Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Buddy 2 zoekt opvang of beter nog een baasje!!

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Nog steeds geen plek in één van de eigen opvanggezinnen? De vakantieperiode is nu toch wel voorbij.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ingrid48 schreef:
Gollum schreef:Is het asiel in IJmuiden waar noekie werkt niet iets? Dan kun je contact onderhouden over de plaatsing ivm info over eventuele buitenlandse ziektes en ze nemen vaker dit soort honden op. Pension gaat veel meer kosten..

dank voor de tip, ik ga meteen kijken :ok:

we hebben een plekje gevonden waar hij een paar dagen mag blijven, dus we hebben even lucht om een goed plekje te vinden!
Wel ontzettend balen dat die arme vent zo van hot naar haar gesleept wordt... :(:
Ja dat is echt knudde :ugh:
Vandaar ook mijn optie voor een goed asiel, ik weet dat jullie het liever anders zien maar vele opvanggezinnen die hem onderschatten is ook niks. En in pension gaat hij ook niks leren. Hij moet een plek krijgen voor langere tijd zodat er wat aan zijn gedrag gedaan kan worden zonder andere dieren of kinderen. Vind zoiets maar binnen een paar dagen..
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Gollum schreef:
Ingrid48 schreef:
Gollum schreef:Is het asiel in IJmuiden waar noekie werkt niet iets? Dan kun je contact onderhouden over de plaatsing ivm info over eventuele buitenlandse ziektes en ze nemen vaker dit soort honden op. Pension gaat veel meer kosten..

dank voor de tip, ik ga meteen kijken :ok:

we hebben een plekje gevonden waar hij een paar dagen mag blijven, dus we hebben even lucht om een goed plekje te vinden!
Wel ontzettend balen dat die arme vent zo van hot naar haar gesleept wordt... :(:
Ja dat is echt knudde :ugh:
Vandaar ook mijn optie voor een goed asiel, ik weet dat jullie het liever anders zien maar vele opvanggezinnen die hem onderschatten is ook niks. En in pension gaat hij ook niks leren. Hij moet een plek krijgen voor langere tijd zodat er wat aan zijn gedrag gedaan kan worden zonder andere dieren of kinderen. Vind zoiets maar binnen een paar dagen..
klopt! Ik heb het voorgelegd aan het bestuur...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

ik moet zeggen dat Buddy eigenlijk best goed met andere honden in n gezin overweg kan. Het zijn meer de buitenstaanders die hij wil weggrommen/blaffen. Ook met kinderen gaat het prima, al is hij natuurlijk flink lomp..

alleen met eten dat is zeker een dingetje waar flink aan gewerkt moet worden en met katten kan gewoon niet.

@ Johnny Jones; ja de meeste gastgezinnen zijn weer terug, maar we hebben denk ik 4 gastgezinnen die Buddy goed aan zouden kunnen en geen katten of kleine kinderen hebben. Maar die hebben al een hond in opvang. Hij zit nu tijdelijk bij 1 van deze gastgezinnen, maar voor een paar dagen...

Het liefst doen we hem natuurlijk niet naar een asiel, dus mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik dit heel graag!!!
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

Yeah, Buddy heeft zijn baasje gevonden :cheer: :cheer: nav een oproep onder de gastgezinnen heeft een kennis van een gastgezin gereageerd en daar zit Buddy nu al een maand.
Het gaat zo goed dat hij Buddy gaat adopteren, dus ik ben helemaal blij :E: :E: :E:

Nu nog een plekje voor Roubi....
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ingrid48 schreef:Yeah, Buddy heeft zijn baasje gevonden :cheer: :cheer: nav een oproep onder de gastgezinnen heeft een kennis van een gastgezin gereageerd en daar zit Buddy nu al een maand.
Het gaat zo goed dat hij Buddy gaat adopteren, dus ik ben helemaal blij :E: :E: :E:

Nu nog een plekje voor Roubi....
wauw, goed zeg :E:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

Ik zie dat ik helemaal geen update meer had gegeven over Buddy, maar 2 maanden daarna is hij weer bij Mirtos teruggekomen...zucht..

Ik heb hierna contact met het asiel in IJmuiden, waar Noekie werkt, opgenomen en daar zit hij nu al dik een jaar :ugh: Er zijn een aantal belangstellenden voor hem geweest, maar helaas...volgens het asiel is het een vrolijke lobbes, al heeft hij natuurlijk zijn minpunten.
Ik vind het zo triest, zo'n jonge hond...

Mocht iemand nog iemand weten??? Ik hoop zo dat hij eindelijk zijn gouden mandje vindt!!

