stukje vlooienband meezuigen.
Na elke stofzuigbeurt de zak weggooien (ingepakt in een plastic zak zodat vlooien pech hadden) en een pufje bolfo fleegard spray gespoten in de stofzuigermond.
Dweilen met schoonmaakazijn na het zuigen.
Ik heb alle kiertjes en hoekjes ingespoten met bolfo fleegard.
Zag ik een vlo lopen (achter zn ballen zitten ze) dan verdronk ik ze in zeepsopwater.
Ik zie ze nu iig niet meer lopen.
Vlooienbanden bij de kruidvat gekocht. Die in stukjes geknipt. Ook Bolfo fleegard spray gekocht.
Voor Fred Bolfo Gold gekocht en een vlooien anticonceptie.
Fred ontvlooit en de anticonceptie gegeven.
Elke dag - soms 2 x - Stofzuigen en elke keer een stukje vlooienband meezuigen.
Na elke stofzuigbeurt de zak weggooien (ingepakt in een plastic zak zodat vlooien pech hadden) en een pufje bolfo fleegard spray gespoten in de stofzuigermond.
Dweilen met schoonmaakazijn na het zuigen.
Ik heb alle kiertjes en hoekjes ingespoten met bolfo fleegard.
Zag ik een vlo lopen (achter zn ballen zitten ze) dan verdronk ik ze in zeepsopwater.
Ik zie ze nu iig niet meer lopen.
- luchusky
- Actief
Zij zat in die kamer omdat onze tweede hond die nu weg is agressief was tegen de kids en ik vond het zielig om Bentley wel bij ons te laten maar se andere hond niet vandaar dat ze tijdelijk in die kamer hebben gezeten, toen kwamen wij er dus achter dat er vlooien zijn dus waarschijnlijk is dat pas begonnen in de tijd dat ze in het hok zaten, ik durf Bentley nu dus niet in de rest van het huis te laten want wij hebben 2 hele jonge kinderen en ik wil niet dat zij in aanraking komen met die vlooien. Bentley krijgt genoeg aandacht en er wordt veel mee naar buiten gegaan, ik hoop dat we snel van die zooi af zijn en dat Bentley weer lekker dicht bij ons kan zijn.Heavy schreef:Waar zat Bentley eerder dan en waarom kon Bentley niet in de woonkamer? Zat Bentley al die tijd al in die kamer? Volgens mij zijn husky's heel gevoelige honden die slecht alleen kunnen zijn . Misschien eet Bentley daardoor zo slecht? Het is onzin om een hond met vlooien in een kamer op te sluiten daar hou je de vlooien en eitjes niet mee tegen .luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou ook een serestobandje in plaats van een pipetje geven. En als een pipetje niet gewerkt heeft, sowieso niet daarna weer hetzelfde merk geven. Ik vind Advantix erg goed werken.
Vlooien kunnen ook aanwezig zijn zonder je ze ziet. De eitjes al helemaal. Dus alles schoonmaken, alles heet wassen, etc.
En eerlijk gezegd zou ik de hond toch bij jullie in de kamer doen. De vlooien zijn er toch al en het lijkt me noodzakelijk voor het welzijn van de hond.
Vlooien kunnen ook aanwezig zijn zonder je ze ziet. De eitjes al helemaal. Dus alles schoonmaken, alles heet wassen, etc.
En eerlijk gezegd zou ik de hond toch bij jullie in de kamer doen. De vlooien zijn er toch al en het lijkt me noodzakelijk voor het welzijn van de hond.
- Jackira
- Zeer actief
Heavy schreef:Waar zat Bentley eerder dan en waarom kon Bentley niet in de woonkamer? Zat Bentley al die tijd al in die kamer? Volgens mij zijn husky's heel gevoelige honden die slecht alleen kunnen zijn . Misschien eet Bentley daardoor zo slecht? Het is onzin om een hond met vlooien in een kamer op te sluiten daar hou je de vlooien en eitjes niet mee tegen .luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet

