Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

update kwaadaardig bultje, uitslag met bizarre wending

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: update kwaadaardig bultje, slecht nieuws

Ongelezen bericht door sbientje »

heh wat vervelend :(

en idd, niet rotter om voelen. Kon jij niet weten. De DA had wel een beetje mee kunnen denken vind ik, maar das nu ook te laat. Wie weet valt het mee! Sterkte iig
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach nee :jank: Dat is wel het laatste wat je verwacht bij een relatief jonge en nog heel fitte hond.
Ik hoop natuurlijk dat het alsnog blijkt mee te vallen en dat ze zich net als Taartje nog een hele tijd goed voelt.
Veel sterkte! :roos:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat naar. Veel sterkte.
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Gadverdamme, wat een rotnieuws. Hopelijk valt het uiteindelijk toch nog mee.
Heel erg veel sterkte. Hoe is de operatie gegaan?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een rotnieuws veel sterkte en ik hoop wel dat de operatie verder goed is gegaan :roos:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Bah wat een tegenslag. :( Hopelijk blijft ze zich ook nog heel lang fit voelen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jemig, wat een rot nieuws :jank:
Ik weet wel dat verhoogd calcium idd een indicatie is voor kanker.

Ik hoop dat er toch ook nog foto's gemaakt kunnen worden en dat het niet uitgezaaid is. Veel sterkte :roos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sbientje schreef:heh wat vervelend :(

en idd, niet rotter om voelen. Kon jij niet weten. De DA had wel een beetje mee kunnen denken vind ik, maar das nu ook te laat. Wie weet valt het mee! Sterkte iig

inderdaad had de dierenarts wel mee mogen denken, gemiste kans helaas

natuurlijk kunnen er nu ook nog steeds fotos gemaakt worden voordat je hem ophaalde of evt eerdaags, of niet meer met de dierenarts over gehad?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een rot nieuws, heel veel sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Oh nee, dit is onzettend rot. Sterkte en hopelijk valt het mee...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een rot nieuws :ugh:
Hopelijk gaat het toch allemaal meevallen en kunnen jullie nog een tijd van elkaar genieten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

bedankt voor al jullie medeleven, doet me goed :flower:

Amber is gisteravond weer thuisgekomen en maakt het goed. Ze heeft twee flinke snedes in haar nek, waar ik wel van schrok, maar dit betekent dat ze de tumoren er inderdaad heel ruim uit hebben kunnen halen, wat gunstig is. Achteraf bleek ook dat ze slechts een halve dosering narcosemiddel, en dan ook nog een speciaal middel, heeft gehad omdat ze een sterk verhoogd eiwit gehalte bleek te hebben. Mij zegt dit alles niks, ik ben een leek en heb (gelukkig) 0,0 ervaring met operaties anders dan een gaatje, winkelhaak of castratie.
Maar ondanks deze voorzorgsmaatregelen, kwam ze erg slecht uit de narcose. Pas 5 uur na de operatie was ze enigszins op de been en kon ik haar meenemen. Toen ze thuis kwam, was daar echter direct weer haar eigen felle koppie! Meteen de bal pakken :I: Ook had ze vreselijke honger. Het kleine beetje eten wat ik heb gegeven is keurig binnen gebleven en ze was niet misselijk.
Na een goeie nacht, is ze nu al weer lekker zichzelf :cheer: Ze is hoogst beledigd dat ze nu niet mee maag met de anderen op lange wandeling, dus ik ga zo even samen met haar een rondje doen. Gaat nog niet meevallen om een energieke Mechel koest te houden :mrgreen:
Enig dingetje is dat ze bij de da al haar ontlasting liet lopen, en nu nog steeds haar urine. Maar dit wijt ik vooralsnog volledig aan de stress. Dat uit zich wel vaker in urine laten lopen.

Zelf voel ik me weer een stuk optimistischer, ook al omdat de da gisteravond veel genuanceerder was over haar toestand. De tumoren gaan nu naar het lab. Ik heb gistermiddag, toen ik tussendoor nog bij haar ben wezen kijken, gevraagd of we toch niet alvast foto's moesten nemen, maar hij vond dat veel te prematuur :19: .
Ondanks de verhoogde calcium en proteine die op kanker duiden, zijn er toch ook lichtpuntjes. Haar lever- en nierwaardes waren goed. En ik begreep dat deze als eerste aangetast zouden worden. Bovendien heeft ze nooit ook maar enige reden tot ongerustheid gegeven. Geen verminderde energie of eetlust, geen diaree, niet vermageren of wat dan ook. Ze is fit, vrolijk en gezond. Over 2 weken krijg ik de resultaten van het onderzoek. Tot die tijd ga ik maar van het positieve uit (dat ze iig nog een tijdje meekan) en ga ik enorm genieten van mijn lieve meisje. Wat kun je van zo'n beestje houden zeg :love:

Nog even wat over de (dieren)artsen hier. Er is beslist een flink cultuurverschil tussen Nederland en Frankrijk in dat opzicht. In Nl is vragen en overleg heel vanzelfsprekend, en de informatievoorziening over het algemeen goed. Hier gaat dat heel anders. Er wordt zeer summier informatie verstrekt. Zelfs simpele dingen over hoe laat kan ik haar halen, wanneer mogen de hechtingen eruit en wanneer kan ik de resultaten verwachten, moet ik eruit trekken. Vragen stellen is erg ongebruikelijk, maar zolang het dan over heel practische zaken gaat, wil men nog wel antwoorden. Echt overleg is een soort directe belediging van de expertise van de arts. Daar moet je heel voorzichtig mee zijn en eisen stellen (bv dat je bij haar wilt blijven met de narcose) is echt not done. Dus dit samen met de taalbarriere (al spreek ik best een aardig woordje frans) maakt dat ik het maar moet doen met waar de arts zelf mee komt. Erg moeilijk kan ik je vertellen, en ik probeer er het maximale uit te halen, maar het is niet anders.

Maar het belangrijkste is nu dat de tumoren weg zijn, en Amber thuis is. Verder wil ik nog maar even niet denken.
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ga maar lekker genieten van je hondje! :ok:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Gelukkig was het nieuws iets minder slecht dan in eerste instantie gedacht. Dikke knuffel voor je meisje, hopelijk is met het verwijderen van de bulten de ellende voorlopig weer voorbij!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig dat het achter de rug is beterschap voor Amber. Sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Fijn dat ze weer thuis en haar eigen koppige zelf is :mrgreen:

Uiteindelijk moet je ook op je dierenarts kunnen vertrouwen maar het lijkt me moeilijk om dan helemaal niet mee te kunnen/mogen denken.

Nu lekker van haar genieten en ik duim dat dat nog heel wat jaren kan :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Rebble schreef:Fijn dat ze weer thuis en haar eigen koppige zelf is :mrgreen:

Uiteindelijk moet je ook op je dierenarts kunnen vertrouwen maar het lijkt me moeilijk om dan helemaal niet mee te kunnen/mogen denken.

is lastig ja als rechtgeaarde nederlander :mrgreen:
eerst nu maar de uitslag afwachten en dan zie ik wel weer verder.
vind het wel ongelofelijk dat ze al weer zo goed is vandaag :80: ! ze loopt met d'r balletje te sjouwen, wil mee wandelen en moet tot rust gedwongen worden. wonden zien er goed uit.
wel loopt de urine uit haar lijf alsof ze lek is, en dat terwijl ze niet wil drinken :hmmm: . Misschien bijwerking van de medicijnen? maar ik heb een grote pan rijst/vlees/bonen gekookt met heel veel water (want eten wil ze wel) en dat slobbert ze lekker naar binnen dus gelukkig nu ook veel vocht. Heb ook een spuit water naar binnen gegoten (beetje voor beetje hoor), maar dat nam ze me niet zo in dank af :F:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

lucie schreef:

vind het wel ongelofelijk dat ze al weer zo goed is vandaag :80: ! ze loopt met d'r balletje te sjouwen, wil mee wandelen en moet tot rust gedwongen worden. wonden zien er goed uit.
wel loopt de urine uit haar lijf alsof ze lek is, en dat terwijl ze niet wil drinken :hmmm: . Misschien bijwerking van de medicijnen? maar ik heb een grote pan rijst/vlees/bonen gekookt met heel veel water (want eten wil ze wel) en dat slobbert ze lekker naar binnen dus gelukkig nu ook veel vocht. Heb ook een spuit water naar binnen gegoten (beetje voor beetje hoor), maar dat nam ze me niet zo in dank af :F:
Fijn dat ze weer thuis :ok: :ok:

