Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup overzetten op smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

pup overzetten op smuldier

Ongelezen bericht door josefientje »

Mr Fitz krijgt puppybrokken. Die kreeg hij bij zijn opvangadres, en die voer ik nu dus ook. Maar hij poept bergen waar een Sint Bernard jaloers op zou zijn, en hij laat smerige winden. Ik voerde Sil en Spike altijd smuldier, en daar deden ze het allebei goed op. Weinig ontlasting, glanzende vachten. Eigenlijk wil ik Fitz daar ook op overzetten, maar hoe pak ik dat aan? In alle rust natuurlijk :F: tips zijn welkom!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: pup overzetten op smuldier

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, deed ik ook altijd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier gaan ze ook cold-turkey om, behalve als het gunstiger uitkomt om eerst nog een aantal dagen 's ochtends brok te voeren of een kleine beetje brok ernaast te voeren omdat de verpakkingsmaat ongunstig is.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou het ik gewoon direct doen of hoe het het beste uitkomt. Mocht hij er toch last van blijken te hebben, kun je het altijd nog voorzichtiger doen, maar meestal is dat niet nodig
josefientje
Zeer actief

Hahaha, dat had ik niet verwacht. Ik ben zelf ook van het Cold turkey systeem, maar ik heb dat tot nu toe alleen bij volwassen honden toegepast. Dit is pas de tweede pup die ik heb, heb na 11 jaar hondenbezit ineens het gevoel dat ik een beginner ben :LOL: . Ik denk dat hij binnenkort vers eet :cheer:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

josefientje schreef:Hahaha, dat had ik niet verwacht. Ik ben zelf ook van het Cold turkey systeem, maar ik heb dat tot nu toe alleen bij volwassen honden toegepast. Dit is pas de tweede pup die ik heb, heb na 11 jaar hondenbezit ineens het gevoel dat ik een beginner ben :LOL: . Ik denk dat hij binnenkort vers eet :cheer:
Hahahaha, dat gevoel heb ik nu ook.

Net als lopen met een pup, ik heb me bij mijn vorige honden nooit wat aangetrokken van de minutenregel. En nu de fokkers van Tanja en Anne vertelden dat we niet te lang moesten lopen, zit ik met argusogen te kijken of de meiden nog wel goed lopen als de wandeling eens wat langer heeft geduurd.
En als ik dan lang genoeg kijk naar hun gangwerk ga ik me nog inbeelden ook dat ze mank lopen.
Hahahaha.

Maar als ik zie hoe ze hier door het huis heen rauzen, van bank naar bank, denk ik dat een uur of anderhalf uur buitenlopen minder schadelijk is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pupje Gollum heb ik ook gewoon hop overgezet toen ze een maand of drie was. Ik deed er wel een klein beetje gekookt water overheen maar weet niet of dat nou echt nodig was.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou het ik gewoon direct doen of hoe het het beste uitkomt. Mocht hij er toch last van blijken te hebben, kun je het altijd nog voorzichtiger doen, maar meestal is dat niet nodig
Tegen mij was ook gezegd dat ik het van de één op de andere dag kon doen, maar bij Jip bleek dat echt geen succes (= een understatement). Dus het is afhankelijk van je hond en hoe gevoelig zijn maag en darmen zijn. Hij kan het nu wel verdragen, maar dat heeft echt even geduurd. We zijn begonnen met lamsvlees omdat dat licht verteerbaar is. De eerste paar keer heb ik daar kokend water overheen gedaan: vlees in een vergiet en een volle waterkoker met kokend water langzaam daar overheen gieten. De eerste keer zat er vrijwel geen rauw vlees meer tussen. De keren daarna heb ik steeds iets minder water gebruikt, en nu kan hij het ook rauw aan ;). Bij andere diersoorten heb ik het opnieuw weer zo gedaan, maar heb ik het proces wat versneld.

Dus mocht de overstap naar Smuldier toch niet zo soepel verlopen, dan is dit wellicht een manier die werkt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

josefientje schreef:Hahaha, dat had ik niet verwacht. Ik ben zelf ook van het Cold turkey systeem, maar ik heb dat tot nu toe alleen bij volwassen honden toegepast. Dit is pas de tweede pup die ik heb, heb na 11 jaar hondenbezit ineens het gevoel dat ik een beginner ben :LOL: . Ik denk dat hij binnenkort vers eet :cheer:

hahaha jij bent mij! :LOL: :LOL:

maar ontopic: willem had hetzelfde (dat sint bernard gedeelte) en ik was het na 5 dagen zat dus heb hem op hóp op smuldier gezet. een halve dag later al keurige drolletjes in een vééél lagere frequentie :ok:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Minutenregel ? :O:

Ik heb net met een balletje in de tuin gespeeld met hem :schrik:

Nu heeft hij een kong :I:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

josefientje schreef:Minutenregel ? :O:

Ik heb net met een balletje in de tuin gespeeld met hem :schrik:

Nu heeft hij een kong :I:
dan bereid je maar voor op alle reacties (niet hier) dat hij met een jaar ongeveer uit elkaar gaat vallen. dat was voor mij de reden om juist foto's te plaatsen waar willem door mul zand aan het crossen is toen hij een paar maanden was. :engel:

balletje mag al helemaal niet voor hij 8 maanden is heb ik geleerd. het snelle stoppen zorgt voor instand HD.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hahahaha, precies.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb ook wel eens een jonge hond gehad die aan de dunne ging door de overstap naar KVV. Dus bij pups geef ik eerst een beetje door de brokken en kijk hoe het gaat, als ze niet aan de dunne gaan, dan zet ik ze helemaal over. Krijgen ze slappe ontlasting dan doe ik het gefaseerd.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb begrepen dat tot 3 maanden de heupen nog gevoelig zijn voor zware belastingen als traplopen en balletjes apporteren (mits op hoge snelheid), daarna is neemt de kans op hd door dit soort dingen snel af.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou een pup juist eerder patsboem overzetten dan een volwassen hond, eerlijk gezegd. Pups zijn meestal nog veel flexibeler, ook qua wat ze kunnen verdragen. Een hond die al jaren alleen maar brok gehad heeft, verwacht ik eerder problemen mee qua overzetten
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”