Ik kijk waar de honden het goed op doen en wat nog enigszins binnen budget valt. Tijdje ook BARF gedaan maar daar reageerde met name Kenji niet goed op. Nu met KVV eigenlijk alle honden prima op gewicht, mooie vaste ontlasting en glanzende vachten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stof tot nadenken
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Stof tot nadenken
Hier eten ze KVV (carnibest, alaska, smuldier, farmfood) en krijgen ze af en toe 's avonds brokken. Brokken is meestal net wat we hebben staan (meestal voerprijzen), laatste tijd HappyDog gevoerd en daar best tevreden over. Geen idee of het graanvrij is eigenlijk.
Ik kijk waar de honden het goed op doen en wat nog enigszins binnen budget valt. Tijdje ook BARF gedaan maar daar reageerde met name Kenji niet goed op. Nu met KVV eigenlijk alle honden prima op gewicht, mooie vaste ontlasting en glanzende vachten
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn krijgt hier brok van fish4dogs. Tess krijgt 1-2x per dag kvv van Kivo (diverse diersoorten) en daarnaast ook 1-2x per dag fish4dogs. Ik heb ook wat rodischijven liggen voor het geval ik vergeet te ontdooien. Die zijn vrij snel ontdooit. Finn krijgt soms wel eens wat kvv erbij voor de lekker. Als we door de voorraad fish4dogs heen zijn ga ik terug over op Dog Lovers Gold (visvariant) waarschijnlijk. Deze kreeg Finn eerst en beviel ook goed. We hadden een jaar lang gratis fish4dogs gewonnen, dus dat maken we gewoon eerst op
Op dit moment gaat er ook een grote hoeveelheid Platinum brok in (met kip). Die gebruik ik als beloningssnoepjes. En nog wat Prins geperste brok als verstopte koekjes wanneer ze alleen thuis blijven.
Dus ze krijgen op één dag kvv, geperste brok, krokante brok, zachte brok en een gedroogde kauwsnack. Wonder dat ze nog leven hè
Op dit moment gaat er ook een grote hoeveelheid Platinum brok in (met kip). Die gebruik ik als beloningssnoepjes. En nog wat Prins geperste brok als verstopte koekjes wanneer ze alleen thuis blijven.
Dus ze krijgen op één dag kvv, geperste brok, krokante brok, zachte brok en een gedroogde kauwsnack. Wonder dat ze nog leven hè
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Ik ben echt de nachtmerrie van die DA. Vegetarier maar Fred krijgt KVV en (meestal) een graanvrije brok.
Ik koop veelal ook nog eens goedkoop (smuldier) vlees of brokken die kort houdbaar zijn en dus goedkoper (pas geleden 6 kilo acana met 6 kilo gratis er bij).
Ik koop veelal ook nog eens goedkoop (smuldier) vlees of brokken die kort houdbaar zijn en dus goedkoper (pas geleden 6 kilo acana met 6 kilo gratis er bij).
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Dat is zeker geen onzin, Hippo is allergisch voor gevogelte & graangluten. Als je hem iets te eten geeft waar dat in zit, dan krijgt hij dikke, rode poten en snoet. Het is niet als een pinda-allergie bij mensen, dat je een soort anafylactische krijgt bij 1 kruimel, maar als hij een hele boterham op eet, dan zie je het een paar uur later aan hem en duurt weer 2 dagen voor het helemaal weg is. Hij wordt dan loom en wil alleen maar slapen, heel sneu dus.wolvster schreef: Graanvrij geloof ik niet in, net zo min als glutenvrij als je (of je dier) geen coeliakie hebt.
Hij krijgt dus geen voer of etenwaar waar tarwe, haver, gerst etc in zit. Tegen mais, rijst en aardappelen kan hij dus wel. Naast gevogelte en graangluten, kan hij overigens overal tegen.
DeDiana schreef: Ik vind het wel een zinvol artikel. Wat je je hond ook geeft en waar jouw hond het ook goed op doet, het feit dat onze huishonden eigenlijk decadent luxe voer voorgeschoteld krijgen terwijl dat echt niet per se nodig is voor een gezonde en evenwichtige voeding, vind ik wel een terechte constatering.
