Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Breakstick aanschaffen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Breakstick aanschaffen?

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
sirene schreef:Ik blijf erbij dat een dunne lijn het handigst is. Een breakstick of iets in die trant moet je wel weten te gebruiken en durven gebruiken.
Een lijntje kun je makkelijk meenemen. Gewoon een strop van maken en hard achter het hoofd aantrekken. Ook als de hond loslaat kan hij dan niet het volgende grijpen want dan heb je de hond vast. Elke hond heeft lucht nodig, zelfs een doorgedraaide killer.
Ik weet het niet. Die nekken zijn heel gespierd en staan helemaal strak als ze hun prooi beethebben.
Die vechthondlui hebben niet voor niks breaksticks op zak (dat mag je tenminste godverdomme hopen) ipv een lijntje.
Ja, dat is ook mijn twijfel. Voor de informatie: ik weeg zelf maar een indrukwekkende 50kg en m'n spieren raken al verzuurd na het lopen van één trap :oeps: En da's niet overdreven. Ik betwijfel echt of ik zo'n hond met behulp van een lijntje (op tijd) los krijg. En je kan daarmee ook niet voorkomen dat ze gaan schudden denk ik?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Kop tussen je benen klemmen, zorgen dat je een lijn om te wurgen om hebt strak achter de oren en als het aanwezig is, breakstick gebruik. Afhankelijk van met hoeveel mensen je bent is het ook handig om de achterkant op te tillen, danwel door hem aan de staartbasis op te tillen, danwel aan de achterpoten (ik heb zelf een voorkeur voor de staartbasis). Maar het belangrijkste is dat je die kop stil krijgt, en dat gaat het beste door hem tussen je benen te klemmen bij de nek en dan aan de lijn omhoog te tillen. Maar het is een vreselijk gezicht om het te zien, al helemaal in het echt en de meeste mensen doen domme dingen als het gebeurt.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Maeve, het is ook zeker een moeilijk iets en eigenlijk is het ook niet eerlijk dat juist de mensen die hun best doen anderen geen last te bezorgen met hun honden maar moeten omlopen en aanpassen aan de aso's of mensen die onverantwoord handelen met hun hond. Maar goed, zo is het nu eenmaal. Er zijn ook veel leuke honden en baasjes en dat maakt voor mij toch weer veel goed.
Ik ben vrij tenger gebouwd en heb een teckeltje van 5,5 kilo. Daarmee heb ik het gevoel dat ik kansloos ben tegen een hond met echt kwade bedoelingen. Ik ben dan ook nog nooit een hond tegen gekomen met echt kwade bedoelingen. Zeker wel hele vervelende, maar niet eentje die uit was op kapotmaken. En dat geeft dan toch weer vertrouwen. Dat het in verhouding niet heel vaak voorkomt. Ook ik woon in een stad met veel vechthond-types. Een aantal daarvan is gewoon vriendelijk of heeft een goede baas die er goed op let. Als ik er een aan zie komen aan een lange flex of door een kind uitgelaten, dan steek ik de straat over en verdwijn in een zijstraatje. Het zou vast goed kunnen gaan er gewoon langs te lopen maar ik wil het risico niet nemen. Ik merk dat ik nu met die dwerg in losloopgebieden ook veel vaker met de fiets aan de hand loop. Zie ik iets aankomen waar ik niet zeker van ben dat het goed is; hup beide honden op de fiets (een in het krat voor en een in het krat achter) en weg ben ik:) Inmiddels ben ik gewend aan die manier van wandelen:) Ik denk dat ook al was ik 'bewapend' ik nog steeds niet de kracht zou hebben mijn honden te redden. Ze zijn me erg dierbaar. Daarom is het me tijdens het wandelen een soort van 2e natuur geworden afstand te houden van bepaalde types. En natuurlijk zijn er ook heel veel honden waar je wel gewoon met plezier langs kan wandelen.
Hopelijk wordt het bij jou in de buurt weer wat relaxter! En worden de honden waar je je niet veilig bij voelt herplaatst bij iemand die er wel verantwoord mee omgaat.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

