Edit en met gemankeerd bedoel ik uiterlijk én karakter.

Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Het ligt natuurlijk aan de handler. Die had dit wezenszwakke en lichamelijk incapabele dier nooit in moeten schrijven. Laat hem lekker thuis, korte blokjes om met die zwakke poten en verder gewoon huishond zijn.
Dit is een van de belangrijkste evenementen van de duitse herders zou ik met toch wel beterbouvierpoedel schreef:Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
Waarom is het een schande als je niet op topniveau presteert maar het wel leuk vind.Rocco schreef:Dit is een van de belangrijkste evenementen van de duitse herders zou ik met toch wel beterbouvierpoedel schreef:Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
willen presenteren en visite kaartje afgeven dit is gewoon een schande waarbij mensen weer een verkeerd beeld krijgen van het ras.Omdat er ook hele goede werklijnen D-H zijn maar Klaas en Annie uut Assen dat verschil niet weten of kennen....
En bij zo,n showlijn evenement gaat het al jaaaarren niet meer om het ras te verbeteren door fokkers maar het geld en commercie....
Rocco schreef:Nanna schreef:Het ligt natuurlijk aan de handler. Die had dit wezenszwakke en lichamelijk incapabele dier nooit in moeten schrijven. Laat hem lekker thuis, korte blokjes om met die zwakke poten en verder gewoon huishond zijn.
Dit is de kampioenschappen bundessiegerzuchshau showlijnen duitse herders dan weet je genoeg, gaat om het uiterlijk
niet om het karakter. Dit krijg door jaren lang verkeerd fokken en niet meer op echte belastbaarheid
te testen, maar alleen het mouwtje laten winnen.Nou lopen er natuurlijk ook wel goede duitse herders rond gisteren weer een goede gezien bij de KNPV kampioenschappen in Eindhoven Aras was 1 van de betere stellers tussen alle mechelaars.Maar dit is het fokken door andere selectie waarbij het uiterlijk minder belangrijk is ....een pik zwarte duitse herder die zal je nooit VA zien worden tussen al die showlijnen gedrochten.Maar die showlijnen D-H leveren wel het meeste geld op en daar gaat het bij vele fokkers in dat wereldje om....Je moet niet raar kijken als dit zelfde hondje al vele dekkingen gedaan heeften voor veel geld aan China wordt verkocht.
En hoeveel zwarte herders uit werklijnen zijn er afgelopen jaar VA jaar geweest daar?** Angela ** schreef:Rocco schreef:Nanna schreef:Het ligt natuurlijk aan de handler. Die had dit wezenszwakke en lichamelijk incapabele dier nooit in moeten schrijven. Laat hem lekker thuis, korte blokjes om met die zwakke poten en verder gewoon huishond zijn.
Dit is de kampioenschappen bundessiegerzuchshau showlijnen duitse herders dan weet je genoeg, gaat om het uiterlijk
niet om het karakter. Dit krijg door jaren lang verkeerd fokken en niet meer op echte belastbaarheid
te testen, maar alleen het mouwtje laten winnen.Nou lopen er natuurlijk ook wel goede duitse herders rond gisteren weer een goede gezien bij de KNPV kampioenschappen in Eindhoven Aras was 1 van de betere stellers tussen alle mechelaars.Maar dit is het fokken door andere selectie waarbij het uiterlijk minder belangrijk is ....een pik zwarte duitse herder die zal je nooit VA zien worden tussen al die showlijnen gedrochten.Maar die showlijnen D-H leveren wel het meeste geld op en daar gaat het bij vele fokkers in dat wereldje om....Je moet niet raar kijken als dit zelfde hondje al vele dekkingen gedaan heeften voor veel geld aan China wordt verkocht.
Op de hauptzuchtschau lopen wel degelijk werkhonden die ook een mooi stukje pakwerk kunnen laten zien en toch in de 1e ring lopen en hoog eindigen
Een aantal jaar terug was er een hele mooie zwarte met een super mooie nakomelingen groep die ook redelijk hoog eindigde
Vraag me niet welke hond en wanneer dat was want dat weet ik niet meer
Mij is ook al gevraagd mijn zwarte langstokhaar uit te brengen daar
Maar eerst maar eens wat certificaten halen , beetje doortrainen en dan zien we wel weer
Het showen en op de hauptzuchtschau lopen is nl een hele andere vorm van "sport" en ook daar moet je echt wel wat voor doen
Het is niet aan een lijntje de tong door en klaar
Maar er gaan maanden en jaren aan ringtraining aan vooraf
En niet alleen dat , maar ook conditie en spiertraining als lijntrekken lopend of aan de fiets , zwemmen in een speciaal therapeutisch bad enz
Ik ken kynologen die kwa bespiering en conditie vele malen beter zijn als de werkhonden die alleen op het veld komen om hun kunstje te doen en terug de kennel in worden gestoken ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )
En vergis je niet in die ringen op de hauptzuchtschau , want die zijn behoorlijk groot
En is de hond niet getraind gaat hij dat ook geen tig rondjes volhouden
Wil niet zeggen dat ik gelijk kynologen fan ben , al was mn eerste wel een kynoloog
Heb niet voor niks werkhonden natuurlijk
Maar ieder zijn smaak en sport
Iets met een ander in zn waarde laten
bouvierpoedel schreef:Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
Het is volgens mij de moed proef? Hierin moeten de honden laten zien dat ze zelfstandig kunnen reageren en zich niet weg laten jagen. Het is onbedoeld die klap op de kop, maar een beetje herder hersteld, of wordt juist giftig door die tik en nee, niet allemaal hebben ze dat in zich, maar dan moet je niet naar zo'n grote show gaan vind ik persoonlijk, ergens in al die trainingen erheen moet je zien of je hond een bepaalde druk wel of niet aan kan lijkt mij.Cleva schreef:Hij kreeg een flinke klap voor zijn kop. Ik vind het reuze adequaat dat je daarna afstand houdt. Dat het niet de bedoeling is zal die hond een eind jeuken.