Zo denk ik er ook over
Ik heb daar ook zo mijn vraagtekens bij.Cleva schreef:Sterker nog, ik denk dat de eenzijdige voeding vaak juist de oorsprong van de klachten is in plaats van andersom.Hippo schreef:Vaak pretenderen mensen dat hun hond het maar op 1 soort voer goed doen, dat hoeft lang niet altijd zo te zijnNeeltje schreef:Ik eet waar ik zin in heb en mijn dieren krijgen dat voer, waar ze het goed op doen.![]()
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Napoleon is niet een van de makkelijkste eters, barf moet hij niet. Hij trekt echt zijn neus op voor rauw vlees. Hij is echter gek van vis dus dat staat wel vaak op het menu. Verder haal ik graanvrije worsten voor hem met zalm en rund, de graanproducten vielen hem slecht en dan kreeg hij rode bultjes en ging hij teveel spugen. Hij krijgt wel zoete aardappel, rijst en of mais. Eigenlijk is hij net zo glutenarm als ik:) Baasje krijgt ook buikpijn van tarwe-gluten.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Eigenlijk wil ik ze weer barf gaan geven. Dan weet ik zeker dat wat ze krijgen afval is. Alleen kost het portioneren mij te veel energie. Dus krijgen ze Lotgering als hoofdvoer. Elco's ontlasting is daarmee iets te hard, dus krijgt hij een handje brokken (van de Lidl
) bij z'n eten. Nu gaat het weer prima. Gait krijgt ook wat van die brokken. En als beloning krijgen ze weer andere brokjes. Oh, en ze krijgen regelmatig ook wat tafelrestjes
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen doet het goed op Smuldier, dus krijgt ze dat. Ik ben zelf net een vergiet dus vergeet het vaak op tijd te ontdooien - dan krijgt ze brokken.
Merk wel dat ze bij de meeste brokken wel erg dunne ontlasting krijgt, dus wissel daar niet al teveel in af.
De weekenden eet ze wel eens pizzakorsten en af en toe patat/frikandel mee. Waar ze overigens nooit dunne poep van krijgt haha
Merk wel dat ze bij de meeste brokken wel erg dunne ontlasting krijgt, dus wissel daar niet al teveel in af.
De weekenden eet ze wel eens pizzakorsten en af en toe patat/frikandel mee. Waar ze overigens nooit dunne poep van krijgt haha
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Haha, hier krijgt Oor ook geen dunne poep van de resten die wij haar geven en daar zit vaak zit heel wat graan bij (te veel pasta gekookt bijvoorbeeld). Echt alleen van brok krijgt ze de dunne, maar dan ook echt van alle soorten brok. Toch wel apart vind ik dat._Leonie schreef:De weekenden eet ze wel eens pizzakorsten en af en toe patat/frikandel mee. Waar ze overigens nooit dunne poep van krijgt haha
- Hylos
- Zeer actief
Op zich een goed stuk. Ik vind alleen vlees voeren ook eentonig en vraag me regelmatig af of dat nou voldoende is voor een hond qua voeddingsstoffen.
Maar ik weiger mijn hond elke dag een door de mens verzonnen droog hondenbrokje voor te zetten.
Aan de ene kant omdat het er bij Xavi doorgaans aan beide kanten weer uit komt of aan de achterkant met grote stinkende hopen.. aan de andere kant omdat ik dan helemaal niet meer weet wat ik hem voer.
Xavi krijgt dus(enkelvoudige!) kvv, deels barf en tafelrestjes. Zo krijgt hij bijvoorbeeld aardappel met groente wat ik speciaal voor hem maak.
Van alles wat! En zo onbewerkt mogelijk.
Iig geen toevoegingen bij kvv want dan zwelt hij nog eens helemaal op ook.
Maar ik weiger mijn hond elke dag een door de mens verzonnen droog hondenbrokje voor te zetten.
Aan de ene kant omdat het er bij Xavi doorgaans aan beide kanten weer uit komt of aan de achterkant met grote stinkende hopen.. aan de andere kant omdat ik dan helemaal niet meer weet wat ik hem voer.
Xavi krijgt dus(enkelvoudige!) kvv, deels barf en tafelrestjes. Zo krijgt hij bijvoorbeeld aardappel met groente wat ik speciaal voor hem maak.
Van alles wat! En zo onbewerkt mogelijk.