lucie schreef:
sirene schreef:Ik blijf erbij dat een dunne lijn het handigst is. Een breakstick of iets in die trant moet je wel weten te gebruiken en durven gebruiken.
Een lijntje kun je makkelijk meenemen. Gewoon een strop van maken en hard achter het hoofd aantrekken. Ook als de hond loslaat kan hij dan niet het volgende grijpen want dan heb je de hond vast. Elke hond heeft lucht nodig, zelfs een doorgedraaide killer.
maar hoe kun je een lus om de kop van de aanvaller doen als hij op dat moment jouw hond vastheeft?
Je haalt de lijn zelf door de lus of het handvat om de nek van de hond. Je maakt dus zelf een strop. Je kunt inderdaad niets over de kop trekken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

laeken schreef:
Inge schreef: Misschien even de uitleg van Aniek lezen (die in de praktijk werkt met deze honden).... die heeft zeer uitgebreid uitgelegd waarom sommige hondengeleiders met een breakstick werken.
Waarom blijven jullie het breaksticks noemen? :U: En waarom zou het OK zijn als Aniek er mee werkt en over schrijft? Een breakstick is een plat voorwerp dat je tussen de kaken steekt en wrikt. Maw je wrikt de bek van je hond open. Waar we hier over praten is een lang lepelachtig voorwerp dat diep in de keel van een hond gestoken wordt. De hond kan dan niks anders meer dan een paniekerige braakbeweging maken. En omdat een hond die moet braken de bek ver open trekt kan de africhter de hond los trekken. :ugh: Dus dat is het wat is en niks meer of minder.
Het woord breakstick is verneukeratief want het is gewoon totaal anders om een voorwerp snel en diep in de strot van je hond duwen om hem ongecontroleerde braakbewegingen te laten maken om de hond weg te trekken van de mouw of boef. :19:

Misschien moet Aniek zelfs eens kijken hoe het is om een staafje in je keel te krijgen tot je ongecontroleerde braakneigingen krijgt :F:
Misschien hoeft ik dat niet te doen omdat ik weet hoe t werkt, en dat dat niets met jouw hysterische uitleg te maken heeft. Maar soit laten we er maar vanuit gaan dat ik onzin verkondig en dat jij die zo'n ding nog nooit gebruikt hebt en zelfs nog nooit gezien hebt in het echt het prima weet te verwoorden.

Ongecontroleerde braakbewegingen, snel en diep in de strot duwen.... :roll: Het wordt steeds gekker.

On topic, ik zou ook gaan voor de dunne lijn. Om de keel van de vasthoudende hond, hoog aanleggen en wurgen.
Gr. Aniek

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Voor degene die zich afvragen of een strop om een gespierde nek wel helpt.
Voel eerst eens even aan de hals van je hond, onder de kin. Daar voel je gewoon het strottenhoofd ed.
Net als bij deze hond dus:
Afbeelding
Hoe gespierd de nek ook is, aan de onderkant van de hals zit geen spier. Iig niet over het strottenhoofd. Achter het hoofd kun je dus elke powerbreed wurgen.
Je hoeft er ook niet sterk voor te zijn. Als je zorgt dat de lijn strak blijft is het okee. Je hoeft de hond niet op te hangen ofzo als dat niet lukt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb wel eens een zakmes mee maar is misschien beetje rigoureus. Heb er ook wel eens aan gedacht sleutels tussen mijn vingers te doen en klap uitdelen, maar bij een hond zo dicht bij z'n kop te komen...

