Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Entlebucher sennenhond wie o wie????

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Entlebucher sennenhond wie o wie????

Ongelezen bericht door miriam43 »

Hallo allemaal,

Zijn er mensen op dit forum die een entlebucher sennenhond hebben????
Afbeelding
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

neej.. wel naar gekeken..

eigenlijk is de enige reden dat het ras 'afgekeurd' is t feit dat mijn zusje als klein kind een keer gebeten is door een hond met zo een aftekening.. en ze dus niet leuk vond om te zien...

Jammer.. hadden me leuke honden geleken...

Zou er later best een willen...
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Is er echt niemand met een entlebucher?????????????????????
Ben ik dan de enige?????
Ellemieke
Actief
Contacteer:

vrees van wel.. :mrgreen:

Maar zou er nogsteeds graag een willen hebben...(ipv Dina
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ellemieke schreef:vrees van wel.. :mrgreen:

Maar zou er nogsteeds graag een willen hebben...ipv Dina
:roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ellemieke
Actief
Contacteer:

ja.. enige reden waarom de entelbucher is 'afgekeurd' was omdat mijn zusje ooit door een hond gebeten is die er op leek.... :roll: (Ben ook vaak zat gebeten, heb er ook niks aan overgehouden)

En denk eerlijk gezegd dat t beter bij ons gepast zou hebben, en beter in een stad gepast zou hebben, omdat de entelbucher toch iets zachter van karakter zou zijn dan de OKP..

En na voor de zoveelste keer een bedreiging/ruzie te hebben gehad omdat Dina een blijf van mijn lijf houding heeft (heeft ze groot gelijk in, er moet ook niemand aan mij komen, jasses ;) ).
Dan ga je toch wel eens denken, Goh, waarom hebben we in hemels naam rekening gehouden met wat Anneloes wou. Die griet is er nooit...

En ze zit Dina toch meestal af te zeiken, dus ze is ook niet echt dol op deze hond...

Maar goed..bedoel, we hebben dina, en ik ben voor de rest wel helemaal weg van dat beest.. En zelfs als het niet zo was.. wij hebben voor die hond gekozen, dan moet je er ook de rest van zn leven voor zorgen... simpel...
Maar soms wens ik toch dat mevroi iets vriendelijker kon zijn...
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wij hadden eerst een Sennenhond en we zijn echte Zwitserlandfans. Robin onse sennenhond was een flink uit de kluiten gewassen berner. Die nam je niet zomaar met je mee. Het lopen ging op latere leeftijd ook niet zo best, daarom hadden we besloten, toen Robin er niet meer was, om een entlebucher te nemen. Luca is in huis een ontzettend lieve en aanhankelijke hond. Dat was Robin ook wel. Het voordeel met Luca is, dat je echt flinke wandelingen en tochten met hem kunt maken. We hebben tot nu toe geen spijt van onze beslissing. Het is een hond die zeer gericht is op de baas en bazin. Daarnaast is het een echte speelkameraad voor kinderen. Want spelen is zijn liefste bezigheid.
Groetjes Miriam en een enthousiaste entlebucher!!!!
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hoi, zelf hebben we voorheen 2 Berner Sennenhonden gehad.

En zijn nu over naar Newfoundlanders, was altijd al een droom van mij, deze zijn nog wat groter en mooier ( vind ik dan he ;) )

Maar mijn broer en vriendin hebben een Entlebucher, erg leuke hond vind ik dat! Hij is nu 9 maanden ( net zo oud als onze Bas ) en het zijn beste vrienden.
Maar je ziet ze niet zoveel hier!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Nope

Ongelezen bericht door H&NN »

Nee, hier ook geen Entlebucher, maar wel een Grote Zwitserse Sennenhond (heel binnekort!). Gaan je ook naar een gedragstest binnekort? Of de clubmatch (of was die alleen voor Appenzellers en Grote Zwitsers?). Volgens mij zit hier nog wel een Appenzeller-eigenaar en wat Grote Zwitsers-eigenaren ;)

Misschien ken je deze ook wel (Axel van het Cinu's Hof): http://home.wxs.nl/~mhertog/index.htm

Die heb ik in Bleiswijk op een show gezien, maar die komt hier niet op het forum volgens mij hoor ;)
Groetjes! Maud
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nee, hier ook geen Entlebucher, maar wel een Grote Zwitserse Sennenhond (heel binnekort!). Gaan je ook naar een gedragstest binnekort? Of de clubmatch (of was die alleen voor Appenzellers en Grote Zwitsers?). Volgens mij zit hier nog wel een Appenzeller-eigenaar en wat Grote Zwitsers-eigenaren

Misschien ken je deze ook wel (Axel van het Cinu's Hof): http://home.wxs.nl/~mhertog/index.htm

