Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops dus niet trainen

Moderator: moderatorteam

Suzanne19
Actief

Loops dus niet trainen

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Lana is 2 weken geleden loops geworden.. Dus ze mocht 3 weken niet trainen.. Toen had ik zoiets van ik heb dat geld wel betaald en om daar zonder hond te staan vondt ik ook niets! Dus het werd lucky die 3 weken mee mocht, Nu begint lucky het leuk te vinden en goed te luisteren (al was dat het probleem niet). Maar nu zit ik dus met lana :? heb nu 2 lessen met haar gehad en lucky wordt dit nu de 3e!! .. Moet ik hierna nou gewoon met lucky doogaan omdat ze meer lessen heeft gehad en meer geleerd? Of gewoon met lana verder gaan die al een paar lessen achterligt? Ik denk zelf de eerste gewoon met lucky en met lana en lucky samen thuis door oefenen. Het is best moeilijk. Maar ja aan de andere kant snap ik ook niet dat je dan 3 weken niet mag komen je doet tog de oefeningen? en de honden komen geeneens in contact daar met mekaar.

Wat vinden jullie hiervan?
Afbeelding

Groetjes Suzanne
qyan

Re: Loops dus niet trainen

Ongelezen bericht door qyan »

Suzanne19 schreef:Lana is 2 weken geleden loops geworden.. Dus ze mocht 3 weken niet trainen.. Toen had ik zoiets van ik heb dat geld wel betaald en om daar zonder hond te staan vondt ik ook niets! Dus het werd lucky die 3 weken mee mocht, Nu begint lucky het leuk te vinden en goed te luisteren (al was dat het probleem niet). Maar nu zit ik dus met lana :? heb nu 2 lessen met haar gehad en lucky wordt dit nu de 3e!! .. Moet ik hierna nou gewoon met lucky doogaan omdat ze meer lessen heeft gehad en meer geleerd? Of gewoon met lana verder gaan die al een paar lessen achterligt? Ik denk zelf de eerste gewoon met lucky en met lana en lucky samen thuis door oefenen. Het is best moeilijk. Maar ja aan de andere kant snap ik ook niet dat je dan 3 weken niet mag komen je doet tog de oefeningen? en de honden komen geeneens in contact daar met mekaar.

Wat vinden jullie hiervan?
tja, de vereniging (africhting) waar ik trainde gewoon loopse teven op het veld.
de hond heeft egwoon te lusteren en aandacht bij de baas te houden.

en nee, er is geen contact tussen de honden, maar een reu ruikt jouw teef en daar zit het probleem. :ok:
er zijn scholen die het toestaan, maar er zijn er ook die het te lastig vinden.
Suzanne19
Actief

Waar me vader traint met de honden trainen ze ook gewoon door als de hond loops is.. Maar ik dat je deze club niet kan verglijken met een africhtingsclub bv. Ik snap het wel dat ik dan niet met de hond mag trainen.. Maar goed het zijn dan wel 3 weken.. het is dat ik nog een hond heb om daar mee verder te gaan.. Maar om steeds te wisselen zie ik ook niet zo ziiten? Hoeveel lessen heb je voor dat je examen doet weet jij dat? tis egg1
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ook in de africhting wordt niet overal doorgetraind hoor, waar ik nu train wordt er ook niet getraind met loopse teven, tenzij je vlak voor een wedstrijd zit. ;)
Ik zou gewoon lekker met Lucky doorgaan
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Waarom niet met alletwee, op een verschillend tijdstip?
Suzanne19
Actief

Baily schreef:Waarom niet met alletwee, op een verschillend tijdstip?
Daar zat ik ook al aan te denken.. Maar op dit moment is er maar 1 les per keer op die dag.. Als er weer meer lessen komen ga ik met lana weer beginnen.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne19 schreef:Waar me vader traint met de honden trainen ze ook gewoon door als de hond loops is.. Maar ik dat je deze club niet kan verglijken met een africhtingsclub bv. Ik snap het wel dat ik dan niet met de hond mag trainen..
ja maar waarom?
Ik train dan africhting en gelukkig mogen er loopse teven trainen. Allereerst omdat mijn reu maar heeft te luisteren en buiten het veld kom ik ook loopse teven tegen. Een loopse teef niet laten trainen is gewoon ontwijken van problemen...
Ik vind het jammer en ook dom dat loopse teven geweerd worden van trainingsvelden... zo leer je een hond toch niets?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
anna
nieuw lid

