Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En waar zijn de honden..
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: En waar zijn de honden..
Hier hebben ze beide een hekel aan regen.
Djenna rent naar de berm om te plassen en rent net zo snel weer naar binnen en gaat dan in de deuropening staan wachten tot ik naar binnen kom.
Kibo wil niet naar buiten en moet ik echt dwingen; hij wil dan liever helemaal niets en staat als een geslagen hond bij de berm en snapt niet dat als hij nou meteen plast hij weer sneller naar binnen kan.
Djenna rent naar de berm om te plassen en rent net zo snel weer naar binnen en gaat dan in de deuropening staan wachten tot ik naar binnen kom.
Kibo wil niet naar buiten en moet ik echt dwingen; hij wil dan liever helemaal niets en staat als een geslagen hond bij de berm en snapt niet dat als hij nou meteen plast hij weer sneller naar binnen kan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
Hoewel ik vrij was hebben we toch slechts een uurtje gelopen en 2 kleine rondes van een kwartier gedaan. Mijn Podenco moet ik echt naar buiten duwen en fratsen met de deur uithalen zodat ze niet weer terug naar binnen rent.
Gisteravond was ze mee naar de paarden en ze droeg nog wel een regenjas. Zodra het begon te storten rende ze als een debiel luid piepend naar de auto. Alsof ze zou sterven. De Husky maakt het allemaal niets uit tenzij het echt hard hagelt. Maar dan nog knippert ie alleen wat meer met zijn ogen en vindt hij zijn rondje leuk.
Gisteren liepen we met die enorme storm over het strand. Een zoute zandscrub gratis en voor niets. Als het slecht weer is is het juist zo lekker rustig maar toch ben ik dan ook geen 3 uur op pad hoor. Iets wat ik anders wel graag doe op een vrije dag.
Gisteravond was ze mee naar de paarden en ze droeg nog wel een regenjas. Zodra het begon te storten rende ze als een debiel luid piepend naar de auto. Alsof ze zou sterven. De Husky maakt het allemaal niets uit tenzij het echt hard hagelt. Maar dan nog knippert ie alleen wat meer met zijn ogen en vindt hij zijn rondje leuk.
Gisteren liepen we met die enorme storm over het strand. Een zoute zandscrub gratis en voor niets. Als het slecht weer is is het juist zo lekker rustig maar toch ben ik dan ook geen 3 uur op pad hoor. Iets wat ik anders wel graag doe op een vrije dag.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik krijg de honden hier echt niet naar buiten als het regent.
Zelf vind ik het geen probleem maar alle drie de honden vinden het maar niks om in de regen naar buiten te moeten.
Taxi verstopt zich snel achter de bank als hij ziet dat het regent. Gentle vliegt onder de tafel en Gimmick vertikt het om uit haar nachthok te komen als ze de riem ziet.
Zelf vind ik het geen probleem maar alle drie de honden vinden het maar niks om in de regen naar buiten te moeten.
Taxi verstopt zich snel achter de bank als hij ziet dat het regent. Gentle vliegt onder de tafel en Gimmick vertikt het om uit haar nachthok te komen als ze de riem ziet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik had me ingesteld op een lange wandeling in de zeikregen, want dat had het de hele dag immers gedaan. Dus de dames hun regenjas aan en ik ook goed aangekleed... Binnen 10 minuten was het droog en na dik een uur nog een buitje van 5 minuten, nog niet eens echte harde regen en toen werd het weer droog. Nou ja, de dames vinden hun jassen gelukkig wel prima en het loopt toch comfortabeler. Zeker omdat ze daarna op mijn bed gaan pitten en ik dus zo meteen nog een droog bed heb (fleecekleed is wel voloende voor de pootjes, maar natte vachten zorgen wel voor natte plekken in de lakens).
Precies dat! Vind ik met storm of dikke mist nog lekkerder: gewoon de hele wereld voor ons alleen!renee-uk schreef:vix en ik doen in de regen gewoon wat we altijd doen.
groot voordeel is dat we dan meestal het park, het grote veld en het grote, grote veld helemaal voor ons alleen hebben, heerlijk!!
En nat is gewoon nat. Des te lekkerder thuis komen en een warm bad nemen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik vind het heerlijk en Triss maakt het ook niet veel uit. Die is allang blij dat ze weer een fijne losloopwandeling heeft. Met dit weer en de zomervakantie weer voorbij is het eiland eindelijk weer van ons. Alle recreanten met bootjes en kinderen en honden zijn weer vertrokken. We lopen weer het hele
rondje los, want nu is er toch geen controle meer en verder komen we nagenoeg niemand tegen. Heerlijk!!! Nog nooit zo hard verlangd naar het moment dat de zomer weer voorbij zou zijn
rondje los, want nu is er toch geen controle meer en verder komen we nagenoeg niemand tegen. Heerlijk!!! Nog nooit zo hard verlangd naar het moment dat de zomer weer voorbij zou zijn