Iig geen toevoegingen bij kvv want dan zwelt hij nog eens helemaal op ook.

-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Ik vind het ook maar kul. Bij de Chi's zie ik nog regelmatig hondjes die het prima doen op brokken met granen en dan komen er een stel betweters die echt graanvrij door je strot willen drukken. Zo ook gestoomd vlees is niet goed, het moet rauw. En in gestoomd vlees zit maar 80% (of nouja de merken waar ze 't over hebben) dus veul minder dan in rauw. Tja, ehm? Eigenlijk alles wat géén KVV is, is in hun ogen slecht.
Niks tegen KVV hoor, maar je kunt het ook overdrijven. Vroeger kreeg mijn hondje RC en ProPlan, vrij snel zijn we overgegaan op KVV met af en toe wat brokjes. Sinds kort verdraagt hij rauw vlees niet meer, werkelijk de meest erge buikkrampen (dacht even dat hij erin bleef). Ik zette een bericht online dat ik op zoek ging naar een goeie brok en ik had Orijen, Acana en Edgard&Cooper. Meteen gezeik dat m'n hondje alleen maar Orijen mag eten want daar zit 38% eiwitten in en Edgard&Cooper was zooo slecht en zou granen in zitten. Nou, daar had ik niet eens naar gekeken maar goed, toen keek ik even. In E&G zit geen granen maar al zaten die er wel in dan had het me nog niet uitgemaakt? M'n hondje verdraagt dat prima. Toen kwam wel weer gezeur over de aardappels die er dan inzitten, tja eh oke? Toeval wil dat hij trouwens de E&G het lekkerst vindt, maar dat is zogenaamd weer door "alle toegevoegde stoffen". Nou, die zitten er óók al niet in. Maar zulke mensen willen gewoon dat je het duurste van het duurste haalt want anders ben je een slechte eigenaar ofzo. De Orijen en Acana eet hij wel maar gewoon niet zo goed als de E&G en het liefst vreet hij RC maar daarvan laat hij stinkscheetjes dus dat doen we toch maar niet
Hij krijgt naast de brokjes ook gestoomd vlees, nouja het vlees krijgt hij eerst en daarna een handje brokjes. Ook meteen weer bak stront over me heen
De hele actieve club die zo fel reageert en waarbij alleen de duurste merken goed zijn, is gelukkig wel klein. Maar zo ontzettend aanwezig, slaat echt nergens op.
Niks tegen KVV hoor, maar je kunt het ook overdrijven. Vroeger kreeg mijn hondje RC en ProPlan, vrij snel zijn we overgegaan op KVV met af en toe wat brokjes. Sinds kort verdraagt hij rauw vlees niet meer, werkelijk de meest erge buikkrampen (dacht even dat hij erin bleef). Ik zette een bericht online dat ik op zoek ging naar een goeie brok en ik had Orijen, Acana en Edgard&Cooper. Meteen gezeik dat m'n hondje alleen maar Orijen mag eten want daar zit 38% eiwitten in en Edgard&Cooper was zooo slecht en zou granen in zitten. Nou, daar had ik niet eens naar gekeken maar goed, toen keek ik even. In E&G zit geen granen maar al zaten die er wel in dan had het me nog niet uitgemaakt? M'n hondje verdraagt dat prima. Toen kwam wel weer gezeur over de aardappels die er dan inzitten, tja eh oke? Toeval wil dat hij trouwens de E&G het lekkerst vindt, maar dat is zogenaamd weer door "alle toegevoegde stoffen". Nou, die zitten er óók al niet in. Maar zulke mensen willen gewoon dat je het duurste van het duurste haalt want anders ben je een slechte eigenaar ofzo. De Orijen en Acana eet hij wel maar gewoon niet zo goed als de E&G en het liefst vreet hij RC maar daarvan laat hij stinkscheetjes dus dat doen we toch maar niet
xx Marr en Keeff

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Honden voeren in the UK is duur en dan echt belachelijk duur. In Nederland kocht ik smuldier en vulde dat zelf wat aan en ik Had altijd bozita robur in huis als ik een keer niks Had ontdooit ofzo.
