Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke maat Hurtta Summit Parka?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Welke maat Hurtta Summit Parka?

Ongelezen bericht door Tring »

Ik wil graag de hurtta summit parka voor mn hondje halen, maar kom niet echt uit de maat en kan ook geen verkoper in de buurt vinden om even te passen. Zn rug is zo'n 23cm, nek 21, borst 34. Nek en borst vallen onder maat 20, maar ziin rug is dan iets te lang (er staat rug 20cm voor maat 20). Bij maat 25 zou het jasje wat over zn billen vallen maar je kan het inkorten, alleen nek en borst zouden dan belachelijk groot zijn. Heb al paar webshops gevraagd en maar eentje gaf antwoord en dacht dat maat 20 beter zou vallen, alleen die touwtjes bij de achterpootjes zouden dan misschien niet goed passen.

Welke maat zouden jullie nemen en heeft iemand ervaring met die touwtjes?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welke maat Hurtta Summit Parka?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wel hurtta, ander model, met van die touwtjes achter. Deze is dus minstens een maat te groot voor mijn frummels (maar gebruik hem alleen voor op de fiets)
Gait vond het maar niets...AfbeeldingAfbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Wel hurtta, ander model, met van die touwtjes achter. Deze is dus minstens een maat te groot voor mijn frummels (maar gebruik hem alleen voor op de fiets)
Gait vond het maar niets...-foto-
-foto-
Dit is de oude winterjas he? Die is eruit en vervangen door de summit parka. Is er nog een probleem met de touwtjes als het jasje te lang is of alleen als het te kort is? De Hurtta lijkt me zo lekker warm en m'n kleintje heeft nog maar weinig haar, dus wil graag een goede winterjas die ook al in de herfst aan kan.. Hij houdt niet van mouwtjes dus die flap van de Hurtta is ideaal :engel:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy heeft ook het oude model. Die is hem iets te groot, maar geen problemen met de touwtjes. Bij Tom z'n had zijn het elastieken en ze zijn verstelbaar. Er zitten knoopsgaten in het elastiek en een knoopje op de jas waarmee je ze langer of korter kan maken.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

In ieder geval geen probleem met te groot. Ik denk dat ik liever zou kiezen voor een net wat te grote dan een net wat te kleine jas. Dit is inderdaad oud model winterjas. Maat 45. Ik denk dat Elco en Gait tussen 35 en 40 zouden moeten hebben (deze jas heb ik tweedehands via het forum)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Even naar de maten gekeken. Qua borstomvang zouden ze maat S/30 moeten hebben, qua ruglengte S/M/40. Dit was dus maat M/45
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb voor Diesel ook de Summit Parka. Hij heeft ruglengte 45 cm, maar dit jasje heeft hij maat 40 (cm).
Hij viel toch iets groter als gedacht. Gelukkig hebben we kunnen passen in de winkel.
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Wel hurtta, ander model, met van die touwtjes achter. Deze is dus minstens een maat te groot voor mijn frummels (maar gebruik hem alleen voor op de fiets)
Gait vond het maar niets...AfbeeldingAfbeelding
Deze wilde ik ook eerst kopen, maar vond de zijkanten zo groot van achter.
Tring
Zeer actief
Contacteer:

MirjamV schreef:Ik heb voor Diesel ook de Summit Parka. Hij heeft ruglengte 45 cm, maar dit jasje heeft hij maat 40 (cm).
Hij viel toch iets groter als gedacht. Gelukkig hebben we kunnen passen in de winkel.
Afbeelding

Oh wat staat ie em goed! Ik denk dat ik gewoon de maat 20 ga bestellen en thuis even kijken of het niet te kort zit. Maar dit geeft mij wel hoop ^_^
xx Marr en Keeff
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

Tring schreef:
MirjamV schreef:Ik heb voor Diesel ook de Summit Parka. Hij heeft ruglengte 45 cm, maar dit jasje heeft hij maat 40 (cm).
Afbeelding

Oh wat staat ie em goed! Ik denk dat ik gewoon de maat 20 ga bestellen en thuis even kijken of het niet te kort zit. Maar dit geeft mij wel hoop ^_^
Ja hij sluit mooi aan, en niet zo groot van achteren. Idd iets kleiner bestellen dan de ruglengte. Bovenop bij de staart zit ook nog een elastiek om hem iets aan te trekken. Erg fijne jasjes en goede kwaliteit. Diesel heeft er ieder geval al een hoop plezier van gehad! :ok:
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Heb de maat 20 besteld maar vind 'em toch wat te kort, die flappies komen niet zo over de dijen. Zit er over te denken om toch voor de maat 25 te gaan :denken:

KLIK KLIK
xx Marr en Keeff
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

Valt wel mee toch? Je kunt er nog een groter bestellen en dan een van de twee terug sturen?
Tring
Zeer actief
Contacteer:

MirjamV schreef:Valt wel mee toch? Je kunt er nog een groter bestellen en dan een van de twee terug sturen?
Och, dat is een goed idee ja. Ik bel ze morgen even over wat handiger is. Mocht deze wel ruilen zeiden ze trouwens. Zat er nog aan te denken om toch langs te gaan (wel eindje weg) om even te passen, maar misschien is een grotere bestellen en dan thuis passen wel makkelijker als ik het toch weer terug kan sturen. Dankjewel voor de tip!
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”