Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine hondjes beschermen?
Moderator: moderatorteam
Re: Kleine hondjes beschermen?
Jezes ja, nog een topic hierover. Waar exact dezelfde mensen dezelfde dingen gaan zeggen als "doek het maar op", "pikverlenger" en dergelijke 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik vind het een heel goed plan als een ernstig hond-hond incident een misdrijf wordt. Daarmee is direct de discussie of je er überhaupt aangifte over kan doen ook afgerond. Daarnaast is het feit dat het eindelijk mogelijk is om een houdverbod eraan te koppelen helemaal geweldig. Is dat dan ook direct nationaal, omdat het een misdrijf betreft en dus geen gemeentelijke oplegging is?
Laatst gewijzigd door Domor op 11 aug 2017 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De wetgeving kan voor mij ook niet snel genoeg algemeen bekend worden.
Ik heb nog geen topic gezien waarin staat dat de wet erdoor is en wat voor straf de personen kunnen krijgen. Een hele grote doorbraak!Sandra&co schreef:Jezes ja, nog een topic hierover. Waar exact dezelfde mensen dezelfde dingen gaan zeggen als "doek het maar op", "pikverlenger" en dergelijke
Lijkt me ook dat de wet voor alle honden geldt.Nanna schreef:Wat mij betreft geldt dit niet alleen voor klapkaken hoor, maar voor alle honden die een hond zwaar of dodelijk verwonden middels een aanval.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
En nu maar hopen dat er meer rechters deze weg volgen, ben er zo klaar mee met die asso's eigenaren. Vanmiddag ook weer, zag dat er in park een losgeslagen pitbull liep te galopperen en dendert zo een klein kindje van rond 2 a 3 jaar tegen de vlakte. Baasje keek alleen maar en reageerde niet. Was zo blij dat ik langs het park liep en niet er in.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De bron is van begin juli, dus ik denk dat het een (toen) voorbarige conclusie is, en niet echt een doorbraakNeeltje schreef:Ik heb nog geen topic gezien waarin staat dat de wet erdoor is en wat voor straf de personen kunnen krijgen. Een hele grote doorbraak!Sandra&co schreef:Jezes ja, nog een topic hierover. Waar exact dezelfde mensen dezelfde dingen gaan zeggen als "doek het maar op", "pikverlenger" en dergelijke

-
- Zeer actief
Hond in beslag nemen,, verder hoeft Benito W. voor mij niet de cel in. Volslagen idioot zal hij niet zijn. Hij vertoont echter wel levensgevaarlijke psychopathische trekjes die bij een debiel of een imbeciel behoren. Geestelijk ernstig gedegenereerd. Verplicht steriliseren en de gestichten wederom in ere herstellen want we hebben al genoeg van dat genetisch afval rondlopen, al dan niet voorzien van klapkaken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Grappig, ik zit me net te bedenken dat Nanna de gene is die voor het eerst 100.000 berichten heeft geplaatst en daarmee een tijd terug bekroond is tot forum koningin. Maar ik denk dat ze ook een record aantal pitbulltopics heeft geplaatst.
Zullen we een nieuwe recordpoging registreren?
Dat maakt t een beetje spannend. Tot die tijd voelt t als een plaat die blijft hangen.
Zullen we een nieuwe recordpoging registreren?
Dat maakt t een beetje spannend. Tot die tijd voelt t als een plaat die blijft hangen.

Hond alleen in beslag, dan is er zo weer een nieuwe, daar zal hij/zij wel een keer extra over nadenken als hij/zij 2 maanden in de cel zit.Wolfsblut schreef:Hond in beslag nemen,, verder hoeft Benito W. voor mij niet de cel in. Volslagen idioot zal hij niet zijn. Hij vertoont echter wel levensgevaarlijke psychopathische trekjes die bij een debiel of een imbeciel behoren. Geestelijk ernstig gedegenereerd. Verplicht steriliseren en de gestichten wederom in ere herstellen want we hebben al genoeg van dat genetisch afval rondlopen, al dan niet voorzien van klapkaken.
-
- Zeer actief
Laten we dat tuig op twee benen eerst maar eens van de straat afhalen, daar wordt iedereen beter van , ik hoeft ze ook niet tegen te komen hoor.Nanna schreef:Nou, niet alleen kleine hoor. Grotere kunnen evengoed de sjaak zijn...