Die heb ik in Bleiswijk op een show gezien, maar die komt hier niet op het forum volgens mij hoor
Ja, Axel kennen we. Ze zijn eens bij ons op bezoek geweest. We gaan in 's hertogenbosch naar de gedragstest op 17 april. Het wordt georganiseerd door de vereniging van Appelzellers. Ben hardstikke benieuwd hoe het zal gaan.
H&NN
Actief

leuk!

ow leuk zeg :) Daar gaan wij waarschijnlijk ook naar toe ;) maar dan voor de Grote Zwitsers :P Zoek dekking voor die Appenzellers :P die kunnen wel luidruchtig zijn whhahaha. Doen jullie die gedragstest voor de lol of zijn jullie van plan om Luca een teefje te laten dekken via de vereniging?
Groetjes! Maud
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

ow leuk zeg :) Daar gaan wij waarschijnlijk ook naar toe maar dan voor de Grote Zwitsers Zoek dekking voor die Appenzellers die kunnen wel luidruchtig zijn whhahaha. Doen jullie die gedragstest voor de lol of zijn jullie van plan om Luca een teefje te laten dekken via de vereniging?
We zijn van plan als hij de test haalt om Luca beschikbaar te stellen voor de fok. We zijn al benaderd door een eigenaar van een teefje. Maar nogmaals hij zal eerst dit moeten halen. De heupen en de ogen zijn inorde en hij moet nog een keer een show lopen. Dan mag je volgens de richtlijnen van de Zwitserse vereniging fokken.
H&NN
Actief

:d

Ow wat leuk zeg! Hebben jullie al een show gepland of niet? Als het in de buurt is ga ik kijken hoor :P Ben wel benieuwd naar Luca.
Groetjes! Maud
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nee we hebben nog geen show gepland. We wachten eerst de resultaten van de gedragstest af.
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Bij mij in de straat woont een entelbucher pup, wat een schatje! Ze gaat ook naar de hondencursus waar ik op zit. En ik kwam er 1 tegen een paar straten verder op. Die eigenaar was ook zeer blij met zijn hond, die kwam uit zwitserland vertelde hij me.
2 enthousiaste eigenaren dus!
Een vriendin van mij wil graag zo'n hond vandaar dat ik een beetje op dat ras ben gaan letten.

groetjes ingrid
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

En ik kwam er 1 tegen een paar straten verder op. Die eigenaar was ook zeer blij met zijn hond, die kwam uit zwitserland vertelde hij me.
Wat leuk, weet je misschien waar in Zwitserland die hond vandaan komt???
Onze komt uit Sursee. Zijn stamboom naam is Luca von der Frohmatt.
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Nee ik weet niet waar vandaan in zwitserland. Omdat mijn vriendin graag zo'n hond wilde ben ik gaan praten met die man, verder ken ik hem dus niet. Als ik hem nog een keer tegenkom vraag ik het wel.

Heb je lang moeten wachten op een pup uit zwitserland? Was je eerst gaan kijken, voordat je daar een pup hebt gekocht?
Eigenlijk zou ik mijn vriendin dit forum moeten laten zien....Dan kan ze "mee praten"

groetjes ingrid
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Voor Luca hadden we een berner sennenhond. Die moesten we laten inslapen toen hij 8,5 jaar oud was. Hij had kanker. Stopte met eten en drinken. We hadden toen besloten om een jaar geen hond te nemen om te kijken of we werkelijk nog een hond wilden. Rin hadden we in juni laten inslapen. Maar het beviel ons helemaal niet geen hond. We zijn toen gaan nadenken over welke hond we wilden nemen. We hadden al eens een entlebucher gezien en vonden het toen al een leuke hond. We zijn toen gaan zoeken op het internet en kwamen terecht bij de Entlebucher Sennenhondenclub. We hebben toen kontakt gezocht met een van de leden. We zijn in september op bezoek geweest om nader kennis te maken met het ras. Ook zijn we in het najaar met de vereniging mee gaan wandelen. We hebben ons toen laten inschrijven voor een pup. We wilden graag een pub hebben in het jaar daarop in de zomervakantie. Het toeval wilde dat er in Zwitserland een nestje rond die tijd verwacht werd. We hebben toen via onze club ( waar we ondertussen lid van zijn geworden ) contact gemaakt met de fokker in Zwitserland. In mei zijn we twee dagen naar Zwitserland geweest om te gaan kijken. Luca was toen 6 weken oud. Een maand later zijn we hem gaan halen en we hebben er geen moment spijt van.
H&NN
Actief

Ently

Grappig :) Hoe is zij bij de Entlebucher gekomen?
Groetjes! Maud
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”