Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit een Duitse herder?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Is dit een Duitse herder?

Ongelezen bericht door Budkes »

Nee dat is een voorbeeld van het gemankeerde gedrocht wat sommige "liefhebbers" van een Duitse Herder willen maken.....

Edit en met gemankeerd bedoel ik uiterlijk én karakter. :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik hoorde iemand kuchen op de tribune, en ja dan zou ik ook niet gaan bijten :LOL: :LOL:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hij kreeg een mep op zn kop... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Zoiets lag ook op het terras op Terschelling. Een beetje andere honden weg te snauwen, ik schrok me kapot.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik begrijp niet waarom zo'n hond moet "aanvallen/vechten" niet alle honden zijn daar geschikt voor :neenee:
Ik zou het met Vusi nooit doen
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Nanna schreef:Het ligt natuurlijk aan de handler. Die had dit wezenszwakke en lichamelijk incapabele dier nooit in moeten schrijven. Laat hem lekker thuis, korte blokjes om met die zwakke poten en verder gewoon huishond zijn.

Dit is de kampioenschappen bundessiegerzuchshau showlijnen duitse herders dan weet je genoeg, gaat om het uiterlijk
niet om het karakter. Dit krijg door jaren lang verkeerd fokken en niet meer op echte belastbaarheid
te testen, maar alleen het mouwtje laten winnen.Nou lopen er natuurlijk ook wel goede duitse herders rond gisteren weer een goede gezien bij de KNPV kampioenschappen in Eindhoven Aras was 1 van de betere stellers tussen alle mechelaars.Maar dit is het fokken door andere selectie waarbij het uiterlijk minder belangrijk is ....een pik zwarte duitse herder die zal je nooit VA zien worden tussen al die showlijnen gedrochten.Maar die showlijnen D-H leveren wel het meeste geld op en daar gaat het bij vele fokkers in dat wereldje om....Je moet niet raar kijken als dit zelfde hondje al vele dekkingen gedaan heeft :19: en voor veel geld aan China wordt verkocht.
Laatst gewijzigd door Rocco op 02 sep 2017 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rocco
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
Dit is een van de belangrijkste evenementen van de duitse herders zou ik met toch wel beter
willen presenteren en visite kaartje afgeven dit is gewoon een schande waarbij mensen weer een verkeerd beeld krijgen van het ras.Omdat er ook hele goede werklijnen D-H zijn maar Klaas en Annie uut Assen dat verschil niet weten of kennen....

En bij zo,n showlijn evenement gaat het al jaaaarren niet meer om het ras te verbeteren door fokkers maar het geld en commercie....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Rocco schreef:
bouvierpoedel schreef:Zijn wel meer mensen met andere rassen die er iets mee doen waar toch de hond niet in uitblinkt maar het wel leuk vinden.
Geen probleem toch.
Dit is een van de belangrijkste evenementen van de duitse herders zou ik met toch wel beter
willen presenteren en visite kaartje afgeven dit is gewoon een schande waarbij mensen weer een verkeerd beeld krijgen van het ras.Omdat er ook hele goede werklijnen D-H zijn maar Klaas en Annie uut Assen dat verschil niet weten of kennen....

En bij zo,n showlijn evenement gaat het al jaaaarren niet meer om het ras te verbeteren door fokkers maar het geld en commercie....
Waarom is het een schande als je niet op topniveau presteert maar het wel leuk vind.
Leuk lijkt mij nog de belangrijkste factor.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Rocco schreef:
Nanna schreef:Het ligt natuurlijk aan de handler. Die had dit wezenszwakke en lichamelijk incapabele dier nooit in moeten schrijven. Laat hem lekker thuis, korte blokjes om met die zwakke poten en verder gewoon huishond zijn.