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... ier/134299
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Johnny Jones
Zeer actief

Waarom zit hij in het asiel en niet bij een opvanggezin?
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Heel sneu voor hem dat hij nog steeds geen vaste plek heeft.
Maar goed, ik zal nu wel iedereen over mij heen krijgen, maar dat boeit me niet spreek namelijk uit ervaring.

Wat ik niet snap is waarom er honden hierheen gehaald worden zonder dat er iemand interesse in hem/haar heeft. Dus een persoon waar hij/zij uiteindelijk heen gaat en als tussenstation en opvang gezin.
Want, het werd al eerder genoemd, een hond uit en buitenlands asiel gedraagt zich totaal anders als deze ineens in een huis komt te wonen. De hond gaat waarschijnlijk ook minder leuke trekjes laten zien.

Op dit moment heb ik er, voor de zoveelste keer, weer een in huis, tig opvanggezinnen gehad, maar nergens ging het goed. En toen stond hij bij mij aan de deur, ik heb op z'n zachtst gezegd niet de makkelijkste roedel. Uiteindelijk toch binnen gelaten, wel Amy even ergens anders gedaan en hopen dat de andere 2 het zouden accepteren dat er een vreemde hond binnenkwam. Izzy heeft meteen haar punt gemaakt en hij pakte dat goed op, zo ook bij Dopey. Uiteindelijk Amy erbij gehaald, dus mijn eigen roedel compleet en gaan zitten om te kijken hoe mijn roedel reageerde als ze compleet waren.
Tegen alle verwachtingen in ging dit goed en om het verhaal niet nog langer te maken heb ik hem maar hier gelaten. Iets waar ik totaal niet op zat te wachten, het ras al helemaal niet, maar hij huppelt hier nog steeds vrolijk rond. Komt er alsnog ellende, dan gaat hij direct terug.

Dat dit goed gaat ben ik nog steeds verbaasd over, want normaal gaat dat nit goed met mijn roedel.
Daarom zou ik nooit een hond uit het buitenland halen zonder dat er iemand interesse in de hond heeft (en dan met goede uitleg waarom die hond, voorbezoek en ervaring?)

En even voor de goede orde, ik heb al mer dan 20 jaar buitenlandse honden, dus ik heb niets tegen honden uit het buitenland, wel tegen het halen van honden uit het buitenland waar nog geen vraag naar is. Ik bedoel dit absoluut niet vervelend, maar misschien dat iemand mij kan uitleggen waarom dat zoveel gebeurd en dat er ontzettend veel buitenlandse honden in het asiel zitten.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hij lijkt op een Stafford-kruising. Dus het is gewoon de zoveelste jonge Stafford-achtige reu in een asiel volgens de gemiddelde asielsitebezoeker. Kan het alsnog een hele leuke hond zijn, maar nee, daar is nauwelijks een markt voor. Daar zou ik m'n selectieprocedure maar eens voor aanpassen, klapkaak-achtige honden = nee. Die kunnen beter lekker in land van oorsprong zwerven en ondersteuning (voer +medicatie) ter plekke krijgen.
Maar da's misschien te simpel gedacht of zo. Ik duim voor 'm.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Demi schreef:Wat ik niet snap is waarom er honden hierheen gehaald worden zonder dat er iemand interesse in hem/haar heeft. Dus een persoon waar hij/zij uiteindelijk heen gaat en als tussenstation en opvang gezin.
Want, het werd al eerder genoemd, een hond uit en buitenlands asiel gedraagt zich totaal anders als deze ineens in een huis komt te wonen. De hond gaat waarschijnlijk ook minder leuke trekjes laten zien.
Dat snap ik wel, je zegt immers zelf dat het gedrag in het asiel totaal anders kan zijn dan in een huis. Dus wat zegt die interesse die al dan niet aanwezig is voordat je een hond hierheen haalt :19: ? Net als Sandra lijkt me de winst meer te behalen bij de selectie voor transport (en inderdaad zou ik geen klapkaak-achtige naar NL halen).
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja hij heeft een hekel aan katten..... ik vind dit heel erg sneu... :hmmm: arme hond... ik hoop dat er iemand komt met verstand van zaken voorhem, maar ik ben er bang voor
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Kan niet met katten, er mag geen andere hond in het gezin zijn, niet met kinderen...ben er bang voor, maar dit is idd niet het type hond waar de gemiddelde hondenliefhebber op zit te wachten.

Ik druk de duimen voor Buddy dat er een geschikte baas voorbij komt!
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Op het moment dat een stichting zijn verantwoordelijkheid neemt voor de honden die ze naar Nederland halen wordt er wel kritischer gekeken. Geen opvanggezin of bestuurslid wil blijven zitten met een ongewenste en onplaatsbare hond.
Als je noodscenario een asiel is maakt het minder uit wat je naar Nederland haalt.

