Na altijd opvangers te hebben hebben we sinds afgelopen donderdag een kitten erbij.
Ook daarbij weer het hele ritueel doorlopen. Dekentjes van de een naar de ander om geur uit te wisselen. Kennis maken onder toezicht. De nieuwe kat "woont"eerst in een aparte kattenkamer en gaat later onder toezicht af en toe in de kamer.
Het kitten is vreselijk relaxed en rustig maar Lizzie is extreem gefixeerd. Associeren koekje bij positief gedrag ,spel en eten doen we al. Ook goed moe maken in hoofd en lijf. Maar zodra ze maar een glimp van het beest opvangt staat ze helemaal strak. Ze gaat helemaal overhangen en staat er met een strakke bek dicht tegenaan. Recept voor problemen dus dat wordt ook niet getolereerd maar ze is bijna niet bereikbaar. Ze heeft 1 keer ongelofelijk op haar flikker gehad toen ze erop dook. Maar ook daar was ze heel even van onder de indruk maar de fixatie blijft.
Ik ben er nu al zo zat van dat teletac en langdurige logeerpartijen al mijn nieuwe hersenspinsels zijn.
Muilkorf is overigens in bestelling maar als ze wil drukt ze haar ook zo dood, dus dat is geen oplossing.
Overigens als ze had gewild had ze al wat mogelijkheden gehad om haar echt wat aan te doen en dat doet ze ook niet maar voor mijn gevoel is het een kwestie van tijd.
Poes gaat niet weg en Lizzie (voorlopig :-p) ook niet
Dit is het probleem op vier pootjes