Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bruine golden retriever
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Bruine golden retriever
Wie kent een goed bekend staande fokker die bruine golden retrievers fokt. Graag met verwijzing naar een website. wij zijn ons aan het oriënteren op een hond. Een golden retriever lijkt ons een van de geschikte honden voor ons gezin. vooral een donkere golden retriever vinden wij erg mooi.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Bruine golden retriever
Dat bestaat niet. Donkerblond misschien 
De donkere Golden Retrievers zijn volgens mij vaak werklijn, en omdat je volgens mij van de Australische Herder afstapt wil je dat misschien juist niet?

De donkere Golden Retrievers zijn volgens mij vaak werklijn, en omdat je volgens mij van de Australische Herder afstapt wil je dat misschien juist niet?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Doe eens een foto van zo'n bruine golden retriever. Volgens mij bestaan die namelijk niet. Je heb wel lichter en donkerdere goldens zover ik weet. Maar buin?? Of bedoel je misschien een heel ander ras?
-
- Vaste gebruiker
als je golden retriever bruin googled zie je verschillende fotos van GR die bruin zijn. niet donderbruin maar zeker niet wit/creme.Dees en Maylo schreef:Doe eens een foto van zo'n bruine golden retriever. Volgens mij bestaan die namelijk niet. Je heb wel lichter en donkerdere goldens zover ik weet. Maar buin?? Of bedoel je misschien een heel ander ras?
- Crescent
- Zeer actief
Ah, je bedoelt de originele kleur van vroegah.

Die zie ik dus nooit. Wel vosrode labradors, maar dat zijn zonder uitzondering werkhonden.
Ik blijf trouwens, met jouw beschrijving, nog steeds als tip bij de Spinone (donkerbruin gevlekt!)

Die zie ik dus nooit. Wel vosrode labradors, maar dat zijn zonder uitzondering werkhonden.
Ik blijf trouwens, met jouw beschrijving, nog steeds als tip bij de Spinone (donkerbruin gevlekt!)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Er zijn inmiddels redelijk wat showlijn fokkers die een hond met veel meer kleur fokken, kijk eens op deze website: http://www.goldenretrieverfokkers.nl
Let erop dat je niet een uitgesproken jachtlijn uitzoekt, daar zit behoorlijk wat meer temperament in, en die is niet geschikt voor jullie situatie. Een behoorlijk actieve levensstijl is dan namelijk wel noodzakelijk. Maar dit soort fokkers staan niet zoveel op deze website. Ik raad je trouwens ten zeerste af en hond te kiezen enkel op basis van zijn uiterlijk; je komt van een koude kermis thuis. Het vergt wat meer zoekwerk dan een avondje internet om een voor je zelf passend ras en dito fokker te vinden.
Let erop dat je niet een uitgesproken jachtlijn uitzoekt, daar zit behoorlijk wat meer temperament in, en die is niet geschikt voor jullie situatie. Een behoorlijk actieve levensstijl is dan namelijk wel noodzakelijk. Maar dit soort fokkers staan niet zoveel op deze website. Ik raad je trouwens ten zeerste af en hond te kiezen enkel op basis van zijn uiterlijk; je komt van een koude kermis thuis. Het vergt wat meer zoekwerk dan een avondje internet om een voor je zelf passend ras en dito fokker te vinden.
Wat Anne zegt, kiezen op kleur is echt heel erg raar. Overigens is het gewoon goud. Wit-goud, geel-goud en rood-goud. En de heel donkere komen inderdaad vaak uit werklijnen.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Spinones vallen nogal vaak groot uit en zijn heel gevoelig. Dat is wel iets om rekening mee te houden.Crescent schreef:Ah, je bedoelt de originele kleur van vroegah.
Ik ken power of gold als fokker van prachtig donkere goldens. Maar dat zijn wel werkhondjes en dat lijkt me pittig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat is er mis met een ras te kiezen en op een bepaalde kleur te vallen en te kiezen.
Niemand gaat toch tegen een kleur aan zitten kijken die hij niet mooi vind.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Bij werkhonden nesten liggen ook honden die niet voldoen en niet de pit en werkdrift hebben die verwacht werd . Net als er in showlijnen honden liggen die wat meer pit en werkdrift hebben.Barkley schreef:Spinones vallen nogal vaak groot uit en zijn heel gevoelig. Dat is wel iets om rekening mee te houden.Crescent schreef:Ah, je bedoelt de originele kleur van vroegah.
Ik ken power of gold als fokker van prachtig donkere goldens. Maar dat zijn wel werkhondjes en dat lijkt me pittig.
Het is niet allemaal zo zwart/wit en niet met iedere werkhond hoef je zwaar aan de slag.

