Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ellen en de birmanen schreef:ik vind het een ander verhaal als je ziet dat er 1 met stokken of zo een dier loopt af te ranselen of constant loopt te schoppen.
Dat is dus het verschil
Mensen die bij een normale fysieke of verbale correctie met de dierenbescherming aan de lijn hangen zijn (hoop ik) uitzonderingen. Dat is helemaal overdreven.
Ik versta onder mishandeling niet een gewone correctie of even een tik of wat dan ook. Daar zal ik mij echt nooit mee bemoeien. Maar als een dier echt serieus keihard geslagen of verrot geschopt wordt dan zeg ik er wel wat van. Maar dat verschil lijkt me wel vrij duidelijk.
Dat mensen om de gekste dingen zeuren en zich overal mee bemoeien dat hou je toch. Hoe vaak mij al niet gevraagd is waarom ik mijn paard geblinddoekt in de wei heb staan is niet meer te tellen. Ik leg dan netjes uit dat het een vliegenkap is en hij daar gewoon doorheen kan kijken. Dan snappen ze het wel. Maar daar erger ik mij ook niet aan. Dat is gewoon onkunde.
Nou ik zou daar wel iets van zeggen.. maar dat ben ik dan weer, ik hou mijn mond niet en als het me helemaal niet aanstaat pak ik de hond gewoon af en krijg je die niet meer terug... ik moet daar iets mee kan mijn mond niet houden.. blijkbaar doen er al genoeg mensen dat.
jacq1970 schreef:Nou ik zou daar wel iets van zeggen.. maar dat ben ik dan weer, ik hou mijn mond niet en als het me helemaal niet aanstaat pak ik de hond gewoon af en krijg je die niet meer terug... ik moet daar iets mee kan mijn mond niet houden.. blijkbaar doen er al genoeg mensen dat.
Hahaha laat ik voorzichtig zeggen...ik zou t niet doen. Niet verstandig als je al je vingertjes wil behouden. Daarnaast blijf je met je tengels van de eigendommen van een ander af.
jacq1970 schreef:Nou ik zou daar wel iets van zeggen.. maar dat ben ik dan weer, ik hou mijn mond niet en als het me helemaal niet aanstaat pak ik de hond gewoon af en krijg je die niet meer terug... ik moet daar iets mee kan mijn mond niet houden.. blijkbaar doen er al genoeg mensen dat.
Dus omdat meneer uit de post van ts graag zijn hond onder controle wilt houden, voel jij de drang daar iets van te moeten zeggen.
Was deze Duitse Dog schuimbekkend en krijsend voorbij gelopen was het niet goed, en zorgt meneer dat de hond zich gedraagt is het ook niet goed. Ok dan
Mja, ik vind het nooit fijn om een dier te moeten corrigeren omdat 'ie loopt te kloten. Evenmin als het fijn is om het te zien bij een ander. Maar je weet het verhaal niet.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hahaha laat ik voorzichtig zeggen...ik zou t niet doen. Niet verstandig als je al je vingertjes wil behouden. Daarnaast blijf je met je tengels van de eigendommen van een ander af.
Ik denk dat je het wel kunt inschatten wanneer iemand niet goed Is voor zijn hond. Als een hond normaal relaxed en vrolijk rondhuppelt dan kan ik het er wel niet mee eens zijn hoe de eigenaar ermee omgaat maar opdat moment denk ik wel het zijn mijn zaken niet hond ziet er goed uit en gedraagt zich goed dus tja niet mee bemoeien.
In dit geval kun je duidelijk zien dat er wat Is anders loopt ie er niet zo bij en het trieste Is dat zulke honden zoveel van hun baasjes over zich heen laten komen. Ik zou dan een tactische opmerking geplaatst hebben of zeggen " oh wat een mooie hond mag ik hem aaien? Och hij Is een beetje triest niet?" Blablabla gewoon vrolijk sociaal dan komt het niet zo "in Your face" over.
Vind het echt hartbrekend als ik zoiets zie helemaal als het zo overduidelijk Is.
Ik denk dat je het wel kunt inschatten wanneer iemand niet goed Is voor zijn hond. Als een hond normaal relaxed en vrolijk rondhuppelt dan kan ik het er wel niet mee eens zijn hoe de eigenaar ermee omgaat maar opdat moment denk ik wel het zijn mijn zaken niet hond ziet er goed uit en gedraagt zich goed dus tja niet mee bemoeien.
In dit geval kun je duidelijk zien dat er wat Is anders loopt ie er niet zo bij en het trieste Is dat zulke honden zoveel van hun baasjes over zich heen laten komen. Ik zou dan een tactische opmerking geplaatst hebben of zeggen " oh wat een mooie hond mag ik hem aaien? Och hij Is een beetje triest niet?" Blablabla gewoon vrolijk sociaal dan komt het niet zo "in Your face" over.
Vind het echt hartbrekend als ik zoiets zie helemaal als het zo overduidelijk Is.
Ik vind het niet mogen reageren ook erg kort door de bocht. Als ik iets zie wat me niet zint en ik denk dat een hond slecht behandelt wordt zeg ik er wel degelijk iets van. Momentopname of niet, niemand hoeft op straat zijn honden af te rossen zonder dat iemand voor die beesten op wil komen.