Maar hier Is dat niet te doen. Dus mijn honden krijgen brokken, ze krijgen purina bèta brokken in Nederland heet dat purina dog chow. Daar kon ik een goede deal mee doen. Verder koop ik goedkoop 2,5 kg kippenpoten en kippendijen gemixt en krijgen ze dat om de 2 dagen. Ze krijgen hier sardientjes of ei of yoghurt en etensresten over de brokken. Als er ander vlees in de aanbieding Is dan koop ik dat en dat vries ik in en dan stel ik dat zelf samen. Ook droog ik vlees voor snacks. Ze vinden brood heerlijk dus ja ze krijgen regelmatig een plak brood.
Caine heeft voer wat ik van de fokker uit gekocht heb en dat Is echt super voer, nee niet Graanvrij maar het Is echt goed voer. Alle honden van deze fokker en Caine zien er geweldig uit met goede ontlasting.
Mijn mastiffs hebben een prachtig glanzende vacht goede bespiering stinken niet etc etc alleen tja ze leggen 2x per dag een grote hoop die wat los Is als ze bèta eten. Das het enige nadeel verder krijg ik altijd complimenten over hoe goed ze eruit zien.
Loki de kleine donder eet geen giant dog voer. Voor hen koop ik voer wat goed Is voor zijn maag. Toevallig Is het Graan vrij. Hij heeft een gevoelige maag en als hij andere brokken krijgt dan heeft hij veel wind en Is zijn buikje echt opgeblazen. Het valt wel op dat hij haast geen ontlasting heeft, het er goed uitziet geen diarree etc en hijzelf ziet er ook prachtig uit.
Of die weinige ontlasting van die granen komt weet ik niet want Caine heeft ook granen in zijn voer en die heeft ook haast geen ontlasting.
Ach ja zo vogel ik wat aan met hun voer en das best een leuke uitdaging. Van de zomer hadden ze hele konijnen in de aanbieden voor amper wat. Hun vriezer Was stuk dus ik Had een vriezer vol konijnen. De honden vinden het smullen, gechopped konijn met wat rijst en worteltjes.
Ikzelf verdraag heel veel eten niet en qua vlees verdraag ik kip en vis het beste. Ik kan alleen kleine beetjes eten per keer en het enige waar ik niet ziel van word is fruit. Dus ik eet vaak fruit en yoghurt.
mijn man is geen grote eter en ook niet een mega vleeseter dus wij eten een keer in de zoveel dagen een keer vlees of vis.
Maar hier Is dat niet te doen. Dus mijn honden krijgen brokken, ze krijgen purina bèta brokken in Nederland heet dat purina dog chow. Daar kon ik een goede deal mee doen. Verder koop ik goedkoop 2,5 kg kippenpoten en kippendijen gemixt en krijgen ze dat om de 2 dagen. Ze krijgen hier sardientjes of ei of yoghurt en etensresten over de brokken. Als er ander vlees in de aanbieding Is dan koop ik dat en dat vries ik in en dan stel ik dat zelf samen. Ook droog ik vlees voor snacks. Ze vinden brood heerlijk dus ja ze krijgen regelmatig een plak brood.
Caine heeft voer wat ik van de fokker uit gekocht heb en dat Is echt super voer, nee niet Graanvrij maar het Is echt goed voer. Alle honden van deze fokker en Caine zien er geweldig uit met goede ontlasting.
Mijn mastiffs hebben een prachtig glanzende vacht goede bespiering stinken niet etc etc alleen tja ze leggen 2x per dag een grote hoop die wat los Is als ze bèta eten. Das het enige nadeel verder krijg ik altijd complimenten over hoe goed ze eruit zien.
Loki de kleine donder eet geen giant dog voer. Voor hen koop ik voer wat goed Is voor zijn maag. Toevallig Is het Graan vrij. Hij heeft een gevoelige maag en als hij andere brokken krijgt dan heeft hij veel wind en Is zijn buikje echt opgeblazen. Het valt wel op dat hij haast geen ontlasting heeft, het er goed uitziet geen diarree etc en hijzelf ziet er ook prachtig uit.
Of die weinige ontlasting van die granen komt weet ik niet want Caine heeft ook granen in zijn voer en die heeft ook haast geen ontlasting.