Ik zou het niet weten. Vooralsnog ontloop ik alles wat op een Stafford lijkt als ik met m'n hond loop.
Leuke honden verder, niet als ik Ayleen bij me heb. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Budkes schreef:
laeken schreef:
Inge schreef: Misschien even de uitleg van Aniek lezen (die in de praktijk werkt met deze honden).... die heeft zeer uitgebreid uitgelegd waarom sommige hondengeleiders met een breakstick werken.
Waarom blijven jullie het breaksticks noemen? :U: En waarom zou het OK zijn als Aniek er mee werkt en over schrijft? Een breakstick is een plat voorwerp dat je tussen de kaken steekt en wrikt. Maw je wrikt de bek van je hond open. Waar we hier over praten is een lang lepelachtig voorwerp dat diep in de keel van een hond gestoken wordt. De hond kan dan niks anders meer dan een paniekerige braakbeweging maken. En omdat een hond die moet braken de bek ver open trekt kan de africhter de hond los trekken. :ugh: Dus dat is het wat is en niks meer of minder.
Het woord breakstick is verneukeratief want het is gewoon totaal anders om een voorwerp snel en diep in de strot van je hond duwen om hem ongecontroleerde braakbewegingen te laten maken om de hond weg te trekken van de mouw of boef. :19:

Misschien moet Aniek zelfs eens kijken hoe het is om een staafje in je keel te krijgen tot je ongecontroleerde braakneigingen krijgt :F:
Misschien hoeft ik dat niet te doen omdat ik weet hoe t werkt, en dat dat niets met jouw hysterische uitleg te maken heeft. Maar soit laten we er maar vanuit gaan dat ik onzin verkondig en dat jij die zo'n ding nog nooit gebruikt hebt en zelfs nog nooit gezien hebt in het echt het prima weet te verwoorden.

Ongecontroleerde braakbewegingen, snel en diep in de strot duwen.... :roll: Het wordt steeds gekker.

On topic, ik zou ook gaan voor de dunne lijn. Om de keel van de vasthoudende hond, hoog aanleggen en wurgen.
Dus je kietelt het hondje op het tongetje met de huighaak? Gaat heen. En in je relaas ga je het ook nog huighaakje noemen. Alsof haakje het zoeter maakt na het woord huig. Ik weet prima waar de huig zit en ik weet prima waarom een hond onmiddellijk los laat als hij de huighaak in zijn keel krijgt. Dus doe niet zo schijnheilig aub.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En noem het beestje gewoon bij de naam en geen breakstick. Een breakstick is iets totaal anders dan de huighaak. Alleen klinkt huighaak net zo rot als wat het is en dat is denk ik wat minder voor het imago van de gebruiker. Als straks de TT helemaal verboden is krijgen deze honden vast nog meer van deze creatieve verzinsels voor hun kiezen. Oh sorry, bedoel door hun strot.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
Budkes schreef:
laeken schreef:

Dus je kietelt het hondje op het tongetje met de huighaak? Gaat heen. En in je relaas ga je het ook nog huighaakje noemen. Alsof haakje het zoeter maakt na het woord huig. Ik weet prima waar de huig zit en ik weet prima waarom een hond onmiddellijk los laat als hij de huighaak in zijn keel krijgt. Dus doe niet zo schijnheilig aub.
Als je 1 van je eigen honden uit de muil van een andere kunt redden of voorkomen dat hij dood gebeten word gebruik je het gewoon of ga je dan ook even de nuance opzoeken wat voor ding het nu precies is.
Al zou ik een stok of tak achter in zijn strot moeten duwen , zal met op dat moment aan de kont jeuken .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
Budkes schreef:
laeken schreef:

Als je 1 van je eigen honden uit de muil van een andere kunt redden of voorkomen dat hij dood gebeten word gebruik je het gewoon of ga je dan ook even de nuance opzoeken wat voor ding het nu precies is.
Al zou ik een stok of tak achter in zijn strot moeten duwen , zal met op dat moment aan de kont jeuken .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

_Leonie schreef:Ik heb wel eens een zakmes mee maar is misschien beetje rigoureus. Heb er ook wel eens aan gedacht sleutels tussen mijn vingers te doen en klap uitdelen, maar bij een hond zo dicht bij z'n kop te komen...