Ongelezen bericht door anna »

hoi,

misschien een domme vraag, maar je traint toch wel met haar buiten de cursussen om? Dus dan heeft ze toch alles wel meegekregen? Ik zou straks gewoon weer met haar verdergaan!

groetjes Anna
Afbeelding
Suzanne19
Actief

anna schreef:hoi,

misschien een domme vraag, maar je traint toch wel met haar buiten de cursussen om? Dus dan heeft ze toch alles wel meegekregen? Ik zou straks gewoon weer met haar verdergaan!

groetjes Anna
Ik oefen met beide buiten en als ikk met lucky examen heb gedaan em veder ga.. Ga ik weer met lana beginnen ..
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:Waar me vader traint met de honden trainen ze ook gewoon door als de hond loops is.. Maar ik dat je deze club niet kan verglijken met een africhtingsclub bv. Ik snap het wel dat ik dan niet met de hond mag trainen..
ja maar waarom?
Ik train dan africhting en gelukkig mogen er loopse teven trainen. Allereerst omdat mijn reu maar heeft te luisteren en buiten het veld kom ik ook loopse teven tegen. Een loopse teef niet laten trainen is gewoon ontwijken van problemen...
Ik vind het jammer en ook dom dat loopse teven geweerd worden van trainingsvelden... zo leer je een hond toch niets?
Denk dan tog dat er een verschil tussen de africhting zit dan.. Je zit wel op 1 lijn met me vader vaak lees ik ;)
Afbeelding

Groetjes Suzanne
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Ik ben blij dat er bij ons geen loopse teven mee mogen lopen.
Niet voor mij zelf, maar er zijn cursisten die het zonder die loopse teven al moeilijk genoeg hebben met hun reu om de lesstof te beheersen.
Daarbij zit een ongelukje in een klein hoekje, er hoeft maar een reu los te schieten en er boven op te duiken en dan hebben we weer kans op een ongewenst nest, en dat willen we toch niet? ;)
Een hondenschool, en dan heb ik het niet over de africhting, is er toch voor de cursisten die zo leren hoe ze hun hond moeten trainen.
Dus het trainingsgebeuren wordt vooral in eigen omgeving gedaan, als de cursist alleen, of zolang met een andere hond, komt kan hij toch leren hoe de oefeningen in de praktijk worden toegepast en zo thuis met de loopse teef oefenen om drie weken later gewoon met de les mee te kunnen doen.
groetjes monique
Suzanne19
Actief

Die ongelukjes liever niet nee :? ..Maar ik ga niet steeds wisselen van hond. Lana had maar 2 lessen gehad lucky wordt dit de 4e.. Kijk maar aan de andere kant is het een goede leerstof voor ze.. Bedoel ik ben nu met de cursus bezig volgen,zit,af, Dat soort dingen de honden mogen absoluut niet los, Je kan het ook zo zien dat de hond dan exstra moeten opletten naar hun baasje dat ze blijfen volgen.. Maar aan de andere kant het zijn jongen honden die nog een hoop moeten leren, dus laat ik me loopse hond gewoon thuis!! Thuis begint het verder werk met oefenen enzo .
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cuatro schreef:Ik ben blij dat er bij ons geen loopse teven mee mogen lopen.
Niet voor mij zelf, maar er zijn cursisten die het zonder die loopse teven al moeilijk genoeg hebben met hun reu om de lesstof te beheersen.
Daarbij zit een ongelukje in een klein hoekje, er hoeft maar een reu los te schieten en er boven op te duiken en dan hebben we weer kans op een ongewenst nest, en dat willen we toch niet? ;)
Een hondenschool, en dan heb ik het niet over de africhting, is er toch voor de cursisten die zo leren hoe ze hun hond moeten trainen.
Dus het trainingsgebeuren wordt vooral in eigen omgeving gedaan, als de cursist alleen, of zolang met een andere hond, komt kan hij toch leren hoe de oefeningen in de praktijk worden toegepast en zo thuis met de loopse teef oefenen om drie weken later gewoon met de les mee te kunnen doen.
maar dat moet bij ons toch ook, iedereen begint ergens... ook bij de africhting....
en op straat kom je bijna dagelijks loopse teven tegen... dus waarom zou je dat ontwijken met trainen? Daarnaast die ongelukjes gebeuren niet maar zo hoor.. een hond is maar een paar dagen echt dekrijp, de rest van die 3 weken niet.
En de eigenaren zijn er toch zelf ook bij... je bent toch bij je hond?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cuatro
Actief