Ach ja zo vogel ik wat aan met hun voer en das best een leuke uitdaging. Van de zomer hadden ze hele konijnen in de aanbieden voor amper wat. Hun vriezer Was stuk dus ik Had een vriezer vol konijnen. De honden vinden het smullen, gechopped konijn met wat rijst en worteltjes.
Ikzelf verdraag heel veel eten niet en qua vlees verdraag ik kip en vis het beste. Ik kan alleen kleine beetjes eten per keer en het enige waar ik niet ziel van word is fruit. Dus ik eet vaak fruit en yoghurt.
mijn man is geen grote eter en ook niet een mega vleeseter dus wij eten een keer in de zoveel dagen een keer vlees of vis.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dat is een compleet voer, maar niemand voert het volledig volgens mij. Het wordt vaak gebruikt als trainer, bijvoorbeeld.Domor schreef:Hield het daar maar mee op:Nanna schreef:Hier ook de 'we vreten alles' methode.
Tulijk, de kvv en de brokken zijn de basis. Maar verder gaat alles dat wij over hebben er door heen hoor.
Een hond is nu eenmaal een allesvreter. Ik zie het al dat ik brokken ga lopen geven voor zowat 100 euro per 11 nog wat kilo![]()
![]()
En ik lieg niet hoor, het bestaatKlik.
Voor mij ben je dik geschuffeld
https://www.food4pets.be/detail/4141369 ... dried-beef
ZIWIPEAK Air-dried Beef 2.5 kg € 74,90
En je moet er inderdaad wel iets minder van voeren, zo'n 30%, maar dat werkt toch niet met 30€/kg.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik ben dus zo'n zeur en zelf vegetariër. Behoorlijk structuur in welke diersoorten hij wel en niet mag en zijn maaltijden bestaan uit KVV. Meestal Carnibest (daar zit rijst in), maar ook andere merken. Sommige honden doen het beter op iets met granen. Nou, ook prima. Maar voor mij liever niet 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In veel gevallen is dat ook wel zo ja. Maar meer nog is het de decadentie van de mens die voor het overgrote deel van de KVV zorgt: omdat wij heel veel delen van slachtdieren niet willen eten blijft er heel veel van die dieren over. Dus ik heb totaal geen problemen met het voeren van de KVV die daarvan afkomstig is, het is namelijk een bijproduct van de slacht en niet het hoofdproduct (de dieren worden dus niet om de KVV geslacht) en in die zin slaat het artikel wat mij betreft de plank dus flink mis.DeDiana schreef:Ik vind het wel een zinvol artikel. Wat je je hond ook geeft en waar jouw hond het ook goed op doet, het feit dat onze huishonden eigenlijk decadent luxe voer voorgeschoteld krijgen terwijl dat echt niet per se nodig is voor een gezonde en evenwichtige voeding, vind ik wel een terechte constatering.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad, ik ben het dus ook niet eens met de conclusie dat je een deel van de wereldbevolking van voedsel berooft door je hond kvv te voeren.Zamunda schreef:In veel gevallen is dat ook wel zo ja. Maar meer nog is het de decadentie van de mens die voor het overgrote deel van de KVV zorgt: omdat wij heel veel delen van slachtdieren niet willen eten blijft er heel veel van die dieren over. Dus ik heb totaal geen problemen met het voeren van de KVV die daarvan afkomstig is, het is namelijk een bijproduct van de slacht en niet het hoofdproduct (de dieren worden dus niet om de KVV geslacht) en in die zin slaat het artikel wat mij betreft de plank dus flink mis.DeDiana schreef:Ik vind het wel een zinvol artikel. Wat je je hond ook geeft en waar jouw hond het ook goed op doet, het feit dat onze huishonden eigenlijk decadent luxe voer voorgeschoteld krijgen terwijl dat echt niet per se nodig is voor een gezonde en evenwichtige voeding, vind ik wel een terechte constatering.