Groetjes Marja
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Bishy schreef:Lekker niet maar ik trek een regenpak aan en zet een pet op (de klep houdt m'n brillenglazen relatief droog) en dan wandelen we zoals we gewend zijn.
Hier hetzelfde, plus laarzen
We hebben heerlijk gewandeld, door de wijk dan en we zijn op een paar auto's na helemaal niemand tegen gekomen
Het leek wel uitgestorven
Alleen toen we bijna thuis waren en t echt ging hozen had Wolfje haast om thuis te komen , niet zo handig als je ook Kyto mee hebt die t wel goed vond en op zn dooie gemakje dat ene plantje zeer uitgebreid moest besnuffelen
Kenji werd helemaal blij van de regen , die liep te stuiteren en te doen
Maar de training van vanavond hebben we maar wel overgeslagen , dat was een keer nat regenen teveel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Mijn honden liggen in hun mand angstvallig af te wachten wanneer vrouwtje het absurde plan opvat om naar buiten te gaan. Of ik niet goed wijs ben. Vandaag dus alleen plas en poeprondjes. Maak het morgen wel goed.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Vandaag moest ik werken en 's avonds weg, dus ze hebben zich vermaakt met een snuffelmat. Maar normaal trotseren we dit weer wel en gaan naar het bos. Ik vind het juist wel fijn, bijna de garantie dat we niemand tegen komen
Loopt heerlijk relaxed in plaats van tijdens de zomervakantie waar we om de 10meter een kinderwagen met krijsende Boomer eraan moeten passeren 

- kipo
- Zeer actief
Na 11 jaar met een hond die - weer of geen weer - haar lange wandelingen nodig had, geniet ik er nu stiekem toch wel van dat de Spaanse dames van suiker zijn. Vooral Linda heeft echt het schurft aan regen, Aura deert het minder, maar echt leuk vind ook zij het niet.
En dan heb ik nog de luxe van een droog wandelpad. Weliswaar niet zo lang, maar wel droog en vol lekkere luchtjes.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
En dan heb ik nog de luxe van een droog wandelpad. Weliswaar niet zo lang, maar wel droog en vol lekkere luchtjes.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Joy maakt het geen bal uit, maar ik verfoei die regen onderhand. Oké, met regenpak aan blijf ik droog, maar het aan- en uittrekken van dat ding kost me belachelijk veel inspanning. Bovendien zit ik toch een beetje met samengeknepen billen in m'n rolstoel omdat ik bang ben dat die het begeeft door al dat water.
Ik was dus helemaal blij dat het vanavond volgens de buienapp minstens een uur droog zou blijven. Die voorspelling bleek niet accuraat
, maar we hebben wél lekker een uurtje gewandeld.
Ik was dus helemaal blij dat het vanavond volgens de buienapp minstens een uur droog zou blijven. Die voorspelling bleek niet accuraat