malinois schreef:
cuatro schreef:Ik ben blij dat er bij ons geen loopse teven mee mogen lopen.
maar dat moet bij ons toch ook, iedereen begint ergens... ook bij de africhting....
en op straat kom je bijna dagelijks loopse teven tegen... dus waarom zou je dat ontwijken met trainen? Daarnaast die ongelukjes gebeuren niet maar zo hoor.. een hond is maar een paar dagen echt dekrijp, de rest van die 3 weken niet.
En de eigenaren zijn er toch zelf ook bij... je bent toch bij je hond?
Mijn ervaring is dat er nogal wat mensen, vooral in het begin, moeite hebben met de oefening. Als de reuen dan ook nog totaal geen aandacht hebben voor hun eigenaar dan is het gewoon onbegonnen zaak. Dan krijg je een heel andere training. Er zijn gewoon veel mensen die nog veel moeten leren over de hond zelf.

Een heb een tijdje mee gedaan met de reddingshonden. Daar mochten de loopse teven ook mee doen. Ik nam mijn loopse teef dus mee. Maar zodra de honden los mochten kon ik zelf ook niet meer trainen omdat er constant een reu in de weg liep.
De eigenares van de reu kwam ik tegen op een feestje en die zei dat ze me egoistisch vond dat ik mijn loopse teef mee nam op training. Want zo kon zij zelf niet oefenen met haar reu.

Ik heb mijn loopse teef meegenomen omdat het mocht, maar had het niet gemogen dan had ik daar ook geen moeite mee gehad.

En mensen bij de africhting zijn toch meer gemotiveerd anders haken ze al gauw af.
groetjes monique
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cuatro schreef:Mijn ervaring is dat er nogal wat mensen, vooral in het begin, moeite hebben met de oefening. Als de reuen dan ook nog totaal geen aandacht hebben voor hun eigenaar dan is het gewoon onbegonnen zaak. Dan krijg je een heel andere training. Er zijn gewoon veel mensen die nog veel moeten leren over de hond zelf.

Een heb een tijdje mee gedaan met de reddingshonden. Daar mochten de loopse teven ook mee doen. Ik nam mijn loopse teef dus mee. Maar zodra de honden los mochten kon ik zelf ook niet meer trainen omdat er constant een reu in de weg liep.
De eigenares van de reu kwam ik tegen op een feestje en die zei dat ze me egoistisch vond dat ik mijn loopse teef mee nam op training. Want zo kon zij zelf niet oefenen met haar reu.

Ik heb mijn loopse teef meegenomen omdat het mocht, maar had het niet gemogen dan had ik daar ook geen moeite mee gehad.

En mensen bij de africhting zijn toch meer gemotiveerd anders haken ze al gauw af.
Ik zie toch niet in waarom dat bij de africhting dan wel kan en bij een 'gewone' hondeschool niet.. mijn reu loopt ook op straat, of hij nou afgericht is of niet... en als er aan de andere kant van de weg een loopse hond loopt moet hij bij me blijven zodat hij niet plat gereden wordt als hij ineens lekkere dames ruikt...
Als iemand die bij een 'gewone' hondeschool traint op straat loopt (waar de hond los mag) en er loopt een eind verder een loopse teef... dan denkt die reu... ajus ik ben weg... vaak zijn de uitlaatplaatsen niet afgesloten en als je dan pecht hebt, ligt ie onder een auto...
Juist op een hondeschool heb je de mogelijkheid om dat juist te trainen zonder gevaren....

dacht je dat mijn reu niet geprotesteerd heeft in het begin... maar hij heeft dan maar te luisteren en dat komt vanzelf, zeker omdat er bijna elke 2 maanden wel een loopse teef loopt bij ons..
Afbeelding
cuatro
Actief

Ik zie toch niet in waarom dat bij de africhting dan wel kan en bij een 'gewone' hondeschool niet.. mijn reu loopt ook op straat, of hij nou afgericht is of niet... en als er aan de andere kant van de weg een loopse hond loopt moet hij bij me blijven zodat hij niet plat gereden wordt als hij ineens lekkere dames ruikt...
Als iemand die bij een 'gewone' hondeschool traint op straat loopt (waar de hond los mag) en er loopt een eind verder een loopse teef... dan denkt die reu... ajus ik ben weg... vaak zijn de uitlaatplaatsen niet afgesloten en als je dan pecht hebt, ligt ie onder een auto...
Juist op een hondeschool heb je de mogelijkheid om dat juist te trainen zonder gevaren....

dacht je dat mijn reu niet geprotesteerd heeft in het begin... maar hij heeft dan maar te luisteren en dat komt vanzelf, zeker omdat er bijna elke 2 maanden wel een loopse teef loopt bij ons..[/quote]

Ik vind ook dat de hond maar te luisteren heeft, maar vertel dat maar eens aan een cursist die totaal geen feeling heeft wat hond betreft.
Die zijn al lang blij als de hond hun aandacht wil geven buiten dat er ook nog eens een loopse teef bij loopt.
Die kunnen dus doen wat ze willen maar worden door de hond waarschijnlijk alleen maar gezien als een lastig aanhangsel.
Ze dringen gewoon niet door tot de hond. Daar moet eerst aan de baas/hond relatie gewerkt worden willen ze wat bereiken met hun hond.