Niet alleen mensen, maar ook kleine honden zijn regelmatig het slachtoffer van agressieve pitbulls. Nieuwe wetgeving moet de beestjes beter beschermen.
Gevechtshonden, zoals pitbulls, zijn al jarenlang omstreden omdat ze regelmatig mensen bijten. Maar ook baasjes van kleine honden houden hun hart vast als ze een onaangelijnde pitbull moeten passeren met hun Maltezer of Teckel.
Eigenaren van agressieve honden die andere honden (dood)bijten, zijn ook nu al strafbaar.
Volgende week staat bijvoorbeeld de 33-jarige Benito W. voor de politierechter. Zijn pitbull beet vrijdag 7 maart meerdere keren een chihuahua op de Nieuwezijds Kolk.
Toen een politieagent hem vervolgens aansprak, begon W. volgens het Openbaar Ministerie te tieren. 'Ik heb een AK-47 en schiet jouw kop eraf. Je bent een mongool met je bril', zou hij geroepen hebben tegen de agent. 'Je bent niet goed. Ik ga je woning overvallen. Dan zullen we weleens zien hoe je dan reageert.'
Om kleinere honden beter te beschermen tegen agressieve gevechtshonden, kondigde de overheid gisteren nieuwe wetgeving aan. In de huidige situatie kan Benito W. veroordeeld worden tot een celstraf van maximaal zes maanden of een geldboete van maximaal 8.200 euro, omdat hij 'geen voldoende zorg' droeg voor het onschadelijk houden van zijn dier.
Maar deze 'overtreding', wordt wat de overheid betreft een 'misdrijf'. Dat betekent dat de rechter straks strenger kan straffen (tot een jaar cel) en de eigenaar een 'houdverbod' kan opleggen.
bron
Dolgraag. Ik ben er echt niet happig op om dat allemaal zelf op te lossen. Ik hoef tenminste van dat tuig geen AK-47 tegen mijn bolle kop
- Gimmick
- Zeer actief
Ja maar, ja maar... als je anders niet zoveel beleefd en dit lekker makkelijk reacties scoort.Sandra&co schreef:Jezes ja, nog een topic hierover. Waar exact dezelfde mensen dezelfde dingen gaan zeggen als "doek het maar op", "pikverlenger" en dergelijke
Je moet toch iets om je dag door te komen....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Jeetje! de eerste 5 actieve onderwerpen gaan allemaal over hoe verschrikkelijk "spa's" wel niet zijn!
Sommige van jullie gedragen zich als agressieve keffers die niet van ophouden weten
Sommige van jullie gedragen zich als agressieve keffers die niet van ophouden weten

- Tineke
- Zeer actief
Buiten de boete en evt.straf moet je dit soort mensen met een houdverbod om de oren slaan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dat is minder goed te controleren en 'voelen' ze niet zo. Zetten ze hun hond wel bij dochter of zoon ergens in huis.Tineke schreef:Buiten de boete en evt.straf moet je dit soort mensen met een houdverbod om de oren slaan.
- Tineke
- Zeer actief
Neeltje schreef:Dat is minder goed te controleren en 'voelen' ze niet zo. Zetten ze hun hond wel bij dochter of zoon ergens in huis.Tineke schreef:Buiten de boete en evt.straf moet je dit soort mensen met een houdverbod om de oren slaan.
Nee hoor juist een houdverbod wordt regelmatig controle op uitgevoerd.
Dat doet de LID namelijk en er worden regelmatig honden in beslag genomen die bij mensen verblijven die een houdverbod hebben.
Abra is bijv. zo'n hond , zij is samen met haar broertjes en zusjes gewoon weggehaald omdat het een overtreding van het houdverbod betrof.

Ok, als het de LID is die controleert dan misschien wel, in de politie heb ik daar hier, voor wat betreft honden, in Eindhoven niet zoveel vertrouwen in.Tineke schreef:Neeltje schreef:Dat is minder goed te controleren en 'voelen' ze niet zo. Zetten ze hun hond wel bij dochter of zoon ergens in huis.Tineke schreef:Buiten de boete en evt.straf moet je dit soort mensen met een houdverbod om de oren slaan.
Nee hoor juist een houdverbod wordt regelmatig controle op uitgevoerd.
Dat doet de LID namelijk en er worden regelmatig honden in beslag genomen die bij mensen verblijven die een houdverbod hebben.
