Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is IPO?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Wat is IPO?
ik dacht dat IPO en pakwerk hetzelfde waren, maar dat blijkt niet zo te zijn!
wil iemand mij uitleggen wat het precies is? ik wil graag voor de hobby meer gaan doen met sam maar geen pakwerk! is IPO een optie?
wil iemand mij uitleggen wat het precies is? ik wil graag voor de hobby meer gaan doen met sam maar geen pakwerk! is IPO een optie?

-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
dat is dus hetgene wat ik me afvraag..
ik sprak een man waarvan zijn hond echt super luisterde. hij was met de hond aan het oefenen. ik vroeg hem wat hij deed dat die hond zo goed luisterde.. IPO zei hij..
toen vroeg ik hem of hij een vriend van mij kenden (ik dacht dat hij ook IPO deed) het letterlijke antwoord van die man was:
"die ken ik wel die zit ook bij ons op de club, maar die doet pakwerk met zijn hond, ik doe IPO"
wat is appel precies?
ik sprak een man waarvan zijn hond echt super luisterde. hij was met de hond aan het oefenen. ik vroeg hem wat hij deed dat die hond zo goed luisterde.. IPO zei hij..
toen vroeg ik hem of hij een vriend van mij kenden (ik dacht dat hij ook IPO deed) het letterlijke antwoord van die man was:
"die ken ik wel die zit ook bij ons op de club, maar die doet pakwerk met zijn hond, ik doe IPO"
wat is appel precies?

-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
volgen, apporteren vooruit sturen etc.massam schreef:dat is dus hetgene wat ik me afvraag..
wat is appel precies?
Jan

- M@scha
- Zeer actief
- felicia
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
dankjewel!
ik weet wel dat bij ons op de club na de cursus die ik nu doe nog 2 of 3 gehoorzaamheidscursussen zijn en idd ook verkeerszekere hond-cursus. die wil ik allemaal zowiezo doen voordat ik "verder" ga omdat we (sam en ik) er zoveel plezier aan beleven! daarbij ben ik ervan overtuigd dat hoe sterker je band is met je hond hoe leuker het is een hond te hebben! en die band komt vooral door samen te werken!
ik weet wel dat bij ons op de club na de cursus die ik nu doe nog 2 of 3 gehoorzaamheidscursussen zijn en idd ook verkeerszekere hond-cursus. die wil ik allemaal zowiezo doen voordat ik "verder" ga omdat we (sam en ik) er zoveel plezier aan beleven! daarbij ben ik ervan overtuigd dat hoe sterker je band is met je hond hoe leuker het is een hond te hebben! en die band komt vooral door samen te werken!

- felicia
- Zeer actief
http://www.nederlandsboxerclub.nl/watisipo.htm
hier wordt wel uitgelegd wat ipo is, ben het niet overal mee eens wat ze schrijven, maar de programmabeschrijving klopt wel. er staat ook iets over vzh op.
hier wordt wel uitgelegd wat ipo is, ben het niet overal mee eens wat ze schrijven, maar de programmabeschrijving klopt wel. er staat ook iets over vzh op.
- M@scha
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
qyan
ik heb ipo gedaan met qyan en ipo bestata uit de 3 onderdelen speuren, appel en manwerk.massam schreef:dat is dus hetgene wat ik me afvraag..
wat is appel precies?
er zijn wel verenigingen waar je het appel gedeelte van ipo kan trainen zonder speuren en pakwerk erbij.
maar dat is voor mensen die geen ipo kunnen of willen trainen.
- M@scha
- Zeer actief
-
qyan
wat vindt je eng aan pakwerkmassam schreef:ik vind het allemaal super, maar ik blijf het pakwerk er een beteje eng uitzien. een vriend van me doet het ook met zijn stafford en vindt het geweldig, maar ik moet misschine een paar keer gaan kijken voordat ik mijn beslissing neem.
je hond leert bijten, maar nog belangrijker, lossen op commando
maar zoals gezegd, er zijn ook verenigingen die alleen het appel gedeelte aanbieden van ipo voor honden die medisch gezien niet meer de africhting in kunnen, honden die gewoon niet geschikt zijn, of eigenaren die het niet willen, geen tijd etc.
gewoon ff rond gaan vragen.
voordat je uberhaupt ergens aan kan beginnen moet je eerst je VZH halen
- M@scha
- Zeer actief
-
qyan
- mechelaar_fan
- Zeer actief
een hond die graag bijt, wordt zelfzekerder van het bijten, en zal in het dagelijkse leven rustiger en zelfzekerder zijn, wat vlugger een stapje naar voor zetten. maar de kans dat hij een angstbijter wordt is nagenoeg nihil, en met een hond in de africhting ervaar je zelden dominantieproblemen, omdat de hond een strikte leiding heeft, en omdat hij zijn dominantie kan richten op de pakwerker. Als zo'n dominante africhtingshond bij brave lieve mensen komt, kan het wel eens zijn dat hij gebrek aan leiding heeft.