Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog twee dagen Nikki..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Nog twee dagen Nikki..

Ongelezen bericht door Gollum »

En dan word ze weer opgehaald door haar vorige opvanggezin, die komen morgen terug van vakantie.
Ik vond het best pittig om Nikki op te vangen, vooral de laatste maand. De scholen hadden zomervakantie en Nikki raakte ontzettend gestresst van alle kindergeluiden in de buurt. Zo'n blinde paniek heb ik nog nooit gezien bij een hondje, echt sneu. De knokpartijtjes namen door alle frustratie ook toe, buiten en in huis. Gelukkig allemaal zonder ernstige gevolgen maar ik denk dat er drie hondjes woensdag de vlag uithangen als Nikki weer weg is. Het zal mij denk ik ook wel opluchten, maar met een zwaar hart. Ik hoop dat ze echt goed terecht komt ergens op een rustige plek, een hutje op de hei zonder kinderen of veel andere dieren. Maar ja, vind maar eens zo'n plek. De meeste mensen willen toch het liefst een ongecompliceerd hondje, of eventueel met kleine probleempjes die makkelijk te trainen zijn. Deze angst ging mij echt boven de pet en ik denk dat een gedragstherapeut er ook een zware dobber aan zal hebben. Als er al iets aan gedaan kan worden, dit zit echt diep.
Ik hoop dat Nikki geen van-hot-naar-her hondje word, dat zou haar geen goed doen. Het is namelijk wel een ontzettend lief en knuffelig hondje, en erg lollig en speels als ze zich veilig voelt.

Ik ben voorlopig in ieder geval even klaar met opvangen tot Gollum en Mika er niet meer zijn, die worden te oud voor dit soort fratsen. Daarna zoek ik wel wat leuks als maatje voor Rani. Iets stevigs :mrgreen:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Re: Nog twee dagen Nikki..

Ongelezen bericht door mijke »

Oh ik kan goed begrijpen dat je je daar zo dubbel bij voelt. Ik hoop ook dat ze goed terecht komt, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik vind dat er best wel veel hondjes naar Nederland komen met echt extreme angst, hier in de buurt ook een paar. Vreselijk sneu om te zien. Maarja. In ieder geval voor jouw hondjes weer rust in de keet!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, wat dubbel, maar heel begrijpelijk dat het ook wel een opluchting is als jullie straks weer in alle harmonie in de originele samenstelling zijn. Hopelijk keert de rust dan ook weer snel terug. Bleven de conflicten beperkt tot Nikki versus jouw drie honden, of ontstonden er ook onderling bij hen spanningen?
Ik hoop dat ze toch dat plekje zal vinden waar ze zich veilig voelt, ook buitenshuis. Dat zal inderdaad niet makkelijk worden met een dusdanig serieuze angst, maar op elk potje past uiteindelijk wel een dekseltje.
Gollum
Zeer actief

mijke schreef:Oh ik kan goed begrijpen dat je je daar zo dubbel bij voelt. Ik hoop ook dat ze goed terecht komt, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik vind dat er best wel veel hondjes naar Nederland komen met echt extreme angst, hier in de buurt ook een paar. Vreselijk sneu om te zien. Maarja. In ieder geval voor jouw hondjes weer rust in de keet!
Ik heb tot nu toe nog nooit zoiets gezien, alle buitenlandertjes die ik ken draaien toch best aardig mee. Echt klote voor Nikki :ugh:
DeDiana schreef:Ach, wat dubbel, maar heel begrijpelijk dat het ook wel een opluchting is als jullie straks weer in alle harmonie in de originele samenstelling zijn. Hopelijk keert de rust dan ook weer snel terug. Bleven de conflicten beperkt tot Nikki versus jouw drie honden, of ontstonden er ook onderling bij hen spanningen?
Ik hoop dat ze toch dat plekje zal vinden waar ze zich veilig voelt, ook buitenshuis. Dat zal inderdaad niet makkelijk worden met een dusdanig serieuze angst, maar op elk potje past uiteindelijk wel een dekseltje.
Het bleef gelukkig beperkt tot Nikki versus de anderen, onderling leken onze honden juist meer bij elkaar te klitten eigenlijk.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Het bleef gelukkig beperkt tot Nikki versus de anderen, onderling leken onze honden juist meer bij elkaar te klitten eigenlijk.
O, gelukkig, dat geeft wel aan dat het een stabiel drietal is wat betreft de onderlinge verhoudingen :D
Dan zal het ook wel weer meteen als vanouds zijn zodra Nikki weer naar het andere opvanggezin is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Jammer dat Nikki zo angstig is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Het bleef gelukkig beperkt tot Nikki versus de anderen, onderling leken onze honden juist meer bij elkaar te klitten eigenlijk.
O, gelukkig, dat geeft wel aan dat het een stabiel drietal is wat betreft de onderlinge verhoudingen :D
Dan zal het ook wel weer meteen als vanouds zijn zodra Nikki weer naar het andere opvanggezin is.
Daar ben ik ook wel blij mee, dat het drietal stabiel bleef. Soms vond ik het ook wel zielig want Nikki mocht tegen niemand aanliggen, als ze op de bank kwam ging de rest uit zichzelf weg. Ze werd een beetje buitengesloten zeg maar.
Gollum
Zeer actief

Nikki is gisteren opgehaald, ze was erg blij om haar opvangers weer te zien! Dat was wel erg leuk. Ondertussen is de rust in huis weer teruggekeerd, heerlijk! De kleine terrorist heeft toch meer invloed gehad dan ik dacht, het is zo stil nu :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”