Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Karma vermist TERECHT!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Karma vermist

Ongelezen bericht door thom »

Caro. schreef:Aiii :ugh: Ik duim hard dat je haar vandaag vindt :ok: :ok:
En ik duim heel hard mee. :ok:
Afbeelding
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Wat een spanning! Ik heb verder geen tips dan die al gegeven zijn, maar hoop heel hard dat ze snel weer veilig thuis is.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Kun je de andere honden op commando laten blaffen? Dit bleek uiteindelijk de manier om een hond die hier vlakbij al een week vermist werd uit het maisveld richting baas te lokken. In deze situatie waren er wel bijna iedere dag zichtmeldingen en werd er door meerdere groepjes mensen gezocht dus het was bekend waar het hondje zich ongeveer bevond.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, wat erg. Ik hoop dat ze snel terug is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Yara schreef:Wat vreselijk. Ik hoop dat ze gauw weer gevonden is. Misschien in het donker toch flink roepen bij dat maisveld zodat ze zich een beetje kan oriënteren en jullie gaat zoeken. Ik duim dat ze gauw terug is. Veel sterkte!
Ik heb wel eens begrepen dat een maisveld ook het geluid tegen houdt. Zodra je er een aantal meter inloopt hoor je de weg bijvoorbeeld niet meer. Ik weet dus niet of Karma het roepen wel hoort als ze er nog in zit?

Heel veel sterkte en ik duim dat ze snel weer terecht is!

EDIT: Ah, zoals Tara dus zegt.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Nog altijd geen teken. Wel veel lieve hulp.
Dadelijk posters hangen bij de mais en in iedere kruising van het bos en 350 flyers ophalen.

Er wordt door leden van wioa ook flink geflyerd. Ook wandelen er extra mensen in het gebied. Met blaffende honden.
Vanavond posten op de plek waar ze kwijt is geworden. Daar leg ik ook pens neer.
Ook vanavond gaan we weer zoeken.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat afschuwelijk dat je niks van of over haar hoort.
Heel veel succes met het verdere zoeken.
Kom op Karma, laat wat van je horen!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

flamme schreef:Nog altijd geen teken. Wel veel lieve hulp.
Dadelijk posters hangen bij de mais en in iedere kruising van het bos en 350 flyers ophalen.

Er wordt door leden van wioa ook flink geflyerd. Ook wandelen er extra mensen in het gebied. Met blaffende honden.
Vanavond posten op de plek waar ze kwijt is geworden. Daar leg ik ook pens neer.

Als ik kan helpen vanavond doe ik dat graag! Ik zou ook daar mijn avondwandeling kunnen doen en mijn ogen en oren open houden.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik hoop dat ze gauw terug is!
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

veertje schreef:

Als ik kan helpen vanavond doe ik dat graag! Ik zou ook daar mijn avondwandeling kunnen doen en mijn ogen en oren open houden.
Super!
Het gaat vooral om zichtmeldingen nu. Of geluiden.
Ik denk dat ze zo in haar overlevingsinstinct zit dat ze niet te benaderen is maar wellicht ziet of hoort iemand iets.
Wij lopen vanavond weer rond in hetzelfde stuk. Maar ik denk dst het wellicht nuttig is om wat verder te gaan kijken. Dus misschien in overloon of Stevensbeek in het bos
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Shit wat vreselijk dat ook niemand meer iet gezien of gehoord heeft... heel veel succes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ach nee wat vreselijk :(

Ik kan helaas niet fysiek helpen gezien de afstand maar als ik iets kan doen voor jullie hoor ik het graag.
Een tip: ik zou andere mensen laten lopen en zelf zoveel mogelijk posten. Jij bent vertrouwd, ze zal je geur ruiken indien ze in de buurt is en dat opzoeken. Hoe bang ze ook is. Zo bespaar je zelf ook je energie en mocht er een zichtmelding op een andere plek komen kun je daar alsnog heen. Dat zoeken is iets dat je wilt doen maar het kost zoveel energie en juist als je als vertrouwde geur en stem verplaatst is dat moeilijker zoeken voor Karma.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Kent er iemand toevallig personen met een speurhond?
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Manuma schreef:Ach nee wat vreselijk :(

