Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie Boerboel

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Politie Boerboel

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik werd vanochtend gebeld door de politie Genk. Ik had contact met hen gezocht, om uit te vinden(o.a door de vraag van Martin) of er nog weer met een Boerboel gewerkt ging worden.
De geleider, die de Boerboel had gehad, belde zelf! De Boerboel woog 57 kg en was afkomstig uit Zuid afrika. Het was een geweldige hond, die met speciale diensten werd ingezet, oa bij voetbal. Preventief werkte deze hond perfect :mrgreen: en tijdens inzetten waarbij gebeten moest worden ook. Tijdens het trainen bemerkte de geleider dat de hond steeds vaker last had van zijn heupen, en later bleek hij HD te hebben. Daarop is later de fokker gebeld, en er komt op den duur weer een hond naar Belgie, dus in de toekomst word er weer gewerkt met de boerboel.
Op dit moment had de geleider( al 22 jaar werkzaam als hondengeleider) een hollandse herder, waar hij ook zeer tevreden over was. Ook had men daar een rottweiler lopen, wat ook goed beviel! Al met al een leuk gesprek van een goed halfuur, en hij vond het hartstikke leuk dat er zoveel belangstelling voor was !!
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Leuk om te lezen dat ze ze daar met verschillende honden werken.
Anders dan hier.
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

En dat is drie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Voor privé-bewaking zijn in belgië andere rassen dan herders en herderkruisingen verboden, momenteel geldt er nog een overgangsperiode. Voor politie geldt dat de hond geen agressief uiterlijk mag hebben (dus geen vreselijk gecoupeerde pitbull, met een grote halsband met ijzeren punten op)

Ik denk dat het heel belangrijk is wanneer het klikt met de baas. Als die agent graag met een boerboel werkt des te beter.
Ik vind het alleen erg dat de boerboel een modehond aan het worden is. 5 jaar geleden was het een rariteit, zo'n hond van in Zuid-Afrika, nu hebben ze plots de wereld veroverd, aan een tempo, zodat ongetwijfeld het resultaat van eeuwenoude selectie vernietigd wordt.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

mechelaar_fan schreef:Voor privé-bewaking zijn in belgië andere rassen dan herders en herderkruisingen verboden, momenteel geldt er nog een overgangsperiode. Voor politie geldt dat de hond geen agressief uiterlijk mag hebben (dus geen vreselijk gecoupeerde pitbull, met een grote halsband met ijzeren punten op)

Ik denk dat het heel belangrijk is wanneer het klikt met de baas. Als die agent graag met een boerboel werkt des te beter.
Ik vind het alleen erg dat de boerboel een modehond aan het worden is. 5 jaar geleden was het een rariteit, zo'n hond van in Zuid-Afrika, nu hebben ze plots de wereld veroverd, aan een tempo, zodat ongetwijfeld het resultaat van eeuwenoude selectie vernietigd wordt.
Mee eens, inderdaad heel jammer maar daar helpt geen moedertje lief meer aan, als een ras populair wordt is het niet meer tegen te houden, en dat deze honden in verkeerde handen gaan vallen kunnen we ook op wachten , maar het ergste vindt ik de keurmeesters die alles maar door laten wat niet goed is, en er nu al niet meer op karakter selecteerd wordt, dat gaat de verkeerde kant op, zoals bij vele rassen die hem voorgingen.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martin schreef:
mechelaar_fan schreef:Voor privé-bewaking zijn in belgië andere rassen dan herders en herderkruisingen verboden, momenteel geldt er nog een overgangsperiode. Voor politie geldt dat de hond geen agressief uiterlijk mag hebben (dus geen vreselijk gecoupeerde pitbull, met een grote halsband met ijzeren punten op)

Mee eens, inderdaad heel jammer maar daar helpt geen moedertje lief meer aan, als een ras populair wordt is het niet meer tegen te houden, en dat deze honden in verkeerde handen gaan vallen kunnen we ook op wachten , maar het ergste vindt ik de keurmeesters die alles maar door laten wat niet goed is, en er nu al niet meer op karakter selecteerd wordt, dat gaat de verkeerde kant op, zoals bij vele rassen die hem voorgingen.
maar dat ontloop je niet ,een keurmeester heeft namelijk ook zijn eigen ingeving van een boerboel, en daar bij gaan er fokker fokken naar de smaak van een keurmeester.
werk eigenschappen gaan gewoon verloren in het ras daar ontkom je nu niet meer aan, kijk maar bij de bull echt langdurig veldwerk met springen vliegen vallen enz enz zijn ze echt niet allemaal meer toe instaat.

mol 8)
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

v.d Lupinehof schreef:
Martin schreef:

maar dat ontloop je niet ,een keurmeester heeft namelijk ook zijn eigen ingeving van een boerboel, en daar bij gaan er fokker fokken naar de smaak van een keurmeester.
werk eigenschappen gaan gewoon verloren in het ras daar ontkom je nu niet meer aan, kijk maar bij de bull echt langdurig veldwerk met springen vliegen vallen enz enz zijn ze echt niet allemaal meer toe instaat.

