Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oorontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Oorontsteking

Ongelezen bericht door cloris »

Och die arme, Nap kon toen ook zo enorm zielig en paniekerig kijken, daarbij zat hij dan nog te bibberen als een rietje. Ik voelde mij echt slecht:( Maar ik ben wel actief met zijn oortjes geworden daarna. Dus ook al is er niets aan de hand, dan masseer ik de oortjes of kijk ik er even goed in. Dus niet alle handelingen met de oren zijn pijnlijk. Wel gelijk een stukje zalm erin haha:)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Neeltje schreef:Bij Tirsa was het een commando geworden. Klinkt een beetje zwaar, maar 'oortjes doen' was voldoende, kwam ze naar de keuken, kroop wat ineen als ik haar oren druppelde en de laatste druppel zat er amper in, stond ze al te springen voor haar vleesje.
Precies, dan is de stress alleen op dat moment en zijn ze erna vanaf ipv dat ze wantrouwig blijven.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hoezee! Pascal moe en niet lekker dus die ging even liggen. Dat kan zomaar de rest van de avond worden dus kak! Willem zijn oren moeten nog! Pascal wakker maken? Nee dat moet ik toch kunnen? Dus leeg bord waar chinees op gezeten heeft en dus nog resten op de grond gezet, Willem halsband om, mascha zo standvastig als mogelijk (jaja Haha) kom Willem oren zalven! En het ging goed! Ja hij was bang maar snel handelen en resten satesaus deden de rest!

Ik heb ook het idee dat hij geen pijn meer heeft en hij flappert ook haast niet meer
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

#linda# schreef:
alm@ schreef:Als je aan de surolan moet beginnen, dat moet je geloof ik 2x per dag doen, zou ik de da vragen naar dat middel (weet even niet hoe het heet en is ook redelijk nieuw) wat je 1x hoeft in te brengen en een week werkzaam is. Dat scheelt een hoop pijnlijk gedoe.
Dat zalfje heeft Osurnia. Moet vaak na 1 week nog wel 1 keer herhaald en kan na 2 x nog 21 dagen doorwerken.
Deze heeft Pixie nu ook, even niet heel leuk, maar het scheelt voor haar heel veel stress!

Beterschap, Apie!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als hij nog eens zo'n last van zijn oren krijgt, dan doe eerst surolan, een uurtje later schoonmaken en daarna nog wat surolan.
Er zit cortisone in surolan, dat werkt ontstekingsremmend en dan doet het niet zo zeer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kipo schreef:Als hij nog eens zo'n last van zijn oren krijgt, dan doe eerst surolan, een uurtje later schoonmaken en daarna nog wat surolan.
Er zit cortisone in surolan, dat werkt ontstekingsremmend en dan doet het niet zo zeer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”