Het kan zomaar de ogen openen van mensen. De hond misschien beter herplaatsen of bewust zijn van het feit dat de mensen om je heen toch echt wat vinden van het feit dat je je hond slaat.
Ogen dicht houden vind ik nl zwak. En ik zeg echt niks van een correctie. Maar als een hond geslagen wordt en hij is super onderdanig zeg ik wel degelijk dat ze met hun poten van de hond af moeten blijven.
als je dat bij mij zou proberen is dat de laatste handeling die je doet ga lekker achter de geraniums zitten en leef je eigen leven maar bemoei je niet met de mijne.
ellen
Als een hond echt mishandeld wordt zou ik er ook wel awt van zeggen, maar een correctie vind ik daar niet onder vallen. Tenminste, een normale correctie
joline schreef:Ik zeg er dus wél wat van. En het levert me meestal hele verbaasde blikken op of een grote mond. Maar dat interesseert me helemaal niks. Ik hou er niet van als mensen dieren slaan.
dus jij vind het niet erg als mensen zich met jou gaan bemoeien hoe jij met je hond omgaat? ik vind het gebemoei van de bovenste plank. niemand weet hoe ik met mijn honden om ga, ze zien een momentopname.
ellen
Als ik mijn hond sla mogen ze daar iets van zeggen ja. Maar ik sla mijn honden nooit dus in die situatie kom ik niet.
joline schreef:Ik zeg er dus wél wat van. En het levert me meestal hele verbaasde blikken op of een grote mond. Maar dat interesseert me helemaal niks. Ik hou er niet van als mensen dieren slaan.
dus jij vind het niet erg als mensen zich met jou gaan bemoeien hoe jij met je hond omgaat? ik vind het gebemoei van de bovenste plank. niemand weet hoe ik met mijn honden om ga, ze zien een momentopname.
ellen
Dit dus... ik kan daar enorm slecht tegen. Als je me over de zeik wil krijgen moet je dat vooral doen... bemoei je met je eigen zaken niet met mijn hond.
Tsja, dan ga je maar over de zeik, dat maakt me niet uit. Als jij je hond slaat en ik zeg er wat van en jij gaat daarvan over de zeik dan weet je zelf ook wel dat het niet hoort wat je doet. Ik heb het niet over een correctie trouwens maar over je hond slaan met de riem of een schop verkopen.
veertje schreef:Zo wist ik een tijd terug ook niks te zeggen toen ik even met een jong stel stond te praten terwijl de honden wat aan het snuffelen waren. Hun labrador springt uit enthousiasme tegen haar op en krijgt me toch een schop Volgens mij zijn labradors niet van die mieperds om een beetje pijn, maar je zag dat het hem echt pijn deed en hij piepte zachtjes. "Ja dat moet ie echt afleren" zegt ze "Over een paar weken is de baby er". Uhh halloo, je bent 9 maanden zwanger, die baby is er niet oeps opeens. Dan ga je daar toch aan werken (niet schoppen) voordat je baby er bijna is Maar dat zijn dan allerlei dingen die ik achteraf bedenk. Toen stond ik ook met mijn mond vol tanden
wie weet zijn ze al weken bezig om het af te leren maar heeft die hond een betonnen plaat voor zijn kop zoals vele labradors. je weet er niks van af dus geef geen commentaar. als je alles weet dan kan je commentaar geven, al vind ik dat nog iets waar een buitenstaander zich niet mee te bemoeien heeft.
ellen
Dan doen ze toch iets niet goed als je al 9 maanden zwanger bent
bouvierpoedel schreef:Door jouw inmenging zal het er ook niet beter op worden en misschien ook alleen maar slechter omdat die vent of vrouw van jouw nog meer gefrustreerd word en de hond een paar extra beuken geeft.
Dus moeten we maar collectief onze bek houden als we een hond afgerost zien worden?
Kijk, ik reageer ook niet op gegeven correcties maar bij mishandeling wel. Ik heb niet de illusie dat het leven van dat beest er daardoor beter op wordt maar soms hebben mensen een kleine reminder nodig dat krankzinnig gedrag niet gedoogd wordt.
maar wat is mishandeling en wat is een correctie?
een paar jaar geleden heb ik de dierenpolitie aan de deur gehad. de klacht was dat ik teveel dieren had en dat is zou mishandelen en verwaarlozen. Ze kwamen dus controleren, prima. Alles bleek perfect te zijn en de agent in kwestie zei dat meng mens hier een voorbeeld aan kon nemen. zo zag hij dus dat mijn honden echt niet voor mij kropen maar dat ze wel luisterden naar mij, dat mijn katten beschikking hadden en hebben over 2 drinkfonteinen (iets wat hij nog nooit had gezien) hij mocht niet vertellen wie de klacht had gedaan. ik ben er achter gekomen en het bleek een vrouw te zijn van 3 portieken verder. zij had dit gedaan omdat ik tegen mijn ouwetje van toen 9 jaar ze": he ouwe tut, schiet is ff op en loop door. daarop gilde zij uit het raam dat ik wat liever voor mijn honden moest zijn en heeft vervolgens 144 gebeld.