mol 8)
Dat vindt ik het ergste , dat de werkeigenschappen verloren gaan , want daar heb ik hem voor genomen, gelukkig zaten wij bij de eerste en hebben er nog wel een met een karakter, maar het zal in de toekomst wel veranderen , zodat dat je de halve wereld af moet zoeken , om nog een goeie te vinden, zoals bij vele ex modehonden :jank:
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Ik sprak van de week iemand van een knpvclub die had een rottweiler met een hele mooie brief afgeleverd aan politie Brabant! Toch leuk dat je wat meer verscheidenheid krijgt in honden. De boerboel is mij na wat meer op dit forum te hebben gelezen wat bekender geworden en ik moet zeggen :ok:
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

een oplossing tegen de slechte selectie is het opstellen van een africhtingsprogramma voor de boerboel, zoals destijds prof. Reul gedaan heeft voor de Mechelse herder.
Je moet weten welke kwaliteiten je wenst te ontwikkelen, en je stelt proeven samen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

eliza schreef:Ik sprak van de week iemand van een knpvclub die had een rottweiler met een hele mooie brief afgeleverd aan politie Brabant! Toch leuk dat je wat meer verscheidenheid krijgt in honden. De boerboel is mij na wat meer op dit forum te hebben gelezen wat bekender geworden en ik moet zeggen :ok:
ja, maar dat was wel een rott uit Letse lijnen,
waarom laat zich wel raden :?
eliza
Actief

Sorry, Carmen ben nog niet zo bekend in het "wereldje". Ben echt nog een beginner met een hoop intresse. Ik weet dan ook (nog) niet wat je bedoelt. :?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

eliza schreef:Sorry, Carmen ben nog niet zo bekend in het "wereldje". Ben echt nog een beginner met een hoop intresse. Ik weet dan ook (nog) niet wat je bedoelt. :?
dat dit dus een van de weinige rottweilers is die uberhaupt een KNPV certificaat haalt/haalde en dan al helemaal uitzonderlijk hoog (voor een rottweiler) en dit komt voornamelijk omdat hij nog uit lijnen komt die niet de massa willen plezieren, maar gewoon honden fokken voor het werk wat ze te doen staat (dus geen mode honden, maar WERK honden fokken)

heb overigens de hond gezien tijdens het intrainen voor de keuring en het is een mooie geproportioneerde hond, niet te gek groot (overigens wel ene behoorlijke kop erop :mrgreen: ), athletisch en vol werkdrift, het was dus ook niet zo verwonderlijk dat hij zo hoog draaide ;) , want de tegenwoordige rottweiler is toch vaak logger en lomer en mist (in mijn ogen) behoorlijk wat werkdrift

maar deze hond (van John ;) ) was gefokt uit Letlandse lijnen waarbij de werkdrift het belangrijkste is en dat was/is dus ook zeker terug te zien :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

om precies te zijn heeft Sharp in oktober 2002 een certificaat PH1 met 430,5 behaald :mrgreen:
eliza
Actief

:ok: Ik snap hem! Ik sprak de man toen in Rotterdam tijdens het trainen. Hij traint in het gebied waar ik mijn hondje uitlaat en was zo aardig een hoop uit te leggen. Ik begrijp dat het knpv-wereldje erg klein is! Jullie schijnen elkaar allemaal te kennen! Volgens mij is dat in het IPO- wereldje toch minder of lijkt het minder omdat ik nog maar begin. :zwaai:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:om precies te zijn heeft Sharp in oktober 2002 een certificaat PH1 met 430,5 behaald :mrgreen:
Heeeeeeeel mooi cert. lof! En helemaal voor een rottie!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
LeoZ
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog

Re: Politie Boerboel

Ongelezen bericht door LeoZ »

ik cisca heb zelf getrainde boerboel nu zeven en een half jaar maar daar er ophef over is met bepaalde politie vereningen is er toen aan mij gevraagd om niet de buiten wereld telaten weten waar ik getraind heb
hoop in de toekomst zoon van deze reu tehebben en dat het er door gaat komen dat je overal met deze honden kunt werken mits je ervaring hebt met het trainen van politie honden een boerboel is zeker geen hond voor een beginner ik zie dat het oude berichten zijn maar hoop dat er bij politie belgie nog steeds een boerboel loopt daar een groot deel toch geschikt zijn voor dit werk!!!!!
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
LeoZ
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog

Ongelezen bericht door LeoZ »

de persoon die dit profiel heeft aan gemaakt heeft zelf a-bulldog en twee franse bulldoggen maar ik cisca een goede kennis van hem heeft dus de ph boerboel roepnaam damian
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wat dacht je, ik haal even een topic van ruim 7 jaar oud omhoog? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”