Abra is bijv. zo'n hond , zij is samen met haar broertjes en zusjes gewoon weggehaald omdat het een overtreding van het houdverbod betrof.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Helaas leidt de wens van het allergrootste deel van de bevolking om deze rassen in het openbare leven verboden te krijgen, niet tot het gewenste resultaat.
Het is en blijft onbegrijpelijk en onverdraaglijk dat sommige mensen anno nu, willens en wetens uit het schier eindeloze aanbod van hondenrassen, toch telkens weer blijven kiezen voor net dat ene waarmee ze op zijn best stress veroorzaken in hun omgeving.
En zo blijven dit soort topics bittere noodzaak.
Hier gisteren een ontmoeting met een mevrouw met een spa-pup. Het is haar tweede. Haar eerste wil ik niet in de buurt van Yuna hebben. Dat heb ik haar laten weten, maar ze accepteert dat niet. Haar hond is een lieverd en bovendien goed opgevoed. Dus blijft ze desnoods opzettelijk met dat dier achter mij en mijn aangelijnde ( losloopgebied!) Yuna aanlopen. Omdat ik me niet zo moet aanstellen.
Nu was ze alleen met haar nieuwe pup en wilde ik Yuna daar wel mee in contact laten komen. Dat begreep ze niet.
Ik zei haar dat ik deed omdat ze elkaar dan leerden kennen nu het nog kon. Dan had Yuna misschien een betere kans om dit dier, wanneer ze eenmaal volwassen is, niet te triggeren.
Maar dat wilde ze niet, en vervolgens liep ze aan het secondaire laantje te mopperen tegen dat hondje: " Zo, nu ga jij weer naar die gevaarlijke zus van je. Want dat is toch zo'n gevaarlijke hond, die eet alle andere hondjes op, blablabla."
En dan denk ik: Joh, als je dat zo vervelend vindt en je hebt die ervaring met je eerste hond, waarom neem je dan in godsnaam een tweede?
Is het zo leuk dan dat de meeste hondenbezitters met een grote boog om jou en je honden heenlopen en jouw honden niet met andere honden mogen spelen?
Dat het speelveldje leeg loopt als jij eraan komt?
Enfin nu heeft ze twee spa-teven. Ik ben benieuwd. En oh, ironie, het nieuwe hondje heet Yuna!
Het is en blijft onbegrijpelijk en onverdraaglijk dat sommige mensen anno nu, willens en wetens uit het schier eindeloze aanbod van hondenrassen, toch telkens weer blijven kiezen voor net dat ene waarmee ze op zijn best stress veroorzaken in hun omgeving.
En zo blijven dit soort topics bittere noodzaak.
Hier gisteren een ontmoeting met een mevrouw met een spa-pup. Het is haar tweede. Haar eerste wil ik niet in de buurt van Yuna hebben. Dat heb ik haar laten weten, maar ze accepteert dat niet. Haar hond is een lieverd en bovendien goed opgevoed. Dus blijft ze desnoods opzettelijk met dat dier achter mij en mijn aangelijnde ( losloopgebied!) Yuna aanlopen. Omdat ik me niet zo moet aanstellen.
Nu was ze alleen met haar nieuwe pup en wilde ik Yuna daar wel mee in contact laten komen. Dat begreep ze niet.
Ik zei haar dat ik deed omdat ze elkaar dan leerden kennen nu het nog kon. Dan had Yuna misschien een betere kans om dit dier, wanneer ze eenmaal volwassen is, niet te triggeren.
Maar dat wilde ze niet, en vervolgens liep ze aan het secondaire laantje te mopperen tegen dat hondje: " Zo, nu ga jij weer naar die gevaarlijke zus van je. Want dat is toch zo'n gevaarlijke hond, die eet alle andere hondjes op, blablabla."
En dan denk ik: Joh, als je dat zo vervelend vindt en je hebt die ervaring met je eerste hond, waarom neem je dan in godsnaam een tweede?
Is het zo leuk dan dat de meeste hondenbezitters met een grote boog om jou en je honden heenlopen en jouw honden niet met andere honden mogen spelen?
Enfin nu heeft ze twee spa-teven. Ik ben benieuwd. En oh, ironie, het nieuwe hondje heet Yuna!
-
- Zeer actief
Maar waarom ga jij eigenlijk met een aangelijnde hond lopen in een losloop gebied?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Is het dan verplicht om je hond daar los te gooien? Enige is dat je niet vreemd op moet kijken dat je daar loslopende honden tegen komt. Voor mij een reden om er niet te lopen als mijn hond niet los kan.stoffeltje schreef:Maar waarom ga jij eigenlijk met een aangelijnde hond lopen in een losloop gebied?

