Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Droef ruikt ineens anders

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Droef ruikt ineens anders

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zoals de titel dus al doet vermoeden ruikt Droef ineens anders.
Gisteren toen ik naar mijn werk ging heb ik hier niks van gemerkt. En ik kwam tuin en rook een rare lucht. Die kwam dus van Droef af.

Ruikt naar van die geperste kluiven.
Afbeelding
Die kluiven krijgen ze hier vrijwel nooit maar Droef had er 2 weken terug eentje voor zijn verjaardag gekregen. Dat ding was een meter lang en is nu al een paar dagen helemaal op. Ik ruik ook het ook nergens op of in. Alleen dus bij Droef en nog specifieker bij zijn staartaanzet/rug.

Hij heeft nergens ingerold in mijn bijzijn en met m'n vriend krijgt hij ook de kans hier niet voor.
Ik vind die lucht nou niet bepaald heel lekker, dus vandaag zijn beide honden maar weer eens onder de douche gegaan. Geur leek weg maar nu zo'm 2 a 3 uur later ruik ik het weer.

Iemand enig idee?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Droef ruikt ineens anders

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Anaalklieren?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Anaalklieren?
Nop, heb hem helemaal besnuffeld :engel: Dacht inderdaad ook eerst anaalklieren, oren(al ruikt dat bij oorontsteking niet zo) of gebit. Ik zie ook niks bij de staartaanzet of rug. Hij doet ook niet anders dan anders en ik kan alles doen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nieuwe aftershave? :wink:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Vioolklier?
Ik dacht even dat je me in de zeik nam. Heb het opgezocht en dit verklaard inderdaad een hoop. Ben nu ook verhalen tegen gekomen van honden die zo nu en dan dus stinken.

Sinds gisteravond laat ruik ik niks meer dus zal wel goed zitten.

Nooit van gehoord overigens maar het verklaard inderdaad wel dat er op dat deel een andere vacht structuur zit. Stugger zeg maar. Heb er nooit bij stil gestaan.
Afbeelding
Biothane
WashBar
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat toevallig, hier hebben we die discussie ook al een paar dagen. Volgens mij man stinkt Lola veel meer 'naar hond'. Niet op een specifieke plek, maar gewoon algemeen. We grappen hier maar dat het haar ouwewijvenlucht is, maar wat het nou werkelijk is...?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Lilo- schreef:Wat toevallig, hier hebben we die discussie ook al een paar dagen. Volgens mij man stinkt Lola veel meer 'naar hond'. Niet op een specifieke plek, maar gewoon algemeen. We grappen hier maar dat het haar ouwewijvenlucht is, maar wat het nou werkelijk is...?
karel had dit laatst ook. Echt zon hondenlucht. Bij hem komt het van het vele zwemmen in combinatie met zijn dikke vacht. Je rook hem echt langskomen :D En mn huis stonk ook. Uiteindelijk heb ik hem onder de douche gezet en met zeep (nouja, Dreft :D) gewassen en hij was weer heerlijk fris. Nu begint ie weer dus wie weet zet ik m nog wel een keer onder de douche. Maar lola zwemt niet te pas en te onpas toch?
-Lilo-
Zeer actief

sbientje schreef:
-Lilo- schreef:Wat toevallig, hier hebben we die discussie ook al een paar dagen. Volgens mij man stinkt Lola veel meer 'naar hond'. Niet op een specifieke plek, maar gewoon algemeen. We grappen hier maar dat het haar ouwewijvenlucht is, maar wat het nou werkelijk is...?
karel had dit laatst ook. Echt zon hondenlucht. Bij hem komt het van het vele zwemmen in combinatie met zijn dikke vacht. Je rook hem echt langskomen :D En mn huis stonk ook. Uiteindelijk heb ik hem onder de douche gezet en met zeep (nouja, Dreft :D) gewassen en hij was weer heerlijk fris. Nu begint ie weer dus wie weet zet ik m nog wel een keer onder de douche. Maar lola zwemt niet te pas en te onpas toch?
Nee, alleen als ik iets gooi. Ze doet wel aan pootjebaden en dan is haar buik ook nat. En rollen lukt ook prima en daar doe ik alleen wat aan als ze echt zichtbaar vies is. Toch maar een keertje douchen dan... hoera volgens Lola :schrik:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Lilo- schreef:
sbientje schreef:
Nee, alleen als ik iets gooi. Ze doet wel aan pootjebaden en dan is haar buik ook nat. En rollen lukt ook prima en daar doe ik alleen wat aan als ze echt zichtbaar vies is. Toch maar een keertje douchen dan... hoera volgens Lola :schrik:
karel vindt het ook heel erg stom :D Maar ja, soms moet het.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Joy gaat sterker ruiken als ze gestresst is. Ik ben net terug van een weekje vakantie zonder haar (sorry Joy :flower: ) en tijdens mijn afwezigheid is ze onder de douche gezet omdat ze rook. Eerder dit jaar is dat ook gebeurd toen ik in het ziekenhuis lag.

Sabine, gooi Karel nog maar mooi even onder de douche voor morgen :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Joy gaat sterker ruiken als ze gestresst is. Ik ben net terug van een weekje vakantie zonder haar (sorry Joy :flower: ) en tijdens mijn afwezigheid is ze onder de douche gezet omdat ze rook. Eerder dit jaar is dat ook gebeurd toen ik in het ziekenhuis lag.

Sabine, gooi Karel nog maar mooi even onder de douche voor morgen :schrik: :mrgreen:
Dat klinkt ook nog aannemelijk, al denk ik dat Lola de eerste vijf maanden van dit jaar meer stress heeft gehad dan nu. Ze is wel veel meer op zichzelf, lijkt wat eenzaam/onbereikbaar soms. Dat wijten wij aan ouderdom (laat mij maar lekker rustig in m'n eentje soezen) en verdeelde aandacht vanwege de baby, maar misschien is ze idd gestresst, er wordt vaker gejaagd hier en ik heb 1 keer per ongeluk met Lola gelopen toen dat gebeurde. Omkeren of verder lopen maakte toen weinig meer uit, uiteindelijk heeft ze dus bijna een uur in doodsangst gelopen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”