Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Auto op slot, hond eruit.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Auto op slot, hond eruit.

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Dierenbescherming waarschuwt voor risico's hete auto voor honden
http://nu.nl/overig/4881983/dierenbesch ... onden.html

Wat een debiel bord.

Ik ben heel erg voor een campagne/voorlichting tegen honden en kinderen in een hete auto. Maar deze slaat echt nergens op. Ten eerste, alsof een bord uberhaubt iets uit haalt. En dan ook nog een bord kiezen waar geen hond naar kijkt. Alsof het mensen uberhaubt gaat opvallen dat dit niet het bord is van de waardevolle spullen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Auto op slot, hond eruit.

Ongelezen bericht door sbientje »

vreselijk idd
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

En ergens hoop ik toch dat er toch wel een paar mensen gaan nadenken over dit bord. Het is toch vaak een 'oh, dat had ik niet verwacht' of 'goh, helemaal niet over nagedacht'. Wie weet geeft dit dan net dat zetje in de rug om wél na te denken als je hem ziet.

Maar dan kan je ook weer een hele discussie beginnen over hoe slim die mensen zijn als ze écht een bord hiervoor nodig hebben..
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb deze

https://www.sophia-vereeniging.nl/product/hittestikker/

Ook op het werk op de deur geplakt :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

En als er dan geen bord staat, laat je je hond lekker in de auto, want er stond niet dat het niet kon.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Cleva schreef:
Shiloh86 schreef: Ik ben heel erg voor een campagne/voorlichting tegen honden en kinderen in een hete auto.
Ik weet het niet. Nederland voert al decennialang postbus54-campagnes en ik heb niet direct het idee dat de gemiddelde kleikut er slimmer van geworden is.
Moet je echt altijd alles voorgekauwd krijgen of is het handiger om mensen te laten ontdekken dat de boel onmiddellijk naar de haaien gaat als je niet nádenkt?

Het hele idee dat de overheid je voortdurend moet vertellen dat een hete auto niet geschikt is om een hond in te bewaren. Dat je vuurwerk niet in je hand moet houden na het aansteken. Dat roken slecht voor je is.
Ik vind het belachelijk.
:ok:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat ik ook heel debiel vind aan dit bord, is dat er niks bij staat over temperatuur. Op een of andere nieuwssite zag ik in de comments mensen volslagen los gaan op mensen die hun hond in de auto lieten zitten, hoe lang en waar en bij welke temperatuur dan ook. Ik ben helemaal voor hondjes redden die anders gekookt worden, maar ik vrees wel dat mensen zichzelf door zo'n bord straks ook gerechtvaardigd zien om een raam in te slaan midden in de winter, of als de hond in de auto in de schaduw even een minuutje moet wachten tot de parkeerkaart is gehaald, of wat dan ook.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijke schreef:Wat ik ook heel debiel vind aan dit bord, is dat er niks bij staat over temperatuur. Op een of andere nieuwssite zag ik in de comments mensen volslagen los gaan op mensen die hun hond in de auto lieten zitten, hoe lang en waar en bij welke temperatuur dan ook. Ik ben helemaal voor hondjes redden die anders gekookt worden, maar ik vrees wel dat mensen zichzelf door zo'n bord straks ook gerechtvaardigd zien om een raam in te slaan midden in de winter, of als de hond in de auto in de schaduw even een minuutje moet wachten tot de parkeerkaart is gehaald, of wat dan ook.
Nou dat idd. Ik las dat vd week ook ergens: Je moet gewoon geen hond in de auto laten, nooit! Nou, mijn hond vindt het toevallig prima in de auto in de winter, en ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen hoor. Zou echt niet blij zijn als hartje winter de reddertjes kwamen om mijn ruit ff in te slaan. Ga weg
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:
Shiloh86 schreef: Ik ben heel erg voor een campagne/voorlichting tegen honden en kinderen in een hete auto.
Ik weet het niet. Nederland voert al decennialang postbus54-campagnes en ik heb niet direct het idee dat de gemiddelde kleikut er slimmer van geworden is.
Moet je echt altijd alles voorgekauwd krijgen of is het handiger om mensen te laten ontdekken dat de boel onmiddellijk naar de haaien gaat als je niet nádenkt?

