Cleva schreef:Inge schreef:Domor schreef:Was het niet zo dat je een stuk vlooienband in de stofzuiger moet doen om de vlooien in de stofzuigerzak te doden?
Ik heb geen stofzuigerzak. Ik leeg mijn dyson bak altijd direct buiten in de kliko
Daar lopen vlooien natuurlijk net zo leuk weer uit. Ik zou het in een plastieken zak doen. Met een puf spray erbij voor de straf.
Lekker eruit laten lopen, dan zitten ze voor mijn huis en er niet in
Maar zal er aan denken als ik de bak weer leeg
malinois schreef:Nou ik geloof niet dat t zo dramatisch is hoor bij Inge.
Xantos had vroeger ooit eens vlooien dankzij een egelfamilie onder zijn nachthok. Hij was de enige geen enkele andere hond. Destijds zijn nachthok 2x ingespoten, alle autokooien 2x gedaan. Wat aan kleedjes in de vriezer kon 2 weken in laten vriezen en alleen Xantos behandeld destijds... nooit meer last van gehad. Binnen niets meer gedaan dan stofzuigen en direct legen. Ook zonder zak overigens. Er is niet overal gelijk een vlooienplaag als er vlooien gevonden zijn.
Volgens mij valt het ook wel mee. Nog nooit wat gezien tot vanavond toen hij even bij me lag, hij krabt totaal niet, er zijn geen bijtwondjes te vinden, ik voel niets kriebelen en heb ook geen bijtwondjes (behalve van Kobe zelf

)....
Zijn bench is goed uitgezogen (rubberen mat, geen kleed) en die spray ik morgen ook even mee, alle kleden zitten in de was, ik heb geen vloerkleden liggen behalve nog 1 die ik grondig gezogen heb en morgen ook gesprayed wordt, Biène krabt ook niet... ik denk (hoop) dat ik ze gewoon direct gespot heb en dat dit voldoende gaat zijn.