Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet kunnen zwemmen
Moderator: moderatorteam
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Niet kunnen zwemmen
Ik heb het al eens genoemd hier, maar er is geen verbetering sindsdien.
Murdock zwemt als een debieltje... Nog steeds. Hij vindt het superleuk en is ook niet bang voor water, maar hij gebruikt zijn achterpoten gewoon niet.
Ik heb met hem geoefend in de zin van zijn achterwerk wat hoger in het water te houden, een zwaardere dummy te gebruiken en gewoon heel vaak te laten zwemmen in zowel diep als ondiep water.
In diep water doe ik hem nu een zwemvest aan omdat hij met zijn gespetter de bal steeds verder wegduwt en dan uitgeput steeds dieper zinkt.
Ben ik gedoemd tot het hebben van een 'waterside terriër' die niet kan zwemmen?
Of zijn er andere oefen methodes?
Filmpje van hoe hij 'zwemt'.
Murdock zwemt als een debieltje... Nog steeds. Hij vindt het superleuk en is ook niet bang voor water, maar hij gebruikt zijn achterpoten gewoon niet.
Ik heb met hem geoefend in de zin van zijn achterwerk wat hoger in het water te houden, een zwaardere dummy te gebruiken en gewoon heel vaak te laten zwemmen in zowel diep als ondiep water.
In diep water doe ik hem nu een zwemvest aan omdat hij met zijn gespetter de bal steeds verder wegduwt en dan uitgeput steeds dieper zinkt.
Ben ik gedoemd tot het hebben van een 'waterside terriër' die niet kan zwemmen?
Of zijn er andere oefen methodes?
Filmpje van hoe hij 'zwemt'.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Niet kunnen zwemmen
Laten zwemmen met een hondenzwemvest aan? Dat houdt hem in ieder geval horizontaal en misschien gaat hij dan uitvinden dat zijn achterpoten ook mee kunnen doen.
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Uhm...LongFields schreef:Laten zwemmen met een hondenzwemvest aan? Dat houdt hem in ieder geval horizontaal en misschien gaat hij dan uitvinden dat zijn achterpoten ook mee kunnen doen.
Ik denk dat jij én niet goed hebt gelezen én het filmpje niet gezien hebt

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha, wat een spectakel! Misschien kan je eens langs bij aquatherapie, zij hebben soms een loopband onderwater en dat soort ongein. Zo voelt hij hoe het is om wat lager in het water te gaan. Ik vind zijn huidige stijl wel heel schattig...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Klopt. 2 Keer.wolvster schreef:Uhm...LongFields schreef:Laten zwemmen met een hondenzwemvest aan? Dat houdt hem in ieder geval horizontaal en misschien gaat hij dan uitvinden dat zijn achterpoten ook mee kunnen doen.
Ik denk dat jij én niet goed hebt gelezen én het filmpje niet gezien hebt

Laatst gewijzigd door LongFields op 02 sep 2017 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
waar woon je? Waterwerk West heeft een paar keer per jaar een dagje waterwerk voor alle rassen, dat wordt hij begeleid en weten ze precies hoe ze dat moeten aanpakken. ze doen dat bij het twiske http://www.waterwerkwest.nl/

- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Met zwemvest uit zakt hij nog veel dieper weg met zijn achterwerk.Cleva schreef:Zwemvest uit. Dat maakt juist dat hij voor drijft en achter zinkt.
Overigens vind ik hem niet slecht zwemmen. Hij plonst wel maar het gaat nog best snel en dat is toch genoeg?
Nou hij komt vooruit, daar is zo'n beetje alles mee gezegd, haha!
Hij hoeft geen Olympisch kampioen te worden.
Ik vind het met name een beetje eng, hij plonst de bal of stok zo ver weg dat hij soms zo uitgeput raakt (mede doordat hij zijn achterpoten niet gebruikt)dat hij de terugweg nauwelijks haalt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Geen tips, maar dat filmpje... haha
Hij heeft blijkbaar gewoon bedacht dat het zo moet, lijkt me best lastig om hem aan zijn verstand te peuteren dat het veel makkelijker is als hij zijn achterpoten ook gebruikt.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Het ziet er wel schattig uit
Mijn vorige Lakeland deed dat ook maar dan erger die kont zakte dan steeds verder omlaag en dan verzoop hij bijna
, die liet ik zwemmen met een lange lijn en dan op de terugweg de lijn strak houden en dan ging het wel goed, maar die heeft het ook nooit beter geleerd. 

Mijn vorige Lakeland deed dat ook maar dan erger die kont zakte dan steeds verder omlaag en dan verzoop hij bijna

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Whaha
Sorry geen tips.
Ik ben met Droef ook wel voorzichtig met zwemmen. Hij mag het wel maar ik roep hem op tijd weer terug. Die hond is gewoon niet gebouwd om te zwemmen maar hij doet het een stuk netter dan die van jou.

Sorry geen tips.
Ik ben met Droef ook wel voorzichtig met zwemmen. Hij mag het wel maar ik roep hem op tijd weer terug. Die hond is gewoon niet gebouwd om te zwemmen maar hij doet het een stuk netter dan die van jou.

- Hakkene
- Zeer actief
Hij lijkt wel een dressuurpaard, Haha!
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh goede tip!Jeannettebo schreef:waar woon je? Waterwerk West heeft een paar keer per jaar een dagje waterwerk voor alle rassen, dat wordt hij begeleid en weten ze precies hoe ze dat moeten aanpakken. ze doen dat bij het twiske http://www.waterwerkwest.nl/
Vreselijk uit de richting, maar wie weet kan ik er eens een ritje aan wagen.
Bedankt!
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook al gedaanHeavy schreef:wat een Pipo . Ik zou zelf mee het water ingaan en zijn lijf ondersteunen.