Daarnaast vind ik deze gang van zaken slecht voor het imago van alle buitenlandse honden en andere stichtingen.
Jammer..
S@ndr@
Zeer actief

nou vergis je niet er zijn ook stichtingen die ze terug sturen naar het buitenland, als er iets fout gaat... t kan nog erger dan denk ik... maar deze hond heeft nog wel de stichting achter zich staan, gelukkig wel, er wordt nog steeds gelobby`t voor hem ... ook als is hij wel echt kans arm
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Catho schreef:Misschien kan het asiel zijn stukje tekst wat aanpassen zodat wat hij niet kan op een rijtje staat en duidelijker wordt weergeven, maar er ook een rijtje tegenover staat van wat hij wel kan? Kan hij naast de fiets? Loopt hij netjes aan de riem en valt hij niet uit naar andere honden oftewel, kan je er lekker rustig mee uit? Is hij knuffelig zodra hij je kent?

Zal alsnog niet makkelijk worden maar dan kan men in elk geval misschien een wat betere afweging maken.
Dat staat er nu bij. Hij is overgeplaatst van IJmuiden naar Zandvoort:

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... ier/137223
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat een ongelofelijk zielige hond zeg :ugh: Slachtoffer omdat hij zonodig gered moest worden. Zit je daar in een hok :jank:
S@ndr@
Zeer actief

Dat klinkt al beter zou ik zeggen, vind het wel een prachtige hond ... en als ik die lieverdjes van mij niet had gehad, zou ik het zomaar hebben kunnen doen zeg maar...
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Floortje schreef:Wat een ongelofelijk zielige hond zeg :ugh: Slachtoffer omdat hij zonodig gered moest worden. Zit je daar in een hok :jank:
Dat is wel zo, maar aan de andere kant, in het land van herkomst zat hij waarschijnlijk ook in het asiel. Dan zit je nog beter in Nederland.

Een sportieve baas zonder kinderen, dat moet toch lukken? Hij heeft een mooie uitstraling. Ik duim voor hem.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk dat hij het prima heeft in t asiel.
Niet ideaal, maar beter dan in land van herkomst.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ingrid48
Zeer actief

Even een korte reactie op jullie opmerkingen:

Buddy was 4,5 maand oud toen hij naar Nederland kwam, dit omdat er iemand was die hem graag wilde adopteren. Helaas heeft hij in de 2e week de kat des huizes flink gegrepen en kon hij meteen vertrekken. Hierna heeft hij diverse opvangadressen doorlopen en omdat de stichting geen andere uitweg zag is hij aan het asiel in IJmuiden overgedragen.
Dit is de eerste maal in de geschiedenis van Mirtos dat we een dergelijke stap hebben moeten nemen. Ikzelf vind het hele nare zaak, het is echt een teken van falen maar we hadden helaas geen andere keus. Het was dat of terug naar Kreta waar hij aan de ketting zou gaan...

De medewerkers in het asiel zijn flink met hem aan de slag gegaan en ik hoorde via Noukie alleen maar positieve berichten; een vrolijke lobbes, gek op wandelen, speelt ook met sommige honden, kan goed naast de fiets etc. Hij is een maand of 2 geleden geadopteerd, maar helaas na 2 weken weer terug omdat hij zijn baas tegen zijn zoontje beschermde...

Dus iemand alleen, of met veel kennis van zaken, zonder katten en zonder eigen honden heeft echt een geweldige hond aan hem! Ik blijf duimen :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Johnny Jones
Zeer actief

Langzittend: Nee
In asiel sinds: 30 december 2018

:denken:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef: In mijn vorige huis vond ik het nodig om mijn baas te beschermen tegen andere mensen, daarom zoek ik een huis zonder kinderen.

Die vat ik niet helemaal.
Niet?? ik wel :mrgreen:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef: In mijn vorige huis vond ik het nodig om mijn baas te beschermen tegen andere mensen, daarom zoek ik een huis zonder kinderen.

Die vat ik niet helemaal.
In het vorige huis, mocht het zoontje niet meer in de buurt komen van de eigenaar. Zo begrijp ik het uit het verhaal. Iets teveel beschermingsdrang, of hoe je het noemen wilt.