daarom wordt ik zo moe van het bemoei van andere mensen en is het vaak een momentopname.
bemoei je met je eigen leven en laat een ander met rust.
ik vind het een ander verhaal als je ziet dat er 1 met stokken of zo een dier loopt af te ranselen of constant loopt te schoppen.
ellen
Dit verhaal is toch heel iets anders als een hond een klap verkopen? Je vergelijkt appels met peren. Over bovenstaande situatie zul je mij echt niet horen.
ellen
Dit dus... ik kan daar enorm slecht tegen. Als je me over de zeik wil krijgen moet je dat vooral doen... bemoei je met je eigen zaken niet met mijn hond.
Tsja, dan ga je maar over de zeik, dat maakt me niet uit. Als jij je hond slaat en ik zeg er wat van en jij gaat daarvan over de zeik dan weet je zelf ook wel dat het niet hoort wat je doet. Ik heb het niet over een correctie trouwens maar over je hond slaan met de riem of een schop verkopen.
Ik heb ze ook weleens een schop verkocht bij uitvallen bijv. En dat werkte perfect. Je hebt schoppen en schoppen nl. En als jij daar dan staat te viswijven dan moet je niet raar opkijken dat jij een grote muil terugkrijgt. Ik zit nl met de gevolgen van een uitvallende hond niet jij.
joline schreef:
Ik heb ze ook weleens een schop verkocht bij uitvallen bijv. En dat werkte perfect. Je hebt schoppen en schoppen nl. En als jij daar dan staat te viswijven dan moet je niet raar opkijken dat jij een grote muil terugkrijgt. Ik zit nl met de gevolgen van een uitvallende hond niet jij.
Je zegt het zelf toch al? Je hebt schoppen en schoppen inderdaad. Schop jij je hond zo hard dat hij daarvan jankt dan zeg ik daar wat van ja
Mijn hond mijn manier. En ik ben gek op mn beesten maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Ik heb geen behoefte mezelf te moeten verantwoorden aan bemoeizuchtige voorbijgangers die getuige zijn van 1 sec van 24 uur.
malinois schreef:Mijn hond mijn manier. En ik ben gek op mn beesten maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Ik heb geen behoefte mezelf te moeten verantwoorden aan bemoeizuchtige voorbijgangers die getuige zijn van 1 sec van 24 uur.
malinois schreef:Mijn hond mijn manier. En ik ben gek op mn beesten maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Ik heb geen behoefte mezelf te moeten verantwoorden aan bemoeizuchtige voorbijgangers die getuige zijn van 1 sec van 24 uur.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, als jij je hond zo'n schop verkoopt dat hij jankt daar zeg ik daar wat van, ook al vind jij dat een correctie.
Ik maak op dat moment helemaal zelf uit of ik daar wat van zeg, net zoals jij zelf moet weten dat jij je hond schopt.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, als jij je hond zo'n schop verkoopt dat hij jankt daar zeg ik daar wat van, ook al vind jij dat een correctie.
Ik maak op dat moment helemaal zelf uit of ik daar wat van zeg, net zoals jij zelf moet weten dat jij je hond schopt.
Je wilt dus eigenlijk om niets iets zeggen om te laten weten dat je ook belangrijk bent.
Ga korenwolven redden joh.
Als het 86399 seconden per etmaal dwangvrij kan , moet dat in die ene seconde toch ook wel lukken.
ellen en de birmanen schreef:
malinois schreef:Dit dus... ik kan daar enorm slecht tegen. Als je me over de zeik wil krijgen moet je dat vooral doen... bemoei je met je eigen zaken niet met mijn hond.
malinois schreef:Ik heb ze ook weleens een schop verkocht bij uitvallen bijv. En dat werkte perfect. Je hebt schoppen en schoppen nl. En als jij daar dan staat te viswijven dan moet je niet raar opkijken dat jij een grote muil terugkrijgt. Ik zit nl met de gevolgen van een uitvallende hond niet jij.
Je hond schoppen omdat hij uitvalt... werkte perfect? Ik vind het onbegrijpelijk. We vragen heel veel zelfbeheersing van onze honden, maar de eigenaar hoeft dat kennelijk niet te hebben. We hebben hier echt nog een wereld te winnen. En nee, ik zou je er op straat niet op aanspreken omdat de emoties dan waarschijnlijk zo hoop oplopen dat die discussie toch nergens toe leidt. Dat is zinloos. Maar nu 'claim' je dat het in sommige situaties rechtvaardig is om je hond een schop te verkopen. En dan ben ik wel benieuwd of je dat serieus zo bedoelt. Heeft het gewerkt en valt hij nu niet meer uit? Of was het een uiting van frustratie en levert het eigenlijk niets op? Ik vind het iets te simpel gezegd hoor: 'mijn hond, mijn manier.' Iedereen heeft een andere visie op de opvoeding van een hond en dat is prima. Maar er zijn toch echt grenzen. Schoppen hoort niet bij de opvoeding van een hond.