- Tineke
- Zeer actief
Ik heb geen spa en er zal er nooit een komen, sowieso geen terrier, maar de beste reden om er wel een te nemen vind ik dit eigenlijk toch wel.kooi schreef:Is het zo leuk dan dat de meeste hondenbezitters met een grote boog om jou en je honden heenlopen en jouw honden niet met andere honden mogen spelen?
Ik heb geen zin in geneuzel en als ik aan wandelen ben in de regel. Het lijkt wel of je daar soms niet aan kan ontkomen, en dat is precies het moment dat een spa zoals ik het hier uit jouw post begrijp mij heel goed zou uitkomen

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
Wij hebben een hond genomen toen we verhuisd waren naar een gebied waar je makkelijk wandelt. Eenmaal een pup bleek dat er best wat staffordachtigdn rondliepen daar. Omdat ikniet altijd met stress wil lopen ben ik in gesprek gegaan met de baasjes. Ik dacht dan merk ik snel genoeg wat voor vlees ik in de kuip heb. En gelukkig valt het mee. Hij heeft 2 staffordvrienden waar hij leuk mee rent en speelt en bij 2 andere lijn ik hem even aan en passeren we.
I <3 my dogs 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Toch ook eens wat positiefs, gister waren we bij een losloop plek waar de honden lekker aan spelen waren zonder probleem.
Er zat ook een pitbull tussen en dat ging echte heel goed.
Toch hou je die een beetje in de gaten, maar dat was niet nodig en er brak ineens een gevecht tussen een lab was het denk ik en boxer uit , die bull ging heerlijk door met haar spel en kwam niet eens kijken.
Ik ben toch blij dat er ook hele lieve tussen zitten jammer dat het door al die andere zo verziekt is
Toch hou je die een beetje in de gaten, maar dat was niet nodig en er brak ineens een gevecht tussen een lab was het denk ik en boxer uit , die bull ging heerlijk door met haar spel en kwam niet eens kijken.
Ik ben toch blij dat er ook hele lieve tussen zitten jammer dat het door al die andere zo verziekt is
Het probleem is, dat je dat van te voren niet weet, tenzij je de hond en eigenaar al kent, maar met een vreemde, nee, never nooit.twinkeltje schreef:Toch ook eens wat positiefs, gister waren we bij een losloop plek waar de honden lekker aan spelen waren zonder probleem.
-
- Zeer actief
Yuna is een gewezen straathondje uit Roemenië met negatieve ervaringen met mensen en andere, grote en vooral donkere honden. Daardoor reageert ze vaak angstig als er andere honden op haar afkomen. Ze loopt daarom gedeeltelijk los en gedeeltelijk aangelijnd. Ik lijn haar aan in de buurt van de uitgangen van losloopgebieden omdat ze anders de weg op kan rennen. Dat is nu twee keer gebeurd toen de eigenaren van grote honden deze ongeremd op haar af lieten stormen.stoffeltje schreef:Maar waarom ga jij eigenlijk met een aangelijnde hond lopen in een losloop gebied?
Zeker als het er meer dan een is, wil ze ervoor op de loop gaan. Meestal vinden die eigenaren het niet nodig om hun hond bij zich te roepen als ze zien dat ze bang is of als ze zien dat ik haar aanlijn, als ik ze op tijd aan zie komen.
Hun verklaring daarvoor is strijk en zet: 'Mijn hond is een lieverd hoor, daar zit geen kwaad in.' Ook als de hond in kwestie grommend op haar af komt stormen. Voor deze zelfbenoemde kynologen is het duidelijk: hun hond is goed opgevoed en zachtaardig en als Yuna nu maar niet bang zou reageren, dan zou er niets aan de hand zijn. En oh ja, ik moet haar niet vast houden want daarmee bevestig ik haar angst.
Gelukkig zijn er ook mensen die hun hond bij zich nemen als ze zien dat Yuna angstig reageert, of die hun hond ook even aanlijnen als ze zien dat ik haar aanlijn. Die mensen worden door mij altijd vriendelijk en beleefd bedankt. En soms vindt er dan een vriendschappelijk onderonsje plaats tussen mensen en honden.