Dit is de kampioenschappen bundessiegerzuchshau showlijnen duitse herders dan weet je genoeg, gaat om het uiterlijk
niet om het karakter. Dit krijg door jaren lang verkeerd fokken en niet meer op echte belastbaarheid
te testen, maar alleen het mouwtje laten winnen.Nou lopen er natuurlijk ook wel goede duitse herders rond gisteren weer een goede gezien bij de KNPV kampioenschappen in Eindhoven Aras was 1 van de betere stellers tussen alle mechelaars.Maar dit is het fokken door andere selectie waarbij het uiterlijk minder belangrijk is ....een pik zwarte duitse herder die zal je nooit VA zien worden tussen al die showlijnen gedrochten.Maar die showlijnen D-H leveren wel het meeste geld op en daar gaat het bij vele fokkers in dat wereldje om....Je moet niet raar kijken als dit zelfde hondje al vele dekkingen gedaan heeft :19: en voor veel geld aan China wordt verkocht.

Op de hauptzuchtschau lopen wel degelijk werkhonden die ook een mooi stukje pakwerk kunnen laten zien en toch in de 1e ring lopen en hoog eindigen

Een aantal jaar terug was er een hele mooie zwarte met een super mooie nakomelingen groep die ook redelijk hoog eindigde

Vraag me niet welke hond en wanneer dat was want dat weet ik niet meer

Mij is ook al gevraagd mijn zwarte langstokhaar uit te brengen daar
Maar eerst maar eens wat certificaten halen , beetje doortrainen en dan zien we wel weer

Het showen en op de hauptzuchtschau lopen is nl een hele andere vorm van "sport" en ook daar moet je echt wel wat voor doen
Het is niet aan een lijntje de tong door en klaar
Maar er gaan maanden en jaren aan ringtraining aan vooraf
En niet alleen dat , maar ook conditie en spiertraining als lijntrekken lopend of aan de fiets , zwemmen in een speciaal therapeutisch bad enz
Ik ken kynologen die kwa bespiering en conditie vele malen beter zijn als de werkhonden die alleen op het veld komen om hun kunstje te doen en terug de kennel in worden gestoken ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )
En vergis je niet in die ringen op de hauptzuchtschau , want die zijn behoorlijk groot
En is de hond niet getraind gaat hij dat ook geen tig rondjes volhouden

Wil niet zeggen dat ik gelijk kynologen fan ben , al was mn eerste wel een kynoloog
Heb niet voor niks werkhonden natuurlijk
Maar ieder zijn smaak en sport

Iets met een ander in zn waarde laten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Rocco
Zeer actief

** Angela ** schreef:
Rocco schreef:

Op de hauptzuchtschau lopen wel degelijk werkhonden die ook een mooi stukje pakwerk kunnen laten zien en toch in de 1e ring lopen en hoog eindigen

Een aantal jaar terug was er een hele mooie zwarte met een super mooie nakomelingen groep die ook redelijk hoog eindigde

Vraag me niet welke hond en wanneer dat was want dat weet ik niet meer

Mij is ook al gevraagd mijn zwarte langstokhaar uit te brengen daar
Maar eerst maar eens wat certificaten halen , beetje doortrainen en dan zien we wel weer

Het showen en op de hauptzuchtschau lopen is nl een hele andere vorm van "sport" en ook daar moet je echt wel wat voor doen
Het is niet aan een lijntje de tong door en klaar
Maar er gaan maanden en jaren aan ringtraining aan vooraf
En niet alleen dat , maar ook conditie en spiertraining als lijntrekken lopend of aan de fiets , zwemmen in een speciaal therapeutisch bad enz
Ik ken kynologen die kwa bespiering en conditie vele malen beter zijn als de werkhonden die alleen op het veld komen om hun kunstje te doen en terug de kennel in worden gestoken ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )
En vergis je niet in die ringen op de hauptzuchtschau , want die zijn behoorlijk groot
En is de hond niet getraind gaat hij dat ook geen tig rondjes volhouden

Wil niet zeggen dat ik gelijk kynologen fan ben , al was mn eerste wel een kynoloog
Heb niet voor niks werkhonden natuurlijk
Maar ieder zijn smaak en sport

Iets met een ander in zn waarde laten
En hoeveel zwarte herders uit werklijnen zijn er afgelopen jaar VA jaar geweest daar?

En het pakwerk is echt van een bedroevig niveau naar mijn mening, hoeveel showlijnen heb jij gezien op de BSP dit jaar, of zullen er staan op de WUSV.?

