Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie weet iets over Larynxparalyse? update blz. 3
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Wie weet iets over Larynxparalyse? update blz. 3
Jeetje wat een rotnieuws en een zorgen. Sterkte. Ik duim voor goed nieuws volgende week vrijdag.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als het bronchitis is, waarom helpen puffen en prednison dan niet? Hij heeft dan in het begin toch ook een hoge dosering prednison gehad?
Hoe kan de ernst van de bronchitis bij een scopie gemist worden?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hij heeft nooit een hoge dosering gehad: in beginsel de puf die dus niet hielp en daarna kreeg hij 20 mg gedurende 4 weken (+ 4 puffen per dag)sirene schreef:Maar als het bronchitis is, waarom helpen puffen en prednison dan niet? Hij heeft dan in het begin toch ook een hoge dosering prednison gehad?
en toen moest ik het weer afbouwen. Het was niet over en dus moest ik weer 20 mg geven, maar na één week was er totaal geen verschil en heb
ik weer gebeld dat dit een beetje nutteloos gebeuren was om hem prednison te geven wat niet helpt.
Toen werd dus gezegd dat er iets niet klopt, want wat ze gezien hadden bij de scopie, had met prednison allang over moeten zijn.
De dosering is dus een lage dosering geweest de afgelopen 2 maanden (5 weken 20 mg en tussentijds steeds afbouwen).
Genoeg blijkbaar om de keelontsteking en amandelen tot rust te brengen, maar veel te laag voor de bronchitis die veel ernstiger is dan eerder gezien.
Hoe de ernst en de vervorming van de luchtpijp de eerste keer gemist kon worden? geen flauw idee...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Vervelend nieuws. Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een rot nieuws, sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
jeetje zeg, wat een ellende! ik wens je veel stekte en ga voor je duimen 
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Gatver Caro... wat een ellende:( Hopelijk krijg je die bronchitis nu onder controle!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Neeltje
Dit is niet wat je wilde horen, sterkte met het wachten op de uitslag.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie wel
Puchu is er gelukkig prima doorheen gekomen. Geen nabloedingen ook (het weghalen van het tumortje bloedde flink, dus er werden
wel nabloedingen verwacht), hij eet weer probleemloos, dus dat gaat gelukkig allemaal goed.
Nu is het maar wachten op de uitslagen en hopelijk kunnen we de boel dan goed aan gaan pakken.
Enig voordeel is dat we binnenkort een paar maanden beneden slapen vanwege een nieuw dak en verbouwing boven, dus mocht hij
een hoge dosis prednison krijgen, dan zijn we er ook 's nachts bij, want dat wordt één groot plasgebeuren natuurlijk.
Wel wat verzinnen om de boel beneden echt stofvrij te houden, deuren dicht en lakens spannen maar bij de trap zodat er echt zo
weinig mogelijk beneden komt, want dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor bronchitis.
Puchu is er gelukkig prima doorheen gekomen. Geen nabloedingen ook (het weghalen van het tumortje bloedde flink, dus er werden
wel nabloedingen verwacht), hij eet weer probleemloos, dus dat gaat gelukkig allemaal goed.
Nu is het maar wachten op de uitslagen en hopelijk kunnen we de boel dan goed aan gaan pakken.
Enig voordeel is dat we binnenkort een paar maanden beneden slapen vanwege een nieuw dak en verbouwing boven, dus mocht hij
een hoge dosis prednison krijgen, dan zijn we er ook 's nachts bij, want dat wordt één groot plasgebeuren natuurlijk.
Wel wat verzinnen om de boel beneden echt stofvrij te houden, deuren dicht en lakens spannen maar bij de trap zodat er echt zo
weinig mogelijk beneden komt, want dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor bronchitis.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hopelijk gaat het snel beter nu jullie eindelijk weten wat er precies aan de hand is en ook zijn vreemde gedrag in de avond daarmee op zijn plaats valt. Veel beterschap voor Puchu!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de uitslagen gekregen: het poliepje/tumortje was een ontsteking, geen kwaadaardige cellen gevonden
In de kweken zijn bacteriën gevonden (E coli) dus hij heeft een bacteriële infectie bij de bronchitis. Ze denken niet dat dit de oorzaak
van de bronchitis is, maar iets wat erbij gekomen is en het allemaal erger heeft gemaakt.
Hij krijgt nu antibiotica voor 3 weken en de prednison is opgehoogd en dan over 2.5 week weer overleg in hoeverre de AB geholpen
heeft.