Ik zou het niet weten. Vooralsnog ontloop ik alles wat op een Stafford lijkt als ik met m'n hond loop.
Leuke honden verder, niet als ik Ayleen bij me heb. :wink:
Ik ontloop ze ook. Maar er zijn situaties dat je de confrontatie niet meer kunt vermijden. Waarom moeten we compassie hebben als een klapkaak die primair gefokt is om te doden, zich meedogenloos vastbijt in je hond, kind of kleinkind. Wat mij betreft heiligt het doel alle middelen die tot je beschikking staan. Een mes vind ik niet rigoureus. In tegenstelling tot wurgen vind ik dat zelfs humaan. Bovendien verloopt het neutraliseringsproces vele malen sneller dan je in de risicozone bevinden van de klapkaak om hopelijk een stropje rond zijn kop te krijgen. En het verstikkingsproces duurt wel heel erg lang. Mogelijk te lang want de kans is heel groot dat het slachtoffer inmiddels al dood is. Elke seconde telt in zo´n situatie. Dat houdt in no mercy voor een lustmoordenaar als je het leven van een onschuldig slachtoffer daarmee kunt redden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief

Al zou ik een stok of tak achter in zijn strot moeten duwen , zal met op dat moment aan de kont jeuken .[/quote]

Volgens mij adviseer ik juist zo'n ding om je mee te bewapenen dus je begrijpt me verkeerd. Ik vind het alleen een belachelijk ding om honden mee te trainen. Maar ik vind wel meer trainings werktuigen erg vreemd. Ik steek gerust mijn wandelstok in de keel van een hond die ineens Bas of Tom denkt te moeten doodbijten dus daarin geen enkele nuance hoor.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel nergens met wurgen dat die hond dood moet hoor. Ik bedoel met wurgen stropje om tot hij loslaat.
Ik ga echt geen honden dood maken als dat niet nodig is. Zelfs in zo'n situatie niet hoop ik.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wurgkoord werkt perfect. Ook bij vechthonden, die moeten ook ademen. Elke hond laat binnen een paar seconden los om adem te halen. Je hoeft helemaal niet sterk te zijn, dat ben ik ook niet. Maar heb zo al vele malen flinke honden die aan elkaar vast zaten los gekregen. Ik doe dat liever dan zgn breaksticks in de muil te duwen. Je hoeft ook niet door te gaan tot de hond stikt. Het is de bedoeling dat hij loslaat en dat gaat hij echt wel doen als hij dreigt te stikken.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Yara schreef:Wurgkoord werkt perfect. Ook bij vechthonden, die moeten ook ademen. Elke hond laat binnen een paar seconden los om adem te halen. Je hoeft helemaal niet sterk te zijn, dat ben ik ook niet. Maar heb zo al vele malen flinke honden die aan elkaar vast zaten los gekregen. Ik doe dat liever dan zgn breaksticks in de muil te duwen. Je hoeft ook niet door te gaan tot de hond stikt. Het is de bedoeling dat hij loslaat en dat gaat hij echt wel doen als hij dreigt te stikken.
En pakken ze dan niet over? Dat ze in je been hangen? Bedoel, dat heb ik liever dan in m'n honden hoor. Maar t liefst ook dat niet :schrik:
Yara
Zeer actief

Nee, nog nooit meegemaakt gelukkig. Meestal zijn ze wel behoorlijk ontdaan en staan ze de eerste tijd naar adem te happen. Je moet alleen wel vlug het "slachtoffer" weg halen anders hangt ie er natuurlijk wel snel weer aan.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Yara schreef:Nee, nog nooit meegemaakt gelukkig. Meestal zijn ze wel behoorlijk ontdaan en staan ze de eerste tijd naar adem te happen. Je moet alleen wel vlug het "slachtoffer" weg halen anders hangt ie er natuurlijk wel snel weer aan.
Ja uiteraard, maar die tijd heb je doorgaans dus wel. Dat is fijn. Ik ga een jachtlijntje extra in m'n jaszak stoppen dan :ok:
Yara
Zeer actief