- Rebble
- Zeer actief
Normale regen vind ik niet erg en Charlie ook niet. Maar van de week werden we overvallen door een enorme hoosbui en dat vond ze echt niet leuk. Ze ging schuilen onder een overhangende struik. Toen het zachter ging regenen weer verder gelopen maar na 10 meter ging het weer zo hard. Charlie in de ankers dus maar weer teruggelopen naar het struikje en toen is ze er maar bij gaan liggen. Voor de duidelijkheid, ik paste niet onder die struik 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik doe ze er geen plezier mee, dus meestal wacht ik even tot de bui over is. Vandaag al drie keer droge sokken moeten aantrekken, dus zelf had ik ook geen zin meer in wandelen. Ook geen tijd trouwens. De hondjes zijn echt verwaarloosd vandaag, heb uit schuldgevoel twee rammelaartjes meegenomen uit Ikea, groot succes.
Wel heerlijk trouwens om een leeg veld voor jezelf te hebben ja!
Wel heerlijk trouwens om een leeg veld voor jezelf te hebben ja!
- Feather__
- Zeer actief
Ik ga meestal als het droog is. Regent het heel de dag dan zijn het dus korte stukjes. Na het poepen en plassen draaien we om. De honden vinden het echt drama.
Vanochtend met Arline en Nox gelopen en af en toe een kleine bui op ons dak, Yin vond het afgrijselijk maar niet miepen en doorlopen. Maar toen we bijna bij de auto waren ging het helemaal los! We waren doorweekt.. nou dan ben ik toch blij dat die van mij normaal echt niet in de regen willen lopen hoor
Vanochtend met Arline en Nox gelopen en af en toe een kleine bui op ons dak, Yin vond het afgrijselijk maar niet miepen en doorlopen. Maar toen we bijna bij de auto waren ging het helemaal los! We waren doorweekt.. nou dan ben ik toch blij dat die van mij normaal echt niet in de regen willen lopen hoor

- dre
- Zeer actief
Wij zijn gewoon heerlijk droog en warm binnen en vermaken ons met wat trainingsoefeningen en bankhangen.
Mijn honden vinden de regen vreselijk en ik loop met de regen niet voor mezelf buiten, dus als ik 2 honden naast mij heb die terug naar huis willen en met de staart tussen de benen, kop laag meesjokken ben ik er ook klaar mee.
Vorige week waren ze bij de oppas toen het zo regende, haar hond boeit het niet dus de dames moesten wel mee, kreeg vervolgens bericht dat ze ook echt niet met regen willen lopen he? Uhhh nee dat klopt
Mijn honden vinden de regen vreselijk en ik loop met de regen niet voor mezelf buiten, dus als ik 2 honden naast mij heb die terug naar huis willen en met de staart tussen de benen, kop laag meesjokken ben ik er ook klaar mee.
Vorige week waren ze bij de oppas toen het zo regende, haar hond boeit het niet dus de dames moesten wel mee, kreeg vervolgens bericht dat ze ook echt niet met regen willen lopen he? Uhhh nee dat klopt

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
gistermorgen gewacht tot het wat open trok, was hier rond 10 uur, dan uurtje naar bos geweest en heb 2 wandelaars met hond tegen gekomen, honden vinden beetje regen niet erg, in hele harde regen wandelen ze ook wel maar dan merk ik dat ze het niet leuk vinden.
Tegen de middag begon het hard te regenen en het stopte pas rond 19 uur, dan ben ik nog half uurtje gaan wandelen
Probeer zo tussen de buien door wat te wandelen, en de harde regen te mijden indien mogelijk
Tegen de middag begon het hard te regenen en het stopte pas rond 19 uur, dan ben ik nog half uurtje gaan wandelen
Probeer zo tussen de buien door wat te wandelen, en de harde regen te mijden indien mogelijk
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier haten ze regen. Zo erg dat ik ze niet eens naar buiten krijg voor een plas. Dus dat is altijd een heel gedoe. Bas plast liever binnen dan in de regen buiten helaas.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
weer of geen weer, hier wordt iedere dag gewandeld en een beetje regen vind ik heerlijk. echt keiharde zeikregen is wat minder natuurlijk; dan houd ik het korter want daar doe ik de honden dan ook geen plezier mee. maar ik houd van de geuren en de rust die een nat bos met zich meedraagt.
Aan een ding heb ik wel een gruwelijke hekel: wind! Moest ik in open polders lopen met regen + wind....
Heel blij dus dat het hier sowieso vrij weinig waait, en ik dan ook nog heerlijk beschut loop.
In NL verbaasde ik me er idd wel altijd over hoeveel invloed het weer had op de 'bewegingsbehoefte' van de hond
Aan een ding heb ik wel een gruwelijke hekel: wind! Moest ik in open polders lopen met regen + wind....