Ik denk dat de pakwerker de stok iets te hard neerwaarts deed, volgens mij moeten ze schijn slaan of op de zij. Maar volgens mij is het bij de moedproef de bedoeling dat de pakwerker een sla beweging maakt.Manuma schreef:Waarom krijgt die hond een klap op zijn kop eigenlijk?
Maar dat is KNPV dat heeft hier niks mee te makenNanna schreef:Natuurlijk niet. Dan zouden alle onverlaten een op hen afgestuurde politiehond van zich af kunnen houden door hem simpelweg een bats te verkopen.Cleva schreef:Hij kreeg een flinke klap voor zijn kop. Ik vind het reuze adequaat dat je daarna afstand houdt. Dat het niet de bedoeling is zal die hond een eind jeuken.
Een goede diensthond moet zich hier geen reet van aantrekken. Maar goed, ik denk dat dat hele gedoe daar met die showduitsers sowieso een wassen neus is.
Omdat ie al week voor het inbijten. Dat had die pakwerker niet verwacht, vandaar dat hij niet de kans kreeg om "schijn" te slaan en dus de hond per ongeluk op zijn kop sloeg.Manuma schreef:Waarom krijgt die hond een klap op zijn kop eigenlijk?
Het is een softstick, geen wapenstok. De klap komt dus ook echt niet extreem hard aanCleva schreef:Nanna schreef:Natuurlijk niet. Dan zouden alle onverlaten een op hen afgestuurde politiehond van zich af kunnen houden door hem simpelweg een bats te verkopen.Cleva schreef:Hij kreeg een flinke klap voor zijn kop. Ik vind het reuze adequaat dat je daarna afstand houdt. Dat het niet de bedoeling is zal die hond een eind jeuken.
Een goede diensthond moet zich hier geen reet van aantrekken. Maar goed, ik denk dat dat hele gedoe daar met die showduitsers sowieso een wassen neus is.
Een plastic carnavalsneus is het inderdaad maar ik vind het inzetten van honden als wapen sowieso achterhaald en een beetje belachelijk.
Dreigen met de stok is één ding maar een hond daadwerkelijk met een wapenstok voor zijn harses tokken is een ander ding. Ik denk ook dat het per ongeluk was, het is in ieder geval niet gebruikelijk om raak te slaan maar om de hond dan als zwak aftreksel heen te zenden vind ik niet logisch. Ook een "goede" hond moet even bijkomen van een beuk die je dertig meter verderop duidelijk hoort.
Dat hij in de eerste tien seconden even aarzelt, niet wegloopt maar aarzelt, zegt niets over wat hij de volgende keer doet. Voor hetzelfde geld komt hij dan juist harder aan.
Ik liet pas de riem op Noa vallen, dat kwam volgens haar zo hard aan dat ze gilde en even niet in de buurt durfde te komen. Ik heb een riem van nog geen 200g die niet gegooid werd maar alleen maar viel. Puur omdat een hond vindt dat het vreselijk hard aankwam betekent niet dat dit werkelijk zo was. Er zijn zat aanstellers onder de honden.Cleva schreef:Nou ja, de hond vond zelf kennelijk van wel.
Zo,n soft stick waar die een klap mee krijgt is een soort schuim rubber...Cleva schreef:Je hoort de tik heel duidelijk. Zo goed als al onze honden zouden kafferend naar de auto vertrekken maar dit is ineens een achterlijke aansteller omdat hij de klap niet honderd procent negeert.
Dus moedig is alleen bijten?Heavy schreef:Wat heb je aan een moedige hond als huishond als moedig in dat ras betekent durven bijten?Nanna schreef:Maar haal je nu niet moed en scherpte door elkaar? Een béétje moedige hond laat zich toch niet door een tik op de kop verjagen, die vinden dat spelletje veel te leuk. Volgens mij vinden de meesten het enig om de pakwerker te bijten.Heavy schreef: Bij de showlijnen is het allemaal minder serieus . En ik vind het eigenlijk dan ook best dat de honden wat minder serieus zijnwat heb je eraan als een baas het na een paar maanden toch teveel werk vind om 3 keer per week op het veld te staan en een super scherpe hond moet dan ineens maar huishond worden?
Als vergelijk: Topsi zou met drie gebroken poten nog achter een konijn aanzoeven
In dat geval in een vreemde omgeving,stadion vreemde helper dus je zou kunnen zeggen dat een hond met zwakkere zenuwen eerder onzeker zal reageren op vreemde prikkels van buiten af.Nanna schreef:GlennRocco schreef:Zenuwvast is bijvoorbeeld als ik een stuk vuurwerk gooi dan moet de hond gewoon rustig blijven en niet reageren
Een hond met zwakke zenuwen zal gaan blaffen of met de staart onder de tafel duiken omdat die bang is![]()
Die gaat ook gierend op de vlucht voor zo'n pakwerker