Als deze mensen hun hond staan tegen te houden omdat die naar een loopse teef wil, leren ze niets omdat ze het te druk hebben met hun hond.

Daarom wil ik ook onderstrepen dat de bazen eerst moeten leren zodat zij hun hond iets kunnen leren.

Het verschil zit hem dus in dat ik bazen wat wil leren, en jij wil de hond iets leren.[/u]
groetjes monique
Suzanne19
Actief

Even voor de duidelijkheid , Toen ik pas begon aan de training werd er strikt duidelijk gemaakt dat de honden absoluut niet zomaar losmochten!!..
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:Even voor de duidelijkheid , Toen ik pas begon aan de training werd er strikt duidelijk gemaakt dat de honden absoluut niet zomaar losmochten!!..
waar niet 8O buiten?
Afbeelding
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:Even voor de duidelijkheid , Toen ik pas begon aan de training werd er strikt duidelijk gemaakt dat de honden absoluut niet zomaar losmochten!!..
waar niet 8O buiten?
Nee tijdens de training ;)
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:
malinois schreef:
waar niet 8O buiten?
nee lijkt me logisch, ook bij ons lopen jonge honden die nog niet genoeg onder apel staan aangelijnd, desnoods aan een lange lijn, maar wel vast, mochten ze willen uitbreken.

Ik dacht al...buiten het veld niet los??? :mrgreen:
Afbeelding
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:
malinois schreef:
waar niet 8O buiten?
nee lijkt me logisch, ook bij ons lopen jonge honden die nog niet genoeg onder apel staan aangelijnd, desnoods aan een lange lijn, maar wel vast, mochten ze willen uitbreken.

Zo logisch is dat niet afgelopen week liet een vrouw haar hond los zodat ie naar het baasje kon gaan :roll:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Suzanne19
Actief

Buiten op een ander veld zal hun zorg denk ik wel niet wezen.. Hier wordt trouwens ook met een lange lijn gebruikt
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:
malinois schreef:
Suzanne19 schreef:
malinois schreef: waar niet 8O buiten?

Zo logisch is dat niet afgelopen week liet een vrouw haar hond los zodat ie naar het baasje kon gaan :roll:
en toen?
Afbeelding
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:
malinois schreef:
Suzanne19 schreef: Nee tijdens de training ;)

en toen?
Die vrouw die les gaf die werd boos en zei dat ze absoluut haar hond bij zich moest houden.. Voor hetzelfde geld was die hond de bossen ingevlogen of een andere hond aangevallen (was al geen makkelijke hond) Ze had het wel begrepen maar d8 omdat het aan het einde van de les wasdat het wel kon..
Afbeelding