Maeve schreef:
Yara schreef:Nee, nog nooit meegemaakt gelukkig. Meestal zijn ze wel behoorlijk ontdaan en staan ze de eerste tijd naar adem te happen. Je moet alleen wel vlug het "slachtoffer" weg halen anders hangt ie er natuurlijk wel snel weer aan.
Ja uiteraard, maar die tijd heb je doorgaans dus wel. Dat is fijn. Ik ga een jachtlijntje extra in m'n jaszak stoppen dan :ok:
Ik hou het koord er wel om tot de hond weer rustig is geworden. Mocht hij nog wel ergens naar willen happen kun je hem snel weer uitschakelen. Maar als het "slachtoffer" uit beeld is dan bedaren ze meestal wel vlug weer.

Goed plan om een koordje in je zak te doen. Ik heb het ook altijd bij me, al kom ik hier nooit een hond tegen. Maar je weet maar nooit. Soms heb je met je eigen ook wel eens de vlam in de pan, dan is het fijn als je wat bij je hebt.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat voor koordje gebruiken jullie daarvoor? Ik kan me voorstellen dat het met een heel dun jachtlijntje bijvoorbeeld beter werkt dan met een dikke stugge leren riem?
Yara
Zeer actief

Ik heb van alles wel gebruikt, halstertouwen van de paarden en gewone hondenriemen en zelfs paktouw van de hooibalen. Maar ik heb nu een dun koord met een musketonhaak er aan. Daarmee kun je heel makkelijk een strop maken. Die stop je ook makkelijk in je zak. Ik heb ze al jaren, destijds aangeschaft bij de paardendrogist in Roden. Heb er 2 van en die heb ik altijd bij me als ik met de honden loop. Wil er wel eens een foto van maken als je dat op prijs stelt.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

mijke schreef:Wat voor koordje gebruiken jullie daarvoor? Ik kan me voorstellen dat het met een heel dun jachtlijntje bijvoorbeeld beter werkt dan met een dikke stugge leren riem?
Deze heb ik altijd bij me..:

https://www.google.nl/search?q=voorbren ... Ga5zLbqY0M:

Mooi smal stevig leren lijntje, die gebruik ik sowieso altijd als lijn voor al mijn honden omdat je hem op alle maten kunt instellen, lekker makkelijk.
En je kunt het uiteinde makkelijk door de lus steken indien nodig.
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:Als straks de TT helemaal verboden is krijgen deze honden vast nog meer van deze creatieve verzinsels voor hun kiezen. Oh sorry, bedoel door hun strot.
Per 1 juli is de TT bij de politie al niet meer in gebruik. Bij de luchtmacht al langer zelfs. Inderdaad vooruitlopend op het verbod.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Dat is inderdaad waar je op moet letten, dat de niet gewurgde hond niet aanvalt. Een hond die net gewurgd is, staat meestal even om adem te happen.

Ik heb zelfs al eens een kruising bullmastiff x boxer van een kilootje of 50kg met een sliplijntje van Hippo afgehaald. En die hebben echt een megadikke nek. Door de de adrenaline til je dan ineens zo'n grote hond zo met zijn voorpoten in de lucht ;-). No way dat zo'n monster mijn honden gaat beschadigen :neenee: .

In de SPA wereld is bij SPA-hondensporten het wurgen om te lossen een beetje uit den boze. Daar gebruiken ze allemaal een breakstick, dat is natuurlijk ook diervriendelijker dan een hond zijn lucht benemen. Echter heb al mensen gehad die mij om advies hebben gevraagd, want door de adrenaline en het feit dat het speeltje/bontje uit de bek werd gebreakstickt, zorgde ervoor dat hun hond redirectie agressie vertoonde naar hun baas. Met wurgen bleken ze veel effectiever de hond te kunnen lossen. Echter is wekelijks je hond wurgen i.v.m. hondensport natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling...
laeken
Zeer actief

Een hond wurgen is ook best wel link. Dus voor sport lijkt me dat inderdaad een beetje te ver gaan. Bij wurgen druk je de luchtpijp dicht en een luchtpijp is niet gemaakt om plat gedrukt te worden. Die is verstevigd en je maakt dus wel schade. Geen reden om een vasthouder niet van je hond af te wurgen maar wel een reden om wurgen niet als het commando los te gebruiken.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hippo schreef:
Dat is inderdaad waar je op moet letten, dat de niet gewurgde hond niet aanvalt. Een hond die net gewurgd is, staat meestal even om adem te happen.