Ringtraining is allemaal leuk en aardig maar heeft niks met moed en belastbaarheid te maken natuurlijk :ok:
Rocco
Zeer actief

Ben ik wel mee eens hoor, wordt wel heel erg uit vergroot,en natuurlijk weet ik ook wel dat er goede D-H
zijn heb die zelf gehad en mee getraind.

Deze liep er gister in Eindhoven kampioenschappen super leuke hond en bloedlijnen.

https://nl.working-dog.com/dogs-details ... e-Main-Dor
Laatst gewijzigd door Rocco op 02 sep 2017 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Geen probleem toch.

Nee zeker niet maar dit is een Duitse Herder en dit is het karakter dat de standaard voorschrijft:

2.Karakter
De Duitse herdershond moet in zijn karakter beeld evenwichtig, zenuwvast, zelfverzekerd, absoluut
onbevangen en (zonder prikkeltoestand) volkomen goedaardig zijn. Daarbij is hij opmerkzaam en
handelbaar. Hij moet moed, strijddrift en hardheid bezitten om als geleide-, waak-, verdedigings-,
dienst-, en herdershond geschikt te zijn.

Dat gaat het niet worden met deze....

Dus op zo'n show hoor je met deze hond niet thuis, ik zou me kapot schamen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Waarom krijgt die hond een klap op zijn kop eigenlijk?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Hij kreeg een flinke klap voor zijn kop. Ik vind het reuze adequaat dat je daarna afstand houdt. Dat het niet de bedoeling is zal die hond een eind jeuken.
Het is volgens mij de moed proef? Hierin moeten de honden laten zien dat ze zelfstandig kunnen reageren en zich niet weg laten jagen. Het is onbedoeld die klap op de kop, maar een beetje herder hersteld, of wordt juist giftig door die tik en nee, niet allemaal hebben ze dat in zich, maar dan moet je niet naar zo'n grote show gaan vind ik persoonlijk, ergens in al die trainingen erheen moet je zien of je hond een bepaalde druk wel of niet aan kan lijkt mij.
En het is absoluut niet leuk voor de hond maar ook voor de geleider niet dat dit gebeurd. Ooit eens een hond op een NBG wedstrijd gezien die zich liet verjagen door de pakwerker tijdens afdeling C. (geen herder) maar dan weet je als geleider dat je een lange weg te gaan hebt of gewoon moet stoppen met die sport.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manuma schreef:Waarom krijgt die hond een klap op zijn kop eigenlijk?
Ik denk dat de pakwerker de stok iets te hard neerwaarts deed, volgens mij moeten ze schijn slaan of op de zij. Maar volgens mij is het bij de moedproef de bedoeling dat de pakwerker een sla beweging maakt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Hij kreeg een flinke klap voor zijn kop. Ik vind het reuze adequaat dat je daarna afstand houdt. Dat het niet de bedoeling is zal die hond een eind jeuken.
Natuurlijk niet. Dan zouden alle onverlaten een op hen afgestuurde politiehond van zich af kunnen houden door hem simpelweg een bats te verkopen.
Een goede diensthond moet zich hier geen reet van aantrekken. Maar goed, ik denk dat dat hele gedoe daar met die showduitsers sowieso een wassen neus is.
Maar dat is KNPV dat heeft hier niks mee te maken
Overigens vind ik t ook absoluut geen geweldige hond hoor dat is een feit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief

Manuma schreef:Waarom krijgt die hond een klap op zijn kop eigenlijk?
Omdat ie al week voor het inbijten. Dat had die pakwerker niet verwacht, vandaar dat hij niet de kans kreeg om "schijn" te slaan en dus de hond per ongeluk op zijn kop sloeg.
Foutje van de pakwerker dus, maar ja dat een hond al wijkt zonder enige dreiging zie je ook niet echt aankomen vermoed ik.
Gr. Aniek

Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Met een beetje verstand van anatomie zou je nog geen scheet durven laten, als die hond eraan komt.
Rocco
Zeer actief

Leuke naam :mrgreen:

Dat is een andere klasse dan de normale gebruiksklasse ...

https://www.schaeferhunde.de/bsz/ergebn ... b5029fbc6a

Is geen opzet van die helper dat die de hond op zijn kop slaat . is niet eens een harde stok van dat zachte spul , Geen moed,slechte zenuwen geen herstel van de hond niet belastbaar. Exit
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Natuurlijk niet. Dan zouden alle onverlaten een op hen afgestuurde politiehond van zich af kunnen houden door hem simpelweg een bats te verkopen.
Een goede diensthond moet zich hier geen reet van aantrekken. Maar goed, ik denk dat dat hele gedoe daar met die showduitsers sowieso een wassen neus is.