Het hele idee dat de overheid je voortdurend moet vertellen dat een hete auto niet geschikt is om een hond in te bewaren. Dat je vuurwerk niet in je hand moet houden na het aansteken. Dat roken slecht voor je is.
Ik vind het belachelijk.
Dat dus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Misschien moeten ze gewoon op dat bord zetten dat je een flinke boete kunt krijgen als je je hond in de auto laat als het buiten 20 graden of warmer is en dat je de schade niet vergoed krijgt als de politie het nodig acht om je autoruit kapot te slaan. Dat wil bij sommige mensen de hersenen nog weleens aan het werk krijgen.

Wat het bord betreft: dat vind ik niet iets om me over op te winden, dan weet ik wel belangrijkere dingen. Of het wel of niet helpt weet ik niet, maar op zich heb ik er niks op tegen als de overheid probeert om mensen iets bij te brengen waar niemand slechter van wordt.
Laatst gewijzigd door 63673J op 17 aug 2017 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mijke schreef:Wat ik ook heel debiel vind aan dit bord, is dat er niks bij staat over temperatuur. Op een of andere nieuwssite zag ik in de comments mensen volslagen los gaan op mensen die hun hond in de auto lieten zitten, hoe lang en waar en bij welke temperatuur dan ook. Ik ben helemaal voor hondjes redden die anders gekookt worden, maar ik vrees wel dat mensen zichzelf door zo'n bord straks ook gerechtvaardigd zien om een raam in te slaan midden in de winter, of als de hond in de auto in de schaduw even een minuutje moet wachten tot de parkeerkaart is gehaald, of wat dan ook.
Ja dat vind ik beroerd aan dit bord, want er lopen nu eenmaal mensen rond die te simpel zijn en denken dat een hond nooit in de auto mag blijven.
Ik laat Puchu bij normale temperaturen ook gerust even in de auto als ik nog even snel langs de bakker, slager of wat dan ook moet en als
dat één of andere bordjesfanaat (ja kijk, het staat er toch!) mijn ruit in gaat slaan, ben ik echt niet blij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

mijke schreef: maar ik vrees wel dat mensen zichzelf door zo'n bord straks ook gerechtvaardigd zien om een raam in te slaan midden in de winter, of als de hond in de auto in de schaduw even een minuutje moet wachten tot de parkeerkaart is gehaald, of wat dan ook.
Daar waarschuwt het bord toch voor: de auto niet op slot zetten, als de hond er nog in zit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat gebeurt nu al, dat uitschelden. Ook met alles open in de schaduw en zelfs als je er zelf bij zit, met airco aan terwijl man even de supermarkt in rent. :engel: Er is al zoveel aandacht voor elk jaar dat een bord niet gaat helpen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het is treurig gesteld met de geestelijke gesteldheid van velen. Ik zie de beangstigende resultaten van het degeneratieproces al decennia lang om me heen. Om dagelijks in zo'n open inrichting te moeten vertoeven word je niet echt vrolijk van. Gelukkig zijn er ook nog genoeg normalen. Die zouden we middels forse financiële beloningen moeten aansporen om meer kinderen te krijgen. Wellicht is Nederland dan nog te redden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

TessaThomas schreef:
Dat gebeurt nu al, dat uitschelden. Ook met alles open in de schaduw en zelfs als je er zelf bij zit, met airco aan terwijl man even de supermarkt in rent. :engel: Er is al zoveel aandacht voor elk jaar dat een bord niet gaat helpen.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt :o mensen kijken altijd wel de auto in als ze de honden zien (of als hij draait) maar als ze dan zien dat ik erbij zit met de airco dan krijg ik alleen maar een knikje ofzo.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Feather__ schreef:
TessaThomas schreef:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt :o mensen kijken altijd wel de auto in als ze de honden zien (of als hij draait) maar als ze dan zien dat ik erbij zit met de airco dan krijg ik alleen maar een knikje ofzo.
Ik dus wel. :schrik: Niet alleen hier in het dorp trouwens. Of met 24 graden, in de zon, dat ze in de schaduw en in de wind staan met alles open(dus ramen, zijdeuren en achterklep) en wij er vlakbij.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ook in de winter kan het gloeiend heet worden in de auto als de zon erop staat.
63673J