Ik heb zelfs al eens een kruising bullmastiff x boxer van een kilootje of 50kg met een sliplijntje van Hippo afgehaald. En die hebben echt een megadikke nek. Door de de adrenaline til je dan ineens zo'n grote hond zo met zijn voorpoten in de lucht ;-). No way dat zo'n monster mijn honden gaat beschadigen :neenee: .

In de SPA wereld is bij SPA-hondensporten het wurgen om te lossen een beetje uit den boze. Daar gebruiken ze allemaal een breakstick, dat is natuurlijk ook diervriendelijker dan een hond zijn lucht benemen. Echter heb al mensen gehad die mij om advies hebben gevraagd, want door de adrenaline en het feit dat het speeltje/bontje uit de bek werd gebreakstickt, zorgde ervoor dat hun hond redirectie agressie vertoonde naar hun baas. Met wurgen bleken ze veel effectiever de hond te kunnen lossen. Echter is wekelijks je hond wurgen i.v.m. hondensport natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling...
Gezellige 'sport'....... :denken:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Cleva schreef:
sirene schreef:Ik bedoel nergens met wurgen dat die hond dood moet hoor. Ik bedoel met wurgen stropje om tot hij loslaat.
Ik ga echt geen honden dood maken als dat niet nodig is. Zelfs in zo'n situatie niet hoop ik.

Nou, dat is ook niet nodig want hij laat natuurlijk ruim voor hij dood gaat los.

Overigens moet ik het allemaal nog maar zien gebeuren, hoor, al die ninja-paktijken. Ik denk dat ruim de helft die hele honden niet eens te pakken krijgt.
Dat is inderdaad heel lastig! Honden zijn watervlug en als een hond heel gespierd is en weinig vel heeft krijg je hem echt moeilijk te pakken. Toen Gol lag te rollebollen met een stafford kreeg ik Gol als eerste te pakken bij een vetrol, toen pas konden we de andere hond pakken die in haar hing.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Neeltje schreef:
Hippo schreef:

Gezellige 'sport'....... :denken:
Dat komt er nou van met die bezuinigingen in de ggz.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
sirene schreef:Ik bedoel nergens met wurgen dat die hond dood moet hoor. Ik bedoel met wurgen stropje om tot hij loslaat.

Nou, dat is ook niet nodig want hij laat natuurlijk ruim voor hij dood gaat los.

Overigens moet ik het allemaal nog maar zien gebeuren, hoor, al die ninja-paktijken. Ik denk dat ruim de helft die hele honden niet eens te pakken krijgt.
Helaas in het verleden met de xhh (waar overigens van gezegd wordt dat er SPA doorheen zit) nog wel eens zo in moeten grijpen. Ja je krijgt ze te pakken. Mits je zekf rustig blijft. Anders is het een behoorlijk lastige situatie waar de honden alleen maar gekker van worden.
Ben blij niet meer dat type honden te hebben.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Pitbull/Stafford vol in de drift denk dat misschien 1 procent de situatie weet goed op te lossen en rustige en je verstand erbij houden .... zonder zich te verwonden( als je dit geweld nog nooit heb meegemaakt) eerlijk gezegd achter het schermpje ff snel een breakstick,verwurgings lijntje kopen is 1 maar
in het echt juist en kunnen op te lossen is 2.

Heb wel eens herders en bulldogs en andere rassen uit elkaar getrokken maar dat is niet zo extreem als een pit/staff X is mijn ervaring. heeft onder meer te maken met het vasthoudenheid en pijngrens met verhoogde drift tot de dood aan toe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”