Ik weet niet welke medicijnen ze heeft maar dat kan er inderdaad wel mee te maken hebben.
Abra heeft een tijd prednison moeten slikken toen ze een hersenvliesontsteking had en toen pieste ze de boel ook onder :80:
Gewoon terwijl ze bij Jan op schoot lag pieste ze hem helemaal onder. Ze heeft zelfs een periode toen luiers gedragen omdat ze ook op de bank lag.
Na korte tijd werd het wel minder al had ze er zolang ze die medicijnen slikte af en toe last van. Nadat het afgebouwd was stopte dat gelukkig ook weer en was ze weer net zo zindelijk als eerst.
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kan ook zijn dat ze aardig wat infuus gehad heeft en dat ze dat vannacht verwerkt heeft en daarom nu enorm moet plassen. In combinatie met nog wat invloed van de narcose waardoor de controle nog niet optimaal is, kan ze nu zo lek als een mandje zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
lucie
Zeer actief

Tineke schreef:
lucie schreef:

Fijn dat ze weer thuis :ok: :ok:

Ik weet niet welke medicijnen ze heeft maar dat kan er inderdaad wel mee te maken hebben.
Abra heeft een tijd prednison moeten slikken toen ze een hersenvliesontsteking had en toen pieste ze de boel ook onder :80:
Gewoon terwijl ze bij Jan op schoot lag pieste ze hem helemaal onder. Ze heeft zelfs een periode toen luiers gedragen omdat ze ook op de bank lag.
Na korte tijd werd het wel minder al had ze er zolang ze die medicijnen slikte af en toe last van. Nadat het afgebouwd was stopte dat gelukkig ook weer en was ze weer net zo zindelijk als eerst.
aha, zoiets dacht ik al; ze heeft predniderm.
had jij speciale hondenluiers? want die heb ik nog niet in Ambers maat kunnen vinden
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Fijn dat ze weer lekker fel is, lekker van d'r genieten :ok:
lucie
Zeer actief

kipo schreef:Kan ook zijn dat ze aardig wat infuus gehad heeft en dat ze dat vannacht verwerkt heeft en daarom nu enorm moet plassen. In combinatie met nog wat invloed van de narcose waardoor de controle nog niet optimaal is, kan ze nu zo lek als een mandje zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
kijk, dat wist ik dan weer niet :ok: ze heeft inderdaad veel infuus gehad en vanochtend leek haar bed wel een binnenzwembad :80:
maar het lijkt wel iets verbeterd nu want ze heeft gewoon ook buiten geplast. wel nog steeds heel veel.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Re: update kwaadaardig bultje, uitslag met bizarre wending

eindelijk zijn de analyse resultaten van Ambers tumoren binnen.
Bultje 1, die ontstoken was geraakt, bleek toch om een onschuldige cyste te gaan :D
Bultje 2 was inderdaad een kwaadaardige tumor, maar van de tweede categorie. Hij is er heel ruim èn schoon uitgenomen, en de kans op uitzaaiingen wordt practisch nihil geacht :cheer: :cheer: . Ik vond het al zo opmerkelijk dat ze doodziek zou kunnen zijn, terwijl daar werkelijk niets van te merken was. Haar wonden genezen prachtig en verder is ze actief en vrolijk als altijd.

Wel vroeg ik hoe het dan mogelijk was dat die bloedwaardes op een agressieve kanker leken te duiden. Antwoord: we zijn er recent achter gekomen dat de analyse machine verkeerde resultaten gaf sinds er een onderdeel was vervangen een paar weken geleden :O:
Laat je dus een bloedanalyse doen om risico's af te dekken, geeft de analyse een volstrekt verkeerd beeld :blauwoog: . Voor alle zekerheid mocht ik opnieuw een analyse laten doen met het nieuwe onderdeel, en inderdaad was nu wel alles goed. :Q:

Nou ja, eind goed al goed. Het belangrijkste is dat Amber hopelijk nog een tijdje meegaat :E:
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Wat een super nieuws joh, en wat een opluchting!!!!
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een fantastisch nieuws. :cheer: Wat zal jij blij zijn!
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Super nieuws! Diesel heeft/ had ook een 2 e graads diagnose en die ouwe gaat als een raket :I:
Ik heb echt het idee dat die gewoon aan ouderdom overlijd. Ben er ook niet meer mee bezig.
Gewoon lekker genieten :ok:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een opluchting! En inderdaad erg slordig van die machine, het had je een hoop zorgen kunnen besparen. Maar goed, je weet nu dat ze gezond is, dat is het belangrijkst.
Tineke
Zeer actief

Wat een goed nieuws , bizar dat het zo gelopen is maar dat maakt het nieuws niet minder goed :D
Afbeelding

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Super fijn nieuws! Dat zal een hele opluchting voor je zijn. Gelukkig dat de machine nu wel de juiste bloedwaarden aangaf. Hopelijk blijft ze nog heel lang bij je.
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Joh, wat een opluchting en wat bizar dat zo'n machine zulke foute uitslagen geeft!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”