Cleva schreef:
jvanringen schreef: Wat het bord betreft: dat vind ik niet iets om me over op te winden, dan weet ik wel belangrijkere dingen. Of het wel of niet helpt weet ik niet, maar op zich heb ik er niks op tegen als de overheid probeert om mensen iets bij te brengen waar niemand slechter van wordt.
Ik denkt dat het bijdraagt aan de huidige domheidscultus. Zolang je maar kunt zeggen dat je "het niet wist" ook al is dat met droge ogen tegen alle logica in dan "kunnen ze je niks maken."
Dan krijg je uitwassen als waarschuwingen op koffiekopjes dat koffie heet is en dat plastic zakken geen kinderspeelgoed zijn. Als ik een cactus koop staat er op het etiketje dat hij niet voor consumptie bedoeld is.
Het slaat allemaal helemaal nergens meer op.

Als je zo blijft hameren op het gegeven dat mensen niet voor zichzelf kunnen denken dan moet je niet al te verbaasd opkijken als ze dat uiteindelijk ook minder gaan doen.
Mensen stoppen niet met denken omdat er bordjes staan, er staan bordjes om mensen die niet denken aan het denken te zetten. Of ze dat dan ook daadwerkelijk gaan doen, kun je betwijfelen, maar niks doen zet ze zeker niet aan het denken. Verder vind in het algemeen dat mensen zich disproportioneel druk maken om onbenulligheden. Het is maar een bordje. Jemig.
Laatst gewijzigd door 63673J op 17 aug 2017 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
63673J

Wolfsblut schreef:Het is treurig gesteld met de geestelijke gesteldheid van velen. Ik zie de beangstigende resultaten van het degeneratieproces al decennia lang om me heen. Om dagelijks in zo'n open inrichting te moeten vertoeven word je niet echt vrolijk van. Gelukkig zijn er ook nog genoeg normalen. Die zouden we middels forse financiële beloningen moeten aansporen om meer kinderen te krijgen. Wellicht is Nederland dan nog te redden.
Ik denk weleens dat mensen die zich erg druk maken om het degeneratieproces van de mensheid veel meer gemeen hebben met hun medemensen dan ze zelf beseffen.
63673J

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Ik vind het belachelijk.
Die duizenklapper in je vuist of die kankerstok in je domme hoofd doe je jezelf aan. Geen meelij.
Maar als dat bord maar één halve zool laat nadenken voordat ie Spike in de auto achterlaat is het wmb al winst.
Dat dus.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zolang mijn ruit dan maar niet ingeslagen wordt als ik Habibi een keer wél in de auto laat...

(in situaties waarin het dus wél kan)
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Het is treurig gesteld met de geestelijke gesteldheid van velen. Ik zie de beangstigende resultaten van het degeneratieproces al decennia lang om me heen. Om dagelijks in zo'n open inrichting te moeten vertoeven word je niet echt vrolijk van. Gelukkig zijn er ook nog genoeg normalen. Die zouden we middels forse financiële beloningen moeten aansporen om meer kinderen te krijgen. Wellicht is Nederland dan nog te redden.
Zou het draagvlak om hiervoor belasting te betalen ook wel ten goede komen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Door al die aandacht die hier al aan besteed is, ben ik steeds vaker bang om de honden even in de auto te laten bij bijvoorbeeld de supermarkt. Genoeg mensen die niet nadenken en gewoon doen. Dus nee, doe maar geen bord en ook geen campagne.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

veertje schreef:Door al die aandacht die hier al aan besteed is, ben ik steeds vaker bang om de honden even in de auto te laten bij bijvoorbeeld de supermarkt. Genoeg mensen die niet nadenken en gewoon doen. Dus nee, doe maar geen bord en ook geen campagne.
Ook even kun je alleen doen als het buiten koud is en geen zon.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Kan meer dan prima op een koude winterdag.

Doe ik regelmatig als ik op stal even niet mijn aandacht wil verdelen tussen hond en paard, maar het grootste deel van de tijd Habibi wel bij me wil hebben.

Waarom zou ik haar thuislaten, als ze het leuk vindt om mee te gaan en bovendien de auto als luxe slaapplaats beschouwt...

En dan is langer dan 10 min echt geen probleem.
Ook wel eens een uur zelfs.