Een plastic carnavalsneus is het inderdaad maar ik vind het inzetten van honden als wapen sowieso achterhaald en een beetje belachelijk.

Dreigen met de stok is één ding maar een hond daadwerkelijk met een wapenstok voor zijn harses tokken is een ander ding. Ik denk ook dat het per ongeluk was, het is in ieder geval niet gebruikelijk om raak te slaan maar om de hond dan als zwak aftreksel heen te zenden vind ik niet logisch. Ook een "goede" hond moet even bijkomen van een beuk die je dertig meter verderop duidelijk hoort.

Dat hij in de eerste tien seconden even aarzelt, niet wegloopt maar aarzelt, zegt niets over wat hij de volgende keer doet. Voor hetzelfde geld komt hij dan juist harder aan.
Het is een softstick, geen wapenstok. De klap komt dus ook echt niet extreem hard aan
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Cleva schreef:Nou ja, de hond vond zelf kennelijk van wel.
Ik liet pas de riem op Noa vallen, dat kwam volgens haar zo hard aan dat ze gilde en even niet in de buurt durfde te komen. Ik heb een riem van nog geen 200g die niet gegooid werd maar alleen maar viel. Puur omdat een hond vindt dat het vreselijk hard aankwam betekent niet dat dit werkelijk zo was. Er zijn zat aanstellers onder de honden.

Edit: de riem weegt 38g.
Laatst gewijzigd door Domor op 03 sep 2017 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Cleva schreef:Je hoort de tik heel duidelijk. Zo goed als al onze honden zouden kafferend naar de auto vertrekken maar dit is ineens een achterlijke aansteller omdat hij de klap niet honderd procent negeert. :LOL:
Zo,n soft stick waar die een klap mee krijgt is een soort schuim rubber...

Precies een aansteller eerste klas niet eens fokwaardig zoals het zou moeten zijn ,vraag iedere gersepecteerde D-H fokker zijn mening over deze hond, :mrgreen: . Zet dezelfde hond op de eerste de beste helper met serieuze dreiging en de hond gaat er als de brandweer vandoor weet ik zeker...

Zoals hier al werd vermeld moet je dit soort evenementen helemaal niet serieus nemen, hier gaat het al lang niet meer of de honden waardevol getest worden allemaal 1 wassen neus.

Het oude Schutzhund programma voor de IPO werden dit soort honden direct uitgesloten om mee te fokken waarom... omdat toen er nog enigzins serieus getest en beoordeeld werd , later kreeg je een afscheiding tussen de werk en showlijnen binnnen de duitse herders en dit is het resultaat.

En op dit soort showlijn evenementen lopen honden rond waar de africhtings certivicaten gewoon gekocht zijn. Hier in de buurt liep er ook zo iemand uit de showlijn wereld die stuurde zijn hond een maand naar duitsland voor een x bedrag en had ineens IPO 1/2 en 3 :eek: , normaal gaat hier wel ten minste ander half jaar over heen....en moet de hond bovendien wel iets kunnen
Rocco
Zeer actief

Geen stabiele hond en zwakke zenuwen in mijn beleving

Een goede hond moet zo uit vliegtuig stappen op vreemd terrein en goed stellen moet niet uitmaken die voor hem staat, bij wijze van spreken.

Daarom is veel oefenen op vreemd terrein en pakwerkers, bv in een stadion best belangrijk en zeer zekers bij niet zulke stabiele onzekere honden zou je nog wat kunnen conditioneren.

Maar een goede geleider/africhter filterd zulke honden er al snel uit, ik wel ten minste heb ik niks aan in de praktijk ( niet zeggen dat ik een goede geleider ben natuurlijk :mrgreen: ).
Rocco
Zeer actief

Wat Budkes al zei een goede D-H moet gewoon zenuwvast zijn volgens de ras standaard

Een goede gezonde scherpe hond heeft niks met training te maken dat is genetisch kun je niet aanleren.