Het is geen makkelijke hond en geen makkelijk ras. Ik snap wel dat die niet zo snel een blijvend huis kan vinden. In een druk dorp of stad, zou ik het ook een risico vinden met niet makkelijk met honden en misschien ook niet makkelijk met mensen. Vanwege erge beschermingsdrang?
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:Hier thuis heet dat niet beschermend maar gewoon agressief.
Maar goed, wat jullie willen hoor. Ik hoef die hond sowieso niet.
Ik hoop wel dat ie desondanks toch goed terecht komt want helaas wijst de praktijk uit dat het vaak de van hand tot handjes worden waar uiteindelijk een spuit in gaat :ugh:
Ik noem het gewoon claimgedrag. Iets waar vaak iets aan te doen is, hoewel je met een claimende chihuahua minder risico loopt dan met dit soort hond. Dat wel.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Hier thuis heet dat niet beschermend maar gewoon agressief.
Maar goed, wat jullie willen hoor. Ik hoef die hond sowieso niet.
Ik hoop wel dat ie desondanks toch goed terecht komt want helaas wijst de praktijk uit dat het vaak de van hand tot handjes worden waar uiteindelijk een spuit in gaat :ugh:
precies, bij jou thuis moet alles wat naar zoiets riekt gewoon gelijk dood t .... fijne jaarwisseling...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat het ophalen van pitbulls en co uit het buitenland sowieso beter vermeden kan worden. Zelden hebben die honden een fijne sociale jeugd gehad dus vaak gedrags issues. Niet erg maar bij doggen herders en pitbulls een niet al te prettige uitgangspositie. Ik zie op marktplaats regelmatig pitbulls uit Spanje en andere landen. Die honden daar gaan redden schiet het doel voorbij. Wil je dit soort honden redden dan kan je je net zo goed op Nederland en omstreken richten. Ik gun elke hond een huis maar pitbulls uit het buitenland gaat me te ver.
Ik hoop dat de hond een geweldige plek gaat vinden. Maar ik vrees voor problemen want deze hond is mensagressief en dieragressief. Bewaken en claimen en voedselnijd is leuk bij een poedel maar bloedje link bij zo'n knaap.

Ik hoop dat stichtingen stoppen met het naar Nederland halen van nog meer pitbulls en verwanten. Volgens mij is dit gewoon een pitbull trouwens. Ik zie er in elk geval geen onherleidbare herder kruising in.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

als pup zijnde zie je dat vaak nog niet zo erg, en als zo`n hond bij een no nonsens baas terecht komt kan het prima gaan...
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Ik denk dat het ophalen van pitbulls en co uit het buitenland sowieso beter vermeden kan worden. Zelden hebben die honden een fijne sociale jeugd gehad dus vaak gedrags issues. Niet erg maar bij doggen herders en pitbulls een niet al te prettige uitgangspositie. Ik zie op marktplaats regelmatig pitbulls uit Spanje en andere landen. Die honden daar gaan redden schiet het doel voorbij. Wil je dit soort honden redden dan kan je je net zo goed op Nederland en omstreken richten. Ik gun elke hond een huis maar pitbulls uit het buitenland gaat me te ver.
Ik hoop dat de hond een geweldige plek gaat vinden. Maar ik vrees voor problemen want deze hond is mensagressief en dieragressief. Bewaken en claimen en voedselnijd is leuk bij een poedel maar bloedje link bij zo'n knaap.

Ik hoop dat stichtingen stoppen met het naar Nederland halen van nog meer pitbulls en verwanten. Volgens mij is dit gewoon een pitbull trouwens. Ik zie er in elk geval geen onherleidbare herder kruising in.
Dat denk ik ook en ik deel die mening dan ook. Het is echt moeilijk om voor dit type hond de juiste verantwoordelijke baas te vinden.
De Dagmar 's en Sandra's staan echt niet rijen dik opgesteld, en bovendien zijn er alhier zat honden van dit type die om de juiste baas zitten te springen.

Ik begrijp dat het van deze stichting geen schering en inslag is maar ze zijn er wel die massaal dit type hond hierheen halen en dat vind ik op zijn minst onverstandig, hoe rot ook voor de honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:als pup zijnde zie je dat vaak nog niet zo erg, en als zo`n hond bij een no nonsens baas terecht komt kan het prima gaan...
Helemaal mee eens natuurlijk. Maar marktplaats staat al tjokvol met precies dezelfde honden die die no nonsens baas zoeken. En lieve leuke ongecompliceerde honden is nog steeds plaats zat voor. Mensen die twee of drie honden hebben kunnen altijd weer plaats bieden en Guusen en Bassen dus haal die lekker weg. Daar worden er ook nog steeds genoeg van gedood.

Ik ben zelf enorm voorstander voor halen van vooral kleine honden. Die worden lokaal doodgebeten in overvolle asielen en bevriezen in Oost Europa tijdens de winter. Zolang dat gebeurt hoef je geen pitbulls op te halen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”