Maar hij wil niet meer gaan liggen. Gewoon helemaal niet. Zodra ik hem dwing om 'af' te gaan begint hij te janken en schiet hij weer omhoog. Even aangekeken, maar het werd niet beter. Mag overal aanzitten, maar af gaat hij niet.
Hij staat en zit de hele tijd wat sneu bij me. Beetje te kwijlen.
Ben eerst nog een stukje gaan wandelen. Plassen gaat goed, poot gaat ook zover mogelijk omhoog... hij gaat ook rustig in de ankers om even bij een lekker ruikend polletje gras te blijven staan, had geen zin om naar huis te gaan en wou de langere route, dus onderweg lijkt er weinig aan de hand.
Normaal rolt Morris altijd. Geen wandeling gaat voorbij zonder. Maar dat lukt nu ook niet. Hij deed een poging, gilde en kwam meteen strak naast me lopen. Dan is er duidelijk pijn.
Dus toch maar de dierenarts gebeld. Mocht meteen langskomen dus hup in de auto en op weg. In de auto gaat hij normaal altijd lekker liggen, maar nu ook hele stuk blijven staan/zitten.
Hij springt wel als idioot auto in, is zo blij als wat, huppelde ook vrolijk de praktijk binnen...
Volledig onderzocht en eigenlijk niet heel veel rare dingen te vinden. Hij begon wel te gillen toen de dierenarts het nodig vond aan zijn anaalklieren te zitten. Die dus maar geleegd wat hij niet zo leuk vond.
Omdat er verder niks te vinden was hopen we dat het zijn anaalklier is waar hij nu zo'n last van heeft. Ontstekingsremmers en pijnstillers meegekregen. Dan zou hij er snel weer bovenop moeten zijn.
Stomme is dat hij totaal geen dingen laat zien die bij volle/ontstoken anaalklieren horen. Het was nu echt van het ene op andere moment mis. Dierenarts vond het ook vreemd dat het zo acuut op kwam zetten, maar andere reden is er ook niet echt te vinden, dus gaan we er eerst toch maar vanuit dat het door de anaalklieren komt. Verrekt dure anaalklier zo op de zondagmiddag
Pijnstillers zitten er inmiddels al een tijdje in, maar hij staat nog steeds. Gaat soms zitten, maar liggen weigert hij. Hoop toch dat hij zo gaat liggen. Hij kan moeilijk de hele nacht blijven staan
Als hij over een half uur nog niet ligt bel ik toch de da maar even om te overleggen. Dit kan zo ook niet.