Het gaat erom of een hond goed kan schakelen tussen privé en training en wedstrijden dan heb je een
leuke stabiele hond.Heb hier ook een scherpe hond in huis maar doet geen onnodig rare dingen, alleen wildvreemde mensen die hem zo nodig moeten aaien hebben wel een probleem...maar dat zeg ik wel van te voren.

In Eindhoven bij de KNPV in het stadion zie je dit onzeker gedrag ook niet ,er zijn honden die daar ook voor het eerst staan, dit heeft o.a te maken met genetische selectie, bij de showlijnen zie je veel meer onzekerheid dan bij pure werklijnen zit in de genen.
Rocco
Zeer actief

In Eindhoven stonden ook 2 duitse herders van een heel ander type.

Duitse herder is van oorsprong een veelzijdige werkhond,schaapdrijver,politiehond,reddingshond,lawinehond etc
hierbij hoort een zenuwvast karakter.

Als je de werkeigenschappen vervangt doorop een mooi uiterlijk te gaan fokken krijg je dus een hond die niet meer zijn taken kan voldoen dan leuk nutteloos in de ring gaan staan maar hiervooor zijn vele liefhebbers wereldwijd die geven meer om het uiterlijk dan karakter......
Laatst gewijzigd door Rocco op 04 sep 2017 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Heavy schreef: Bij de showlijnen is het allemaal minder serieus . En ik vind het eigenlijk dan ook best dat de honden wat minder serieus zijn :wink: wat heb je eraan als een baas het na een paar maanden toch teveel werk vind om 3 keer per week op het veld te staan en een super scherpe hond moet dan ineens maar huishond worden?
Maar haal je nu niet moed en scherpte door elkaar? Een béétje moedige hond laat zich toch niet door een tik op de kop verjagen, die vinden dat spelletje veel te leuk. Volgens mij vinden de meesten het enig om de pakwerker te bijten.
Als vergelijk: Topsi zou met drie gebroken poten nog achter een konijn aanzoeven :cool2:
Wat heb je aan een moedige hond als huishond als moedig in dat ras betekent durven bijten?
Dus moedig is alleen bijten? :scratch:
Rocco
Zeer actief

Zenuwvast is bijvoorbeeld als ik een stuk vuurwerk gooi dan moet de hond gewoon rustig blijven en niet reageren

Een hond met zwakke zenuwen zal hectisch gaan blaffen of met de staart onder de tafel duiken omdat die bang en onzeker is
Laatst gewijzigd door Rocco op 04 sep 2017 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Nanna schreef:
Rocco schreef:Zenuwvast is bijvoorbeeld als ik een stuk vuurwerk gooi dan moet de hond gewoon rustig blijven en niet reageren

Een hond met zwakke zenuwen zal gaan blaffen of met de staart onder de tafel duiken omdat die bang is
Glenn :cool2:
Die gaat ook gierend op de vlucht voor zo'n pakwerker :LOL:
In dat geval in een vreemde omgeving,stadion vreemde helper dus je zou kunnen zeggen dat een hond met zwakkere zenuwen eerder onzeker zal reageren op vreemde prikkels van buiten af.

Er zullen deskundigen zijn hier die dit veeeel beter kunen uitleggen dan ik....
Laatst gewijzigd door Rocco op 04 sep 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Moed en scherpte zijn twee verschillende dingen.
Het bijten kan in principe worden teruggeleid tot een simpel trekspelletje, wat sporthonden betreft. Ik weet niet veel van praktijk honden, dus weet niet of het daar anders ligt. Ik heb een hond met geen scherpte, maar ongelooflijk veel moed. Die laat zich door niets intimideren, maar moet wel opgejut worden om goed te bijten. Een scherpe hond hoeft niet opgejut te worden, maar zal zonder moed de benen nemen bij dreiging. En natuurlijk heb je dan nog alles er tussen in.
Dus ik kan me voorstellen dat scherpte iets zegt over de geschiktheid als huishond, maar moed heeft daar niet zoveel mee te maken.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”