Heel blij dus dat het hier sowieso vrij weinig waait, en ik dan ook nog heerlijk beschut loop.
In NL verbaasde ik me er idd wel altijd over hoeveel invloed het weer had op de 'bewegingsbehoefte' van de hond

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex maakte het echt geen ene r... uit of het regende of niet
Lady ging liever niet in de regen, maar liep toch altijd braaf mee
Vusi??? die kruipt het liefst in m'n jaszak zou gauw er maar 1 druppel valt
maar ja, het is meestal niet 1 druppel, als het hier regent valt het meteen met bakken uit de lucht en dat vindt Vusi 100 maal niks, staart tussen de benen en dicht achter mij lopen
Ik ook niet trouwens, het gaat vaak gepaard met onweer of hele harde wind 

Lady ging liever niet in de regen, maar liep toch altijd braaf mee

Vusi??? die kruipt het liefst in m'n jaszak zou gauw er maar 1 druppel valt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
als het mega regent dan houden we het rondje kort maar verder lopen we altijd wel, en veelal kan je de lange wandeling ook zo timen dat je droog kan lopen.
-
- Zeer actief
In hun fluffy mandjes/slaapzakjes/dekentjes. Maar gewoon omdat hun vrouwtje niet naar buiten gaat. Zij willen wel wandelen. 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Het boeit Napoleon helemaal niets, die wil gewoon in alle weersomstandigheden wandelen. Als hij dan weer binnen is moet er natuurlijk wel goed gedroogd worden want nat in huis daar vindt hij dan weer wel wat van.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Tineke
- Zeer actief
Abra vind de regen echt vreselijk , de rest gaat er wel doorheen.
Als het echt hoost dan proberen we de buien wel te omzeilen al zit buienradar er nog weleens naast
Als het echt hoost dan proberen we de buien wel te omzeilen al zit buienradar er nog weleens naast

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Vaste gebruiker
Fajah heeft ook een hekel aan regen, maar het maakt mij weinig uit. Goed aankleden en goan!
Gisteren ook onderweg een flinke plensbui gehad. Geen hond gezien verder.
Gisteren ook onderweg een flinke plensbui gehad. Geen hond gezien verder.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
-
- Zeer actief
Het ligt aan de hond. Luna maakte het geen fluit uit dus met haar maakte ik de reguliere lange wandelingen rustig in de regen. Daarna een warme douche en met een kop thee op de bank, prima in orde.
Izzie kijkt me aan of ik getikt ben. Als het hard regent maakt ze rechtsomkeert en gaat met een ontstemd hoofd onder het afdakje bij de voordeur zitten
Met Izzie is het dan weer heerlijk om veel honden tegen te komen, je maakt haar niet gelukkiger dan rennen met andere honden. Ook daar was Luna anders in, dat was een chagrijnig mormel behalve bij een select aantal bekende honden.
Izzie kijkt me aan of ik getikt ben. Als het hard regent maakt ze rechtsomkeert en gaat met een ontstemd hoofd onder het afdakje bij de voordeur zitten

Met Izzie is het dan weer heerlijk om veel honden tegen te komen, je maakt haar niet gelukkiger dan rennen met andere honden. Ook daar was Luna anders in, dat was een chagrijnig mormel behalve bij een select aantal bekende honden.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Didge ondergaat het... maar we gaan gewoon op pad hoor, alleen wordt het dan vaak geen dagwandeling. Gisteren wel 2 uurtjes gelopen, waarvan een uur regen. Toen vond hij het uiteindelijk prima, we liepen door een weide met heel veel snackjes op de grond 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Godzijdank hebben mijn honden een hekel aan regen
. Mister had niet zoveel van de regen maar die vond het ook niet erg om de wandeling over te slaan gelukkig.
Oftewel: wij zijn lekker binnen, onder een dekentje genietend van de regen tegen de ramen.

Oftewel: wij zijn lekker binnen, onder een dekentje genietend van de regen tegen de ramen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kom je honden tegen dan is het niet goed en kom je ze niet tegen dan is het ook weer niet goed.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik vind het altijd wel lekker rustig in het park met slecht weer. Mika vind het ook heerlijk om niemand tegen te komen tijdens het wandelen, ze is dan een stuk vrolijker. Gollum vind de druppels op haar oren heel vervelend en probeert ze steeds af te vegen aan mijn broek of aan het natte gras
Rani vind een paar druppels wel best maar als het echt gaat hozen koppelt ze dat volgens mij aan onweer, daar is ze echt bang voor buiten. Binnen gaat het wel.

Rani vind een paar druppels wel best maar als het echt gaat hozen koppelt ze dat volgens mij aan onweer, daar is ze echt bang voor buiten. Binnen gaat het wel.