Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naam van de hond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Naam van de hond.

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar hoe zijn jullie op de naam van jullie hond(en) gekomen?
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Crescent
Zeer actief

Re: Naam van de hond.

Ongelezen bericht door Crescent »

Die hadden ze al, vanuit de opvang. Oscar klopte gewoon en Loulou was ook prima. Ik had de noodzaak niet meer zo om ze om te noemen. Mijn vorige hond heette Nanny McFee maar die heb ik omgedoopt tot Dr. Avery, wat weer Doc werd. En daarvoor had ik Leeloo, inderdaad van de film.
Laatst gewijzigd door Crescent op 01 sep 2017 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik vond Pom gewoon een leuke pakkende naam voor een lab :P Er was ook een meisje dat aan The VOice meedeed die Pomme heette geloof ik, ik denk dat ik het daarvandaan had? Nouja, en Karel heet eigenlijk Charlie en daar had ik gewoon een lijstje gemaakt. Uiteindelijk bleven Charlie en Harvey over. We vonden het meer een Charlie dan een Harvey, hij was als pup al totaal niet stoer, en dus heette hij Charlie. Alle varianten van Charlie (Karel, Charles, Carolus) kwamen al snel voorbij en uiteindelijk groeide hij nogal uit de kluiten en werd het veel meer een Karel dan een Charlie. Vandaar..
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Beetje op hondennamenwebsite's wezen neuzen en zo inspiratie opgedaan.
De katten hebben overigens een naam met betekenis, maar bij de honden was ik daar te lui voor :mann:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Beide vernoemd, de één naar een goede rugbyspeler en de ander naar een actrice met een spits gezicht.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Alle herplaatsers hadden al een naam en vond dat wel prima passen.

Alleen Droef heet eigenlijk Draak. Die was dus de volgende dag omgedoopt tot Droef nadat hij enorm druk door het huis aan het rennen was en ik hem Droeftoeter noemde(zo noem ik hem nu nog wel eens) Droef past ook prima bij zijn uiterlijk. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vond Mayke zo'n lekker gewone naam. Heel gewoon hondje, heel alledaagse naam. Een boeren pruthond met een heel exotische naam vind ik maar sullig.

Kiwi heeft hier een dag rondgelopen zonder naam. Het hondenforum heeft me op weg geholpen en ik vond het een echte Kiwi. Het klinkt schattig maar ook vinnig, past haar perfect.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Na de eerste kennismaking met de pups zaten we in de auto terug namen op te noemen. Eigenlijk hadden we al heel snel Tobi en die is het gebleven. Onze kat heet Loki en die betekenis klopt wel echt bij hem, haha.
_Esmee
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Zelf ook nog eventjes mijn namen :mrgreen:

Senna: Zagen we online en we vonden dat beide een mooie naam. (Tegenwoordig een standaard hondennaam)
Diesel: Heette al zo (herplaatser)
Harrie: Heette al zo (herplaatser)

Bob: Heette al zo. (herplaatser) Wij noemen hem Bobby
Kaya: Zagen we online, al zat ik ook met Ziva in mijn hoofd. Dat vond partner niet mooi :cry:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij Finn heb ik op internet inspiratie opgedaan. Veel namen op een rijtje gezet en dan maar afstrepen. Tess had ik al heel vroeg bedacht. Ik hoorde ergens iemand met een hond die Tessa heette en dat bleef hangen, alleen vond ik Tess leuker.

En ik heb gewoon een populaire smaak blijkt :mrgreen:

Afbeelding
petitparis
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door petitparis »

Ik heb maar 1 naam zelf gekozen en dat was omdat ik de stamboek naam te "lelijk" vond, dus:

Candy Cane is omgedoopt tot Cita, wat betekent: geluk/gelukkig en snel/gehaast (klopt helaas, het is happy hond zodner geduld)
Menzo = stamboomnaam en vernoemd naar een voetballer
Gipsy (herplaatser), gezien het uiterlijk en dat het een ontsnappertje is past het wel.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer heette al zo (herplaatser). Elco kreeg die naam al van de fokker en die hebben we aangehouden (officiele naam is De Schrijvertjes Elco Frits). Gait hebben we zelf bedacht. De namen van Markiesjes geboren in 2016 beginnen allemaal met de G. Op het moment dat we besloten dat we toch nu al een pup wilden (vooral omdat de combi van Elco met Ebby ons zo aansprak en het financieel toch haalbaar bleek), bedacht m'n man dat het misschien wel leuk was zijn vader te vernoemen. Die heet Gerrit en komt oorspronkelijk uit Salland. Dus dan zou het officieel Gerrit worden en als roepnaam Gait (want zo wordt Gert/Gerrit in Salland genoemd). Maar alleen als m'n schoonvader dat ook een leuk idee zou vinden. Dat bleek het geval :) Oh, en ik vond het wel leuk om er dan nog wat voor te zetten en na overleg (waarbij mijn eerste optie Guitige Gerrit helaas verviel), kwamen we uit op Gerse Gerrit (v.d. Walewoefjes). De fokker wilde daar ook in mee gaan en zo komt Gait aan al z'n namen.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick omdat ze een truckendoos is. En omdat ze officeel Lexi heet en ik dat verschrikkelijk vind.