-
- Zeer actief
Als je al op een ras valt en dan een kleurtje uitzoekt wat je mooi vind . Daar ging het toch over.ZivaNomi schreef:Klopt, maar het zou een secundaire keuze moeten zijn; karakter, andere gedragseigenschappen en gezondheid moeten voorop staan vind ik.bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met een ras te kiezen en op een bepaalde kleur te vallen en te kiezen.
Plus, als je eenmaal van een beestje houdt maakt de kleur echt niks meer uit!

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Toch wel een beetje. Ik ben gek op Mil, hoe dan ook, maar vind het ook leuk dat haar kleur zo prachtig is en dat we daar vaak opmerkingen over krijgen, dan ben ik stiekem trotsZivaNomi schreef: Plus, als je eenmaal van een beestje houdt maakt de kleur echt niks meer uit!

-
- Zeer actief
Uiterlijk speelt in mijn geval ook altijd een rol. Ik heb herplaats-honden en dan vaar je op de omschrijving van het asiel en de indruk die je krijgt tijdens het rondje wandelen om te kijken of het klikt. Zelf ben ik verre van een kenner dus het is qua gedrag en gezondheid een gok bij de honden die ik in huis haal. Godzijdank heeft het tot nu toe goed uitgepakt. Maar ik denk dat de overwegende factor wel het uiterlijk is in mijn geval, vooral omdat ik over de rest zo weinig kan zeggen na de eerste korte kennismaking.
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou ook zeggen neem een kijkje op http://www.goldenretrieverfokkers.nl of je kan bij één van de verenigingen de GRCN of GRV kijken. Ik weet niets van jullie situatie maar over het algemeen zijn de echte donkere inderdaad de werklijn goldens waar je wel echt wat mee moet doen. Ik zou me persoonlijk niet volledig richten op de kleur, maar als je graag eentje met kleur wil verkijk je er dan niet op als een pup licht(er) begint. Goldens kleuren over het algemeen nog door tot hun 4de dus je kan beginnen met een lichtere pup en eindigen met eentje met kleur.
"ZivaNomi schreef:Klopt, maar het zou een secundaire keuze moeten zijn; karakter, andere gedragseigenschappen en gezondheid moeten voorop staan vind ik.bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met een ras te kiezen en op een bepaalde kleur te vallen en te kiezen.
Plus, als je eenmaal van een beestje houdt maakt de kleur echt niks meer uit!
Waarom moeten? Ik weet in ieder geval zeker dat bij mijn volgende Tibetaan zo goed als geen wit in mag zitten. De andere keuzes die je benoemt, zijn zeker bij een pup heel moeilijk in te schatten, al helemaal gezondheid.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ach, geleuft u mij, t went. Ik vind het beroerder als je door persé een bepaalde kleur te willen een hond krijgt die niet bij je past. Ik houd niet van witte honden maar dat heeft geen enkel gevolg voor mijn binding met Zappa.bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met een ras te kiezen en op een bepaalde kleur te vallen en te kiezen.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
- Vaste gebruiker
Op deze site zie je G. Retrievers die allen de kleur hebben waar ik op doel.Dees en Maylo schreef:Doe eens een foto van zo'n bruine golden retriever. Volgens mij bestaan die namelijk niet. Je heb wel lichter en donkerdere goldens zover ik weet. Maar buin?? Of bedoel je misschien een heel ander ras?
www.goldenjagers.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De naam van de site zegt het al.JoostJoost schreef:Op deze site zie je G. Retrievers die allen de kleur hebben waar ik op doel.Dees en Maylo schreef:Doe eens een foto van zo'n bruine golden retriever. Volgens mij bestaan die namelijk niet. Je heb wel lichter en donkerdere goldens zover ik weet. Maar buin?? Of bedoel je misschien een heel ander ras?
http://www.goldenjagers.nl
Voor de zekerheid heb ik nog even op die site gekeken.
Dat is een kennel van op jacht gefokte Goldens
Mooie donkere honden inderdaad.
Maar wel honden waar je goed mee aan de slag moet.
Is dat ook je plan?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat levert onhebbelijk gedrag op en een huis dat er uit ziet alsof er een tornado doorheen is gegaan.Cleva schreef:Wat gebeurt er eigenlijk helemaal als je te weinig aan de slag gaat met je golden puppy?
Hou toch op.
Als je dat mooi vindt, gaat dat prima

