Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nomo schreef: Vind het in stukjes snijden alleen zoveel werk. Dus blijf er wat tegenaan hikken om de rest te doen.
Zie hier de reden waarom ik ineens praktisch niet meer droog
Ik heb mij ook voorgenomen om de eerstvolgende keer dat we naar de Sligro gaan een snijmachine mee te nemen
Blijkbaar heeft de kruidvat nu ook een snijmachine voor 9 euro. Las ik tenminste op de drooggroep op Facebook.
Ik heb zelf een tijdje terug van een vriendin een snijmachine overgenomen en dat is echt een verademing. Heb je 2 kilo long binnen een kwartier in plakken, repen en stukjes
Voor trainers las ik daar ook de tip van de mini isblokjesvorm https://www.lesara.nl/vorm-voor-160-min ... 0wodob8MjA
(Bij aliexpress de helft van de prijs en gratis verzending)
Kvv laten ontdooien, in de vorm proppen, uur of wat terug in de vriezer en dan eruit drukken en in de droger.
Ik ben benieuwd hoe het werkt dus heb maar zo'n vorm besteld in China en toen ook gelijk voor de lol een Lego blokjes en penis vorm. Lijkt me te leuk om Toet gedroogde kangoeroelullen te laten eten
Geniaal!!
Bij de Sligro heb ik ook al eens gekeken, zo duur waren die ook niet en die vertrouw ik iets meer op kwaliteit (jaja ik ben een snob )
Wat voor kvv gebruiken jullie daarvoor? Ik heb wel eens geprobeerd kvv te drogen, maar dat was echt geen succes vanwege de structuur
kvv lamsburgers voor de relschoppers van Petra1, project 'koolvisfilet' als vetvrije snackjes voor Malou en rund kvv trainers van Duck die zowel Malou als Koos de kat erg lekker vinden
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Met de snijmachine in repen als het nog bevroren is dan breek ik het daarna zelf in mini blokjes en dat gooi ik op de schalen. Is in 1,5-2 dagen kurkdoog.
Ik heb het nog steeds niet aangedurfd om pens te gaan droger. Ik ben echt bang voor de stank. Zelfs nu nog nu de droger in de schuur staat aan het einde van de tuin.
ik heb fruitleer gemaakt en dat was echt heel lekker! Nu vraag ik me af..kun je appelmoes ook drogen en krijg je dan ook fruitleer? Of liever... rabarbercompote.
Het lijkt me echt lekker om rabarberleer te hebben en te dopen in donkere chocolade.
Gisteren een droger gescoord voor €15,-. Hij was 1x gebruikt, ze vonden het te veel werk om snacks voor de hond te drogen. Nu gaan we dus ook maar eens een poging wagen. Al ben ik nog een beetje bang voor stank (heb geen schuurtje). Ik denk dat ik hem eerst maar eens op de logeerkamer zet met het raam open
veertje schreef:Gisteren een droger gescoord voor €15,-. Hij was 1x gebruikt, ze vonden het te veel werk om snacks voor de hond te drogen. Nu gaan we dus ook maar eens een poging wagen. Al ben ik nog een beetje bang voor stank (heb geen schuurtje). Ik denk dat ik hem eerst maar eens op de logeerkamer zet met het raam open
Hoe lang duurt het om vlees te drogen? zo ongeveer, ik weet dat verschillende soorten verschillend drogen, maar wat kan ik me er bij voorstellen?
Wij hebben 10 uur per dag elektriciteit (8-12.30, 14-16.30 en van 18 tot 22.30), is een droogmachine dan mogelijk of moet er meerdere dagen achtereen elektriciteit zijn?
In 10 uur kan er heel wat drogen. Ik heb net allemaal beloningssnoepjes gemaakt en die kleine stukjes zijn in 10 uur echt wel droog. Echt grote stukken of als er veel vet op zit duren wel langer.
Heb nu nog een hele grote zak harten/longen/lever in de vriezer zitten. Die moet ook echt nodig in stukjes gehakt en in de droger, maar heb er zo geen zin in Maar eens kijken of ik van de week zin heb om een paar uurtjes in de keuken te staan. Nieuwe bestelling vlees komt deze week ook binnen en eigenlijk moet deze zak dan wel eruit zijn. Anders kan ik de rollen niet kwijt.
Dat heb ik ook een keer gedaan, met de droger in een vrijstaande garage was de lucht nog niet te harden de hele buurt rook ernaar Doen we maar niet weer
veertje schreef:Gisteren een droger gescoord voor €15,-. Hij was 1x gebruikt, ze vonden het te veel werk om snacks voor de hond te drogen. Nu gaan we dus ook maar eens een poging wagen. Al ben ik nog een beetje bang voor stank (heb geen schuurtje). Ik denk dat ik hem eerst maar eens op de logeerkamer zet met het raam open
Hoe lang duurt het om vlees te drogen? zo ongeveer, ik weet dat verschillende soorten verschillend drogen, maar wat kan ik me er bij voorstellen?
