Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Simparica i.m.c. dementerende / epiletische hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Simparica i.m.c. dementerende / epiletische hond

Ongelezen bericht door EvitaP »

Wilde mijn ervaring delen met simparica. Noa heeft sporadisch (3 of 4 keer verspreid over een aantal jaar) epiltische aanvallen en een soort van dementie. Met dementie bedoel ik dat ze gedesorienteerd is en haar evenwicht niet meer zo goed is. Zo iets duurt een uurtje waarna ze weer langzaam de oude wordt.

Ik heb voor simparica voor het eerst een maand geleden geprobeerd op advies van de dierenarts en omdat andere middelen niet hielpen plus dat het een vlooienplaag was waar ik moeilijk vanaf kwam. Bovendien begon haar huid te irriteren vanwege de vlooien. De eerste keer was er geen probleem. Het werkt uitstekend tegen de vlooien.
Gisteren heb ik het voor de tweede keer gegeven, waarna ze later op de dag opeens gedesorienteerd was en heel instabiel. Deze keer vertrouwde ze mij ook niet zo. Ze had het nog niet eerder in deze mate gehad. Dit is tevens de eerste keer dat het overdag gebeurt voor zo ver ik weet. In eerdere gevallen was het ' s nachts.

Voor toediening had ik nog specifiek aan de dierenarts gevraagd of het ook gegeven kon worden aan honden met epileptie. Hij gaf aan dat er geen problemen mee bekend zijn. Mijn advies zou zijn om het in elk geval niet maandelijks te geven bij honden die epileptie hebben of dementerend zijn en bijvoorkeur helemaal niet geven.

In de Nederlandse bijsluiter staat overigens niet hetzelfde als een engelse bijsluiter. In het NL staat dat bij degene die het middel toedient 'neurologische excitatie' kan voorkomen. Bij honden (beagle pups geloof ik) die een overdosis krijgen 'milde tremoren'. In het engels worden meer symptomen genoemd onder precautions, waaronder (ook) tremoren en een verminderde bewustzijn.

Hoop dat iemand misschien wat heeft aan deze informatie.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”