- luchusky
- Actief
Heb je ook gelezen wat ik daarna heb gepost kansloze brrrRi@ schreef:Heavy schreef:Waar zat Bentley eerder dan en waarom kon Bentley niet in de woonkamer? Zat Bentley al die tijd al in die kamer? Volgens mij zijn husky's heel gevoelige honden die slecht alleen kunnen zijn . Misschien eet Bentley daardoor zo slecht? Het is onzin om een hond met vlooien in een kamer op te sluiten daar hou je de vlooien en eitjes niet mee tegen .luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet
- luchusky
- Actief
Ja joh. Het is onzin om een hond met vlooien apart te zetten van kleine kinderen. Want ja, ik vind het echt een mega prettig idee als m’n hond met vlooien op de zelfde vloer kruipt en speelt als waar m’n kinderen op liggen. Weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb liever niet dat m’n kinderen in aanraking komen met die ranzige beestenluchusky schreef:Heb je ook gelezen wat ik daarna heb gepost kansloze brrrRi@ schreef:Heavy schreef:Waar zat Bentley eerder dan en waarom kon Bentley niet in de woonkamer? Zat Bentley al die tijd al in die kamer? Volgens mij zijn husky's heel gevoelige honden die slecht alleen kunnen zijn . Misschien eet Bentley daardoor zo slecht? Het is onzin om een hond met vlooien in een kamer op te sluiten daar hou je de vlooien en eitjes niet mee tegen .luchusky schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat die kamer continu dicht is en wij lopen vanuit buiten daar naar binnen(die kamer heeft een eigen voordeur) vind het super zielig want sinds de andere hond weg is kon Bentley eindelijk weer bij ons in de woonkamer maar door het luizenprobleem doe ik dat nog even niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Vlooien bijten mensen net zo makkelijk als honden en katten hooralinelaila schreef:Je weet dat vlooien niet zo heel snel op mensen gaan zitten, he? Mensen zijn voor vlooien niet interessant. Dus ik zou ook niet zo bang zijn voor je kinderen.
.

-
- Zeer actief
Dan moet je ze een korf omdoen. En je kinderen leren stil als een boom te staan als ze toch gebeten worden.Lizzie. schreef:Vlooien bijten mensen net zo makkelijk als honden en katten hooralinelaila schreef:Je weet dat vlooien niet zo heel snel op mensen gaan zitten, he? Mensen zijn voor vlooien niet interessant. Dus ik zou ook niet zo bang zijn voor je kinderen.
.

Zo kansloos , zometeen ligt je kind in het ziekenhuis en je vlooien in de opslag in beslag genomen.

- luchusky
- Actief
Alleen bij gebrek aan beter heb ik begrepen, haal je de hond uit huis dan worden ze hongerig en pakkken ze alles dat voorbij loopt. De dierenarts geeft trouwens aan dat hun cliënten normaal gesproken veel sneller van een vlooien probleem af zijn als ze stronghold gebruiken maar zoals ik het hier en ook van mijn ongediertebestrijder begrijp kan zon probleem makkelijk maanden duren... misschien op zoek naar advies can een andere DA
- luchusky
- Actief
Sorry maar die begrijp ik niet helemaalbouvierpoedel schreef:Dan moet je ze een korf omdoen. En je kinderen leren stil als een boom te staan als ze toch gebeten worden.Lizzie. schreef:Vlooien bijten mensen net zo makkelijk als honden en katten hooralinelaila schreef:Je weet dat vlooien niet zo heel snel op mensen gaan zitten, he? Mensen zijn voor vlooien niet interessant. Dus ik zou ook niet zo bang zijn voor je kinderen.
.![]()
Zo kansloos , zometeen ligt je kind in het ziekenhuis en je vlooien in de opslag in beslag genomen.
- luchusky
- Actief
Maar even on topic het gaat mij meer om ervaringen van andere mensen en hoe snel ze er vanaf gekomen zijn.....