Gentle heette al zo.

Taxi omdat het gewoon humor is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex.... is vernoemd naar niemand anders dan (toen nog) Prins Willem Alexander.... we zochten een konings naam, de Noorse koning heet Haakon..... dat ging het dus niet worden. Dus is het Alex geworden :wink:
De kennel naam van Alex is Chezenko Lasting Memory..... daar kon ik echt geen goeie naam van maken, de eerste week dat hij bij ons was noemde ik hem puppy :I:

Lady.... ze was lelijk toen ik haar voor het eerst zag, toen ik thuis kwam zei mijn partner dat ze Lady moest heten, dus daar was Lady :J:

En Vusi..... hete eerst Rexy maar dat lag toch niet lekker, toen luisterde ik naar muziek van Vusi Mahlasela (z. Afrika) en dacht Vusi is een leuke naam :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Nanna schreef:Gewoon verzonnen :engel:

Maar wel vèr uit de buurt gebleven van de obligate Kyra's, Luna's en Spike's. En verder hoeft een naam ook niet een speciale betekenisj te hebben, aan die flauwekul doe ik niet. Als het maar lekker bekt.
:80: de betekenis van een naam is zeer belangrijk! Dat heeft onvermijdelijk z'n weerslag op het aura van je hond!
:zwaai
:mrgreen:

Biko heette al zo, ik vond het een mooie naam en aangezien hij een prima leven had bij zijn vorige eigenaren zag ik geen reden om dat te veranderen. Frodo vind ik gewoon een leuke naam en de volgende teckel gaat Gandalf heten :lol1:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy kwam al met die naam uit het asiel, en ik vond dat een prima naam, dus dat hebben we zo gehouden.
Sinne komt uit Roemenië en heette Chiva, maar dat vind ik niks, dus een echte Friese naam gekozen (ik ben Fries), het betekent zon!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka is "vernoemd" naar de eerste Hollandse Herder die ik leerde kennen, heb er alleen een L voor geplakt en Fix is een herplaatser waarvan ik eigenlijk niet eens weet hoe haar baasjes haar noemde maar op haar stamboom heet ze Idefixe dus zodoende, Fix
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Saar is "vernoemd" naar de ontzettend lieve Golden van de dierenwinkel in Scheveningen, wiens eigenaren eigenlijk als enigen hebben gezien hoe onze vorige hond verongelukte. Miep zou Dien gaan heten (kon ik in het bos lekker Sardientje roepen), maar dat hebben we op het laatste moment verandert. Het was namelijk gewoon een echte Miep.
En Sis heeft wat voeten in aarde gehad, want Pieter wilde beslist geen Sissy (gebruiken ze in Engeland geloof ik niet als koosnaampje). Maar toen ik zei dat het koosnaampje dan ook Siske kon worden, vond hij het goed. Maar eigenlijk is het ook wel een Pop(je) :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oh, ja, ik heb natuurlijk ook onze kleine straathond: Zela, Portugees voor oppasser (look after), ze slaapt altijd op de veranda's van de kamers van de dames afdeling en blaft altijd als er iemand daar 's nachts loopt. :ok:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Mijn vriend heeft de naam van Tommy bedacht, hij vindt het gewoon een leuke naam voor een hond.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Alle namen zelf verzonnen behalve Merle ( die heette al zo als pupje) en ToBe. Dat hebben mijn kinderen bedacht omdat het niet zeker was of ze hier zou komen.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Blits heb ik veranderd want die heette eerst Frits, maar ik had geen zin om mijn vader's naam de hele dag te moeten roepen :D
Bobbie heette al zo bij zijn vorige eigenaren.
Gajes was zijn bijnaam in het nest en heb ik zo gelaten vond het wel een leuke naam.
Fire wilde ik eigenlijk Derek of Jax noemen maar Ian wilde het bij Fire laten omdat hij het een leuke naam vond, dus ook zo gelaten.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Kijken wat bij ze past :wink:

Medlar werd Madam, ik vergat steeds haar naam dus toen werd het Madam en dat past ook bij haar. :mrgreen:

Woezel werd Truus, Woezel vond ik niets en het was een echte Truus :wink:

Tyson :LOL: werd een Dirk en ja het is een echte Dirk :cheer:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen is vernoemd naar het nummer 'Come on Eileen' van de Dexy Midnight Runners.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kies iets wat ik leuk vind klinken vooral. Ik houd van namen met twee lettergrepen en open klinkers. Dus zodoende kwam Mila er.
Amy en Tara hebben hun naam gekregen in het asiel in Spanje en dat vond ik zelf ook leuke namen.
Amoz heette in het asiel Sinbad. Die heb ik bewust een andere naam gegeven, omdat hij die naam eigenlijk alleen hoorde als hij op zijn kop kreeg.
Mijn katten heten Lola en Bono.
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolfdette »

We begonnen ooit met Mika, die haalden we op als puppy bij een broodfokker dus we hadden nog helemaal niet nagedacht over een naam of wat en op de terugweg (ik was 15) zei mijn zus als eerste: "Wat dachten jullie van Mika?" Ze had namelijk een boek gelezen waarin de hoofdpersoon Miko heette en Mika vond ze leuk klinken.
Toch hebben we de hele terugweg van Brabant naar Steenwijk nog over namen zitten brainstormen (ik moet eerlijk bekennen dat ik namen opperde als 'rainbow' en 'butterfly' goddank vond niemand die leuk) maar uiteindelijk was Mika toch de beste.

Sammie was de hond van mijn zus en zij heeft hem dus ook genoemd. Past ook bij hem.

Lela, heette in de opvang Zela. Ik vond dat een verschrikkelijke naam, hoewel als ik het bericht van Mosquito lees:

mosquito1980 schreef:Oh, ja, ik heb natuurlijk ook onze kleine straathond: Zela, Portugees voor oppasser (look after), ze slaapt altijd op de veranda's van de kamers van de dames afdeling en blaft altijd als er iemand daar 's nachts loopt. :ok:
Ik het idee erachter mooi vind. Maar dat wist ik toen niet. Ze is wel een echte oppasser. Maar goed, Zela vond ik niet mooi dus er moest een andere naam komen en het maakte mij niet uit of het erop leek maar ik ging googelen op spaanse meisjesnamen en kwam op Lela. En dat vond ik prachtig.

Mijn kat heet Ravi, daar heb ik weken over nagedacht. Ik roep al jaren dat als ik een kat zou hebben ik hem Schrödinger of Sigmund noem, maar toen ik Ravi ontmoette had ik heel duidelijk het gevoel dat die naam niet bij hem pastte. Dus ja, wat dan. Ik vond het een oude ziel, dus dacht aan een engelennaam, eerst aan Castiel van Supernatural maar dat kon niemand uitspreken... peins peins.. ineens werd ik 's nachts wakker met Ravi. Ik geloof echt (ik ben een zweefteef :P ) dat hij me zelf die naam verteld heeft. Heb er op de stamboom (mijn enige dier met een stamboom) Raffael di angelo van gemaakt, Raffael de engel (raffael staand voor de aardsengel uiteraard)

Dus dat :)
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Leo stond als spiros op de site....ik vond 3x niks hoorde daarna dat de asieldame hem lio noemde en viola leo:)

Donna heette lotje en de naam donna kwam op bij namen site en sprong eruit voor haar.

Oops heette in zijn jongere jaren ollie wat weer afgekort werd van zijn asielnaam Orlando
Groetjes Heidi
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Ben heet eigenlijk Bran. Ik vond het niet lekker bekken dus vandaar Ben.
Dirkje heette in het nest Dikkie Dik en ik vond een 'di' klank wel prettig. Vandaar Dirk. En ze ís ook een echte Dirk :I:
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Bram was al Bram en wij zijn slecht in namen verzinnen. En Megan wel zelf verzonnen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Sientje heette Sinet en daar heeft Jan Sien van gemaakt.
Micron heb ik zo genoemd vanwege zijn formaat.
Abra is vernoemd naar een personage uit een boek en het is een afkorting van Abracadabra en zo kwam ze op ons pad , per toeval en hops daar was ze.
Lucie heeft Jan verzonnen is naar een nummer van The Beatles.

De volgende hond , wanneer die ook komt, gaat Roland heten naar Roland of Gilead ook een personage uit een boek.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”