Maar dat een voeding met granen (mits geen granenallergie natuurlijk) of een voer dat niet uit 100% vlees bestaat ook net zo gezond en volledig kan zijn, geloof ik absoluut. En ook dat er veel marketing zit achter de promotie van bijvoorbeeld graanvrije voeding en snacks. Mensen worden er soms bijna op afgerekend als ze daar niet aan meedoen, alsof ze hun hond willens en wetens ziek aan het maken zijn doordat ze niet die stervensdure brok geven met 80% vleesaandeel, maar een brok waar ook granen in zitten.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
In het artikel wordt NRV genoemd als voorbeeld. En ik ben niet zo thuis in die wereld maar volgens mij voer je dan wel degelijk vlees dat geschikt is voor humane consumptie.Zamunda schreef:In veel gevallen is dat ook wel zo ja. Maar meer nog is het de decadentie van de mens die voor het overgrote deel van de KVV zorgt: omdat wij heel veel delen van slachtdieren niet willen eten blijft er heel veel van die dieren over. Dus ik heb totaal geen problemen met het voeren van de KVV die daarvan afkomstig is, het is namelijk een bijproduct van de slacht en niet het hoofdproduct (de dieren worden dus niet om de KVV geslacht) en in die zin slaat het artikel wat mij betreft de plank dus flink mis.DeDiana schreef:Ik vind het wel een zinvol artikel. Wat je je hond ook geeft en waar jouw hond het ook goed op doet, het feit dat onze huishonden eigenlijk decadent luxe voer voorgeschoteld krijgen terwijl dat echt niet per se nodig is voor een gezonde en evenwichtige voeding, vind ik wel een terechte constatering.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Er worden allerlei soorten spiervlees gebruikt in kvv dat anders gewoon de gehakt in zou gaan. Kippenpoten zijn meer restvlees en organen al helemaal, het woedt overigens vaak niet vernietigd maar met dumpprijzen op de Afrikaanse markt gezet waar het kleine boeren om zeep helpt.
- Hylos
- Zeer actief
Er bestaat niet zoveel slachtafval en er blijft amper tot niks over van de dieren. Er zijn wat dingen als slokdarm, nieren, hartslag, steekvlees etc wat bijvoorbeeld als diervoeder spul weg gaat.
De rest wordt sowieso allemaal gebruikt of ter destructie aangeboden. Botten, vet, organen, koppen, staarten, bloed, pens, boekmaag bedenk het maar en er is een markt voor (cosmetica bijvoorbeeld, en veel export naar landen die het wel eten).
In de runderwereld althans.
De rest wordt sowieso allemaal gebruikt of ter destructie aangeboden. Botten, vet, organen, koppen, staarten, bloed, pens, boekmaag bedenk het maar en er is een markt voor (cosmetica bijvoorbeeld, en veel export naar landen die het wel eten).

- veertje
- Zeer actief
Hilde schreef:Ik ben dus zo'n zeur en zelf vegetariër. Behoorlijk structuur in welke diersoorten hij wel en niet mag en zijn maaltijden bestaan uit KVV. Meestal Carnibest (daar zit rijst in), maar ook andere merken. Sommige honden doen het beter op iets met granen. Nou, ook prima. Maar voor mij liever niet
Rijst is ook graan
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik bedoel het voeren van hele kippen, konijnen, eenden enz. Dat noem ik geen slachtafval.Nanna schreef:Dat hangt van het land af waar je je bevindt. In Frankrijk eten ze rustig pens en darmen, maar die zijn dan ook niet goed wijs. Hier in NL is het wel degelijk slachtafval.under the red sky schreef:
In het artikel wordt NRV genoemd als voorbeeld. En ik ben niet zo thuis in die wereld maar volgens mij voer je dan wel degelijk vlees dat geschikt is voor humane consumptie.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klopt, dat voer ik zelf dan ook niet omdat ik daar gewoon niet achter sta.under the red sky schreef:Ik bedoel het voeren van hele kippen, konijnen, eenden enz. Dat noem ik geen slachtafval.Nanna schreef:Dat hangt van het land af waar je je bevindt. In Frankrijk eten ze rustig pens en darmen, maar die zijn dan ook niet goed wijs. Hier in NL is het wel degelijk slachtafval.under the red sky schreef:
In het artikel wordt NRV genoemd als voorbeeld. En ik ben niet zo thuis in die wereld maar volgens mij voer je dan wel degelijk vlees dat geschikt is voor humane consumptie.
Dat is prima, maar de KVV is daarin net zo goed een markt. Mijn punt is dat het een bijproduct is en dat het dier er niet voor geslacht wordt (maar voor de humane consumptie geslacht wordt).Hylos schreef:De rest wordt sowieso allemaal gebruikt of ter destructie aangeboden. Botten, vet, organen, koppen, staarten, bloed, pens, boekmaag bedenk het maar en er is een markt voor (cosmetica bijvoorbeeld, en veel export naar landen die het wel eten).