Ik kan helaas niet fysiek helpen gezien de afstand maar als ik iets kan doen voor jullie hoor ik het graag.
Een tip: ik zou andere mensen laten lopen en zelf zoveel mogelijk posten. Jij bent vertrouwd, ze zal je geur ruiken indien ze in de buurt is en dat opzoeken. Hoe bang ze ook is. Zo bespaar je zelf ook je energie en mocht er een zichtmelding op een andere plek komen kun je daar alsnog heen. Dat zoeken is iets dat je wilt doen maar het kost zoveel energie en juist als je als vertrouwde geur en stem verplaatst is dat moeilijker zoeken voor Karma.
Het voelt zo stom om andere mensen het bos in te sturen en zelf ergens te gaan zitten.
Maar heb inderdaad sinds gisteren 8 uur enkele uurtjes slaap gehad en voor de rest rondgesjouwd. Dat werkt ook niet.
Dus straks weer posten en eten neerleggen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

flamme schreef:
veertje schreef:

Super!
Het gaat vooral om zichtmeldingen nu. Of geluiden.
Ik denk dat ze zo in haar overlevingsinstinct zit dat ze niet te benaderen is maar wellicht ziet of hoort iemand iets.
Wij lopen vanavond weer rond in hetzelfde stuk. Maar ik denk dst het wellicht nuttig is om wat verder te gaan kijken. Dus misschien in overloon of Stevensbeek in het bos
Ik heb je even een pb gestuurd
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

flamme schreef:
Manuma schreef:Ach nee wat vreselijk :(

Het voelt zo stom om andere mensen het bos in te sturen en zelf ergens te gaan zitten.
Maar heb inderdaad sinds gisteren 8 uur enkele uurtjes slaap gehad en voor de rest rondgesjouwd. Dat werkt ook niet.
Dus straks weer posten en eten neerleggen.
Mijn ervaring is dat anderen heel graag willen helpen. Vooral die van WIOA teams.
Als je hen op pad stuurt met de mededeling dat als er maar een vermoeden is dat ze gezien wordt jou moeten bellen zijn ze al heel blij dat ze iets kúnnen doen voor je. Spaar je krachten want lullig gezegd: wie weet hoe lang je die energie nog nodig hebt.
En heb vertrouwen in Karma. Klinkt heel zweverig maar dat hielp mij met Uma, even tegen haar zeggen dat het goed komt en dat ze sterk is en jullie elkaar wel vinden.

Eet even wat, doe een dutje en ga dan weer posten.
Neem een vertrouwd iemand mee en ga daarmee zitten kletsen. Probeer een beetje ontspannen te kletsen en niet teveel om je heen te kijken op zoek naar Karma. Ik weet hoe tegendraads dat voelt maar ze zal niet op je af komen als je elektrisch van de spanning bent :J:

Ik hoop dat ze zich nog schuilhoudt in de maïsvelden en ze even tijd nodig had om bij te komen. Als ze weer wat geruststelt en jou ruikt of hoort zal ze dichtbij komen. Ik duim dat ze gauw voor je neus staat :J:

Je kunt WIOA vragen om een speurhond al vrees ik dat het spoor al wat oud is om daar nu nog wat uit te halen.
Gewoon proberen. Deze mensen doen ook wat voor vermiste honden: https://www.facebook.com/akkashulpformissingdogs/?rc=p
Ik weet niet hoe het met "jouw" team zit. Maar WIOA kan soms moeilijk doen over hulpgevers of überhaupt ideeën buiten hen om. Ik zou daar vanaf het begin even duidelijk over zijn. Het verschilt per regio trouwens. Ik heb meerdere heel slechte ervaring en één heel goede.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Tot nu toe alleen maar super behulpzame mensen :ok:
En ik weet dat je gelijk hebt en helaas de ervaring ermee.

