Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ligt de pijngrens van een hond.....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Waar ligt de pijngrens van een hond.....

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

.... is natuurlijk per hond verschillend.

Donderdag morgen op de wandeling schiet er een konijn voor ons langs (ik schrok er zelf van :wink: ) voor ik kon reageren was Vusi al weg, na een beetje heen en weer gevlieg komt ze weer achter me aan en verder netjes meegelopen naar huis. :J:

's Middags wil ik met haar gaan wandelen zie ik dat ze een vreemd huppeltje heeft, vooral met haar rechter achterpoot :scratch: na een paar honder meter gaat ze ineens zitten en wacht tot ik eraan kom ... mmm, Vusi zit nooit alleen als ze het commando krijgt :hmmm:
Toch maar terug naar huis, thuis gekomen gaat ze in de tuin liggen....... ik haar onderzocht, langs haar ruggegraad gevoeld en gedrukt, achterpoten strekken en buigen, aan de heupen gevoeld ze reageerde niet :19:

's Avonds ligt ze naast me op de bank en ik drukte aan de binnenkant van haar dij, toen reageerde ze wel :blauwoog:
's Nacht hoor ik haar piepen ik gaan kijken ligt ze midden in de kamer te hijgen, duidelijk pijn dus, arm beest, stukje vlees gegeven en ze ging weer naast ons bed liggen.
Vrijdag morgen maar niet gewandeld en toch maar Metacam gegeven en verder met rust gelaten.
Vanmorgen was ze weer kwiek en vond dat ik om 6 uur maar moest opstaan, mee aan de riem ze liep goed, eventjes een stukje loslaten ....... dat was natuurlijk niet ze slim, ze rende meteen achter een spoor aan :eek: Vusiiiiiiiii...... toch maar weer aan de riem en na 10 minuutjes weer naar huis, het "huppeltje" was weer een beetje terug :(
Dat wordt dus een paar daagjes aan de riem wandelen :tongue:

Ik denk dan altijd, waarom doet een hond dat nu, zeer been en dan toch rond gaan rennen :oohja:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Waar ligt de pijngrens van een hond.....

Ongelezen bericht door teckeltoos »

De meeste honden zijn spijkerhard wat pijn aangaat.
Stamt ook uit de roedeltijd.
Pijn aangeven is zwakte.
Een zwak roedellid is een gevaar voor de roedel en wordt daarom
aangevallen, gedood of verstoten.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Omdat het sukkels zijn :mrgreen:

Noa is overigens de grootste pieperd die je kan tegenkomen. Als ze ook maar denkt dat je op haar staart stapt, begint ze al te gillen. Net verkeerd oppakken: gillen. Broertje van m'n vriend bewoog op 1 meter afstand van haar: gillen. Andere honden die naar haar kijken op straat: gillen.
:piew:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Vusi is een Duitse herder en dat zijn haast per definitie kleinzerige pieperds ;-)
Deels mee eens. Ze piepen en tsjenken snel bij minder serieuze zaken :roll: maar als er écht iets aan de hand is dan laten ze dat moeilijk zien.
Net als de meeste honden, denk ik, dat ze bij adrenaline compleet vergeten dat ze een mankement hebben. Of door de will to please toch doorgaan met wat de baas van ze verlangd, in combi met het leuk vinden wat ze op dat moment doen.
Mijn ene reu bleef springen en pakwerk doen zonder dat we echt iets zagen, tot er iemand toevallig een foto nam toen hij over de haag sprong in combi met wat minder hard inbijten maakte dat een teamgenoot me zei te stoppen en met hem naar de da te gaan. Daar bleek uiteindelijk dat hij enorme last van zijn onderrug moest hebben en zijn we gestopt met de sport.
Mijn teefje liep met een gebroken teen rond, af en toe manken maar ineens zette ze het weer op een rennen dat mij deed twijfelen of er wel iets aan de hand was :denken: .
In sommige gevallen ligt de pijngrens dus heel hoog, en in andere gevallen vinden ze zichzelf vrij snel zielig :lol1: terwijl er alleen een haar in de ogen prikt of zo'n stekel in de vacht zit :engel:
mosquito1980
Zeer actief

blondie schreef:
Nanna schreef:Vusi is een Duitse herder en dat zijn haast per definitie kleinzerige pieperds ;-)
Deels mee eens. Ze piepen en tsjenken snel bij minder serieuze zaken :roll: maar als er écht iets aan de hand is dan laten ze dat moeilijk zien.
Net als de meeste honden, denk ik, dat ze bij adrenaline compleet vergeten dat ze een mankement hebben. Of door de will to please toch doorgaan met wat de baas van ze verlangd, in combi met het leuk vinden wat ze op dat moment doen.
Mijn ene reu bleef springen en pakwerk doen zonder dat we echt iets zagen, tot er iemand toevallig een foto nam toen hij over de haag sprong in combi met wat minder hard inbijten maakte dat een teamgenoot me zei te stoppen en met hem naar de da te gaan. Daar bleek uiteindelijk dat hij enorme last van zijn onderrug moest hebben en zijn we gestopt met de sport.
Mijn teefje liep met een gebroken teen rond, af en toe manken maar ineens zette ze het weer op een rennen dat mij deed twijfelen of er wel iets aan de hand was :denken: .
In sommige gevallen ligt de pijngrens dus heel hoog, en in andere gevallen vinden ze zichzelf vrij snel zielig :lol1: terwijl er alleen een haar in de ogen prikt of zo'n stekel in de vacht zit :engel:
Ja, Vusi gaat wel een spoor volgen met een zere poot :jump1: , maar als ik haar modder poten even wil afspoelen staat ze erbij alsof ik haar ga wurgen, kop laag, staart tussen de benen :piew:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