-
Kimmie
wij halen al jaren wekelijks vlees rechtstreeks van het slachthuis,en er blijft echt heel veel vlees over van runderen,vooral van de kop komt veel vlees af wat wij niet eten,gewoon omdat het veel te pezig en taai is,daarnaast halen wij daar strotten,tongen ,hart en vlees waar bv een kneuzing ( bloeding) inzit is ook niet voor consumenten verkoop en wordt ook verkocht als hondenvlees.
hele kippen en eenden koop ik gewoon bij de supermarkt,gewoon menseneten dus,en er worden veel knaagdieren gedood voor bv reptielen : muizen,ratten konijnen,cavia's noem maar op,waarom is dat dan wel oke? en waarom zou je dan niet hele konijnen aan een hond mogen voeren?
andere diersoorten bestel ik in een BARFshop hier in dld ( geiten/lamsribben,ganzennekken,kalkoennekken enz)
ik vind het juist geweldig dat geslachte dieren helemaal gebruikt worden in een voedingsindustrie....of dat nu en bak ingewanden is wat in brokken verwerkt wordt ,of afvalvlees wat mensen gebruiken om te barfen,of vermalen wordt tot kvv...
hele kippen en eenden koop ik gewoon bij de supermarkt,gewoon menseneten dus,en er worden veel knaagdieren gedood voor bv reptielen : muizen,ratten konijnen,cavia's noem maar op,waarom is dat dan wel oke? en waarom zou je dan niet hele konijnen aan een hond mogen voeren?
andere diersoorten bestel ik in een BARFshop hier in dld ( geiten/lamsribben,ganzennekken,kalkoennekken enz)
ik vind het juist geweldig dat geslachte dieren helemaal gebruikt worden in een voedingsindustrie....of dat nu en bak ingewanden is wat in brokken verwerkt wordt ,of afvalvlees wat mensen gebruiken om te barfen,of vermalen wordt tot kvv...
Laatst gewijzigd door Kimmie op 06 okt 2017 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee hoor al t materiaal wat ik voor BARF kan kopen is niet geschikt voor menselijke consumptie omdat er bijv een bloeduitstorting op zit. Natuurlijk kun je t ook gewoon bij de slager halen als je wil maar t hoeft niet.under the red sky schreef:In het artikel wordt NRV genoemd als voorbeeld. En ik ben niet zo thuis in die wereld maar volgens mij voer je dan wel degelijk vlees dat geschikt is voor humane consumptie.Zamunda schreef:In veel gevallen is dat ook wel zo ja. Maar meer nog is het de decadentie van de mens die voor het overgrote deel van de KVV zorgt: omdat wij heel veel delen van slachtdieren niet willen eten blijft er heel veel van die dieren over. Dus ik heb totaal geen problemen met het voeren van de KVV die daarvan afkomstig is, het is namelijk een bijproduct van de slacht en niet het hoofdproduct (de dieren worden dus niet om de KVV geslacht) en in die zin slaat het artikel wat mij betreft de plank dus flink mis.DeDiana schreef:Ik vind het wel een zinvol artikel. Wat je je hond ook geeft en waar jouw hond het ook goed op doet, het feit dat onze huishonden eigenlijk decadent luxe voer voorgeschoteld krijgen terwijl dat echt niet per se nodig is voor een gezonde en evenwichtige voeding, vind ik wel een terechte constatering.
Ook de hele dieren hiervan staat t op. Niet geschikt.
En ja ik voer dus ook prooidieren als t kan.
Laatst gewijzigd door malinois op 06 okt 2017 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kimmie
ik voer via NRV richtlijnen,geen hele dieren maar wel de percentages daarvan...
ze eten hier weleens hele dieren,vooral konijnen en muizen die ze zelf vangen in de wei.... echt perfect,mooiere samenstelling kan je niet hebben
ze eten hier weleens hele dieren,vooral konijnen en muizen die ze zelf vangen in de wei.... echt perfect,mooiere samenstelling kan je niet hebben
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Hilde schreef:Dat is een compleet voer, maar niemand voert het volledig volgens mij. Het wordt vaak gebruikt als trainer, bijvoorbeeld.Domor schreef:Hield het daar maar mee op:Nanna schreef:Hier ook de 'we vreten alles' methode.
