Dat vindt een pakwerker ook niet leuk overt algemeenHeavy schreef:Dat lijkt me nou juist helemaal niet leuk als pakwerker dat de honden zo reagerenRocco schreef:Wat zou ik daar graag eens als pakwerker willen staan om er een paar uit te testen , wat een armoede totaal nutteloos....wat het ook is die moedproef daar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit een Duitse herder?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Is dit een Duitse herder?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ze moeten die honden eens normaal testen,verjaagd is exit en fok verbod voor het leven
maar nee hoor ik lees dat er rustig mee door wordt gefokt. Goed fokken betekend selecteren de sterke. moedige
en gezonde exemplaren, zenuwvast stabiel en in balans,
Dit kan je toch niet serieus nemen is een grote comedy.
maar nee hoor ik lees dat er rustig mee door wordt gefokt. Goed fokken betekend selecteren de sterke. moedige
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt toch zelf ook gaam kijken als pupkoper en dus hier geen pup van nemen?Rocco schreef:Ze moeten die honden eens normaal testen,verjaagd is exit en fok verbod voor het leven
Schijnbaar hechten kopers hier geen waarde aan

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Volgens mij begint het al bij de fokker om goed en juist te selecteren.?malinois schreef:Je kunt toch zelf ook gaam kijken als pupkoper en dus hier geen pup van nemen?Rocco schreef:Ze moeten die honden eens normaal testen,verjaagd is exit en fok verbod voor het leven
Schijnbaar hechten kopers hier geen waarde aan
Maar inderdaad meer dan de helft van deze pup kopers hebben er geen bal verstand van of zal het hun een zorg zijn als het kleurtje en de vacht maar mooi is en zo,n mooie banana rug heeft.
-
- Zeer actief
Thanks Mal, dat omschrijft het wel duidelijk inderdaad.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Alsof werklijnen altijd zo fris in het hoofd zijn. Laten we wel wezen, naast de exemplaren die in balans zijn heb je een heleboel mentaal gestoorde specimens.Rocco schreef:Maar inderdaad meer dan de helft van deze pup kopers hebben er geen bal verstand van of zal het hun een zorg zijn als het kleurtje en de vacht maar mooi is en zo,n mooie banana rug heeft.
Showhonden met origamipoten zijn net zo'n excessen als honden die zich door ruiten zouden gooien om een mouw te grijpen.
En dan heb ik het niet alleen over Duitse herders maar ik zie het bij veel rassen. Als je een echte wil moet je een werklijn!
Vervolgens heb je border collies die zich een hernia lopen op een agility parcours en nóg blijven lopen, staffords die uren aan een touwtje kunnen hangen of Mechelse herders die aan de stroom moeten om te lossen.
Het valt me op hoe de focus vaak op een (ab)normaal uiterlijk gericht wordt maar zelden op (ab)normaal hondengedrag.
Het is gewenst binnen de sport of praktijk dus het is oké, zoiets.
-
- Zeer actief
Alsof werklijnen altijd zo fris in het hoofd zijn. Laten we wel wezen, naast de exemplaren die in balans zijn heb je een heleboel mentaal gestoorde specimens.-Saskia- schreef:Rocco schreef:Maar inderdaad meer dan de helft van deze pup kopers hebben er geen bal verstand van of zal het hun een zorg zijn als het kleurtje en de vacht maar mooi is en zo,n mooie banana rug heeft.
Showhonden met origamipoten zijn net zo'n excessen als honden die zich door ruiten zouden gooien om een mouw te grijpen.
En dan heb ik het niet alleen over Duitse herders maar ik zie het bij veel rassen. Als je een echte wil moet je een werklijn!
Vervolgens heb je border collies die zich een hernia lopen op een agility parcours en nóg blijven lopen, staffords die uren aan een touwtje kunnen hangen of Mechelse herders die aan de stroom moeten om te lossen.
Het valt me op hoe de focus vaak op een (ab)normaal uiterlijk gericht wordt maar zelden op (ab)normaal hondengedrag.
Het is gewenst binnen de sport of praktijk dus het is oké, zoiets.
* * * *
Ik zie weinig onfrisse d-h en ook mechelaars uit werklijnen, nou heb ik er zelf een stuk of 15 gehad van beide, die over het algemeen goed in balans waren en schakelbaar waren.
Onfrisse gekke exemplaren zijn bv al lang niet meer gewenst bij diverse overheids instanties en in de sport ook niet, dus hier wordt zeker op geselecteerd.
De duitse herder is ooit gefokt als veelzijdig werkhond met des gewenste eigenschappen, en niet als mannequin voor de mode show .
Om even bij de les te blijven de meeste werklijnen zullen ik schat zeker bijna allemaal uit de sport geen probleem hebbem met des getoonde video. Show en werklijnen zijn nog steeds niet 2 aparte rassen die onder de SV vallen als 1 ras graag zou ik ze ook zo zien worden beoordeld volgens de ras standaard, maar goed.
De showlijnen hebben een streepje voor omdat deze commercieel veel interessanter zijn dan de werklijnen, hier wordt zeer zeker naar gekeken., bekijk maar eens een maandblad van de VDH je ziet bijna alleen maar showlijnen tenminste toen ik nog lid was.
Waar ik het wel mee eens ben dat uit sommige lijnen ik ze liever niet in een huis gezin zal plaatsen met kleine kinderen of onervaren personen, omdat hier ook niet op gefokt is maar bepaalde eigenschappen kunnen bezitten.,dit is de taak van een goede fokker om hier goed op te selecteren waar die het beste zouden passen,bij pups kan je al vroeg bepaalde signalen herkennen.
En verder is het taak van pup kopers om ook eens goed hun huiswerk te doen,dat gebeurd in veel gevallen ook niet.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Je ziet de pakwerker denken: " jippie daar heb ik er weer zo eentje die geen enkele dreiging aankan