Ik wil gewoon dat ze naar huis komt :(
Als ik de flyer zie met haar foto dan breekt mijn hart.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

http://www.dogtrailing.nl/ deze doen ook veel bij vermissingen van honden. Hoop dat ze snel weer gevonden is.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

een vriendin van me zegt net Judith Zwaan, heeft een speurhond en woont ook in Brabant. Ik ken haar niet, maar wellicht als extra optie
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo naar :-(
Ik hoop dat ze vanavond tevoorschijn komt als het rustig is!
Als ze er morgen nog niet is, wil ik ook wel die kant op komen om in de omgeving te lopen/kijken!
DeDiana
Zeer actief

is het trouwens ver van huis vandaan waar ze vermist is geraakt?
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat vreselijk naar :( Hopelijk laat ze zich snel zien!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

DeDiana schreef:is het trouwens ver van huis vandaan waar ze vermist is geraakt?
Als ik goed begrijp waar ze vermist is geraakt dan is ze redelijk vlakbij huis, niet veel verder dan een aantal kilometer.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

hakunamatata schreef:
DeDiana schreef:is het trouwens ver van huis vandaan waar ze vermist is geraakt?
Als ik goed begrijp waar ze vermist is geraakt dan is ze redelijk vlakbij huis, niet veel verder dan een aantal kilometer.
Dus ze zou ook onderweg naar huis kunnen zijn?
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat erg zeg, ik heb er verder niks zinnigs aan toe te voegen dus ik ga duimen draaien dat ze snel.weer naar huis komt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

DeDiana schreef:
hakunamatata schreef:
Dat zou kunnen maar dat verwacht ik niet omdst ze dan de onbekende bewoonde wereld moet opzoeken (Ze komt daar alleen per auto) terwijl ze aan de andere kant kilometers bekend bos heeft.
Het is inderdaad maar een paar kilometer.

Nog steeds geen spoor van Karma :ugh:
Morgen komt er een speurhond.
Willen jullie alsjeblieft heeeeel hard duimen dat het iets oplevert?
DeDiana
Zeer actief

flamme schreef:
DeDiana schreef:
hakunamatata schreef:
Dat zou kunnen maar dat verwacht ik niet omdst ze dan de onbekende bewoonde wereld moet opzoeken (Ze komt daar alleen per auto) terwijl ze aan de andere kant kilometers bekend bos heeft.
Het is inderdaad maar een paar kilometer.

Nog steeds geen spoor van Karma :ugh:
Morgen komt er een speurhond.
Willen jullie alsjeblieft heeeeel hard duimen dat het iets oplevert?
Toch zou ik rekening houden met de mogelijkheid.
Toen Amy vermist raakte bij de oppas terwijl ik op vakantie was, heeft ze ook zelf de weg terug naar huis (mijn huis, dus niet dat van de oppas) gevonden. Was ongeveer 3 kilometer, ze moest twee wijken doorkruisen en ik was daar ook alleen met de auto met haar naartoe gereden, dus de omgeving was verder compleet onbekend voor haar. Postduifgenen denk ik ;-)
Hopelijk hebben jullie op z'n minst snel een zichtmelding en weet je waar je ongeveer moet zoeken! Veel sterkte :roos:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nog een verhaal: Csiva is vermist geraakt bij de oppas in een stad die ze niet kent. Ze is tot ongeveer 14 uur gezien in een straal van 2 km rondom het huis, aangereden en niet meer gezien. 's nachts is ze toch zelf terug gelopen naar dr oppasadres. In gebied wat ze echt niet kent. Onderschat honden niet.
Ik hoop dat er snel een zichtmelding komt. Ik weet zo goed hoe je je voelt :jank:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Heel erg veel sterkte. Hopelijk vindt ze zelf de weg naar huis terug. Zo niet, dan hoop ik dat de speurhond haar snel vindt.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

oh vreselijk... je weet ook echt niet waar je moet zoeken..

ik duim heel hard dat ze heel snel gevonden wordt!
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”