Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar dekken?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Waar dekken?

Ongelezen bericht door malinois »

Omdat ik begrijp, uit een inmiddels gesloten topic, dat ik een zwaar ontaard hondenbazinnetje van mijn dekreuen ben, ben ik wel benieuwd waar jullie een dekking doen... thuis of ergens anders en waarom?

Oh mijn reuen dekken op een veld in de buurt waar weinig tot geen honden zijn, wel ruimte en veel overzicht zodat ze lekker los konden lopen en hun ding doen.
Waarom? Daarom dus en ik daarnaast geen ruimte thuis heb en geen zin in knokkende reuen omdat er nog dagen een loopse tevengeur rondwaart.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Waar dekken?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind dat geen goed idee om het openbaar te (laten) plaatsvinden. Spelende kinderen, langslopende mensen.. die hoeven daarmee niet geconfronteerd te worden vind ik.
Dat is een mening overigens, geen feit, maar ik weet wel dat ik het zelf niet op prijs zou stellen.. hou dat lekker in de privacy van je eigen tuin denk ik dan ;-) of in de tuin bij de teef-eigenaar...? Maar niet openbaar.

Suzanne
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bij ons thuis in de keuken of in de tuin. Nu hebben we zelf reutjes en teefjes.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Toen Elco Ebby dekte, logeerde Paco ook hier. We hebben het toen wel hier in huis/tuin gedaan. Maar aangezien Gait wat pittiger is richting Elco, denk ik dat we het in het vervolg toch een beetje anders gaan doen. Maar waar het dan precies gaat worden, weet ik nog niet. Zal ook afhangen van waar de teef woont en wat praktisch haalbaar blijkt
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Waatom zouden spelende kinderen geen dekkende honden mogen zien?
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Lijkt me een prima plek hoor!
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

~Suzanne~ schreef:Ik vind dat geen goed idee om het openbaar te (laten) plaatsvinden. Spelende kinderen, langslopende mensen.. die hoeven daarmee niet geconfronteerd te worden vind ik.
Dat is een mening overigens, geen feit, maar ik weet wel dat ik het zelf niet op prijs zou stellen.. hou dat lekker in de privacy van je eigen tuin denk ik dan ;-) of in de tuin bij de teef-eigenaar...? Maar niet openbaar.

Suzanne
preutsheid ten top!
Dieren kennen gelukkig geen preutsheid
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Voor de duidelijkheid deze velden...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:Ik vind dat geen goed idee om het openbaar te (laten) plaatsvinden. Spelende kinderen, langslopende mensen.. die hoeven daarmee niet geconfronteerd te worden vind ik.

Suzanne
Dan doen ze hun ogen maar dicht. Overigens is dit niet in een woonwijk maar in t buitengebied. Daar loopt geen grut zonder begeleiding. En wat dan nog? Mogen ze niet iets heel natuurlijks zien? Heb 1 keer gehad dat een bewakingsbedrijf kwam kijken hoe dat nu precies zat zo'n overgestapte koppeling. Hij was jaloers zei ie.
En er staat toch dat t niet in mijn tuin kan daarnaast hoe moeten ze rennen in mijn postzegeltuintje dan? Idem bij de teef. En ik woon midden in de woonwijk er is 90% meer kans dat de halve buurt t dan zou kunnen volgen vanuit hun slaapkamer dus ook veel meer kinderen. Maar nogmaals hoezo mogen ze dat niet zien?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Mocht er ooit interesse komen in Elmo, dan kan dat in de tuin wel. Joann wil erbij zijn, die vind dat interessant :F:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Elmo/maureen schreef:Mocht er ooit interesse komen in Elmo, dan kan dat in de tuin wel. Joann wil erbij zijn, die vind dat interessant :F:
Goed zo , niets mis mee.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Elmo/maureen schreef:Mocht er ooit interesse komen in Elmo, dan kan dat in de tuin wel. Joann wil erbij zijn, die vind dat interessant :F:
Ontaarde moeder!! :mann:
Groot gelijk natuurlijk.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gewoon hier thuis op eigen grond nu ik de ruimte heb. Voorheen ook wel in het park (overzichtelijk) waar ik ze altijd uit liet.
En m'n eerste dekking ooit thuis op de stoep voor de deur. Dacht dat ze nog niet zo ver was en met onervaren reu geen vluggertje verwacht. Haalde ze aangelijnd uit de auto samen na een trainingsdag. Moest nog wat uit de auto pakken en toen ik me terug omdraaide zaten ze vast.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

malinois schreef: Heb 1 keer gehad dat een bewakingsbedrijf kwam kijken hoe dat nu precies zat zo'n overgestapte koppeling. Hij was jaloers zei ie.
Oh vreselijk, dat zou voor mij dan weer reden zijn om op eigen terrein te blijven - van die simpele zielen met hun platvloerse opmerkingen :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:
malinois schreef: Heb 1 keer gehad dat een bewakingsbedrijf kwam kijken hoe dat nu precies zat zo'n overgestapte koppeling. Hij was jaloers zei ie.
Oh vreselijk, dat zou voor mij dan weer reden zijn om op eigen terrein te blijven - van die simpele zielen met hun platvloerse opmerkingen :mrgreen:
Haha ik moet zeggen ze (waren met 2) hadden serieuze interesse. Hebben t een hele tijd staan te bekijken (netjes gevraagd of dat mocht) en toen zei de ene dus...maarre... hóe dan? Dat moet toch onwijs pijn doen... beetje proberen uit te leggen tot hij zag dat ze los kwamen... whoho zei ie...daar wordt toch elke man jaloers op?! Ik wel in ieder geval :mrgreen:

Heb ooit eens met mn eerste reu een KI dekking gedaan, geen ervaring en teef eigenaar wilde dat met alle geweld (dat zou ik dus ook niet meer doen nu). KI midden tijdens t spreekuur... kan je vertellen ogen op stokjes zo groot als schoteltjes allemaal in dr wachtkamer :lol: :lol:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ligt aan de hond. De één wil een vunzig steegje en de ander gaarne het Lago di Como met wat luitmuziek in de verte.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

met onze staby teef gingen we naar de reu toe, op een omheind stuk tuin, de honden konden hun gang gaan en wij een bakkie koffie op het terras.

toen we in het begin [35 jaar geleden] dekten met onze kwpners, kwam de hengst nog aan huis en werd er natuurlijk gedekt,
als de buurt de hengstenwagen zagen liep de hele staat uit om de dekking te komen bekijken, hebben zelfs een hengst gehad die toen niet meer wou dekken hahahhaa met al die toeschouwers.[had kaartjes moeten verkopen destijds.]
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als karel zou moeten dekken dan zou ik ff aan mijn opa vragen, die heeft een omheind veldje waar t wel kan. Of anders rijd ik wel naar de teef, of hij mag van mij ook daar blijven. Zeker niet hier in huis haha, dat lijkt me niet ideaal. Geen plek. Maar das hypothetisch want dat gaat niet gebeuren
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Crescent schreef:Ligt aan de hond. De één wil een vunzig steegje en de ander gaarne het Lago di Como met wat luitmuziek in de verte.
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

gringo heeft 2 dogo teefjes gedekt,1 bleef een week logeren en dan liepen ze samen gewoon dag en nacht bij elkaar,1 hebben we in de binnenbak laten dekken.

nookie is buiten op een omheind veldje in de omgeving waar de reu woonde gedekt,andere optie was in het flatje,maar ik vond dat nookie gewoon wat meer ruimte moest hebben,had er zelf nog wel wat meer romantiek en kennismaking van verwacht..maar nookie was zo hitsig dat bij loslaten op dat veldje binnen 2 minuten "het" al gebeurd was...
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Op ons eigen, omheinde terrein. Daarna mag de teef de auto weer in.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Met Laicka een afgelegen veld en daarna in de achtertuin van de reu eigenaar (maar goed, dat wilde niet dus besloot de fokker uit te wijken naar een dekmeester)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Voor de deur op een groot braakliggend grasveld. Midden in een woonwijk, ,midden in het centrum.
Ik wil geen loopse teef in huis met al die intacte reuen. Gewoon en plein public. Er heeft zich nog nooit iemand aan gestoord.
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Waar het maar uitkomt. Thuis, op verplaatsing, tuin, straat, kennel, schuur, erf,... Hij heeft het al zo'n beetje overal gedaan.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

maart schreef:Waar het maar uitkomt. Thuis, op verplaatsing, tuin, straat, kennel, schuur, erf,... Hij heeft het al zo'n beetje overal gedaan.
Zijn ook net mensen hé. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Budkes schreef:Voor de deur op een groot braakliggend grasveld. Midden in een woonwijk, ,midden in het centrum.
Ik wil geen loopse teef in huis met al die intacte reuen. Gewoon en plein public. Er heeft zich nog nooit iemand aan gestoord.
Dat weet jij natuurlijk niet. Er heeft nooit iemand gezegd dat ie zich eraan stoorde, dat is heel wat anders :wink:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Met 5 intacte teven en 1 reu gaat er hier dus niet thuis gedekt worden
Hij reageert alleen op de topdagen , beetje piepen meer niet
En dat wil ik graag zo houden

Dus rijden we naar afgelegen terrein en daar mag hij lekker zn gang gaan
Mocht het ooit gebeuren dat 1 vd teven door eigen reu gedekt gaat worden doen we dat op dezelfde manier
Geen dekkingen hier thuis
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hmm allemaal ontaarde dekreu-eigenaren! Ben ik iig niet de enige :mrgreen:
Maar duidelijk is in ieder geval dat t niet zo raar is op deze manier.
Arme teefjeseigenaren 'die met hun maagdelijke teef ergens halverwege op een smoezelig veldje af moeten spreken'.
:lol: :lol: :lol:
Wat een geweldige opmerking toch!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb er nooit zo over nagedacht omdat ik niet met mijn honden fok maar het argument dat anderen dat niet hoeven te zien vind ik een beetje gek. Ik zie vaak genoeg honden elkaar berijden in het openbaar, elkaars geslachtsdelen likken of hun eigen geslachtsdeel en ik heb nog nooit iemand een hand voor de ogen van hun kind zien houden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bouvierpoedel schreef:
maart schreef:Waar het maar uitkomt. Thuis, op verplaatsing, tuin, straat, kennel, schuur, erf,... Hij heeft het al zo'n beetje overal gedaan.
Zijn ook net mensen hé. :engel:
Nog beter, hij wordt er nog voor betaald ook, de gelukzak :schrik:

Mensen zouden naar de zoo gaan om een tijger te zien dekken, maar o wee als een hond zou dekken :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”