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Daarom onderschatten mensen het juist. Ohhh, een Labrador of een Golden is niet moeiljk, daar kun je zo een pupje van nemen. Ik vond Gol opvoeden een flinke kluif hoor, en dat is een 'suf' showtype. Maar ik heb haar wat vervloektCleva schreef:Wat heeft het nou voor zin om een nieuwe liefhebber allerlei spookverhalen te vertellen?
Alle jonge honden hebben uitdaging en beweging nodig. Doen alsof een golden retriever een moeilijke hond is slaat echt nergens meer op.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb geen idee. Gollum was mijn eerste en laatste pupCleva schreef:Welk ras is dan niet moeilijk? Geen kluif?

Met Mika en Rani die al wat ouder waren had ik het een stuk makkelijker.
- Belle
- Zeer actief
Ik heb er twee, en ik vind het aan de ene kant een makkelijk ras omdat ze alles en iedereen leuk en aardig vinden (dat moet je vanaf het begin wel een beetje indammen, anders springen ze bij iedereen op schoot), maar ik vind ze lastig te trainen, omdat ze eerst doen en dan pas denken. In dat opzicht vond ik mijn berghonden/dogachtigen veel makkelijker, die dachten eerst (vrij lang) en deden dan pas. Dat past beter bij mijCleva schreef:Moch, na een kleine dertig jaar enthousiast honden hebben verbaast me niet zo verschrikkelijk veel meer.ZivaNomi schreef: Het zal je verbazen![]()
De golden retriever is een makkelijk ras. Als we het daar al niet over eens kunnen zijn dan weet ik het ook niet meer.

Mijn goldens zijn overigens rustig in huis (ook toen ze pup waren) en ik doe niet overdreven veel met ze. We doen elke dag een lange wandeling en elk van de honden gaat een keer per week naar een cursus.
Allebei mijn goldens zijn donker: Isa komt van deze fokker: http://from-the-go-getters.webnode.nl/ en Suus van deze: http://www.silencedream.nl/
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja wat is dan de oorzaak de pup of de baasGollum schreef:Ik heb geen idee. Gollum was mijn eerste en laatste pupCleva schreef:Welk ras is dan niet moeilijk? Geen kluif?
Met Mika en Rani die al wat ouder waren had ik het een stuk makkelijker.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maar een hond opvoeden in z'n algemeenheid kost wel tijd en moeite. En dat heb je ook met een Labrador of Golden. Maar dat maakt ze als ras niet moeilijk denk ik. Ik vind de Golden trouwens nog een stukje "makkelijker" dan de Lab, omdat ze doorgaans gevoeliger zijn en daarom makkelijker te sturen. Ze zijn daadwerkelijk onder de indruk als je boos bentGollum schreef:Daarom onderschatten mensen het juist. Ohhh, een Labrador of een Golden is niet moeiljk, daar kun je zo een pupje van nemen. Ik vond Gol opvoeden een flinke kluif hoor, en dat is een 'suf' showtype. Maar ik heb haar wat vervloektCleva schreef:Wat heeft het nou voor zin om een nieuwe liefhebber allerlei spookverhalen te vertellen?
Alle jonge honden hebben uitdaging en beweging nodig. Doen alsof een golden retriever een moeilijke hond is slaat echt nergens meer op.

Maar dat zijn beiden nog steeds niet echt jachtlijnenBelle schreef:Ik heb er twee, en ik vind het aan de ene kant een makkelijk ras omdat ze alles en iedereen leuk en aardig vinden (dat moet je vanaf het begin wel een beetje indammen, anders springen ze bij iedereen op schoot), maar ik vind ze lastig te trainen, omdat ze eerst doen en dan pas denken. In dat opzicht vond ik mijn berghonden/dogachtigen veel makkelijker, die dachten eerst (vrij lang) en deden dan pas. Dat past beter bij mijCleva schreef:Moch, na een kleine dertig jaar enthousiast honden hebben verbaast me niet zo verschrikkelijk veel meer.ZivaNomi schreef: Het zal je verbazen![]()
De golden retriever is een makkelijk ras. Als we het daar al niet over eens kunnen zijn dan weet ik het ook niet meer..
Mijn goldens zijn overigens rustig in huis (ook toen ze pup waren) en ik doe niet overdreven veel met ze. We doen elke dag een lange wandeling en elk van de honden gaat een keer per week naar een cursus.
Allebei mijn goldens zijn donker: Isa komt van deze fokker: http://from-the-go-getters.webnode.nl/ en Suus van deze: http://www.silencedream.nl/