Tulijk, de kvv en de brokken zijn de basis. Maar verder gaat alles dat wij over hebben er door heen hoor.
Een hond is nu eenmaal een allesvreter. Ik zie het al dat ik brokken ga lopen geven voor zowat 100 euro per 11 nog wat kilo![]()
![]()
En ik lieg niet hoor, het bestaatKlik.
Voor mij ben je dik geschuffeld
https://www.food4pets.be/detail/4141369 ... dried-beef
ZIWIPEAK Air-dried Beef 2.5 kg € 74,90
En je moet er inderdaad wel iets minder van voeren, zo'n 30%, maar dat werkt toch niet met 30€/kg.
Ik heb het Cyntha een hele tijd als volledig voer gegeven. Hondje van 15 kilo, was ik 90-100 euro per maand voor kwijt. Het was destijds nog het enige voer wat ze verdroeg, totdat ze ook hiertegen een intolerantie opbouwde en ik weer verder moest zoeken naar iets nieuws. De samenstelling van Ziwipeak was toen anders en de prijzen waren lager maar dus wel al ontzettend duur.
-
Kimmie
ik zag laatst dit voer als 'brokken'
https://www.primum.pet/unser-halbfeucht ... uper-soft/
vind de prijs best meevallen 15 kilo voor 70 euro...althans voor de hoog vleesaandeel brokken,moet zeggen dat wij 15 euro voor 10 kilo kopvlees betalen bij de slachter...dus vind brokkenvoer sowieso al duur,maar had dit wel duurder verwacht
vind de prijs best meevallen 15 kilo voor 70 euro...althans voor de hoog vleesaandeel brokken,moet zeggen dat wij 15 euro voor 10 kilo kopvlees betalen bij de slachter...dus vind brokkenvoer sowieso al duur,maar had dit wel duurder verwacht
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Doet me enigszins denken aan Platinum.Kimmie schreef:ik zag laatst dit voer als 'brokken'
Dat is natuurlijk ook appels met peren vergelijken...Kimmie schreef:vind de prijs best meevallen 15 kilo voor 70 euro...althans voor de hoog vleesaandeel brokken,moet zeggen dat wij 15 euro voor 10 kilo kopvlees betalen bij de slachter...dus vind brokkenvoer sowieso al duur
-
Kimmie
is dat zo? een brok met hoog vlees aandeel is dat heel raar te vergelijken met de prijs van vers vlees??
ik doe dat overigens ook met kvv hoor,ik ga echt geen 4 euro per pondje kvv betalen...

ik doe dat overigens ook met kvv hoor,ik ga echt geen 4 euro per pondje kvv betalen...
- veertje
- Zeer actief
Kimmie schreef:is dat zo? een brok met hoog vlees aandeel is dat heel raar te vergelijken met de prijs van vers vlees??
ik doe dat overigens ook met kvv hoor,ik ga echt geen 4 euro per pondje kvv betalen...![]()
Als je vlees koopt betaal je ook nog voor het water. Dat zit nauwelijks in een brok. Vandaar ook dat je op gewichtbasis minder hoeft te geven dan van vlees.
-
Kimmie
ik vind veel voedingswaarde in het verse vlees zitten,ondanks het vocht wat ik juist in die droge brokken véél te laag vind,krijgen mijn honden ongeveer 500 gram vlees per dag,over het algemeen zie ik toch richtlijnen rond de 400 gram brokken per dag voor mijn type honden....zovéél minder vind ik niet dat ik dan zou moeten voeren...
maar ,ik heb in de 35 jaar dat ik honden heb nog nooit brokken gevoerd,dus weet ook niet of ze echt die 400 gram brok dan echt nodig zouden hebben,maar ik hoef geen reuze bergen vlees te geven,ondanks het water wat in vlees zou zitten.
maar ,ik heb in de 35 jaar dat ik honden heb nog nooit brokken gevoerd,dus weet ook niet of ze echt die 400 gram brok dan echt nodig zouden hebben,maar ik hoef geen reuze bergen vlees te geven,ondanks het water wat in vlees zou zitten.