Wij hebben 10 uur per dag elektriciteit (8-12.30, 14-16.30 en van 18 tot 22.30), is een droogmachine dan mogelijk of moet er meerdere dagen achtereen elektriciteit zijn?
Dat zou ik link vinden; omdat het dan niet constant droogt heb je kans op bederf in de uren dat je geen stroom hebt. Maar... zou je niet gewoon 'aan de lucht kunnen drogen' bij jou?
Dat zou ik link vinden; omdat het dan niet constant droogt heb je kans op bederf in de uren dat je geen stroom hebt. Maar... zou je niet gewoon 'aan de lucht kunnen drogen' bij jou?
Suzanne
Daar heb ik wel aan gedacht, ik ben alleen bang dat het door andere beesies wordt opgevreten vooral mieren (die echt overal bij kunnen) om over de katten, muizen en vogels maar te zwijgen
Ik ga het eens proberen met een paar kippe reepjes
mosquito1980 schreef:
Daar heb ik wel aan gedacht, ik ben alleen bang dat het door andere beesies wordt opgevreten vooral mieren (die echt overal bij kunnen) om over de katten, muizen en vogels maar te zwijgen
Ik heb wel eens van iemand gelezen die ook aan de lucht droogde dat ze het in een soort van klamboe constructie deed, tegen de vliegen en andere kapers, misschien een idee?
mosquito1980 schreef:
Ik heb wel eens van iemand gelezen die ook aan de lucht droogde dat ze het in een soort van klamboe constructie deed, tegen de vliegen en andere kapers, misschien een idee?
Ja, zoiets zat ik inderdaad aan te denken....... ik kan ze in m'n bed hangen
sinds gister een nieuwe droger omdat mijn bielmeier het had begeven. ik heb nu een Sedona. gisteravond gelijk gevuld met konijnenoren. is wel even wennen omdat je de temperatuur zelf in moet stellen.
ellen en de birmanen schreef:sinds gister een nieuwe droger omdat mijn bielmeier het had begeven. ik heb nu een Sedona. gisteravond gelijk gevuld met konijnenoren. is wel even wennen omdat je de temperatuur zelf in moet stellen.
ellen
Ja maar is wel een fijne droogoven , hij bevalt mij prima en je kunt er best aardig wat in kwijt.
Ik heb eerder deze week luchtpijpen gedroogd voor onze honden, die kunnen nu weer even vooruit.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Ook maar eens de droger gaan gebruiken na al deze 52 pagina’s positieve berichten.
500 gram kippenlever, 500 gram kippenmaagjes en 1 kg kippennekken.
Alles in stukjes, de nekken in vieren en met vleeshamer wat beurs geslagen.
Voorlopig maar ingesteld op eerste 3 uur 60 graden om snel aan te drogen en daarna 30 uur 50 graden.
Uiteraard morgenavond even checken. Staat in de bijkeuken, hopelijk valt geur mee.
Laatst gewijzigd door Pirke64 op 02 okt 2017 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Shibby schreef:Ik heb net een Hendi voedseldroger besteld zodat ik ook luchtpijpen en ander dikker spul fatsoenlijk kan drogen én de temperatuur in kan stellen.
Ik kan niet wachten tot hij binnen is
Ga je vast veel plezier van hebben
Ik droog ook regelmatig luchtpijpen , die vinden ze heerlijk en ik droog ook vaak geelhaar(nekspier) daar doen ze vaak wat langer mee en valt ook goed in de smaak.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Geelhaar vond ik altijd erg fijn om te drogen en de honden vijven het heerlijk. Helaas de laatste leveringen meer vet als bruikbaar geelhaar gehad dus ik durf niet zo goed met te bestellen.
Míjn vriezer is weer leeg, dus eens kijken wanneer we weer een ritje naar de slager gaan maken
nomo schreef:Dat lijkt me ook wel wat, een grote droger! Nadeel vind ik nu dat ik alleen maar kleine dingen kan maken en Morris heeft alles zo op
Dat was voor mij ook de reden om deze te bestellen
Met een stuk (15cm ofzo) luchtpijp doet mevrouw tenminste een kleine 10 minuten.
En ik heb een adresje gevonden voor lamsluchtpijp. Volgende week kan ik een lading ophalen
Gister ging het trouwens wel even flink mis. Ik had na de nieuwe droger ook even nieuwe messen bij de action gehaald. Van die mooie, grote keramische. Die zijn vlijmscherp zeg maar. Had ik kunnen weten, maar blijkbaar moest ik dat toch even onbedoeld testen. Resultaat was een spoedbezoek aan de huisarts om een pink te laten hechten en bij terugkomst thuis de conclusie dat ik de keukenmuur en het plafond opnieuw moet verven omdat ik de bloedspetters er niet meer af kan poetsen..
Gevaarlijke hobby dat drogen
Zalmhuidrolletjes en zalmhuidvlechtjes. Het was een pestwerk en de hele keuken zit nu onder de schubben, maar Lou gaat genieten als ze klaar zijn. Dat weet ik zeker