Daar zie ik echt echt 0,0 problemen.
Habibi gaat met veel enthousiasme op haar favoriete stoel liggen.
Laatst gewijzigd door Habibi op 17 aug 2017 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Neeltje schreef:
veertje schreef:Door al die aandacht die hier al aan besteed is, ben ik steeds vaker bang om de honden even in de auto te laten bij bijvoorbeeld de supermarkt. Genoeg mensen die niet nadenken en gewoon doen. Dus nee, doe maar geen bord en ook geen campagne.
Doe niet zo raar. Natuurlijk kan dat wel. Als het buiten 15 gr is wordt die auto echt niet in een mum van tijd 30 graden met een zonnetje hoor.
Op wedstrijddagen zitten mijn honden soms de hele dag in de auto. Samen met honderden andere honden bij zulk soort wedstrijden.

Net als dat fietsen. Vorige week ging ik even fietsen met mijn honden. Zon scheen, geen idee hoe warm het was. Gewoon aangenaam, niet heet.
Mijn honden hijgden niet. Ook niet op het eind van de rit. Toch was er iemand die me moest vertellen dat ik niet met de hond mocht fietsen omdat het te warm was :piew: Ik heb gevraagd waaraan ze het zag, toen liep ze boos weg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zet in ieder geval mijn auto niet op slot als er een hond in zit, en als het weer het toelaat staat er een raam (of 1.5, kant waar Noa vast zit durf ik niet helemaal) open. En uiteraard in de schaduw als het warm is. Ik zit zelf vaak rustig 20 minuten tot een half uur met ze in de auto na of voor het boodschappen doen, een beetje pokestops draaien als ik daar in de buurt van zit of op wifi internetten of updates van mijn telefoon binnen halen. Het blijft verbazingwekkend lang koel in de auto bij 25 graden vol in de zon (nee, toen waren de honden niet mee), mits er maar 1.5 raam open staat. Op het moment dat je je auto hermetisch afsluit wordt het inderdaad een ander verhaal.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
Onzin... dat kan met wat koeler weer prima ook met zon.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:
Neeltje schreef:
Doe niet zo raar. Natuurlijk kan dat wel. Als het buiten 15 gr is wordt die auto echt niet in een mum van tijd 30 graden met een zonnetje hoor.
Op wedstrijddagen zitten mijn honden soms de hele dag in de auto. Samen met honderden andere honden bij zulk soort wedstrijden.

Net als dat fietsen. Vorige week ging ik even fietsen met mijn honden. Zon scheen, geen idee hoe warm het was. Gewoon aangenaam, niet heet.
Mijn honden hijgden niet. Ook niet op het eind van de rit. Toch was er iemand die me moest vertellen dat ik niet met de hond mocht fietsen omdat het te warm was :piew: Ik heb gevraagd waaraan ze het zag, toen liep ze boos weg.
Praat me er niet van... verschrikkelijk. Ik train gewoon dus fiets met 15-20 graden ook als de luchtvochtigheid niet te hoog is. Als je dat gebemoei dan hoort... kijk naar de hond zou ik zeggen die van mij hijgen amper ook niet na 10 km dan zijn ze dus ook niet oververhit. Hoe moeilijk kan t zijn?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik zal wel een dierenbeul zijn, maar ik heb Loutje de afgelopen dagen hier op vakantie toch echt even in de auto achtergelaten met 21-25 graden. 1 keer zelfs in de zon, want geen schaduw mogelijkheid. Alle ramen een stuk open en dan maar even de supermarkt in rennen voor wat eten en drinken.
En verrek, ze leefde nog toen ik terug bij de auto kwam :O:
Ideaal? Nee. Voelde ik me helemaal fijn bij die 24 graden en zon? Nee. Maar het alternatief was eerst 25 minuten terug naar het huisje rijden, haar daar in het onbekende huisje in de bench gooien en dan weer 25 minuten heen en weer terug rijden. Nah, dat vind ik geen alternatief ;)

Ik heb mezelf wel aangewend om in de zomer altijd een parkeerschijf in de auto te leggen. Dan kan iemand tenminste zien dat ik net 3 minuten weg ben en er nog geen reden is om een ruit in te slaan ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”