Voorlopig is hij er een beetje lamlendig en misselijk van en voelt zich wel wat zielig... hopelijk went hij eraan, want het is een flink
lange kuur.
Longworm is er niet gevonden, maar ook nog niet totaal uit te sluiten: als dit allemaal niet helpt, dan wordt zijn ontlasting hier nog
op onderzocht voor alle zekerheid.
Dus voor zo ver... nu maar heel hard hopen dat de AB aanslaat en hij eindelijk wat op gaat knappen!
In de kweken zijn bacteriën gevonden (E coli) dus hij heeft een bacteriële infectie bij de bronchitis. Ze denken niet dat dit de oorzaak
van de bronchitis is, maar iets wat erbij gekomen is en het allemaal erger heeft gemaakt.
Hij krijgt nu antibiotica voor 3 weken en de prednison is opgehoogd en dan over 2.5 week weer overleg in hoeverre de AB geholpen
heeft.
Voorlopig is hij er een beetje lamlendig en misselijk van en voelt zich wel wat zielig... hopelijk went hij eraan, want het is een flink
lange kuur.
Longworm is er niet gevonden, maar ook nog niet totaal uit te sluiten: als dit allemaal niet helpt, dan wordt zijn ontlasting hier nog
op onderzocht voor alle zekerheid.
Dus voor zo ver... nu maar heel hard hopen dat de AB aanslaat en hij eindelijk wat op gaat knappen!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik hoop dat hij snel opknapt. En de antibiotica aanslaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
in ieder geval weer een klein lichtpuntje
ik blijf duimen voor beterschap!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dus zo goed als weg sinds hij de prednison krijgt. Het is de afgelopen 4 maanden nog 1 keer voorgekomen en verder niet.Heavy schreef:Wat een gedoe allemaal . Hopelijk knapt hij nu snel op .Hoe is zijn gedrag nu in de avond en nacht ?
Dus dat was gewoon omdat hij hartstikke benauwd was: 's avonds en 's nachts slaapt hij dieper (omdat er overdag altijd wel wat gebeurt) en
in zijn slaap heeft hij het het meeste benauwd. Dus schrok hij wakker en raakte in paniek.
Vandaar dat hij dus ook altijd zo bloedheet en hijgerig was
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Weer overleg gehad, want de AB en hogere dosis prednison hebben nauwelijks verbetering gegeven.
Na alle toestanden, onderzoeken en medicatie, is dus nu de conclusie 'het wordt niet meer beter'
Hij heeft 'gewoon' chronische
bronchitis en zal het daarmee moeten doen.
De prednison wordt nu weer langzaam afgebouwd naar een dosering waarbij hij stabiel blijft en niet meer klachten ontwikkelt dan hij nu heeft.
Hopelijk weer terug op alleen puffers, maar dat is afwachten hoe het gaat.
De grote verbetering is dat hij sinds de prednison 's avonds en 's nachts dus niet meer onrustig is geweest, dus dat was echt benauwdheid en
die 'aanvallen' zijn weg.
Het snurken en kokhalzen is dus niet onder controle te krijgen, daarmee moeten we het maar doen.
Hij is geen enorm zieke hond hoor, maar je merkt wel dat hij wat mankeert: wat sloom, snel hijgen, maar laatst toch weer een uur kunnen
wandelen nu het niet meer zo warm is.
Ik vrees dat het niet anders is. Hij heeft al zoveel onderzoeken gehad dat we het hierbij maar laten mits het niet verergerd.
Na alle toestanden, onderzoeken en medicatie, is dus nu de conclusie 'het wordt niet meer beter'
bronchitis en zal het daarmee moeten doen.
De prednison wordt nu weer langzaam afgebouwd naar een dosering waarbij hij stabiel blijft en niet meer klachten ontwikkelt dan hij nu heeft.
Hopelijk weer terug op alleen puffers, maar dat is afwachten hoe het gaat.
De grote verbetering is dat hij sinds de prednison 's avonds en 's nachts dus niet meer onrustig is geweest, dus dat was echt benauwdheid en
die 'aanvallen' zijn weg.
Het snurken en kokhalzen is dus niet onder controle te krijgen, daarmee moeten we het maar doen.
Hij is geen enorm zieke hond hoor, maar je merkt wel dat hij wat mankeert: wat sloom, snel hijgen, maar laatst toch weer een uur kunnen
wandelen nu het niet meer zo warm is.
Ik vrees dat het niet anders is. Hij heeft al zoveel onderzoeken gehad dat we het hierbij maar laten mits het niet verergerd.