Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schoolhond Juffrouw Toos mag langer blijven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Schoolhond Juffrouw Toos mag langer blijven

Ongelezen bericht door Gollum »

Paisley schreef:Moslims zijn niet tegen honden in huis hoor, dat is volledig cultureel bepaald en je ziet de aversie tegen honden vooral in landen waar rabiës dikwijls voorkomt.
Mijn vader is moslim en heeft zelf ook honden gehad, in Syrië en in Nederland. Bange kinderen hebben de mogelijkheid om over hun angst heen te komen, lijkt me heel leerzaam als dat op school kan! En om de allergische kinderen uit de snotdoeken te houden hebben ze vast wat op bedacht. Hij mag ook niet in de lokalen komen.
Precies, mijn stiefvader is moslim en is in de bergen in Turkije opgegroeid. Daar hadden ze ook een aantal honden rondlopen als bescherming tegen de wolven en beren.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Re: Schoolhond Juffrouw Toos mag langer blijven

Ongelezen bericht door mijke »

Ik weet niet waar het uit voort komt, maar de meeste moslims hier in de straat zijn vreselijk bang voor honden en hun kinderen mogen ook geen honden aanraken omdat dat onrein is (dat weet ik omdat ze dat zo tegen mij zeggen). Ze beginnen nog net niet te gillen als ik er aan kom en slepen met gezwinde spoed al hun beebies en bezittingen met stoelen en al aan de kant. En dan ook echt ruim aan de kant (overkant straat). Sommige kinderen zijn wel geinteresseerd maar toch ook bang en durven niet écht in de buurt te komen. Behalve het zoontje van onze onderburen, ik loop wel eens langs zijn school en als zij toevallig pauze hebben dan roept hij altijd "hey buurvrouw! Mag ik de hond aaien!" en dan doet ie vreselijk leuk met Oor. En als ik ze dan thuis tegenkom met zn moeder erbij doet ie net alsof ie heel bang is :LOL:
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

sternentänzerin schreef:Mijke hoe goed is je Duits?
https://www.bmb.gv.at/schulen/unterrich ... chule.html

Daar loopt het al langer dat honden in klassen / op scholen ingezet worden met pedagogische doelen en oog voor de hond.

https://www.welt.de/wissenschaft/articl ... gogen.html
Of kijk even hier.... :D

https://nl-nl.facebook.com/dogs4kidstherapiehonden/
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik kan geen Duits hoor, maar al die links zijn toch niet van toepassing op de specifieke school uit het krantenartikel van dit topic?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”