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vooruit beiden. Twijfelde om er bij te zetten haast net zo ongemakkelijk al de hondNanna schreef:Ik vind die hele hond ongemakkelijker lopen.crutz schreef: Wat loopt zij ongemakkelijk zeg.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel sportief dat hij de hond met een positieve ervaring (mouw winnen) laat vertrekken. Maar idd z'n gezicht spreekt boekdelenTamara/Bayko schreef:Je ziet de pakwerker denken: " jippie daar heb ik er weer zo eentje die geen enkele dreiging aankan"

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Alsof ze in dr broek gekakt heeft.crutz schreef:Vooruit beiden. Twijfelde om er bij te zetten haast net zo ongemakkelijk al de hondNanna schreef:Ik vind die hele hond ongemakkelijker lopen.crutz schreef: Wat loopt zij ongemakkelijk zeg.

-
- Zeer actief
VA 1 deze hond kan weer heel veel dekkingen doen ....
Let op o.a zijn grip hoe vaak die over bijt en verder afzakt van de mouw en de bewaking aanblaffen te triest voor woorden. hoe kan je zo,n hond VA titel geven ...
Deze vind ik al veel leuker en lekker brutaal om nog eens door te bijten. VA 3
Hoeft zijn ook niet eerst op te kloppen.
2016 zelfde hond
Lijnteelt op Ursus van Batu ....

Let op o.a zijn grip hoe vaak die over bijt en verder afzakt van de mouw en de bewaking aanblaffen te triest voor woorden. hoe kan je zo,n hond VA titel geven ...
Deze vind ik al veel leuker en lekker brutaal om nog eens door te bijten. VA 3
Hoeft zijn ook niet eerst op te kloppen.
2016 zelfde hond
Lijnteelt op Ursus van Batu ....
Laatst gewijzigd door Rocco op 08 sep 2017 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt wel of ze moet poepen!
Wat een beroerde combi anderzijds past t perfect bij elkaar qua beeld

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
WK africhting
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Volgens mij is dit nog niet eens alles. Ik heb er een paar gezien die de afstand wel 'goed' deden, maar de overval daarna niet inbeten. Erg jammer, maar gelukkig ook heel veel die het wel heel goed deden of goed herstelden.maart schreef:
WK africhting
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
-
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Volgens mij is dit nog niet eens alles. Ik heb er een paar gezien die de afstand wel 'goed' deden, maar de overval daarna niet inbeten. Erg jammer, maar gelukkig ook heel veel die het wel heel goed deden of goed herstelden.maart schreef:
WK africhting
Was inderdaad beschamend sommige honden op dit niveau....
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mooi filmpje is dat Charles!