Groetjes Suzanne
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als mijn teef loops is, wordt er gewoon getraind.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:Die vrouw die les gaf die werd boos en zei dat ze absoluut haar hond bij zich moest houden.. Voor hetzelfde geld was die hond de bossen ingevlogen of een andere hond aangevallen (was al geen makkelijke hond) Ze had het wel begrepen maar d8 omdat het aan het einde van de les wasdat het wel kon..
dus dat gebeurde tijden/na een les?
tja als je je hond niet onder controle hebt, moet je hem gewoon aangelijnd houden... en wat ik al zei, om te voorkomen dat hij uitbreekt kan je hem aan een lange lijn doen, zodat je toch nog iets hebt om hem vast te pakken indien nodig... De hond hoeft zelf nog niet eens wat te doen bij andere honden, maar andere honden accepteren hem misschien niet... bij mijn hond kunnen bijna alle honden komen als hij los loopt, maar aangelijnd accepteerd hij geen andere honden in de buurt.
Bij ons lopen alle honden los apel, behalve dan de jonge honden die nog niet genoeg onder apel staan...
en ook dan is er nog nooit 1 uitgebroken naar een loopse teef.. tenminste ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt...
Afbeelding
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:Die vrouw die les gaf die werd boos en zei dat ze absoluut haar hond bij zich moest houden.. Voor hetzelfde geld was die hond de bossen ingevlogen of een andere hond aangevallen (was al geen makkelijke hond) Ze had het wel begrepen maar d8 omdat het aan het einde van de les wasdat het wel kon..
dus dat gebeurde tijden/na een les?
tja als je je hond niet onder controle hebt, moet je hem gewoon aangelijnd houden... en wat ik al zei, om te voorkomen dat hij uitbreekt kan je hem aan een lange lijn doen, zodat je toch nog iets hebt om hem vast te pakken indien nodig... De hond hoeft zelf nog niet eens wat te doen bij andere honden, maar andere honden accepteren hem misschien niet... bij mijn hond kunnen bijna alle honden komen als hij los loopt, maar aangelijnd accepteerd hij geen andere honden in de buurt.
Bij ons lopen alle honden los apel, behalve dan de jonge honden die nog niet genoeg onder apel staan...
en ook dan is er nog nooit 1 uitgebroken naar een loopse teef.. tenminste ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt...
Het gebeurde toen de les bijna was afgelopen en het baasje naar ons toe kwam lopen... Kijk een lange lijn tijdens het volgen zit en af soort dingen hoeft niet tenminste nu nog niet..Het lijkt mijn ook sterk dat als een hond loops is en er vliegt er 1 op af dar ze meteen gedekt is :? .. Maar goed het zijn hun regels en daar heb ik me aan te houden..

ff offtopic ,, Jij traint ook met mechelaars he? mijn vader ook in de africhting ik kan wel een paar foto's plaatsen van zijn 2 honden?? als je het leuk vindt.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:
Het gebeurde toen de les bijna was afgelopen en het baasje naar ons toe kwam lopen... Kijk een lange lijn tijdens het volgen zit en af soort dingen hoeft niet tenminste nu nog niet..Het lijkt mijn ook sterk dat als een hond loops is en er vliegt er 1 op af dar ze meteen gedekt is :? .. Maar goed het zijn hun regels en daar heb ik me aan te houden..
tuurlijk zijn het hun regels en dat mag ook... maar er wordt vaak gezegd: het kan niet anders... terwijl dat dus wel kan, waarom kan het ergens anders dan wel? Even verder kijken dan de neus lang is maar ja dat wordt helaas niet gedaan... die lange lijn heeft alleen zin als de hond ook los moet volgen zeg maar, of hierkomen etc. Aangelijnd volgen natuurlijk aan de korte lijn...

ff offtopic ,, Jij traint ook met mechelaars he? mijn vader ook in de africhting ik kan wel een paar foto's plaatsen van zijn 2 honden?? als je het leuk vindt.
mag me ook wel een pb-tje sturen hoor want het is wel erg 'off-topic' :mrgreen: of anders onder 'africhting' ... ben heel benieuwd!
Afbeelding
Suzanne19
Actief

malinois schreef:
Suzanne19 schreef:
tuurlijk zijn het hun regels en dat mag ook... maar er wordt vaak gezegd: het kan niet anders... terwijl dat dus wel kan, waarom kan het ergens anders dan wel? Even verder kijken dan de neus lang is maar ja dat wordt helaas niet gedaan... die lange lijn heeft alleen zin als de hond ook los moet volgen zeg maar, of hierkomen etc. Aangelijnd volgen natuurlijk aan de korte lijn...

Ik denk gewoon en dat weet ik zeker dat hun zelf niet ervaren in zijn bij de africhting hebben ze gewoon te gehoorzamen naar de baas zo niet nou dan heb je al gauw een schop bewijze van he.; Daar is het zo van niet doen hier nou en ondertussen heeft die hond al 5 comando's gehoort dat ie geeneens meer weet wat hij/zij moet doen.. Dat is net zoals je daar komt en ze laten alle honden maar mekaar besnuffelen nou vindt lucky dat niet erg maar lana houd er weer niet van en dat snappen ze dus weer niet.. Dus ik denk gewoon dat die regel met ''loops'' niet trainen ook bedoeld is voor de mensen die geen idee hebben wat er evt kan gebeuren.. En mocht ie erop vliegen dat ze met open mond staan te kijken van ooo aaaaa

mag me ook wel een pb-tje sturen hoor want het is wel erg 'off-topic' :mrgreen: of anders onder 'africhting' ... ben heel benieuwd!
Ik zal morgen ff foto's maken van ze en dan pm ik het wel ff
Afbeelding

Groetjes Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:Ik zal morgen ff foto's maken van ze en dan pm ik het wel ff
leuk ben benieuwd :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”