En ik ben het dus met ranetje eens, met een golden uit pure jachtlijnen moet je echt aan het werk.
- Belle
- Zeer actief
Isa wel, volgens haar fokster, Suus half.Marion. schreef:Maar dat zijn beiden nog steeds niet echt jachtlijnenBelle schreef:Ik heb er twee, en ik vind het aan de ene kant een makkelijk ras omdat ze alles en iedereen leuk en aardig vinden (dat moet je vanaf het begin wel een beetje indammen, anders springen ze bij iedereen op schoot), maar ik vind ze lastig te trainen, omdat ze eerst doen en dan pas denken. In dat opzicht vond ik mijn berghonden/dogachtigen veel makkelijker, die dachten eerst (vrij lang) en deden dan pas. Dat past beter bij mijCleva schreef:Moch, na een kleine dertig jaar enthousiast honden hebben verbaast me niet zo verschrikkelijk veel meer.ZivaNomi schreef: Het zal je verbazen![]()
De golden retriever is een makkelijk ras. Als we het daar al niet over eens kunnen zijn dan weet ik het ook niet meer..
En ik ben het dus met ranetje eens, met een golden uit pure jachtlijnen moet je echt aan het werk.
Overigens heb ik met Isa twee cursussen jachttraining gedaan, maar ze vond er geen bal aan.
From the Go-gettersBelle schreef:Isa wel, volgens haar fokster, Suus half.
Overigens heb ik met Isa twee cursussen jachttraining gedaan, maar ze vond er geen bal aan.

Miep had er een moord voor gedaan, voor jachttraining. Ze was er ook echt goed in. Helaas voor haar had ze een baasje die geen dode hazen wilde aanpakken

En die was zo wit-goud als je maar kon voorstellen haha
- Belle
- Zeer actief
Nou, dode beesten zou voor mij ook de grens zijn geweest, maar zo ver zijn we niet eens gekomen, ze wilde geen dummy in haar mondMarion. schreef:From the Go-gettersBelle schreef:Isa wel, volgens haar fokster, Suus half.
Overigens heb ik met Isa twee cursussen jachttraining gedaan, maar ze vond er geen bal aan.![]()
Miep had er een moord voor gedaan, voor jachttraining. Ze was er ook echt goed in. Helaas voor haar had ze een baasje die geen dode hazen wilde aanpakken![]()
En die was zo wit-goud als je maar kon voorstellen haha

-
- Zeer actief
Jullie gaan er vanuit dat niemand een beetje meer hond dan een sukkeltje kan opvoeden .
Heeft allemaal niets met de hond te maken maar met het karakter en instelling van de eigenaar.
Heeft allemaal niets met de hond te maken maar met het karakter en instelling van de eigenaar.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Precies, en als je al een beetje driestigheid van een jonge golden al niet meer aankan, is het hele hondenspul sowieso al ongeschikt. Op een halfbejaarde shitzu na misschien.
Ik ken niet 1 golden boven de 2jr met wangedrag. En daaronder zijn ze soms jolig op het strontvervelende af maar nooit met probleemgedrag. En alles lijkt oplosbaar met eten bij goldens
Misschien sneuvelt er een keer een schoen, of vliegt ie de deur uit en banjert door de tuinen in een onbewaakt moment. Dat zijn dingen die erbij horen als je in het leerproces zit om voor het eerst zelf een jonge hond op te voeden. Het hoeft toch niet allemaal vanaf de start perfect te gaan? Iedereen moet leren, hond en baas.
Ik ken niet 1 golden boven de 2jr met wangedrag. En daaronder zijn ze soms jolig op het strontvervelende af maar nooit met probleemgedrag. En alles lijkt oplosbaar met eten bij goldens

Misschien sneuvelt er een keer een schoen, of vliegt ie de deur uit en banjert door de tuinen in een onbewaakt moment. Dat zijn dingen die erbij horen als je in het leerproces zit om voor het eerst zelf een jonge hond op te voeden. Het hoeft toch niet allemaal vanaf de start perfect te gaan? Iedereen moet leren, hond en baas.