En als ik iemand aan zie komen met een mij onbekende spa, dan lijn ik Yuna aan en ga de andere kant op. Ook dan roepen eigenaren vaak vanaf een afstand dat hun hond geen vlieg kwaad doet. Maar vaker nog lokt dit boze en gekrenkte reacties uit. Want die van hun is goed opgevoed. zij hebben hem goed gesocialiseerd en mogen hem daarom ongelimiteerd los gooien en op mijn kleine hondje laten af denderen.
En dan is Yuna niet de enige die bang is...
-
- Zeer actief
Nou precies.Neeltje schreef:Het probleem is, dat je dat van te voren niet weet, tenzij je de hond en eigenaar al kent, maar met een vreemde, nee, never nooit.twinkeltje schreef:Toch ook eens wat positiefs, gister waren we bij een losloop plek waar de honden lekker aan spelen waren zonder probleem.
Er zijn er hier ook die ik door middel van goed observeren en gesprekken met baasjes en baasjes van andere honden heb leren vertrouwen. Zo is er hier een Cesar Milan-meneer met een pitbull, een mastiff en een mechelaar die allemaal prima met andere honden kunnen. En dus ook met Yuna. Die honden zijn super kalm en nauwelijks geïnteresseerd in andere honden.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Het zijn trouwens niet alleen kleine hondjes die slachtoffer worden, denk maar terug aan Yla onze Rottweiler. (toch niet echt een klein hondje)

Tirsa's grootste vriend was een enorme Stafford, 8 pootjes op 1 buik, maar wat nu hier rondloopt, nee, er is er geen een die ik vertrouw. Al was het al om het feit dat het allemaal losloopt.kooi schreef:Nou precies.Neeltje schreef:Het probleem is, dat je dat van te voren niet weet, tenzij je de hond en eigenaar al kent, maar met een vreemde, nee, never nooit.twinkeltje schreef:Toch ook eens wat positiefs, gister waren we bij een losloop plek waar de honden lekker aan spelen waren zonder probleem.
Er zijn er hier ook die ik door middel van goed observeren en gesprekken met baasjes en baasjes van andere honden heb leren vertrouwen. Zo is er hier een Cesar Milan-meneer met een pitbull, een mastiff en een mechelaar die allemaal prima met andere honden kunnen. En dus ook met Yuna. Die honden zijn super kalm en nauwelijks geïnteresseerd in andere honden.

-
- Zeer actief
Ik denk dat elke verantwoorde Stafford eigenaar ook met ogen op steeltjes zijn hond uitlaat....want geloof me, de meesten willen absoluut voorkomen dat hun hond in een gevecht verzeild raakt.
Zelf weet ik zo ongeveer wel wat ik op mijn vaste wandeltijden tegenkom op de plaats waar ik loop, vaak dezelfde mensen.
Maar nu, in de vakantietijd, ben ik toch wat meer op mijn hoede.
Vorige week zijn hier nog drie kleinere honden in gevecht geraakt....een westie, een teckel en een vullisbakkie.....de teckel moest met een gerafeld oor naar de dierenarts.
Naderhand sprak ik de eigenaresse van de aanstichter, de westie. Zij was hier op vakantie en was nog helemaal ontdaan van het gebeurde.
Thuis was Dinky nooit agressief naar andere honden laat staan dat ie een gevecht begon.
Nu vraag ik me af.....zou het kunnen dat honden zich onzekerder voelen als ze in een totaal andere,voor hun vreemde, omgeving zijn en dat ze daardoor totaal ander gedrag vertonen dan normaal?
Zelf weet ik zo ongeveer wel wat ik op mijn vaste wandeltijden tegenkom op de plaats waar ik loop, vaak dezelfde mensen.
Maar nu, in de vakantietijd, ben ik toch wat meer op mijn hoede.
Vorige week zijn hier nog drie kleinere honden in gevecht geraakt....een westie, een teckel en een vullisbakkie.....de teckel moest met een gerafeld oor naar de dierenarts.
Naderhand sprak ik de eigenaresse van de aanstichter, de westie. Zij was hier op vakantie en was nog helemaal ontdaan van het gebeurde.
Thuis was Dinky nooit agressief naar andere honden laat staan dat ie een gevecht begon.
Nu vraag ik me af.....zou het kunnen dat honden zich onzekerder voelen als ze in een totaal andere,voor hun vreemde, omgeving zijn en dat ze daardoor totaal ander gedrag vertonen dan normaal?