Ik vond het best pittig om Nikki op te vangen, vooral de laatste maand. De scholen hadden zomervakantie en Nikki raakte ontzettend gestresst van alle kindergeluiden in de buurt. Zo'n blinde paniek heb ik nog nooit gezien bij een hondje, echt sneu. De knokpartijtjes namen door alle frustratie ook toe, buiten en in huis. Gelukkig allemaal zonder ernstige gevolgen maar ik denk dat er drie hondjes woensdag de vlag uithangen als Nikki weer weg is. Het zal mij denk ik ook wel opluchten, maar met een zwaar hart. Ik hoop dat ze echt goed terecht komt ergens op een rustige plek, een hutje op de hei zonder kinderen of veel andere dieren. Maar ja, vind maar eens zo'n plek. De meeste mensen willen toch het liefst een ongecompliceerd hondje, of eventueel met kleine probleempjes die makkelijk te trainen zijn. Deze angst ging mij echt boven de pet en ik denk dat een gedragstherapeut er ook een zware dobber aan zal hebben. Als er al iets aan gedaan kan worden, dit zit echt diep.
Ik hoop dat Nikki geen van-hot-naar-her hondje word, dat zou haar geen goed doen. Het is namelijk wel een ontzettend lief en knuffelig hondje, en erg lollig en speels als ze zich veilig voelt.
Ik ben voorlopig in ieder geval even klaar met opvangen tot Gollum en Mika er niet meer zijn, die worden te oud voor dit soort fratsen. Daarna zoek ik wel wat leuks als maatje voor Rani. Iets stevigs