De pijngrens is aardig hoor. Maar bij lullige dingetjes laten ze het wel weer zien. Droef kan bijvoorbeeld ontzettend zielig doen en kusjes willen als hij in een distel is gaan staan of ijs tussen zijn teentjes krijgt als het vriest. :LOL: Die kop erbij maakt het plaatje compleet en hij gaat er ook letterlijk bij zitten of liggen tot ik er wat aan doe.
Maar nu met zijn gebroken teen en LPC heeft hij toch wel een aardig tijdje rondgelopen. Als ik hem nu de kans zou geven zou hij ook gewoon weer vol gas alles willen doen en hoe lomper hoe beter.

De drive om te doen wat ze willen is denk ik groter dan de pijnervaring.

Izzy is overigens helemaal niet kleinzerig en wenst geheel zelfstandig door het leven te gaan. Ook als er ijs tussen haar poten zit, dan loopt ze gewoon door als een kreupele debiel en moet ik haar echt vangen om het weg te halen en dan krijg je nog net geen doodsbedreigingen van haar, maar haar kop spreekt boekdelen. Laats werd ze door 2 honden ondersteboven gelopen en belande ze ook nog in de blubber daarbij. Enige wat iedereen kreeg was een zeer kwaaie kop en ze stond zich letterlijk even uit te schudden bij iedereen die haar uit had gelachen. :engel: Terwijl ik in dat geval echt wel gepiep had verwacht.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Geen zwakte tonen. Zwakte is einde oefening zeker in een roedel. Ik heb t met Xito gezien en Xavi's reactie op hem. Als hij de kans kreeg knokte hij in die periode met hem of t doel verjagen of afmaken was weet ik niet maar t was geen strijd om de plek want Xavi stond al langere tijd boven hem. Nierfalen geeft een geur af en dat was zijn extra probleem want daarmee was Xitos probleem nog groter. Ik herkendect van Dusty waar niemand meer bij wilde komen ze vonden haar eng. En nu t knokken van Xavi bij Xito. En dat hadden ze in beide gevallen nog nooit gedaan. Zwakte tonen is niet best voor een hond bij andere honden. Dober heeft ooit eens met meerdere gebroken tenen gelope en nooit in die tijd gemankt met die poot.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo lang twee poten (een voor en een achter) het nog doen jaag je.
Als je als hond die passie hebt, jaag je.
Dat is dus geen indicatie dat er niets aan de hand is lijkt me.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief

ranetje schreef:Zo lang twee poten (een voor en een achter) het nog doen jaag je.
Nee, precies. Daarom heb ik een paar dagen met haar aan de riem gewandeld totdat alle 4 d'r pootjes weer normaal liepen zonder vreemde huppeltjes. :ok:

Ze doet het weer prima :jump1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:
ranetje schreef:Zo lang twee poten (een voor en een achter) het nog doen jaag je.
Nee, precies. Daarom heb ik een paar dagen met haar aan de riem gewandeld totdat alle 4 d'r pootjes weer normaal liepen zonder vreemde huppeltjes. :ok:

Ze doet het weer prima :jump1:
:ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo geeft vrijwel nooit pijn aan, die gooit desnoods een poot in haar nek en rent op 3 poten verder. Aan de ene kant prettig, want bij de DA wordt er ook niet gemiept bij een prikje of iets, aan de andere kant is het wel opletten of er niet toch iets aan de hand is als ze eens wat minder soepel loopt.

Toto gilt al voor er pijn is, en als er echt pijn is moet de hele wereld het weten. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tanja en Anne zijn pas erg, die gillen moord en brand als het regent.
Ik dacht dat Tama, Nikkie en Jarah erg waren, maar die plasten tenminste nog snel als het regende.

Tanja heeft gisteravond helemaal niks gedaan buiten, ze wilde alleen maar zo snel mogelijk naar binnen, gaf er eerst niet aan toe, maar het piepen en springen en trekken naar de deur duurde zo lang en ik werd zo nat dat ik toch maar naar binnen ben gegaan.

En het gekke is, Tanja rent keihard door diepe plassen, je zou denken dat ze dan regen ook niet erg zou vinden.

Anne heeft een keer zo hard gegild toen het harder ging regenen dat mensen op de balkons stonden te kijken wat er aan de hand was, was al bang dat er politie aan de deur zou komen omdat ze dachten dat ik haar aan het mishandelen was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gonnie schreef: Anne heeft een keer zo hard gegild toen het harder ging regenen dat mensen op de balkons stonden te kijken wat er aan de hand was, was al bang dat er politie aan de deur zou komen omdat ze dachten dat ik haar aan het mishandelen was.
:LOL:

Nee het is niet leuk, maar zo herkenbaar. Als een vreemde kat buiten een stap richting Toto doet gaat hij zo ook hysterisch gillen dat er ramptoerisme ontstaat.

(En nee, ik kan dat niet oplossen, Toto is schattig met de eigen katten, speelt ermee, slaapt ertegenaan, maar vreemde katten buiten vindt hij doodeng en met een vreemde kat durf ik echt niet te gaan oefenen. Dus het zij zo. :19: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”