Behalve dat je dan onder de krassen zit, helpt het helaas ook niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
1 van mijn honden kan ook niet zwemmen, met mijn andere honden heb ik ooit ook waterwerk gedaan. Ik vertelde toen dat ik een hond heb die niet kon zwemmen. Toen hebben ze haar een zwemvest aan gedaan en in het water de achterhand net zolang vast gehouden dat ze de voorpoten onder water bleef want zij zwom echt verticaal en zonk dan heel snel. Maar je mag het achterhand pas los laten als het ze het ritme te pakken hebben. In begin gaat het maar 2 slagen goed en dan moet je direct weer de achter hand pakken en dan weer wachten dat de voorpoten rustig onder water blijven. En dit herhaal net zovaak als nodig is.Jij zelf staat stil in het water achter de hond zodat de hond je ook niet kan bezeren Bij mijn hond moet ik elke zomer het opnieuw herhalen 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In veel centra waar ze hydrotherapie aanbieden kan je ook terecht om je hond een betere zwemtechniek aan te leren.
Frank doet trouwens net hetzelfde als Murdock, al zinkt hij nog net iets dieper het water in.
Hij voelt zelf ook aan dat hij niet vlot vooruit kan want hij blijft liever met de voetjes op de grond
Frank doet trouwens net hetzelfde als Murdock, al zinkt hij nog net iets dieper het water in.
Hij voelt zelf ook aan dat hij niet vlot vooruit kan want hij blijft liever met de voetjes op de grond

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Waar woon je?
Ik weet iemand in limburg die een zwembad voor honden heeft. Ze geeft hydrotherapy maar leert ze ook zwemmen aan op een goede manier. Op facebook laat ze vaak filmpjes zien, en misschien heeft ze al wel goede tips als je met haar belt of mailt.
http://www.hondenzwemmen.com/
Ik weet iemand in limburg die een zwembad voor honden heeft. Ze geeft hydrotherapy maar leert ze ook zwemmen aan op een goede manier. Op facebook laat ze vaak filmpjes zien, en misschien heeft ze al wel goede tips als je met haar belt of mailt.
http://www.hondenzwemmen.com/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hoe bewust is ze zich gewoon op het land bewust van haar achterpoten?
Als je bijv balans en coördinatie oefeningen doet, gebruikt ze dan wel haar achterpoten (met beleid)?
Als je bijv balans en coördinatie oefeningen doet, gebruikt ze dan wel haar achterpoten (met beleid)?
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
mijn herder kon ook niet zwemmen, althans niet snel, galant en zoals het moet. Ik heb er eigenlijk nooit iets mee gedaan omdat ik het verder ook geen noodzaak vond dat ze goed moest kunnen zwemmen.
Geen tips helaas, wel schattig dat filmpje!
Geen tips helaas, wel schattig dat filmpje!

-
- Zeer actief
Geen tips maar dat filmpje 

- Ody
- Zeer actief
Sira zwemt precies zo, met enorm plonzende voorpoten en een zinkende kont.
Verschil is dat Sira zwemmen echt niet leuk vindt, water op zich wel, maar ze wil de grond onder haar voetjes blijven voelen. Als ze het warm heeft loopt ze er tot haar buik in en gaat dan liggen, dan is ze toch helemaal nat.
Ik laat het maar zo.

Verschil is dat Sira zwemmen echt niet leuk vindt, water op zich wel, maar ze wil de grond onder haar voetjes blijven voelen. Als ze het warm heeft loopt ze er tot haar buik in en gaat dan liggen, dan is ze toch helemaal nat.
Ik laat het maar zo.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
wie weet is dit iets? ze hebben veel ervaring en zijn erg vriendelijk. http://www.dogsplash.nl/

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
MOMODOGS in Aalten waar Ita aquatherapie heeft gehad heeft ook een FT Labrador leren zwemmen in hun zwembad. https://www.momodogs.nl/
Lijkt me helemaal geen gek idee om eens bij aquatherapie te kijken of je daar in het zwembad zwemles kunt krijgen met hem?
Kijk hier is het filmpje van zijn zwemles, hoe het voor die les ging en hoe daarna. KLIK
Lijkt me helemaal geen gek idee om eens bij aquatherapie te kijken of je daar in het zwembad zwemles kunt krijgen met hem?
Kijk hier is het filmpje van zijn zwemles, hoe het voor die les ging en hoe daarna. KLIK
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hahah het ziet er wel leuk uit! Ik weet dat een kennis van me ook vaak naar Dogsplash gaat. Das ook niet om de hoek denk ik (zie Buinerveen op de fbpagina) maar misschien toch iets.
Mijn honden konden eigenlijk gewoon zwemmen, nooit over nagedacht. Ik vroeg me laatst al af waarom murdock een zwemvest aanhad haha. Nu weet ik het
Mijn honden konden eigenlijk gewoon zwemmen, nooit over nagedacht. Ik vroeg me laatst al af waarom murdock een zwemvest aanhad haha. Nu weet ik het
-
- Zeer actief

Maar hij doet het nog aardig moet ik zeggen.
Fribbel van mij zinkt gewoon. Of eigenlijk zonk. Want hij is nu 14 en dement. En het lijkt wel alsof hij vergeten is hoe eng hij zwemmen vindt.
Vroeger ging hij helemaal panieken en als een gek met z'n voorpoten maaien, met als gevolg dat z'n achterkant zonk.
Maar nu loopt hij gewoon rustig het water in en gebruikt allevier z'n poten. Seniel worden heeft dus z'n voordelen